Τροχοί & TIR

Ο Κατακτητής με το Υπερ-Όπλο των 750 HP

Στα έμπειρα χέρια των ανθρώπων της Κλέντος Μεταφορική βρίσκεται η ναυαρχίδα της VOLVO, το FH-16 750 Euro 6, το ισχυρότερο σήμερα οδικό όχημα στον κόσμο που επιτυγχάνει κίνηση στα όρια του κόφτη με λ
από Παύλος Μαυρομύτης | Τετάρτη 01/04/2015 - 10:56
Κοινοποίηση στα Social Media

Στα έμπειρα χέρια των ανθρώπων της Κλέντος Μεταφορική βρίσκεται η ναυαρχίδα της VOLVO, το FH-16 750 Euro 6, το ισχυρότερο σήμερα οδικό όχημα στον κόσμο που επιτυγχάνει κίνηση στα όρια του κόφτη με λιγότερες από 1000 στροφές. Στο παρθενικό του ταξίδι το φορτηγό πραγματοποίησε κανονική προγραμματισμένη μεταφορά στην Πελοπόννησο με συνοδηγό τον συντάκτη του Τ&Τ Παύλο Μαυρομύτη.

Αθήνα-Καλαμάτα Πάτρα-Αθήνα

Αν και έχουμε ταξιδέψει και στο παρελθόν με FH-16 750, πρέπει να επισημάνουμε ορισμένες βελτιώσεις που ενσωματώνει το Euro 6 οι οποίες αφορούν στο τούρμπο, τον ψεκασμό, την επεξεργασία καυσίμων και τη μέγιστη ροπή, η οποία είναι διαθέσιμη σε χαμηλότερο εύρος στροφών. Υπενθυμίζουμε ότι για το FH-16 Euro 6 διατίθενται τρεις εκδόσεις ισχύος του εξακύλινδρου σε σειρά κινητήρα με 550, 650 και 750 ίππους.

Η αγορά του οχήματος έγινε από την Κλέντος Μεταφορική Α.Ε, των αδερφών Θέμη και Νίκου και στο πρώτο του ταξίδι δοκιμάσαμε το φορτηγό στη δύσκολη διαδρομή των 740 χιλιομέτρων Αθήνα-ΚαλαμάταΠάτρα-Αθήνα. Θέση οδήγησης, οδηγική συμπεριφορά, επιδόσεις, κατανάλωση, βοηθητικό σύστημα πέδησης, εργονομία καμπίνας ελέγχονται σχολαστικά από τον έμπειρο αυτοκινητιστή Θέμη Κλέντο και τον συντάκτη του Τ&Τ Παύλο Μαυρομύτη, οι οποίοι πραγματοποίησαν από κοινού το συγκεκριμένο δρομολόγιο.

Εξωτερικά αεροδυναμικά βοηθήματα

Πρόσθετα εξωτερικά ελαστικά αεροδυναμικά βοηθήματα έχουν τοποθετηθεί στα πλαϊνά σπόιλερ επάνω και κάτω βελτιώνοντας την αεροδυναμική του τράκτορα ενώ παράλληλα τα προστατεύουν από τη συχνή χρήση της μάνικας του πετρελαίου. Το δεξί σπόιλερ χωρίζεται σε δυο μέρη και είναι ιδιαίτερα πρακτικό, όταν για παράδειγμα ο οδηγός θέλει να ελέγξει τον καταλύτη, αποσπώντας το ένα μέρος του και όχι όλο. Κατά τα άλλα, τα Euro 6 μοντέλα ακολουθούν το σχεδιασμό των Euro 5 και ειδικότερα στα 16λιτρα ξεχωρίζει η χρωμιωμένη μάσκα, η οποία χωρίζεται σε δυο τμήματα και φέρει μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα για την καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Το σήμα της μάρκας βρίσκεται ανάμεσα σε δυο νίκελ ρίγες, ενώ στο επάνω μέρος έχει τοποθετηθεί μπάρα με τέσσερις προβολείς. Οι ηλεκτρικά θερμαινόμενοι και ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες προσφέρουν άριστο οπτικό πεδίο στις πλαϊνές πλευρές του οχήματος και αναβαθμίζουν αισθητικά το σύνολο. Τα φώτα Bi-xenon διαθέτουν σύστημα πλύσης και τα φώτα ημέρας σχηματίζουν ένα μεγάλο L μέσα σε αυτά.

«Κλέντος Μεταφορική Α.Ε.»

Η Κλέντος Μεταφορική ξεκινά τη δραστηριότητά της στο χώρο των μεταφορών το 1960 ως οικογενειακή επιχείρηση. Σήμερα ακολουθώντας τις εξελίξεις και βασιζόμενη στην αναγνώριση και εμπιστοσύνη των πελατών που έχει αποκτήσει και διατηρήσει όλα αυτά τα χρόνια, έχει εξελιχθεί σε ανώνυμη εταιρεία εθνικών και διεθνών μεταφορών. Αποστολή της είναι η εκτέλεση μεταφορών με συνέπεια και αξιοπιστία, ασφάλεια, επαγγελματισμό, σεβασμό στους πελάτες και ανταγωνιστικές τιμές. Με τον ιδιόκτητο στόλο εξυπηρετεί προορισμούς σε όλη την Ελλάδα εκτός από τα νησιά. Διαθέτει 30 σύγχρονα οχήματα, τράκτορες με ψυγειοθαλάμους, επικαθήμενα και συρόμενα κοινού φόρτου. Όλα τα οχήματα έχουν εγκατεστημένο δορυφορικό σύστημα ελέγχου και παρακολούθησης (GPS).

Άνεση και εργονομία

Ο ρόλος της Globetrotter XL καμπίνας είναι η άνετη διαβίωση ενός ή και δύο οδηγών (κυρίως για οχήματα International Transport) στο εσωτερικό της. Με χαρακτηριστική ευκολία γίνεται η είσοδος του οδηγού από τα τρία σκαλοπάτια, ενώ υποδειγματική είναι η διάταξη των πλήκτρων και των χειριστηρίων στο ταμπλό. Η εξοικείωση με τις διατάξεις των ψηφιακών ενδείξεων είναι άμεση, με αναλυτική ενημέρωση για το κοντέρ, το στροφόμετρο, τη θερμοκρασία, το δείκτη του ad blue, του πετρελαίου, της μέσης κατανάλωσης και των ωρών οδήγησης. Μέσω της έγχρωμης οθόνης 7 ιντσών πολλαπλών λειτουργιών ο οδηγός μπορεί να χειριστεί ράδιο, τηλέφωνο, fleet και navi.

Η καθετοποίηση στις δυο μπροστινές κολόνες έχει αυξήσει τον «αέρα» ανάμεσα στο τιμόνι και το παρμπρίζ, προσδίδοντας παράλληλα αίσθηση ευρυχωρίας στον οδηγό.

Η πολυτέλεια αποτυπώνεται και στα δερμάτινα καθίσματα, τα οποία προσφέρουν βελτιωμένη οσφυϊκή στήριξη και μπορούν να μετακινηθούν σε μεγαλύτερη διαδρομή προς τα πίσω. Διαθέτουν ανάρτηση αέρα, είναι θερμαινόμενα και αεριζόμενα. Τα δερμάτινα υποβραχιόνια οδηγού και συνοδηγού είναι απαραίτητα στα μακρινά ταξίδια, για την καλύτερη και πιο ξεκούραστη στήριξη του χεριού. Το τιμόνι είναι επίσης δερμάτινο με κουμπιά πολλαπλών λειτουργιών.

Κινητήρας

Στα πλέον ενδιαφέροντα στοιχεία του αυτοκινήτου είναι βέβαια, ο ισχυρός 16λιτρος κινητήρας και το χαμηλό εύρος στροφών της ροπής των 3.550 Nm, από τις 950 στροφές μέχρι τις 1.400 σ.α.λ. Η μέγιστη ιπποδύναμη είναι 750 ίπποι στις 1.600-1.800 σ.α.λ.

Κοτσάρισμα-ξεκοτσάρισμα

Στην καθημερινότητά του ο οδηγός ενός τράκτορα θα χρειαστεί κάποιες φορές να κοτσάρει και να ξεκοτσάρει τη νταλίκα για το δρομολόγιό του. Σε τέτοιες περιπτώσεις ελέγχουμε το οπτικό πεδίο των καθρεφτών, όπως επίσης τη λειτουργία του κιβωτίου κατά την όπισθεν. Απουσία πεντάλ συμπλέκτη, όπου ο οδηγός μπορεί να ελέγχει άμεσα με το πόδι του τη σύμπλεξη και την αποσύμπλεξη, το I-Shift τα καταφέρνει εξίσου περίφημα. Με το πάτημα του γκαζιού δεν μας προβλημάτισε καθόλου η οπισθοπορεία, καθώς το όχημα κινείται χωρίς να επιταχύνει απότομα. Το μανουβράρισμα γίνεται επίσης εύκολα χάρη στο καλό κόψιμο του τιμονιού.

Στο δρόμο με το 750

Σταματημένοι σε φανάρι σε ανηφορικό σημείο, ενεργοποιούμε το ηλεκτρονικό σύστημα υποβοήθησης σε ανωφέρεια (Hill Starting Assistance) από το αντίστοιχο κουμπί επάνω στο ταμπλό. Ο ρόλος του συστήματος είναι διπλός, αφενός επιτυγχάνει ομαλή κίνηση εμποδίζοντας την οπισθοδρόμηση του οχήματος και αφετέρου προστατεύει το δίσκο-πλατό από βεβιασμένο χειρισμό του οδηγού.

Στο πρώτο δρομολόγιο επί ελληνικού εδάφους η Euro 6 ναυαρχίδα της Volvo κότσαρε τριαξονικό θάλαμο μάρκας Chereau (απόβαρο 17.000 κιλά) με συνολικό μικτό φορτίο 38.500 κιλά. Η πρώτη ανηφόρα της διαδρομής είναι μετά τα διόδια Ελευσίνας, με αρκετή κλίση αλλά όχι παρατατεταμένη, όπου σταματήσαμε για τις απαραίτητες φωτογραφίες και ξεκινήσαμε την άνοδο. Βάζουμε την αυτόματη λειτουργία (Α) στο κιβώτιο, το οποίο επιλέγει την 3η ταχύτητα για να ξεκινήσει ο συρμός. Άμεσα βάζει την 6η, εν συνεχεία την 8η και κατόπιν την 10η, την οποία κράτησε από τα 44 έως τα 69 χιλιόμετρα. Η 11η σχέση με 1.550 στροφές έπιασε κόφτη και λίγο πριν το τελείωμα της ανηφόρας μπήκε η 12η.

Στη δεύτερη μεγάλη ανηφόρα της διαδρομής, αυτής των Μεγάρων με κατεύθυνση την Κόρινθο, γίνεται αντιληπτή η ικανότητα του Euro 6 κινητήρα να διατηρεί τη ροπή σε χαμηλές στροφές, χωρίς να χρειάζεται να κάνει κατέβασμα. Κατά μήκος της ανηφόρας κινηθήκαμε με τη 12η ταχύτητα, (χωρίς τη χρήση του Power) και πριν το τελείωμα της ανηφόρας, όπου το σημείο έχει τη μεγαλύτερη κλίση, το όχημα ανέβαινε με 85 χιλιόμετρα και μόλις 1.120 στροφές.

Μέχρι την Κόρινθο κάναμε χρήση του αυτόματου πιλότου (Eco cruise control) και παρατηρήσαμε την έλλειψη εξωτερικού θορύβου, απολαμβάνοντας ένα ήσυχο ταξίδι. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα, το οποίο συντελεί στη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, είναι η λειτουργία του Eco-roll το οποίο κάνει χρήση της κινητικής ενέργειας αφήνοντας το όχημα να ρολάρει με νεκρά στις 600 στροφές.

Στην ανηφόρα του Αρτεμισίου το 750 έκανε πραγματική επίδειξη ισχύος, ανεβαίνοντας με υψηλή ταχύτητα. Συγκεκριμένα, μέχρι τα μισά της διαδρομής κινούμασταν με 70 χλμ/ώρα, καθώς δεν πιέζαμε τον κινητήρα και θέλοντας να δοκιμάσουμε τη διαθέσιμη ισχύ του αυξήσαμε την πίεση του ποδιού στο γκάζι, χωρίς όμως το I-Shift να κατεβάσει σχέση στο κιβώτιο. Με την ίδια σχέση (11η) αύξησε τη μέση ωριαία ταχύτητα και στο τελείωμα της ανηφόρας «έριξε» και τη 12η.

Στην παλιά εθνική

Μιας πρώτης τάξης ευκαιρία για έλεγχο των αναρτήσεων και της γενικότερης καβάλας του οχήματος μάς δόθηκε στον παλιό δρόμο, από Κόρινθο μέχρι Αρχαία Νεμέα. Εκεί το όχημα κινήθηκε στα όριά του. Η απόσβεση της ανάρτησης είναι σε υψηλά επίπεδα, με παραβολικά ελατήρια εμπρός και πίσω με τέσσερις αερόφουσκες δεύτερης γενιάς. Αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό σε τμήμα με συνεχόμενες λακκούβες μιας και αποσβένει όλους τους κραδασμούς πριν φτάσουν στον οδηγό.

Θετικό επίσης δείγμα στην οδήγηση του FH είναι το στιβαρό δέσιμό του, που συνεπάγεται καλό πάτημα στο δρόμο και απουσία κάθε υπερβολής στο βιράρισμα. Τα κύρια φωτιστικά σώματα παρέχουν αρκετά καλό οπτικό πεδίο κατά τη βραδινή οδήγηση, ενώ οι νέοι προβολείς στρέψης βοηθούν σημαντικά στις στροφές, αυξάνοντας την ορατότητα του οδηγού.

Κάθοδος από το Αρτεμίσιο

Η κάθοδος του Αρτεμισίου ξεκινάει από τα τούνελ και καταλήγει μετά τα Σ.Ε.Α, σε απόσταση αρκετών χιλιομέτρων. Το βοηθητικό σύστημα πέδησης αποτελούσε ανέκαθεν σημείο αναφοράς για όλα τα μοντέλα FH για την αποτελεσματικότητα και την απόδοσή του. Το ενισχυμένο βαλβιδόφρενο VEB+ και ο υδραυλικός επιβραδυντής Retarder παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ για την διατήρηση της ταχύτητας σε μεγάλες κατωφέρειες, όπως επίσης για την άμεση επιβράδυνση χωρίς τη χρήση του φρένου.

Κατά μήκος της κατηφόρας ενεργοποιούσαμε μόνο την πρώτη και δεύτερη σκάλα του βοηθητικού συστήματος πέδησης (διαθέτει τρεις), με την πρώτη να διατηρεί σταθερή την ταχύτητα και τη δεύτερη να το επιβραδύνει προοδευτικά.

Διανυκτέρευση

Προορισμένο για εθνική ή διεθνή μεταφορά με αρκετές διανυκτερεύσεις μέσα στην καμπίνα εβδομαδιαίως, ελέγχουμε την Globetrotter XL ως προς τις ανέσεις που προσφέρει σε έναν ή δυο οδηγούς. Η διανυκτέρευσή μας έγινε στην Καλαμάτα, όπου μαζί με τον Θέμη Κλέντο μοιραστήκαμε την καμπίνα του FH.

Ο πρώτος έλεγχος αφορά τους διαθέσιμους χώρους για τα ρούχα του οδηγού, τα οποία μπορούν να τακτοποιηθούν με τάξη στα τρία επάνω συρτάρια και στα ντουλάπια κάτω από το κρεβάτι. Για ακόμη περισσότερο χώρο διατίθενται τέσσερα ντουλάπια επάνω από το κρεβάτι.

Ελέγχουμε την ευκολία κίνησης ανάμεσα στα καθίσματα, όπως και το εσωτερικό ύψος (2,11 μέτρα) που δημιουργείται χάρη στον πολύ χαμηλό «πεθαμένο» που επιτρέπει στον οδηγό να στέκεται με άνεση όρθιος. Ακόμη και αν το ύψος του οδηγού ξεπερνάει τα δυο μέτρα, μπορεί να αλλάξει μπλούζα χωρίς να ακουμπήσουν τα χέρια του στην οροφή. Το μοναδικό σημείο στο οποίο «βρήκαν» οι ώμοι μου ήταν ανάμεσα στο κάθισμα του συνοδηγού και το επάνω συρτάρι όταν σηκώθηκα όρθιος.

Το ηλεκτρικά ανακλινόμενο κρεβάτι οδηγού έχει διαστάσεις 815 x 2.000 χιλιοστά, ενώ το κρεβάτι συνοδηγού είναι ρυθμιζόμενο καθ' ύψος με διαστάσεις 700 x 1.900 χιλιοστά. Η πρόσβαση στο επάνω κρεβάτι γίνεται μέσω πτυσσόμενης σκάλας.

Στο κάτω κρεβάτι το οποίο συνηθίζουν να χρησιμοποιούν οι οδηγοί, το στρώμα είναι αναπαυτικό και δεν κάνει «κοιλιά» από το σώμα ενός εύσωμου οδηγού. Επίσης, είναι αρκετά φαρδύ ώστε να μπορεί ο οδηγός να περιστρέφεται εύκολα κατά το βραδινό του ύπνο. Στις πλαϊνές τσέπες ο οδηγός μπορεί να ακουμπήσει το κινητό του ή τα περιοδικά που διαβάζει πριν ξαπλώσει. Η τηλεόραση είναι τοποθετημένη στην πλευρά του οδηγού, πάνω από το τζάμι. Το ψυγείο έχει χωρητικότητα 33 λίτρα και διαθέτει χώρισμα για κατάψυξη.

Η αυξομείωση στο φως γίνεται με ροοστάτη δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει την έντασή του, ενώ ιδιαίτερης αισθητικής είναι ο κόκκινος φωτισμός στις πόρτες. Άμεσης απόκρισης είναι ο θερμαντήρας καμπίνας (webasto) διοχετεύοντας θερμό αέρα στην καμπίνα.

Καλαμάτα-Νέα Φιγαλεία-Πύργος

Από την Καλαμάτα μέχρι τον Πύργο κινηθήκαμε άδειοι με κατεύθυνση εργοστάσιο της περιοχής για φόρτωμα το επόμενο πρωινό. Ωστόσο είχαμε μια σημαντική επιβάρυνση της κατανάλωσης στο κομμάτι από Θολό μέχρι Νέα Φιγαλεία καθώς πρόκειται για μια παρατεταμένη ανάβαση 15 χιλιομέτρων, ανεβαίνοντας από την παραθαλάσσια διαδρομή στα 480 μέτρα υψόμετρο. Στη διαδρομή αυτή επιβεβαιώθηκε για μια ακόμη φορά η απουσία βιραρίσματος αλλά και η εξαιρετική κατευθυντικότητα του τιμονιού. Στο πλυντήριο του Ιωάννη Ζώη στο χωριό Φασκομηλιά πλύθηκε ο συρμός ενώ είχαμε μια ευχάριστη συνάντηση με τον παλαιό και γεμάτο εμπειρίες αυτοκινητιστή, κ. Παναγιώτη Κλέντο.

Πύργος-Αθήνα

Με φορτίο επιστροφής 22.500 κιλά και μικτό 40.000 κιλά η ανάβαση στην περιμετρική Πατρών φάνταζε επίσης μικρή για να ανακόψει την πορεία του θηρίου. Με 12η σχέση στο κιβώτιο, 84 χλμ. και πάντοτε στην οικονομική περιοχή, ο οδηγός επιτυγχάνει οικονομία ενώ μπορεί οποτεδήποτε το όχημα να «πιάσει» κόφτη. Στα αξιοσημείωτα της επιστροφής σημειώσαμε το φρενάρισμα άμεσης ανάγκης στην κατηφόρα της περιμετρικής με κατεύθυνση την Ε.Ο Πατρών-Κορίνθου, όταν επιβατικό αυτοκίνητο ακινητοποιήθηκε σε απόσταση ελάχιστων μέτρων μπροστά μας και με το πάτημα του φρένου σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης το όχημα «γονάτισε», αποφεύγοντας έτσι το ατύχημα. Σε τέτοιες περιπτώσεις η ύπαρξη αποστασιόμετρου είναι αναγκαία καθώς το αυτοκίνητο φρενάρει μόνο του, ακόμη και αν οδηγός είναι αφηρημένος και δεν προλάβει να αντιδράσει.

Η άποψη του ιδιοκτήτη

Ο Θέμης Κλέντος είναι ο οδηγός του FH και με εμπειρία αρκετών χρόνων στο χώρο του φορτηγού μας μίλησε για το νέο τους Volvo: «Η αγορά του 750 έρχεται σε συνέχεια του FH-16 700 που είχαμε αγοράσει στο παρελθόν και από το οποίο μείναμε ικανοποιημένοι, κυρίως στον τομέα των επιδόσεων αλλά και της κατανάλωσης. Βάσει εκείνου του οχήματος έγινε η αγορά του 750 καθώς πιστεύουμε ότι για τα δρομολόγιά μας προς Πελοπόννησο και Δυτική Ελλάδα χρειαζόμαστε αρκετούς ίππους. Άλλωστε δοκιμάσαμε οχήματα με μεγάλη ιπποδύναμη και δεν έχουμε να φοβηθούμε κάτι. Επίσης ακόμη και σε θέμα κύρους και πρεστίζ θέλουμε η ναυαρχίδα της εταιρείας μας να είναι πάντα ένα όχημα με υψηλή ιπποδύναμη, όπως το 16λιτρο της Volvo.

Σε πρώτη ανάγνωση από το δρομολόγιό μας δηλώνω ότι το 750 είναι αυτό που περιμένει ο κάθε Βολβάκιας, δηλαδή ένα πανίσχυρο εργαλείο δουλειάς...Με την ευκαιρία θέλω να πω ένα ευχαριστώ στους ανθρώπους της αντιπροσωπείας των αδελφών Σαρακάκη, οι οποίοι μας υποστηρίζουν πάντα στο after sales, ιδιαίτερα όμως τον μηχανικό πωλήσεων Βασίλη Δαμιανό, ο οποίος έχει αρκετές γνώσεις στο επαγγελματικό αυτοκίνητο «στήνοντας» κατάλληλα τα αυτοκίνητα της δουλειάς μας».

 Κατανάλωση

Στο πρώτο του δρομολόγιο το FH ακολούθησε πορεία 740 χιλιομέτρων, εκ των οποίων στα 117 χιλιόμετρα ήταν άδειο, αλλά με επιπλέον επιβάρυνση της ανόδου στο χωριό Νέα Φιγαλεία. Κατανάλωσε 273 λίτρα, φέρνοντας μέση κατανάλωση 1 λίτρο/2,7 χιλιόμετρα. Βέβαια με το «στρώσιμο» του κινητήρα και την υιοθέτηση του κατάλληλου στυλ οδήγησης από τον οδηγό, η κατανάλωση έχει τη δυνατότητα να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο.

Στο δια ταύτα

Συμπερασματικά, η πρώτη μας επαφή επί ελληνικού εδάφους με το FH-16 750 ήταν εντυπωσιακή. Και μόνο η σκέψη ότι, με ένα ελαφρύ χάδι στο πεντάλ ο συρμός αποκτά θηριώδεις δυνάμεις, δίνει στον οδηγό την αίσθηση της υπεροχής, αλλά και της σιγουριάς ότι το όχημα θα ανταποκριθεί άμεσα στο όποιο πρόσταγμά του. Έτσι, πέρα από το πλεονέκτημα της ενεργητικής ασφάλειας για επιτάχυνση ανάγκης ή για φρενάρισμα (δύναμη πέδησης 1.176 ίππων), τα τεράστια αποθέματα ροπής σε χαμηλό εύρος στροφών επιτρέπουν την κίνηση του οχήματος σε δίκτυο με ιδιαίτερη μορφολογία εδάφους, με υψηλή ταχύτητα σε χαμηλές στροφές, καθώς το νέο Volvo 750 μοιάζει να ισοπεδώνει όλες τις ανηφόρες.

Σημειώνουμε τη χαρακτηριστική άνεση με την οποία κινήθηκε το όχημα σε όλες τις μεγάλες αναβάσεις της διαδρομής με μέσο όρο 85 χλμ., και 12η σχέση στο κιβώτιο, πάντα στην οικονομική περιοχή. Η διαφορά ενός FH-16 Euro5 με το αντίστοιχο Euro 6 είναι εμφανής στις μεγάλες ανωφέρειες, όπου το τελευταίο μπορεί να διατηρήσει μια σχέση μεγαλύτερη στο κιβώτιο.  

PreviousNext