Τροχοί & TIR

Iveco Magelys: Λεωφορείο της χρονιάς 2016

Σημαντική διάκριση για το τουριστικό λεωφορείο Magelys της Iveco Bus, καθώς αναδείχθηκε ως το «Λεωφορείο της Χρονιάς 2016». Η διεθνής επιτροπή κρίσης, αποτελούμενη από 22 δημοσιογράφους από αντίστοι
από Βασίλης Δαραμούσκας | Πέμπτη 01/10/2015 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Σημαντική διάκριση για το τουριστικό λεωφορείο Magelys της Iveco Bus, καθώς αναδείχθηκε ως το «Λεωφορείο της Χρονιάς 2016». Η διεθνής επιτροπή κρίσης, αποτελούμενη από 22 δημοσιογράφους από αντίστοιχα έντυπα του ειδικού Τύπου σε όλη την Ευρώπη, επέλεξε το Magelys ανάμεσα σε έξι νέα μοντέλα γνωστών κατασκευαστών. Ο νικητής επιλέχθηκε μετά από συγκριτική δοκιμή (Coach Euro Test) που, για φέτος, διεξάχθηκε στο Πλόβντιβ της Βουλγαρίας.

Μοναδικός διάκοσμος και πλούσιος εξοπλισμός

Ανάμεσα στα στοιχεία που οδήγησαν στην επικράτηση του Magelys ξεχωρίζει ο πολυτελής, ιδιαίτερος διάκοσμος του σαλονιού, με τα πανοραμικά κρύσταλλα που «εισέρχονται» στα πλαϊνά της οροφής. Με αυτό τον τρόπο, το φυσικό φως εισέρχεται στο εσωτερικό δημιουργώντας όμορφη ατμόσφαιρα για τους επιβάτες, ενώ μάλιστα δεν υπάρχει άλλο λεωφορείο της κατηγορίας που να προσφέρει (ως στάνταρ εξοπλισμό) τέτοια θέα προς τον ουρανό. Η προσοχή στην επιλογή και τους συνδυασμούς των υλικών των επενδύσεων, αυξάνει περαιτέρω την προσλαμβάνουσα ποιότητα. Το Magelys προσφέρεται σε δύο μήκη αμαξώματος, στα 12,2 και 12,8 μέτρα, και σε δύο διαφορετικές εκδοχές διαμόρφωσης και επιπέδου εξοπλισμού –Magelys Line και Magelys Pro. Το Line προσφέρεται για χρήση ως υπεραστικό ή intercity και το Pro είναι ένα πολυτελές υπερυψωμένο τουριστικό. Στη συγκριτική δοκιμή, επιλέχθηκε ένα Magelys Pro με εντυπωσιακή λίστα εξοπλισμού: ανυψωτικό για αμαξίδιο ΑΜΕΑ με ξεχωριστή πόρτα για την αποθήκευσή του και με αφαιρούμενο τραπεζάκι έτσι ώστε να μη χρειάζεται να αφαιρεί καθίσματα ο οδηγός, 46 δερμάτινα καθίσματα της Kiel, τουαλέτες, WiFi, κάμερα που προβάλλει τον δρόμο και πολλά ακόμη.

Αυξημένη αποδοτικότητα για το Euro 6 μοντέλο

Αναφορικά με τα μηχανικά μέρη, το Iveco ήταν το μοναδικό λεωφορείο του συγκριτικού που δε χρησιμοποιεί τεχνολογία EGR για τη συμμόρφωση με την αντιρρυπαντική νόρμα Euro 6. Ο κινητήρας Iveco Cursor 9, χωρητικότητας 8,7 λίτρων βασίζεται αποκλειστικά σε τεχνολογία επιλεκτικής καταλυτικής αναγωγής (SCR). Παρά τη σχετικά μικρή του χωρητικότητα, αποδίδει 400 hpκαι 1.700 Nm μέγιστη ροπή στις 1.250 σ.α.λ., με το κιβώτιο να είναι το γνωστό αυτοματοποιημένο AS-Tronic της ZF. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει σημαντική μείωση της κατανάλωσης σε σχέση με το Euro 5 μοντέλο, της τάξης του 10%. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω αεροδυναμικών επεμβάσεων και το μειωμένο κατά 200 κιλά απόβαρο.

Το όχημα προστατεύεται για πολλά χρόνια από την όποια πιθανή διάβρωση καθώς στη γραμμή παραγωγής εφαρμόζεται η μέθοδος της καθοδικής εμβάπτισης. Φέρει επίσης όλα τα τελευταία συστήματα ενεργητικής ασφάλειας όπως LDWS και AEBS, και υπερκαλύπτει τον κανονισμό R66/01 για τη δομική αντοχή του αμαξώματος και σε περίπτωση ανατροπής. Σε σχετική ανακοίνωση της Iveco Bus αναφέρεται ότι, αν και το Magelys δεν είναι νέο μοντέλο στη γκάμα, οι κριτές εκτίμησαν τις σημαντικές βελτιώσεις που αναβάθμισαν το Euro 6 λεωφορείο, σε σχέση με τον προκάτοχο.

Πέρα από τις στιλιστικές επεμβάσεις με κυρίαρχο το εμπρός μέρος με το αποκαλούμενο «silver smile», τη μεγάλη χρωμιωμένη μπάρα, που τοποθετείται πλέον σε όλα τα Iveco, μεγάλη έμφαση δόθηκε και στη μείωση του κόστους χρήσης. Επιπρόσθετα, το Magelys μπορεί να καλύψει μεγάλο αριθμό μεταφορικών εφαρμογών και η τιμή διάθεσής του στην ευρωπαϊκή αγορά είναι δελεαστική, ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη το επίπεδο της κατασκευής και τον υπερ-πλούσιο εξοπλισμό. Το βραβείο πρόκειται να απονεμηθεί στην Iveco Bus σε ειδική τελετή στη διάρκεια της Έκθεσης Busworld στο Κόρτραϊκ του Βελγίου (16-21 Οκτωβρίου 2015). Το τελευταίο λεωφορείο της Iveco που είχε κερδίσει τη συγκεκριμένη διάκριση, ήταν το EuroClass HD το 1995.

Στο ίδιο τεύχος #330

Διαβάστε επίσης

PreviousNext