Τροχοί & TIR

Παγκόσμιο Συνέδριο Αστικών Συγκοινωνιών UITP 2015

Πρόσφατα το Μιλάνο φιλοξένησε τη UITP, τη μεγαλύτερη έκθεση για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Την 61η UITP World Congress and Mobility Exhibition, όπως είναι η πλήρης ονομασία της φαντεζί διοργάνωσης,
από Βασίλης Δαραμούσκας | Τρίτη 01/09/2015 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Πρόσφατα το Μιλάνο φιλοξένησε τη UITP, τη μεγαλύτερη έκθεση για τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Την 61η UITP World Congress and Mobility Exhibition, όπως είναι η πλήρης ονομασία της φαντεζί διοργάνωσης, πλαισίωσαν 284 εκθέτες, 2.200 υψηλόβαθμα στελέχη κατασκευαστών, εταιρειών διαχείρισης αστικών συγκοινωνιών και στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης από ολόκληρο τον πλανήτη.

Ο αριθμός των επισκεπτών ανήλθε σε 15.000, προερχόμενους σχεδόν αποκλειστικά από επαγγελματίες του χώρου. Το σλόγκαν της φετινής διοργάνωσης ήταν το «Smile in the City», ή «χαμόγελο στην πόλη».

Θεματικά, η φετινή έκθεση ήταν αφιερωμένη στη βιώσιμη κινητικότητα στις πόλεις, την καινοτομία και τον σύγχρονο τρόπο μετακινήσεων. Μεγάλο μέρος της διοργάνωσης είναι, παραδοσιακά, αφιερωμένο σε πολύ ενδιαφέροντα συνέδρια, με ομιλητές που, σχεδιάζουν ουσιαστικά, το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών. Όσο για τους κατασκευαστές λεωφορείων, υπήρχαν περίπου δύο δεκάδες από αυτούς, σχεδόν όλοι τους με ένα όχημα ανά περίπτερο και μεγάλη έμφαση στην αποδοτικότητα και την «εναλλακτική» γραμμή μετάδοσης κίνησης.

Iveco Bus

«Φουλ» CNG η παρουσία της Iveco Bus στο Μιλάνο. Η εταιρεία θέλει να κεφαλαιοποιήσει την ηγετική παρουσία της στα αστικά λεωφορεία με καύσιμο το φυσικό αέριο, αφού έχει κατασκευάσει σχεδόν 6.500 από αυτά. Κεντρικό έκθεμα, ένα 12μετρο Urbanway με κινητήρα Cursor 8 CNG Euro 6, ισχύος290 hp, κάθετα τοποθετημένο. Το φυσικό αέριο αποθηκεύεται σε 4 δεξαμενές, χωρητικότητας 320 λίτρων έκαστη. Εφτά πανομοιότυπα λεωφορεία χρησιμοποιούνται από τις Αρχές του Μιλάνου για τις ανάγκες της κολοσσιαίας Expo 2015.

ΜΑΝ Truck & Bus

Η ΜΑΝ έδειξε στους επισκέπτες ένα μεγάλο (18,75 μ.) αρθρωτό Lion’s City GL, η έκδοση CNG του οποίου κατέκτησε τη διάκριση «Λεωφορείο της Χρονιάς 2015». Το ΜΑΝ διακρίνεται και στην υψηλής ταχύτητας ροή του επιβατικού κοινού καθώς, διαθέτει πέντε μεγάλες πόρτες και φαρδύ κεντρικό διάδρομο. Το εσωτερικό του οχήματος είναι εντυπωσιακό με διαφανή υλικά στην άρθρωση που επιτρέπουν στο φυσικό φως να διαχέεται στο σαλόνι, ενώ και το κάθισμα του οδηγού είναι καινούριο.

MERCEDES-BENZ

Το μεγαλύτερο αστικό λεωφορείο μονής άρθρωσης στην Ευρώπη, το νέο Capacity L έκανε στο Μιλάνο την παγκόσμια πρεμιέρα του για το ευρύ κοινό. Στα 21 μέτρα συνολικού μήκους, με τέσσερις άξονες και πέντε πόρτες, το όχημα μπορεί να μεταφέρει έως και 191 επιβάτες. Το λεωφορείο προορίζεται κυρίως για χρήση σε πόλεις που διαθέτουν υποδομές BRT, όπου τα οχήματα κινούνται με υψηλή συχνότητα σε κλειστές λωρίδες, με υποδομές που θυμίζουν μέσα σταθερής τροχιάς. Το Capacity L που οδηγήσαμε πρόσφατα στη Σουηδία, διαθέτει πολλές καινοτομίες, όπως τον τελευταίο ηλεκτροϋδραυλικό άξονα «τιμόνι» με Additional Steering Axle (ASA), και το σύστημα ATC για το ελεγχόμενο «κλείδωμα» της άρθωσης.

SCANIA

Η σουηδική εταιρεία παρουσίασε το υβριδικό (χαμηλής εισόδου) Citywide, το οποίο είχαμε δει και στην έκθεση ΙΑΑ 2014. Το 12μετρο λεωφορείο διαθέτει παράλληλη διάταξη (ο πετρελαιοκινητήρας δηλαδή δεν σβήνει) και διατίθεται και ως 18μετρο αρθρωτό. Ο 9λιτρος βιοντίζελ κινητήρας είναι προδιαγραφών Euro 6, αποδίδει 320 hp και ο ηλεκτροκινητήρας 150 kW. Παρουσιάστηκε επίσης κι ένας άλλος 9λιτρος Euro 6 κινητήρας, ισχύος 280 hp, ο οποίος μπορεί να δουλέψει με βιοαέριο προερχόμενο είτε από ανακύκλωση απορριμμάτων, είτε από κοπριά.

OTOKAR

 Εντυπωσιακή παρουσία από τους Τούρκους, με τρία λεωφορεία, και πρεμιέρα για το Kent C σε νέα διάσταση στα 10,8 μέτρα.

SOLARIS

Μεγάλο το ενδιαφέρον των επισκεπτών για τα δύο νέα Urbino που υπήρχαν στο περίπτερο, στα 12 και 18 μέτρα μήκους. Εντυπωσιακά και καινοτόμα σε σχεδιασμό, τα νέα Solaris «φορούσαν» κινητήρες Euro 6 από Cummins και DAF (MX-11). Η πολωνική εταιρεία απέσπασε τα κυριότερα βραβεία της έκθεσης από τους διοργανωτές, όπως το «2015 GlobalPublic Transport Award».

TEMSA

Πολλά νέα από την Temsa, με το midi MD9 να κάνει παγκόσμια πρεμιέρα ως ηλεκτρικό (MD9 ElectriCity). Το λεωφορείο αποδίδει μέγιστη ισχύ 200 kW και διαθέτει αυτονομία 150 χιλιομέτρων. Οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες τόσο γύρω από τον εμπρός άξονα, όσο και πέριξ του πίσω, για καλύτερη κατανομή των μαζών. Η μεταφορική δυνατότητα ανέρχεται σε 25 καθήμενους και 20 όρθιους επιβάτες. Το λεωφορείο μπαίνει σε κανονική, μαζική παραγωγή, το 2016. Δίπλα στο ηλεκτρικό, υπήρχε ένα 12μετρο αστικό LF12 CNG, με κινητήρα φυσικού αερίου της Cummins ισχύος 300 hp, και αυτόματο κιβώτιο της Allison.

VOLVO BUSES

Η τελευταία δημιουργία της Volvo Buses είναι ένα «φουλ» ηλεκτρικό αστικό λεωφορείο 10,7 μέτρων και, πιθανότατα, το πιο εντυπωσιακό μοντέλο ολόκληρης της διοργάνωσης. Μία από τις πιο «περίεργες» σχεδιαστικά, επιλογές, είναι οι δύο τεράστιες πόρτες ανάμεσα στους άξονες, και η δεύτερη ιδιομορφία, η τελείως περίκλειστη και κεντρικά τοποθετημένη θέση οδήγησης.

Σε αντίθεση με τα πρόσφατα 7900 Hybrid και 7900 Electric Hybrid (που παράγονται κανονικά εδώ και καιρό) το συγκεκριμένο είναι ένα κόνσεπτ/ πρωτότυπο. Αν και σε μορφή κόνσεπτ, μετά το τέλος της UITP, το συγκεκριμένο Volvo μεταφέρθηκε στο Γκέτεμποργκ όπου και εκτελεί πλέον συγκεκριμένα δρομολόγια. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 155 kW και οι μπαταρίες είναι ιόντων λιθίου. Η μεταφορική του δυνατότητα είναι 86 επιβάτες, και στόχος της εταιρείας είναι να αρχίσει η παραγωγή του το 2017.

VAN HOOL«Μελέτη» πάνω σε μία νέα εκδοχή του Exqui. City για ελκυστικές αστικές μετακινήσεις από τη Van Hool. Η κύρια διαφορά του εκθέματος από τα 111 Exqui.City που κυκλοφορούν ήδη σε διάφορες πόλεις, είναι η κατά 30% αυξημένη επιφάνεια των πλευρικών κρυστάλλων.

VDL Bus & Coach

Παγκόσμια πρεμιέρα για το VDL SLFA Electric, ένα «φουλ» ηλεκτρικό αρθρωτό λεωφορείο στα 18,1 μέτρα μήκους, που προορίζεται για εφαρμογές BRT. Το όχημα που έδειξε η ολλανδική εταιρεία στο Μιλάνο, είναι το πρώτο από τα συνολικά 8 που θα παραδοθούν στον οργανισμό αστικών συγκοινωνιών της Κολονίας. Τα οφέλη, σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι σημαντικά, τόσο σε σχέση με υβριδικό όχημα, όσο και τρόλεϊ. Το λεωφορείο φέρει μεν έναν παντογράφο, αλλά δεν χρειάζεται συνεχή φόρτιση –μόνο στο τέλος κάθε δρομολογίου, για 5 έως 10 λεπτά.

Διαβάστε επίσης

Με τέσσερα μοντέλα συμμετείχε η Isuzu.

Ford Transit Custom

daf

.

Συνάντηση γιγάντων στη Νυρεμβέργη

scania

PreviousNext