Τροχοί & TIR

City Logistics: Μεταφορά-Διανομή Κρασιών με Ford Transit Courier

Το τελευταίο και πιο σημαντικό στάδιο των Logistics στη διακίνηση προϊόντων οίνου, είναι η διανομή τους στα super markets, στις κάβες, στα εστιατόρια, μπαρ, ταβέρνες και σε δεκάδες άλλα σημεία πώλησ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Κυριακή 01/11/2015 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Το τελευταίο και πιο σημαντικό στάδιο των Logistics στη διακίνηση προϊόντων οίνου, είναι η διανομή τους στα super markets, στις κάβες, στα εστιατόρια, μπαρ, ταβέρνες και σε δεκάδες άλλα σημεία πώλησης. Ένα τόσο εκτεταμένο δίκτυο παραληπτών μέσα στον αστικό ιστό, απαιτεί σωστό σχεδιασμό δρομολογίων, αλλά και σωστή επιλογή των μέσων μεταφοράς. Η ευελιξία του οχήματος, η χωρητικότητά του, η κατανάλωση καυσίμου κ.λπ. είναι βασικά κριτήρια επιλογής και αυτά οδήγησαν τον Αμπελουργικό Συνεταιρισμό Μεγάρων στην αγορά τουFord Transit Courier, το οποίο συναντήσαμε άμεσα «επί το έργον» και παρουσιάζουμε στη συνέχεια.

Για τον επαγγελματία το πρώτο που μετράει είναι ο χώρος φόρτωσης σε σχέση με τις διαστάσεις του βαν. Στο Courier έχουμε μια καλή σχέση αφού σε ένα αυτοκίνητο μήκους 4.157 χιλιοστών, ο χώρος φόρτωσης στο πάτωμα είναι 1620 χιλ. και επιμηκύνεται στα 2.593 διπλώνοντας το κάθισμα του συνοδηγού. Πρόκειται για έξτρα μήκος ιδανικό όχι μόνο για μακριά αντικείμενα, όπως σωλήνες, γυψοσανίδες κ.λπ. αλλά και για συνήθεις συσκευασίες, όπως οι κούτες, οι οποίες περνάνε στο χώρο του συνοδηγού, όταν φυσικά έχει γεμίσει η κλούβα. Ικανοποιητικό είναι και το ύψος του χώρου φόρτωσης (1.244 χιλ.) όπως και η συνολική χωρητικότητά του που φτάνει τα 2,44 μέτρα. Στην πράξη, ο επαγγελματίας ανάλογα με τις συσκευασίες των προϊόντων του, μπορεί να κάνει τη βέλτιστη εκμετάλλευση του χώρου φόρτωσης τοποθετώντας κατάλληλα τις κούτες του και λαμβάνοντας υπόψη τη σειρά παράδοσης των προϊόντων του. Σε αυτό το τελευταίο βοηθά πολύ και η πλαϊνή συρόμενη πόρτα η οποία δίνει αρκετό άνοιγμα.

Το μετρήσαμε στα 453 χιλ. με το χώρισμα στη θέση του και στα 601 χιλ. με το χώρισμα γυρισμένο προς το κάθισμα του συνοδηγού. Να σημειώσουμε, ότι το άνοιγμα της πίσω πόρτας επιτρέπει τη φόρτωση ευρωπαλέτας καθώς χωράει άνετα και ανάμεσα στους θόλους των τροχών, όπου το πλάτος είναι 1012 χιλ.. Στο δάπεδο υπάρχουν έξι κρίκοι πρόσδεσης και συγκράτησης φορτίων, ενώ επιπλέον προστασία για τους επιβαίνοντες παρέχει φυσικά το χώρισμα πίσω από τα καθίσματα.

Σε σημαντικό πλεονέκτημα αναδεικνύεται και το χαμηλό ύψος φόρτωσης, αν αναλογιστούμε πόσες φορές θα χρειαστεί να παραδώσει εμπορεύματα το ίδιο άτομο. Το Courier έχει κατώφλι φόρτωσης μόλις 536 χιλ. και σε αυτό το σημείο να προσθέσουμε και τη δυνατότητα των φύλλων της πίσω πόρτας να ανοίγουν στις 180ο και να στηρίζονται. Βλέποντας το Courier, καθαρά σαν ένα επαγγελματικό αστικών διανομών, μπορούμε να καταγράψουμε και μια σειρά άλλων πλεονεκτημάτων, όπως ο κύκλος στροφής των 10,5 μέτρων που μεταφράζεται σε καλό κόψιμο του τιμονιού και εύκολες μανούβρες στις κλειστές στροφές ή στην κίνηση μέσα σε αποθηκευτικούς χώρους.

Εξοπλισμός

Το Ford Transit Courier διατίθεται με ένα ιδιαίτερα ελκυστικό πακέτο εξοπλισμού καμπίνας. Για την άνεση, την ψυχαγωγία και την επικοινωνία του οδηγού προσφέρεται το σύστημα συνδεσιμότητας Ford Sync με φωνητική ρύθμιση, ραδιόφωνο και πλήρη συνδεσιμότητα με USB/AUX.

Ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας, το Courier διαθέτει στάνταρ το σύστημα ευστάθειας ESC, εννιά αερόσακους, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα (στάνταρ) start-stop για αυτόματο «σβήσιμο» και επανεκκίνηση του κινητήρα. Διαθέσιμα επίσης τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης, εκκίνησης στην ανηφόρα, ελέγχου του φρεναρίσματος κ.α.

Στη λίστα των προαιρετικών συστημάτων προστίθενται επίσης συστήματα ελέγχου ευστάθειας του ρυμουλκούμενου, της πίεσης των ελαστικών, αυτόματος κλιματισμός, αισθητήρας βροχής, αντικλεπτική προστασία κ.α. (Λόγω του μεγάλου εύρους του εξοπλισμού καλό θα είναι οι ενδιαφερόμενοι να ενημερωθούν από τους κατά τόπους πωλητές της Ford για το κόστος των έξτρα εξοπλισμών).

Από πλευράς εργονομίας, ο οδηγός έχει την ευελιξία των ρυθμίσεων του τιμονιού και του καθίσματος, καθώς και την ευκολία χειρισμού του επιλογέα ταχυτήτων και των λοιπών οργάνων. Στο κεντρικό ταμπλό οι ενδείξεις είναι αρκετά εμφανείς με ζωηρό χρωματισμό και εύκολα ορατές μέσα από το πάνω τμήμα του τιμονιού. Βολικές είναι και οι θήκες μικροαντικειμένων, ενώ ξεχωρίζει η εταζέρα οροφής σε όλο το πλάτος πάνω από το παρμπρίζ.

Κινητήρας

Το Ford Transit Courier του Αμπελουργικού Συνεταιρισμού Μεγάρων, είχε τον κινητήρα πετρελαίου 1.560 κ. εκ. Duratorq TDCI τεσσάρων κυλίνδρων με σύστημα ψεκασμού common rail και με turbo intercooler (τουρμπίνα με ψυγείο αέρα). Αποδίδει ισχύ 95 ίππων και ροπή 215 Nm. Είναι χαμηλών ρύπων (105 gr/kl) και κυκλοφορεί ελεύθερα στον πράσινο δακτύλιο. Η κατανάλωση, σύμφωνα με τις ισχύουσες κατασκευαστικές μετρήσεις, είναι 3,7 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα.

Κλείνοντας, μπορούμε να πούμε ότι το Ford Courier, αποτελεί μια σωστή επιλογή επαγγελματικού αυτοκινήτου, ιδιαίτερα για κίνηση μέσα στην πόλη με το πλεονέκτημα ότι μπορεί να χρησιμοποιείται και ως επιβατικό. Άλλωστε, για την αγορά του, δεν απαιτείται πλέον η απόδειξη επαγγελματικής ιδιότητας και ετήσιου τζίρου.

Στο ίδιο τεύχος #331

Διαβάστε επίσης

PreviousNext