Τροχοί & TIR

Τα Βαριά Ανατρεπόμενα της BAUMA 2016

Η Bauma είναι η μεγαλύτερη εμπορική έκθεση του κόσμου, με νούμερα και επιδόσεις που είναι ιλιγγιώδη. Η φετινή διοργάνωση (11-17 Απριλίου) ξεπέρασε κάθε προηγούμενη σε όγκο συμμετοχών, επισκεψιμότητα
από Βασίλης Δαραμούσκας | Κυριακή 01/05/2016 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η Bauma είναι η μεγαλύτερη εμπορική έκθεση του κόσμου, με νούμερα και επιδόσεις που είναι ιλιγγιώδη. Η φετινή διοργάνωση (11-17 Απριλίου) ξεπέρασε κάθε προηγούμενη σε όγκο συμμετοχών, επισκεψιμότητα και γενικά, κάθε μετρήσιμη παράμετρο. Σε μία έκταση 605.000 τετραγωνικών μέτρων, 3.423 εκθέτες έδειξαν σε 580.000 επισκέπτες από 200 χώρες που πλημμύρισαν τον εκθεσιακό χώρο του Μονάχου, δεκάδες χιλιάδες νέα προϊόντα για τον κατασκευαστικό Κλάδο. Για να καταλάβει κάποιος το μέγεθος της Bauma, αρκεί να πούμε ότι, εκθέτες όπως οι JCB και η Caterpillar νοικιάζουν όχι «περίπτερα», αλλά ολόκληρα κτίρια πολλών χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων που θα αρκούσαν από μόνα τους για να φιλοξενήσουν δεκάδες άλλους εκθέτες.

Στα επαγγελματικά οχήματα, πέρα από φορτηγά και τράκτορες για εκατοντάδες εφαρμογές, υπήρχαν πολλοί κατασκευαστές τρέιλερ και αξεσουάρ καθώς και προμηθευτές διαφόρων εξαρτημάτων. Στις μέρες που κινηθήκαμε στους χώρους της έκθεσης, καταγράψαμε τα σημαντικότερα εκθέματα για εργοτάξια, ορυχεία και γενικά κατασκευές, τα οποία και παρουσιάζουμε στις σελίδες που ακολουθούν. Η κύρια εντύπωση που αποκόμιζε ο επισκέπτης είναι ότι, παγκοσμίως, το ενδιαφέρον (κυρίως) για έργα υποδομών μοιάζει να βρίσκεται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

DAIMLER

Πληθωρική όπως πάντα η παρουσία της Daimler στη Bauma με εκθέματα από δεκάδες διαφορετικές σειρές χωματουργικών οχημάτων που κατασκευάζει. Παρούσες όλες οι εταιρείες του ομίλου: Mercedes-Benz Trucks, Special Trucks με Unimog και Zetros, Fuso και το τμήμα CTT με τα θηριώδη SLT για ειδική Μεταφορά. Πρωταγωνιστής φυσικά, το Arocs με τα έξι φορτηγά της έκθεσης να φέρουν μετασκευές και εντυπωσιακές επεμβάσεις από εξειδικευμένους προμηθευτές.

Το Arocs, το πρώτο φορτηγό που εξελίχθηκε αποκλειστικά για εργοταξιακή χρήση, εξελίσσεται σε εμπορική επιτυχία για τη Mercedes αφού από το 2013 έχουν ταξινομηθεί ήδη πάνω από 25.000 μονάδες. Σε περίοπτη θέση στη Bauma, το Arocs HAD, με υδραυλική βοηθητική μετάδοση της κίνησης στον εμπρός άξονα. Επίσης, τα εκθέματα έφεραν το γνωστό Turbo Retarder Clutch.

Είδαμε και ένα 8x8/4 Arocs 4145 με μετάδοση της κίνησης σε όλους τους άξονες. Ξεχώριζε επίσης το τεράστιο Actros SLT με τον καινούριο 5ο άξονα («dock axle») για μικτό 155 τόνων καθώς και ένα Zetros 2733 A 6x6 με crew cab και μηχανικό κλείδωμα διαφορικών. Κινητήρας και γραμμή μετάδοσης κίνησης έφεραν επιπλέον προστασία για χρήση σε ακραίες κλιματικές συνθήκες.

VOLVO TRUCKS

Η Volvo Trucks έδωσε έμφαση στο νέο I-Shift με σούπερ αργό για εφαρμογές με μικτό έως 325 τόνους. Οι επισκέπτες μπορούσαν να δουν από κοντά και για πρώτη φορά τους νέους προφυλακτήρες στα FH και FH16, που είναι πανομοιότυποι με αυτόν του FMX και προστατεύουν κυρίως τα άκρα του αμαξώματος και το κάτω μέρος από χτυπήματα. Γενικά, για όσους βρέθηκαν στο Μόναχο, η Volvo είχε συγκεντρώσει όλα τα νέα συστήματα που παρουσίασε τις τελευταίες εβδομάδες, και μερικά σε πρεμιέρα. Αυτόματο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, (στάνταρ στο FMX), tandem Axle Lift –σύστημα ανύψωσης κινητήριου συζυγή άξονα- βοηθούν σημαντικά την εκμετάλλευση σε πολλές εφαρμογές. Το γνωστό Volvo Dynamic Steering είναι τώρα διαθέσιμο και για φορτηγά με δύο άξονες εμπρός ενώ,αυξήθηκε και η μέγιστη ικανότητα φόρτισης για φορτηγά με διπλό εμπρός άξονα. Η εταιρεία τέλος προσφέρει δυνατότητα συνδυασμού εμπρός κινητήριου άξονα με φουσκάτη πίσω ανάρτηση και EBS σε φορτηγά με σύστημα πέδησης με ταμπούρα.

IVECO

Η Iveco έχει μία από τις πλέον πλήρεις γκάμες οχημάτων για εργοταξιακή χρήση, από το Daily έως τα σκληροτράχηλα Astra για βαριά εκτός δρόμου χρήση. Το Iveco Astra HD9 86.56 που έδειξε η εταιρεία ήταν ένα από τα πιο επιβλητικά φορτηγά ολόκληρης της διοργάνωσης. Mε τον 13λιτρο Euro 6 Cursor των 560 hp και 16άρι αυτοματοποιημένο AS-tronic, το όχημα είχε μέγιστο τεχνικά επιτρεπτό μικτό 60 τόνων και, πιθανότατα, τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος που έχουμε δει στην κατηγορία. Το «Φορτηγό της Χρονιάς» για το 2016, το νέο Iveco Eurocargo έκανε την πρεμιέρα του ως 4x4 στο Μόναχο, σε έκδοση 150280 με ανατροπή της Meiller, αλλά βέβαια, ενδείκνυται για χρήση ως πυροσβεστικό, διασωστικό και πολλές ακόμη.

ΜΑΝ

Η ΜΑΝ είναι συνυφασμένη με το εργοτάξιο χωματουργικά, σε οποιαδήποτε αγορά δραστηριοποιείται, και, από τους αδιαφιλονίκητους πρωταγωνιστές στη Bauma 2016. Είδαμε 5 φορτηγά για εργοταξιακή χρήση στο περίπτερο της εταιρείας και άλλα 4 στους εξωτερικούς χώρους της έκθεσης. Οι αναβαθμίσεις σε γραμμή μετάδοσης κίνησης και μηχανικά μέρη, πολλές και ενδιαφέρουσες: καινούργιος υποειδής, συζυγής άξονας με σημαντικά μειωμένο βάρος για εφαρμογές όπου η μεγιστοποίηση του ωφέλιμου είναι το ζητούμενο. Ο νέος άξονας, σε σχέση με έναν αντίστοιχο πλανητικό, ζυγίζει 280 κιλά λιγότερο, κάτι που τον καθιστά ιδανικό για χρήση π.χ., σε αναμίκτες μπετού. Η μέγιστη τεχνικά επιτρεπτή ικανότητα φόρτισης είναι 11,5 τόνοι. Το γνωστό σύστημα κατ’ επιλογή μετάδοσης της κίνησης στον εμπρός άξονα ΜΑΝ HydroDrive στην τελευταία του έκδοση, με βελτιωμένο υδραυλικό κύκλωμα και μεγαλύτερο χώρο στους θόλους των τροχών του εμπρός άξονα για να μπορούν να τοποθετηθούν μεγαλύτερα ελαστικά. Η εταιρεία μέχρι τοΣεπτέμβριο θα διαθέτει το HydroDrive και σε συνδυασμό με αυτοματοποιημένο κιβώτιο. «Μαγνήτης» για τους επισκέπτες, τα φορτηγά που ήταν εφοδιασμένα με τον καινούργιο D38 κινητήρα των 15,2 λίτρων, και το νέο κιβώτιο ειδικά για χωματουργικά (direct-drive) TipMatic TX.

SCANIA

Η Scania γιορτάζει φέτος τα 125 χρόνια από την ίδρυσή της, και στους χώρους που κατέλαβε στη Bauma 2016 το σχετικό λογότυπο ήταν παντού. Η σουηδική εταιρεία έδειξε, όπως είχε ανακοινώσει, οχήματα και κινητήρες από τρεις διαφορετικές επιχειρηματικές μονάδες που λειτουργούν με την επωνυμία Scania: συμβατικά χωματουργικά/εργοταξιακά οχήματα, κινητήρες για βιομηχανική χρήση, καθώς και απόλυτα εξειδικευμένα φορτηγά μεγάλου μικτού βάρους για χρήση σε ορυχείο. Συγκεκριμένα, στον χώρο της εταιρείας υπήρχαν 5 χωματουργικά φορτηγά, με διάφορες διαμορφώσεις αξόνων και υπερκατασκευής, με έμφαση στο μειωμένο απόβαρο, καθώς και σε υπηρεσίες τηλεματικής και διαχείρισης στόλου. Οι Σουηδοί πάνε πολύ καλά και σε αγορές εκτός Ευρώπης, ειδικά σε φορτηγά που χρησιμοποιούνται ως μηχανήματα έργου σε ορυχεία. Ιδιαίτερα έντονη ήταν λοιπόν, η παρουσία των Σουηδών με οχήματα και ολοκληρωμένες υπηρεσίες για αποκλειστική χρήση σε ορυχεία. Ανάμεσα στα εκθέματα ξεχώριζε και ένα τεράστιο P 6x6 στους εξωτερικούς χώρους.

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ

Όπως κάθε φορά, έτσι και φέτος, το παρόν στη Bauma έδωσαν και ελληνικές και κυπριακές εταιρείες. Αν και ο συνολικός αριθμός τους είναι μικρός, το αντικείμενο των εργασιών τους, τα καινοτόμα προϊόντα τους και το ενδιαφέρον των επισκεπτών μας άφησαν με τις καλύτερες εντυπώσεις. Κοινή διαπίστωση από τις συνομιλίες μας με τους Έλληνες εκθέτες, η στόχευσή τους στην παγκόσμια αγορά, και η στόχευσή τους σε πραγματικά πρωτοποριακά προϊόντα και υπηρεσίες. Όπως μπορείτε να δείτε και στο φωτορεπορτάζ, όλοι τους δραστηριοποιούνται σε τομείς αιχμής –από αυτοματοποιημένη επεξεργασία μετάλλου μέχρι ανάπτυξη λογισμικού και υπηρεσιών τηλεματικής για χρήση στο εργοτάξιο.

Η εταιρεία Unijet σχεδιάζει και κατασκευάζει επαγγελματικά συστήματα υδροβολής υψηλής πίεσης από 200 bar έως και 2800 bar. Με πάνω από 45 μοντέλα η εταιρεία έχει δυναμική παρουσία σε όλη την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή αναπτύσσοντας δυναμικά το δίκτυο αντιπροσώπων σε όλο τον κόσμο. Ο επαγγελματικός σχεδιασμός βήμα προς βήμα σύμφωνα με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, κάνει τις υδροβολές Unijet επιλογή για ένα μηχάνημα ποιοτικό, αξιόπιστο και σκληρό, έτοιμο να αντιμετωπίσει τις πιο δύσκολες συνθήκες εργασίας. Η εταιρεία προσφέρει μια πλήρη σειρά υδροβολών υψηλής πίεσης στον Κατασκευαστικό, Βιομηχανικό και Ναυτιλιακό κλάδο με μεγάλες δυνατότητες επιλογής όσον αφορά την διαδικασία καθαρισμού.

Το μεγαλύτερο περίπτερο ανάμεσα στους Έλληνες εκθέτες είχαν από κοινού η Pratto S.A. και η Γαλανός Α.Ε. Η Pratto με έδρα στο Σχηματάρι κατασκευάζει προηγμένα μηχανήματα συρματουργίας και μεταλλουργίας και διαθέτει πελατολόγιο σε πολλές αγορές ανά τον πλανήτη. Η εταιρεία Γαλανός Α.Ε., με έδρα το Βόλο, δραστηριοποιείται στον τομέα κατασκευής δομικών μηχανημάτων. Ιδρύθηκε το 1976 και μετά την πολυετή εμπειρία της στον χώρο της κατασκευής δομικών μηχανημάτων, διαθέτει την τεχνολογική υποδομή και τα κατάλληλα εκπαιδευμένα στελέχη, ώστε να πρωτοπορεί προσφέροντας επαναστατικές μεθόδους που ανταποκρίνονται και στις πιο εξειδικευμένες ανάγκες, στον πιο ανταγωνιστικό συνδυασμό τιμής και ποιότητας. Τα μηχανήματα της εταιρείας καλύπτουν όλο το φάσμα επεξεργασίας σιδήρου μπετόν, ανταποκρινόμενα στις κάθε είδους ανάγκες του συγκεκριμένου τομέα. Κατασκευάζει χειροκίνητα, ημιαυτόματα- αλλά και πλήρως αυτοματοποιημένα μηχανήματα, βασιζόμενα στη σύγχρονη τεχνολογία.

Πρώτοι πελάτες της κυπριακής εταιρίας ήταν οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις οι οποίες ήδη βρίσκονταν στο πελατολόγιο του ομίλου. Από τότε, η Combijet συμμετέχει στις σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις ναυτιλίας και κατασκευών παρουσιάζοντας τα προϊόντα της. Καινοτομία για τις μηχανές combijet αποτελεί η ενσωμάτωση ρομποτικού συστήματος για το χειρισμό πίεσης που φθάνει μέχρι και τα 3 χιλιάδες bar. Η εταιρία έχει ετοιμάσει κινητά συνεργεία υδροβολής πλοίων με βάση την Κύπρο και στόχο την γρηγορότερη εξυπηρέτηση των πλοίων ανά την υφήλιο. Η Combijet διαθέτει αντιπροσώπους σε Σαουδική Αραβία, Κατάρ, Τανζανία, Ρουμανία, Ρωσία και Κολομβία. Διαθέτει ακόμη «stock points» για γρήγορη εξυπηρέτηση των πελατών σε Αμβέρσα, Νέα Ορλεάνη, Ντουμπάι και σύντομα στη Σιγκαπούρη.

PreviousNext