Τροχοί & TIR

Ford Ranger Single cab: Το ιδανικό 4x4 της Υπαίθρου

Οπως μαρτυρούν οι διαστάσεις και το «στήσιμο» του νέου Ranger (σε όλες τις εκδόσεις), οι παράμετροι απόδοσης και εκμετάλλευσης έφτασαν ή ξεπέρασαν το άνω όριο της κατηγορίας. Οι διαστάσεις είναι σημ
από Βασίλης Δαραμούσκας | Κυριακή 01/03/2015 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Οπως μαρτυρούν οι διαστάσεις και το «στήσιμο» του νέου Ranger (σε όλες τις εκδόσεις), οι παράμετροι απόδοσης και εκμετάλλευσης έφτασαν ή ξεπέρασαν το άνω όριο της κατηγορίας.

Οι διαστάσεις είναι σημαντικά αυξημένες σε σχέση με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς: συνολικό μήκος 5.359 χιλιοστά, πλάτος 2.163 ενώ το μεταξόνιο ξεπερνά κατά πολύ τα 3 μέτρα (3.220 χιλιοστά). Ο χώρος φόρτωσης στην καρότσα διαθέτει 1.560 χιλιοστά πλάτος και 2.517 χιλιοστά μήκος. Το μέγιστο μικτό φορτίο φτάνει τα 1.340 κιλά. Η ελάχιστη απόσταση από το έδαφος είναι στα 237 χιλιοστά και η ικανότητα διάσχισης υδάτινου εμποδίου στα 800 χιλιοστά, τιμή που είναι η καλύτερη της κατηγορίας. Η δυνατότητα αναρρίχησης είναι στις 45ο.

Κάθε σημείο του αμαξώματος, της γραμμής μετάδοσης κίνησης, της καρότσας και όλα τα μηχανικά μέρη σχεδιάστηκαν με γνώμονα τις κορυφαίες εκτός δρόμου επιδόσεις και τη μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση. Το pick-up της Ford είναι από τα μεγαλύτερα μονοκάμπινα που κυκλοφορούν στην ευρωπαϊκή αγορά, και αυτό μπορεί να αξιοποιηθεί από τον πελάτη για μεταφορά μεγαλύτερων φορτίων: η χωρητικότητα ανέρχεται στα 1,8 κυβ.μ. (πλήρης φόρτωση έως το πάνω τμήμα της καρότσας) ακόμη κι αν τοποθετηθεί κάλυμμα καρότσας. Οι δέστρες της καρότσας είναι πανίσχυρες και ανθεκτικές και σωστά διατεταγμένες.

Στυλάτος «αγρότης»

Το Ranger, που κέρδισε τη μεγαλύτερη διάκριση στην κατηγορία, αποσπώντας το «International Pick-up Award» για το 2013, παραμένει ένα πολύ ξεχωριστό σχήμα στο δρόμο, καθώς είναι ουσιαστικά μία μοντέρνα «διασκευή» των αμερικάνικων Ford σειράς «F» με πολύ καλύτερη συναρμογή και χαρακτηριστικά μικρότερες ανοχές μεταξύ των πάνελ του αμαξώματος.

Ξεχωρίζουν η τεράστια μάσκα με τις χαρακτηριστικές γρίλιες και η παχιά «ακμή» λίγο κάτω από τη βάση των παραθύρων, που διατρέχει όλο το αμάξωμα και έχει διττό ρόλο. Αφενός είναι κρίσιμο κομμάτι της παθητικής ασφάλειας αφού εμπεριέχει ζώνες απορρόφησης ενέργειας από πλευρική σύγκρουση, και αφετέρου, προσδίδει δυναμισμό στο προφίλ του αυτοκινήτου. Η καμπίνα ακόμη και στη θεωρητικά πιο «σπαρτιάτικη» Regular cab, διαθέτει διάκοσμο και φινίρισμα που δύσκολα βρίσκεις σε pick-up. Χώρος οδήγησης και κεντρική κονσόλα είναι μία όμορφη μεταφορά του γνωστού «kinetic» σχεδιασμού της Ford σε επαγγελματικό όχημα.

Ενεργητική-Παθητική ασφάλεια πέντε αστέρων

Σε θέματα βασικού εξοπλισμού ενεργητικής ασφάλειας, η Ford προσφέρει αρκετά στοιχεία πρωτόγνωρα για την κατηγορία. Από Trailer Sway Control (το ESP προλαμβάνει τις πολύ επικίνδυνες μετατοπίσεις του ρυμουλκούμενου) και κάμερα οπισθοπορείας, μέχρι Adaptive Load Control και το σύστημα επαναφόρτισης της μπαταρίας κατά τη διάρκεια της πέδησης που, παρακάμπτοντας τον εναλλάκτη συνεισφέρει στην εξοικονόμηση καυσίμου.

Το ESP διαθέτει δύο λειτουργίες για ασφάλτινη και εκτός δρόμου χρήση ενώ φυσικά, απενεργοποιείται όταν επιλέγονται οι κοντές σχέσεις. Επίσης, μπορεί να απενεργοποιηθεί όταν επιλέγεται η θέση 4WDH, για παράδειγμα σε βαθιά άμμο ή λάσπη ενώ «αναγνωρίζει» σε κάθε περίπτωση τη σύσταση της επιφάνειας όπου κινείται το αυτοκίνητο.

Το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας συνδυάζεται επίσης με αισθητήρες φορτίου και σύστημα αποφυγής ανατροπής (Roll-Over Mitigation) ενώ δε λείπει και το TCS –σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Αναφορικά με την πέδηση, πέρα από ABS με EBD υπάρχει Emergency Brake Assist που παρέχει το 100% της διαθέσιμης δύναμης όταν διαγνώσει φρενάρισμα πανικού και ενεργοποιεί τα «αλάρμ» ώστε να ειδοποιούνται οι υπόλοιποι οδηγοί.

Σε ό,τι αφορά την παθητική ασφάλεια, το νέο Ranger απέσπασε το 2012, για πρώτη φορά στην κατηγορία των pick-up, τη μέγιστη δυνατή βαθμολογία του γνωστού οργανισμού EuroNCAP με 5 αστέρια. Αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, πλευρικοί αερόσακοι, αερόσακοι οροφής και αερόσακος γονάτων του οδηγού είναι επίσης τμήμα του βασικού εξοπλισμού, στοιχείο που θα πρέπει να προσμετρηθεί στα θετικά της κατασκευής.

Δε λείπουν επίσης το περιστροφικό χειριστήριο για την (ηλεκτρονική) επιλογή μεταξύ τετρακίνησης και κίνησης στους 2 τροχούς εν κινήσει, και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο και θερμαινόμενο κάθισμα οδηγού με 8 ρυθμίσεις και στήριξη της μέσης. Υπάρχουν επίσης δέστρες στο εσωτερικό κατά τα πρότυπα DIN, αισθητήρεςοπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα, ράδιο-CD με πολυλειτουργική οθόνη και υποδοχή AUX 3,5mm για σύνδεση φορητών συσκευών και δεύτερη πρίζα στο ταμπλό.

Λεπτομέρειες που διευκολύνουν σημαντικά τον επαγγελματία όπως ο φωτισμός υποδοχής, κάτω από τα «μπράτσα» των εξωτερικών καθρεπτών, που φωτίζει τον περιβάλλοντα χώρο και επιτρέπει να κινείσαι με ασφάλεια το βράδυ σε σκοτεινές περιοχές.

Εξελιγμένα δυναμικά χαρακτηριστικά

Το σύστημα διεύθυνσης, όπως σε όλα τα Ford, προσφέρει ιδιαίτερα ακριβή πληροφόρηση για τα δεδομένα της κατηγορίας. Ο οδηγός ξέρει ανά πάσα στιγμή τι κάνουν οι τροχοί σε ασφάλτινο τερέν, τη στιγμή που αυτή η επιλογή των μηχανικών δεν είναι σε βάρος της απόκρισης και της αίσθησης εκτός δρόμου. Δεύτερο σημαντικό στοιχείο της οδικής συμπεριφοράς του νέου Ranger, αποτελεί η συμπεριφορά χωρίς φορτίο.

Παρόλο λοιπόν, που η διάταξη της ανάρτησης είναι η κλασική για την κατηγορία (διπλά ψαλίδια εμπρός, φύλλα σούστας πίσω), το νέο Ranger κατορθώνει να κοντρολάρει τις τυπικές για pickup ταλαντώσεις, πλεύσεις και, γενικά, «αναταράξεις» κατά τον διαμήκη άξονα που, αποτελούν χαρακτηριστικές αδυναμίες των ελαφρών ημιφορτηγών. Σε συνδυασμό με την υψηλού επιπέδου ηχομόνωση, δημιουργείται ένα περιβάλλον εργασίας που θα εκτιμήσουν οι επαγγελματίες.

Σημαντικά μειωμένα κόστη χρήσης

Κινητήρας είναι ο τετρακύλινδρος TDCi πετρελαίου των 2,2 λίτρων με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και με ισχύ 150 hp και μέγιστη τιμή ροπής τα 375 Nm, ο οποίος επιταχύνει με χαρακτηριστική άνεση το όχημα ακόμη και με πέντε επιβάτες και φορτίο στην καρότσα. Με το Ranger να είναι ολιγαρκές στις απαιτήσεις του σε καύσιμο, το μεγάλο ρεζερβουάρ των 80 λίτρων προσφέρει ιδιαίτερα μεγάλη αυτονομία.

Πέρα από τη μέση κατανάλωση των μόλις 8,3 λίτ./100 χλμ., σε μικτό κύκλο, μειωμένα είναι γενικά τα κόστη χρήσης. Για παράδειγμα, τα διαστήματα μεταξύ των σέρβις μπορούν τώρα να απέχουν μεταξύ τους 30.000 χλμ. ή 2 έτη με ενδιάμεσο στα 15.000 χλμ. ή ανά 1 έτος. Σαφώς βελτιωμένη είναι και η αντιδιαβρωτική προστασία που συνοδεύεται από 12ετή εγγύηση -τη μεγαλύτερη που έχει ανακοινωθεί ποτέ από τον κατασκευαστή.

Στο ίδιο τεύχος #323

PreviousNext