Τροχοί & TIR

NIKOLA ONE TRUCK: Στην παραγωγή(;) τράκτορας υδρογόνου 1.000 HP

Σε μία εντυπωσιακή εκδήλωση στο Σολτ Λέικ Σίτι, η νεοφυής (startup) εταιρεία Nikola Motor Company παρουσίασε τον πρώτο τράκτορα με καύσιμο το υδρογόνο, που είναι ήδη διαθέσιμος για παραγγελία. Το Ni
Πέμπτη 02/03/2017 - 13:48
Κοινοποίηση στα Social Media

Σε μία εντυπωσιακή εκδήλωση στο Σολτ Λέικ Σίτι, η νεοφυής (startup) εταιρεία Nikola Motor Company παρουσίασε τον πρώτο τράκτορα με καύσιμο το υδρογόνο, που είναι ήδη διαθέσιμος για παραγγελία.

Το Nikola Truck One όπως είναι η ονομασία του μοντέλου, διαθέτει πλήρως ηλεκτρική γραμμή μετάδοσης κίνησης, σε αντίθεση όμως με τα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα, δε φορτίζεται π.χ., στη ρεμίζα, αλλά καθοδόν από κυψέλες καυσίμου που παράγουν την ενέργεια που τροφοδοτεί τις μπαταρίες. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά που ανακοινώθηκαν είναι τουλάχιστον εντυπωσιακά: 1.000 hp, 2.700 Nm ροπή και πάνω από 1.600 χιλιόμετρα αυτονομία.

Εντυπωσιακή Αυτονομία

Στη συνέντευξη Τύπου, ο ιδρυτής της εταιρείας Trevor Milton ανακοίνωσε πως οι προπαραγγελίες που είχε δεχθεί η εταιρεία ήδη ξεπερνούσαν τα 4 δις δολλάρια, προτού καν παρουσιαστεί το πρωτότυπο. Οποιοσδήποτε μπορεί να παραγγείλει διαδικτυακά το όχημα στον ιστότοπο της εταιρείας, με τις παραδόσεις να τοποθετούνται χρονικά για το 2020. Ήδη η εταιρεία έχει λάβει 8.000 παραγγελίες!! Οι στόχοι της εταιρείας ακούγονται υπερφιλόδοξοι: η αυτονομία λ.χ., είναι σχεδόν τριπλάσια από οποιοδήποτε όχημα υδρογόνου έχει κατασκευαστεί έως σήμερα, και τετραπλάσια από το καλύτερο σε αυτό τον τομέα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το Nikola One θα κινείται λοιπόν από συστοιχίες κυψελών καυσίμου (fuel cells) και μπαταρία λιθίου ισχύος 320 kW.

Από τα τεχνικά χαρακτηριστικά που ανακοινώθηκαν, ξεχωρίζει η ικανότητα πλήρους ανεφοδιασμού σε 15 μόλις λεπτά, κλάσμα δηλαδή, του χρόνου που απαιτείται για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος. Το μεγαλύτερο εμπόδιο για την επιτυχία του εγχειρήματος παραμένει το (πρακτικά ανύπαρκτο σήμερα) δίκτυοπρατηρίων για ανεφοδιασμό με υδρογόνο. Η Nikola Motor Company ανακοίνωσε πως ξεκινά την κατασκευή 364 πρατηρίων το 2018 με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα τέλη του 2019. Επίσης, θα δημιουργηθούν φάρμες με ηλιακά πάνελ για να δίνουν ενέργεια σε εργοστάσια ηλεκτρόλυσης όπου και θα παράγεται το υδρογόνο. Με δικά της μέσα, η Nikola θα μεταφέρει το υδρογόνο στα πρατήρια.

Υπάρχει σκεπτικισμός από αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας για τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος, καθώς τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν υπάρχουν ούτε σταθμοί ανεφοδιασμού, αλλά ούτε και τελικοί πελάτες με το φορτηγό στα «χέρια τους». Ως αντίλογος βέβαια, προβάλλεται η μοναδική επιτυχία της επίσης αμερικανικής Tesla που, σχεδόν από το πουθενά, εξελίχθηκε σε εταιρεία που μονοπωλεί το ενδιαφέρον στα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα. Ακόμη και στο όνομα υπάρχει συνάφεια, καθώς η Nikola Motor Company δανείστηκε το μικρό όνομα (Nikola) και η Tesla το επώνυμο του θρυλικού εφευρέτη Νίκολα Τέσλα.

Και λίζινγκ

Ενδιαφέρον είναι και το γεγονός πως παρουσιάστηκε και χρηματοδοτικό πρόγραμμα με τη μορφή λίζινγκ. Κάθε πελάτης θα μπορεί να αγοράσει ένα Nikola One καταβάλλοντας μεταξύ 5.000 και 7.000 δολαρίων το μήνα –ανάλογα με το μοντέλο– για 72 μήνες ή ένα εκατομμύριο μίλια. Στο μίσθωμα περιλαμβάνεται και το κόστος του καυσίμου.

Κάθε τράκτορας, πέρα από το εντυπωσιακό ντιζάιν θα φέρει κάμερες πανοραμικής θέασης και οθόνη 21 ιντσών στο ταμπλό. Εκεί θα απεικονίζονται, μεταξύ άλλων, και πληροφορίες από το σύστημα τηλεματικής που ανέπτυξε η Nikola ονόματι «Nikola Shipments» που θα δείχνει πελάτες που διαθέτουν φορτία προς παραλαβή. Η εταιρεία θεωρεί το σύστημα ως το πιο προηγμένο που υπάρχει, και αντίστοιχο της Uber, της γνωστής πλατφόρμας κοινοχρησίας και μίσθωσης οχημάτων. Υπάρχει ήδη συμφωνία με μεγάλη αλυσίδα συνεργείων, με 800 σημεία υποστήριξης στις ΗΠΑ για τη συντήρηση των φορτηγών. Οι πρώτες 5.000 μονάδες θα κατασκευαστούν από τη Fitzgerald και από εκεί και πέρα από την ίδια τη Nikola, σε μονάδα η οποία θα κατασκευαστεί σε τοποθεσία που θα επιλεγεί εντός του 2017. Ετήσιος στόχος παραγωγής είναι οι 50.000 μονάδες.

Στο ίδιο τεύχος #347

Διαβάστε επίσης

PreviousNext