Τροχοί & TIR

Στη δουλειά με το Mercedes-Benz VITO Euro 6

Ψηλά στις προτιμήσεις των επαγγελματιών παραμένει το Mercedes-Benz Vito, το οποίο συγκαταλέγεται μεταξύ των δημοφιλέστερων van στην ελληνική αγορά. Προσφέρει άριστη ποιότητα κατασκευής, αυξημένη παθ
από Παύλος Μαυρομύτης | Τετάρτη 01/03/2017 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Ψηλά στις προτιμήσεις των επαγγελματιών παραμένει το Mercedes-Benz Vito, το οποίο συγκαταλέγεται μεταξύ των δημοφιλέστερων van στην ελληνική αγορά. Προσφέρει άριστη ποιότητα κατασκευής, αυξημένη παθητική ασφάλεια και πλέον σύγχρονους, αποδοτικούς και οικονομικούς Euro 6 κινητήρες. Το Vito είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις μικτού βάρους από 2,5 έως 3,2 τόνους και σε μήκη από 4.895 έως 5.370 χιλιοστά. Ταξιδεύουμε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας οικοδομικών υλικών Κανάκης, στο Μακρυχώρι Λάρισας, με το Vito 111 CDI σε μεταξόνιο 3.200 χιλιοστών αφού πρώτα το φορτώσαμε με φορτίο 500 κιλών.

Στο δρόμο

Το Vito των 1.600 κυβικών είναι ευχάριστο στο δρόμο, καθώς η ανάρτησή του ελέγχει τις κλίσεις του αμαξώματος και απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ την ίδια στιγμή διατηρείται η ευστάθεια του οχήματος. Ακόμη και στις κλειστές στροφές, αν μπει με φόρα, δεν «βιράρει» και πατάει σταθερά. Ο κινητήρας του αποδεικνύεται αρκετά ψυχωμένος με το γκάζι να ανταποκρίνεται άμεσα, ενώ δείχνει ιδιαίτερα νευρικός μετά τις 1.500 σ.α.λ, εξασφαλίζοντας ασφαλή προσπεράσματα. Ο Euro 6 πετρελαιοκινητήρας με τους 114 ίππους στις 3.800 σ.α.λ και τα 270 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.500 σ.α.λ, σε συνδυασμό με ένα καλής κλιμάκωσης εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο προσφέρει κάτι παραπάνω από τα αναμενόμενα σε επίπεδο απόδοσης, επιδόσεων και οικονομίας.

Τα συστήματα ασφαλείας...σώζουν

Με τα πρωτοποριακά συστήματα που διαθέτει το Vito αυξάνει την ασφάλεια των επιβατών, του φορτίου και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου. Στην κορυφή των συστημάτων τίθεται το Attention Assist το οποίο εντοπίζει σημάδια κούρασης, υπνηλίας ή απροσεξίας στον οδηγό ώστε να τον προειδοποιήσει και να αποφευχθεί πιθανό ατύχημα. Το σύστημα είναι εφοδιασμένο με αισθητήρες που αναλύουν τις συνήθειες του οδηγού, όσον αφορά την ταχύτητα του αυτοκινήτου, την απότομη επιτάχυνση ή το φρενάρισμα και τον τρόπο που πατάει τα πεντάλ. Όταν παρατηρήσει ασυνήθιστη χαλαρότητα ειδοποιεί τον οδηγό με οπτική ένδειξη στο ταμπλό.

Προαιρετικά, διατίθεται το σύστημα Collision Prevent Assist το οποίο επιβλέπει διαρκώς την απόσταση μεταξύ του οχήματος και του προπορευόμενου, εκπέμποντας οπτικό και ηχητικό σήμα σε περίπτωση πιθανότητας σύγκρουσης.

Τέλος, σημαντικό βοήθημα στην ασφαλή οδήγηση αποτελεί, το επίσης προαιρετικό, σύστημα υποβοήθησης πλευρικών ανέμων το οποίο βοηθάει στην αποτροπή της μετατόπισης του οχήματος σε περίπτωση ισχυρού ανέμου.

Χώρος φόρτωσης

Περισσότερο ωφέλιμο φορτίο κατά 120 κιλά, σε σχέση με την προηγούμενη σειρά μοντέλων, και μέγιστο ωφέλιμο φορτίο μέχρι 1.369 κιλά για τα οχήματα 3,2 τόνων εξασφαλίζει το νέο Mercedes-Benz Vito. Η μεταφορική εφαρμογή του περιλαμβάνει μια μεγάλη γκάμα επαγγελματιών και επιχειρηματιών για αστικές αλλά και ημιαστικές μεταφορές. Η φόρτωση των εμπορευμάτων γίνεται με ευκολία από την πλαϊνή συρόμενη πόρτα όπως και από την πίσω. Βασικό πλεονέκτημα της πλαϊνής είναι το μεγάλο άνοιγμά της, με 0,950 χιλιοστά πλάτος και 1,340 χιλιοστά ύψος, επιτρέποντας έτσι τα πιρούνια του κλαρκ να ακουμπήσουν την παλέτα μέχρι το κέντρο του χώρου φόρτωσης.

Ωστόσο, ανάλογα με τον τύπο των φορτίων προσφέρεται και η δίφυλλη πίσω πόρτα. Το σωστό δέσιμο της παλέτας με το τσιμεντένιο δοκό που μεταφέρουμε εξασφαλίζεται χάρη στους οκτώ κρίκους πρόσδεσης φορτίου.

Το δάπεδο του χώρου φόρτωσης είναι επενδυμένο με ξύλο για να πατάει σταθερά το φορτίο, όπως και η μισή πλευρά των πλαϊνών τοιχωμάτων για την αποφυγή ζημιών. Σημαντικό στοιχείο για τις βραδινές εργασίες αποτελεί η πλαφονιέρα, στο αριστερό μέρος της κλούβας, η οποία διαχέει αρκετό φως.

Κατανάλωση

Ανέκαθεν, το θέμα της κατανάλωσης αποτελούσε σημαντικό παράγοντα επιλογής ενός οχήματος για τις επιχειρήσεις, ενώ σήμερα, λόγω οικονομικής κρίσης, απασχολεί ακόμη περισσότερο τους υποψήφιους αγοραστές. Άλλωστε, τα οχήματα των διανομών καλύπτουν καθημερινά ένα μέσο όρο 200 χιλιομέτρων, κινούμενα κατά βάση σε αστικές περιοχές, και με έναν οικονομικό κινητήρα το όχημα μπορεί να καταναλώσει μέχρι και 5 λίτρα λιγότερα, τα οποία για 25 ημέρες εργασίας υπολογίζονται σε 150 ευρώ. Στον τομέα αυτό το Mercedes-Benz Vito τα πάει εξίσου καλά και αυτό έρχονται να επιβεβαιώσουν οι τιμές που καταγράψαμε στα 1.682 χιλιόμετρα της δοκιμής.

Αποκτά ιδιαίτερη σημασία το γεγονός ότι το όχημα κινήθηκε σε όλο το ταξίδι με τσιμεντένιο δοκό βάρους 500 κιλών και δυο συνοδηγούς. Από την Αθήνα μέχρι τη Λάρισα, σε μια απόσταση 363 χιλιομέτρων, με μέση ωριαία ταχύτητα 67 χλμ. (σε αρκετά τμήματα κινηθήκαμε εκτός αυτοκινητόδρομου) η κατανάλωση ήταν μόλις 6.4 λίτρα/100 χλμ. Από τα 1.682 χιλιόμετρα τα μισά έγιναν σε αστικό δίκτυο και συνθήκες πόλης, οπότε, λογικό είναι, η κατανάλωση να αυξηθεί, χωρίς ωστόσο να παρατηρήσουμε δραματική άνοδο. Συνολικά κατανάλωσε 7,3 λίτρα/100 χλμ. και κινήθηκε με μέση ωριαία ταχύτητα 50 χλμ.

Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στο σχεδιασμό του Vito, το οποίο συμβαδίζει αισθητικά με τα πολυτελή επιβατικά οχήματα της γερμανικής εταιρείας. Τα ευμεγέθη φώτα και η μεγάλη μάσκα προσδίδουν μοντέρνο χαρακτήρα ενώ τα μαύρα μπροστινά και πίσω πλαστικά του οχήματος υπάρχει η δυνατότητα να βαφτούν στο χρώμα του αυτοκινήτου για ενιαίο σύνολο.

Αναβαθμισμένο εσωτερικό

Ο χώρος των επιβατών είναι άνετος και σε συνδυασμό με την αναβάθμιση των υλικών και της ταπετσαρίας η ατμόσφαιρα στο εσωτερικό είναι ευχάριστη. Η ξεκούραστη θέση οδήγησης συμβάλλει στο να είναι ο επαγγελματίας αποδοτικός στη δουλειά του.

Το σύστημα κλιματισμού Tempatic ρυθμίζει τη θερμοκρασία σε επιθυμητό επίπεδο για τον οδηγό και τους συνοδηγούς. Τα όργανα πίσω από το τιμόνι είναι όμορφα σχεδιασμένα και ευανάγνωστα. Το επάνω μέρος του ταμπλό αποτελεί έναν ευρύχωρο αποθηκευτικό χώρο για γρήγορη εναπόθεση των καθημερινών εγγράφων. Άλλωστε, είναι πολύ σημαντικό για έναν οδηγό οχήματος διανομής να έχει τον άμεσο έλεγχο των δελτίων και να χρειάζεται μόνο λίγα δευτερόλεπτα να τα εντοπίσει.

Στις δύο ποτηροθήκες, αριστερά και δεξιά του ταμπλό, τοποθετούμε με ασφάλεια τον καφέ και το μπουκαλάκι του νερού. Με την αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού εμφανίζεται ο αποθηκευτικός χώρος που βρίσκεται κάτω από αυτόν. Τέλος, το διαχωριστικό τοίχωμα ανάμεσα στην καμπίνα και την κλούβα είναι διαμπερές με ένα παράθυρο.

Στο δια ταύτα, το Vito είναι ο καλύτερος συνεργάτης του επαγγελματία για τις διανομές του εντός πόλης συγκεντρώνοντας όλα εκείνα τα βασικά χαρακτηριστικά που το κάνουν πιο ευέλικτο ενώ σε μακρινές διαδρομές καταγράφει καλές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου χάρη στον αποδοτικό Euro 6 κινητήρα του.

PreviousNext