Τροχοί & TIR

Οδηγούμε το Mitsubishi L200 Double Cab ΜΥ15

Το ανανεωμένο Pick Up L200 της Mitsubishi υποβλήθηκε πρόσφατα σε facelift με σειρά βελτιώσεων που αυξάνουν την άνεση, την ενεργητική ασφάλεια και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Μεταξύ των μικρών εμφανισιακών αλλαγών περιλαμβάνονται ανασχεδιασμένη μάσκα για όλες τις εκδόσεις Club και Double Cab και φαρδύτερα φρύδια τροχών για τις εκδόσεις Cub Cab και Double Cab Intense Plus. Στην καμπίνα, νέα είναι η μαύρη απόχρωση του διακόσμου, καθώς καταργήθηκε η διχρωμία στο ταμπλό ενώ, σε θέματα ενεργητικής ασφάλειας το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας και πρόσφυσης ASTC (Active Stability Traction Control) είναι πλέον βασικός εξοπλισμός όλων των εκδόσεων. Σε επίπεδο εκδόσεων τέλος, προστίθεται στη γκάμα η κορυφαία Double Cab 4WD Instyle. Στο τεύχος Ιανουαρίου που κυκλοφορεί το οδηγούμε και καταγράφουμε τη συμπεριφορά του στο δρόμο.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Πέμπτη 01/01/2015 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Μεταξύ των μικρών εμφανισιακών αλλαγών περιλαμβάνο­νται ανασχεδιασμένη μάσκα για όλες τις εκδόσεις Club και Double Cab και φαρδύτερα φρύδια τροχών για τις εκδόσεις Cub Cab και Double Cab Intense Plus. Στην καμπίνα, νέα είναι η μαύρη απόχρωση του διακόσμου, καθώς καταργήθηκε η διχρωμία στο ταμπλό ενώ, σε θέματα ενεργητικής ασφάλειας το ηλεκτρο­νικό σύστημα ευστάθειας και πρόσφυσης ASTC (Active Stability Traction Control) είναι πλέον βασικός εξοπλισμός όλων των εκ­δόσεων. Σε επίπεδο εκδόσεων τέλος, προστίθεται στη γκάμα η κορυφαία Double Cab 4WD Instyle.

Νέες εκδόσεις, αναβαθμισμένος διάκοσμος

Το νέο L200 συνεχίζει να διατίθεται σε εκδόσεις με μονή, μιάμι­ση και διπλή καμπίνα (Single Cab, Club Cab και Double Cab, αντί­στοιχα) σε διάφορα επίπεδα εξοπλισμού. Οι επιλογές σε κινητήρα είναι δύο –136 και 178 hp, μέγιστη ροπή 314 και 400 Nm αντίστοι­χα– του 2,5λιτρου DI-D της Mitsubishi με τούρμπο, ιντερκούλερ και σύστημα ψεκασμού common rail.

Εξετάζοντας τις αλλαγές στο ανανεωμένο μοντέλο, μικρές σχετικά είναι οι διαφοροποιήσεις στο εσωτερικό της καμπίνας, οι οποίες γίνονται άμεσα αντιληπτές μόνο από τους ιδιοκτήτες μο­ντέλων L200 πριν το facelift. Ο διάκοσμος μπορεί να μη χαρακτη­ρίζεται από την πολυτέλεια κάποιων πρόσφατων ανταγωνιστών αλλά, η διαμονή στο σαλόνι είναι ευχάριστη, ο ωφέλιμος «αέρας» υπεραρκετός και θα μπορούσαμε να πούμε ότι το L200 παραμένει ένα από τα πλέον ευρύχωρα διπλοκάμπινα.

Ως προς τα επίπεδα εξοπλισμού άνεσης δεν καταγράψαμε κάποια έλλειψη ενώ στοιχεία όπως αυτόματος κλιματισμός, σύ­στημα πολυμέσων, 12βολτες παροχές, υπολογιστής ταξιδιού και cruise control με χειριστήρια στο τιμόνι είναι βασικός εξοπλισμός της έκδοσης Intense Plus της δοκιμής μας.

Παθητική - ενεργητική ασφάλεια

Το L200 διαθέτει ως τμήμα του βασικού εξοπλισμού αερόσα­κους οδηγού και συνοδηγού και βάσεις πρόσδεσης παιδικών καθισμάτων ISO-FIX ενώ, το εμπρός άκρο του καπό είναι σχεδια­σμένο για αυξημένη προστασία των πεζών σε περίπτωση ατυχή­ματος. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει και νέα σχεδιαστική δομή καθισμάτων (καλύτερη προστασία από οπίσθια σύγκρουση, τρά­νταγμα και μετωπική σύγκρουση). Από εκεί και πέρα, η σχεδίαση του πίσω τμήματος της οροφής, στη συνένωση του πίσω παρμπρίζ είναι ειδικά σχεδιασμένη για την αποφυγή τραυματισμών.

Στάνταρ είναι και η λειτουργία ασφαλείας (προστασίας από πα­γίδευση) για όλα τα ηλεκτρικά παράθυρα, την ηλεκτρική ηλιορο­φή και το πίσω ανοιγόμενο ηλεκτρικό παρμπρίζ. Επιπλέον στοι­χεία που αυξάνουν το επίπεδο της παθητικής ασφάλειας είναι οι δοκοί προστασίας από πλευρική σύγκρουση στις πόρτες, καθώς και η δομή πεντάλ που υποχωρεί για τον περιορισμό του τραυμα­τισμού των κάτω άκρων του οδηγού τη στιγμή της σύγκρουσης. Συνεχίζοντας με ό,τι αφορά στην παθητική ασφάλεια, η κολόνα του τιμονιού υποχωρεί σε δύο στάδια και το ρεζερβουάρ καυσί­μου είναι τοποθετημένο εμπρός από τον πίσω άξονα και το πλαί­σιο είναι τετραγωνικής διατομής με εμπρός στοιχεία παραμόρφω­σης για καλύτερη απόσβεση της ενέργειας κρούσης.

Η Mitsubishi προχώρησε επίσης σε σειρά βελτιώσεων σε μηχα­νικά μέρη του οχήματος που αποσκοπούν στη βελτίωση της οδικής του συμπεριφοράς. Σύμφωνα με την εταιρεία υπάρχουν αλλαγές στην ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και τα φρένα. Η εμπρός ανάρτηση είναι με διπλά ψαλίδια και ελατήρια, παρέχει καλύτερη απόσβεση, μειωμένες ανάγκες συντήρησης και είναι ελαφρύτερη κατά 12 κιλά.

Στο πίσω τμήμα, ο άξονας είναι τοποθετημένος κάτω από τα φύλλα σούστας για καλύτερη άνεση, διατήρηση μιας αυξημένης απόστασης από το έδαφος σε ανώμαλα εδάφη, μειωμένο θόρυβο και καλή οδική συμπεριφορά ακόμη και χωρίς φορτίο στην καρό­τσα. Το σύστημα διεύθυνσης είναι κρεμαγιέρα με επίσης αυξη­μένη ακαμψία σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, χαμηλότερο επίπεδο κραδασμών και ελαφρύτερο κατά 13 κιλά.

Βελτιωμένη οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο

Είχαμε στη διάθεσή μας για πολυήμερη δοκιμή στην Ελλάδα την έκδοση Double Cab Intense Plus με τον κινητήρα των 178 hp. Από τη θέση του οδηγού η ορατότητα είναι ικανοποιητική και η εργονο­μία φροντισμένη, αν και θα θέλαμε το τιμόνι να ρυθμίζεται σε δύο έννοιες –παραμένει ρυθμιζόμενο μόνο καθ’ ύψος. Τα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα θα μπορούσαν επίσης να είναι από πιο ποι­οτικά πλαστικά, πλην όμως, το γνωστό πλεονέκτημα του L200, η εξαιρετική συναρμογή, παραμένει και όπως διαπιστώσαμε τίπο­τα δεν τρίζει ακόμη και σε ακραία κακομεταχείριση του οχήματος εκτός δρόμου.

Το ανανεωμένο L200 κινείται με ασφάλεια σε ασφάλτινες δια­δρομές. Ο κινητήρας των 178 hp κάνει αισθητή την παρουσία του στην καμπίνα, αλλά ο οδηγός αποζημιώνεται από την περίσσια ροπή και ισχύ. Το πεντάρι σαζμάν διαθέτει τη σωστή κλιμάκωση κάνοντας τα προσπεράσματα απλή υπόθεση.

Σημείο προσοχής σχετικά με τον κινητήρα είναι ότι, παραμένει ένας από αυτούς με την υψηλότερη ροπή (400 Nm) στην κατηγο­ρία. Θεωρούμε επίσης ότι, δύσκολα θα αναζητήσει κάποιος μία έκτη σχέση στο κιβώτιο καθώς, κινούμενος στον αυτοκινητόδρομο δεν «ανεβαίνει» σε πολύ υψηλό αριθμό στροφών.

Το ταξίδι είναι άνετο και τα χιλιόμετρα μαζεύονται εύκολα κα­θώς, ούτε ο κινητήρας ενοχλεί ηχητικά στο ταξίδι, ούτε σοβαροί αεροδυναμικοί θόρυβοι εισέρχονται στην καμπίνα. Στην πόλη, ίσως για κάποιους το τιμόνι να είναι βαρύ και το παρκάρισμα όχι τόσο εύκολο, αλλά θεωρούμε ότι, αυτά δεν είναι στοιχεία που απασχολούν τους επαγγελματίες που εξετάζουν την αγορά ενός οχήματος της κατηγορίας. Ως προς τη μέση κατανάλωση, στο τέ­λος της δοκιμής ανήλθε στα 9,4 λίτ./100 χλμ. Εκτός δρόμου είναι γύρω στα 12 λίτρα ενώ, με λίγη προσοχή, πέφτει εύκολα κάτω από τα 9 λίτρα στον αυτοκινητόδρομο. Σύστημα ελέγχου ευστάθειας, πρόσφυσης, ABS με EBD συμβάλλουν στο να αισθάνεται άνετα ο οδηγός όταν κινείται σε σβέλτους ρυθμούς.

Εκτός δρόμου κίνηση

Το L200, και στην τελευταία του εκδοχή, παραμένει ένα από τα μόλις δύο οχήματα της κατηγορίας που διαθέτει σύστημα full time 4WD ή Super Select όπως το ονομάζει η Mitsubishi. Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι, για σημαντική μερίδα επαγγελματιών, αυτή η δυνατότητα είναι από τα κύρια κριτήρια επιλογής. Ενώ δηλαδή, τα pick up έχουν συνήθως τρεις επιλογές –πίσω κίνηση, τετρακίνη­ση και «κοντό»- το Mitsubishi διαθέτει μία επιπλέον επιλογή που, συνήθως είναι προνόμιο μεγάλων και ακριβών επιβατικών SUV όπως το Pajero.

Συγκεκριμένα, στη θέση «4H Full Time» του επιλογέα ταχυτή­των, η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς άσχετα από την ταχύτητα κίνησης του οχήματος καθώς και το είδος της επιφάνειας του δρόμου. Σε αυτή τη θέση, η κατανομή της ισχύος στους άξονες και τους τροχούς γίνεται μέσω του κεντρικού διαφορικού συνεκτι­κής σύζευξης. Αυτή η δυνατότητα, ειδικά όταν δεν υπάρχει φορτίο στην καρότσα, αυξάνει σημαντικά τα περιθώρια πρόσφυσης και το επίπεδο της ενεργητικής ασφάλειας.

Στη διάρκεια της δοκιμής κινηθήκαμε σε σαθρά, λασπώδη εδά­φη και σε ψιλή άμμο. Το L200 βρίσκεται στο στοιχείο του σε αυτές τις συνθήκες και περνάει από παντού με χαρακτηριστική άνεση. Με ελαστικά μικτής χρήσης, ουσιαστικά όμως με ασφάλτινο προ­σανατολισμό, το Mitsubishi είναι πρακτικά ασταμάτητο, και θα πρέπει να σημειώσουμε και τη δυνατότητα κλειδώματος του πίσω διαφορικού (RDL) που προσφέρει ο κατασκευαστής.

Οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης είναι ικανοποι­ητικές και σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης, το L200 εί­ναι ένα δυνατό εκτός δρόμου όχημα. Στην περιοχή όπου συνήθως δοκιμάζουμε τα 4x4 οχήματα, το L200 πέρασε αρκετά εμπόδια χωρίς να προβληματίσει. Τα όρια του αυτοκινήτου εκτός δρόμου είναι πολύ ψηλά και μόνο οδηγοί με μεγάλη εμπειρία σε off road συνθήκες μπορούν να τα προσεγγίσουν. Η καρότσα χωράει άνετα μία ευρωπαλέτα και τα πλαϊνά της τοιχώματα διαθέτουν αρκετό ύψος για τη μεταφορική χρήση στην οποία απευθύνεται το όχημα. Η ικανότητα ρυμούλκησης αγγίζει τα 2.700 κιλά για τρέιλερ με φρένα.

Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι, το διπλοκάμπινο 4WD της Mitsubishi, ως προς το κόστος κτήσης αποτελεί ενδιαφέρουσα πρόταση στην ελληνική αγορά. Κι αυτό γιατί συνδυάζει σημα­ντικά στοιχεία εκμετάλλευσης με ελκυστική σχέση τιμής αξίας. Εκκινώντας από 23.505 ευρώ (λιανική τιμή με προωθητική ενέρ­γεια και απόσυρση για τη διπλοκάμπινη έκδοση Invite) παρα­μένει το φθηνότερο 4WD διπλοκάμπινο της αγοράς. Η μεγάλης διάρκειας εγγύηση της ελληνικής αντιπροσωπείας καθώς, και η συνολική αξιοπιστία της φίρμας στα pick up συμπληρώνουν το «πακέτο».

Στο ίδιο τεύχος #321

PreviousNext