Τροχοί & TIR

Ειδική Μεταφορά Σκάφους: Από τη Λιβαδειά στα Αραβικά Εμιράτα

Από τη Λιβαδειά στο Κερατσίνι και από εκεί στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ήταν πρόσφατα η πορεία ενός σκάφους ιχθυοκαλλιέργειας, σε μια συνδυασμένη μεταφορά με δυο φορτηγά και ένα καράβι και ο Παύλος Μ
από Παύλος Μαυρομύτης | Δευτέρα 01/02/2016 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Από τη Λιβαδειά στο Κερατσίνι και από εκεί στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα ήταν πρόσφατα η πορεία ενός σκάφους ιχθυοκαλλιέργειας, σε μια συνδυασμένη μεταφορά με δυο φορτηγά και ένα καράβι και ο Παύλος Μαυρομύτης ακολουθεί το επικαθήμενο στη διαδρομή των 150 χιλιομέτρων.

Σχεδιασμός δρομολογίου

Ο σωστός σχεδιασμός του δρομολογίου αποτελεί τη συνταγή για μια επιτυχημένη ειδική μεταφορά χωρίς προβλήματα. Πώς μεταφράζεται όμως αυτό στην πράξη; Σημαίνει ότι οι υπεύθυνοι της εκάστοτε μεταφορικής πρέπει να ελέγξουν με κάθε λεπτομέρεια την κύρια διαδρομή καθώς και τις εναλλακτικές αυτής, ώστε να χωράει το όχημα να περάσει, σε ύψος, μήκος και πλάτος. Σε διαφορετική περίπτωση οι ίδιοι θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα, ενώ υπάρχει αυξημένος κίνδυνος για ατύχημα ή ζημιά στο μεταφερόμενο αντικείμενο.

Στην προκειμένη περίπτωση, ο ιδιοκτήτης του Volvo Γιώργος Βάρλας, μαζί με έμπειρους συνεργάτες του έλεγξαν χιλιόμετροχιλιόμετρο όλη τη διαδρομή, εστιάζοντας κυρίως στα στενά σημεία, στροφές, διόδια, γέφυρες, εντοπίζοντας και σημειώνοντας τις δυσκολίες της. Τις επόμενες ημέρες χαράχθηκε η διαδρομή που επρόκειτο να ακουλουθηθεί, κάνοντας έναν τελευταίο έλεγχο για τυχόν εργασίες στο δρόμο οι οποίες ενδεχομένως να μείωναν το πλάτος του οδοστρώματος.

Φόρτωση σκάφους

Η ειδική μεταφορά πραγματοποιήθηκε σε δυο φάσεις, στην πρώτη όταν το σκάφος μεταφέρθηκε στο λιμάνι του Κερατσινίου και στη δεύτερη όπου φορτώθηκε στο καράβι και από εκεί συνέχισε για τα Εμιράτα.

Η φόρτωση του σκάφους έγινε με ιδιαίτερη προσοχή, παρουσία έμπειρου προσωπικού, για την αποφυγή λάθους. Στην νταλίκα στρώθηκαν φελιζόλ πάνω στα οποία τοποθετήθηκε το σκάφος, έτσι ώστε να έχει το απαραίτητο ύψος για να περνάει δίπλα από προστατευτικά του δρόμου. Παράλληλα, δέθηκε με ιμάντες σταθερά για να μην προκληθεί μετατόπιση του σκάφους καθοδόν.

Με κατεύθυνση τον αυτοκινητόδρομο

Νωρίς τα ξημερώματα βρεθήκαμε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας ΓΕ ΣΙΚΑΤ ΕΠΕ για τον τελευταίο απαραίτητο έλεγχο περιμετρικά του σκάφους, πριν ξεκινήσουμε την πορεία μας προς Αθήνα. Ένα από τα πιο δύσκολα σημεία της διαδρομής που ακολούθησε το όχημα, αφορούσε αυτό από το εργοστάσιο στην Αγία Παρασκευή Λιβαδειάς, μέχρι τον αυτοκινητόδρομο, καθώς ο δρόμος είναι με ένα ρεύμα ανά κυκλοφορία.

Μπροστά από το φορτηγό, σε μια απόσταση αρκετών μέτρων, προπορεύοταν συνοδευτικό όχημα της εταιρείας, ο οδηγός του οποίου ενημέρωνε τους υπόλοιπους ότι ακολουθεί ειδική μεταφορά.

Όσες φορές το επικαθήμενο συναντήθηκε με λεωφορεία ή φορτηγά από την αντίθετη κατεύθυνση οι οδηγοί αυτών παραχώρησαν προτεραιότητα για να περάσει το Volvo.

Πριν την είσοδο στον αυτοκινητόδρομο έγινε ένας ακόμη απαραίτητος έλεγχος στους ιμάντες ώστε να είναι σωστά τεντωμένοι και να συγκρατούν σταθερά το φορτίο.

Κάστρο-Αθήνα

Η είσοδος του οχήματος στον αυτοκινητόδρομο έγινε στο ύψος του Κάστρου και μέσω αυτού συνέχισε για Αθήνα. Η μοναδική δυσκολία αφορούσε στη διέλευση από τους σταθμούς διοδίων στη Θήβα και τις Αφίδνες όπου το όχημα πέρασε οριακά, εξαιτίας του αυξημένου πλάτους του.

Τα συνοδευτικά οχήματα βρίσκονταν στο πίσω μέρος του φορτηγού και σε μια ικανοποιητική απόσταση για να είναι ορατά από τους οδηγούς των οχημάτων που ακολουθούσαν.

Στην είσοδο της Αττικής Οδού ο Γιώργος Βάρλας έδειξε στους υπαλλήλους τις απαραίτητες άδειες για την ειδική μεταφορά και μέχρι την έξοδο μας συνόδευσε όχημα της εταιρείας.

Ασπρόπυργος-Κερατσίνι

Το δυσκολότερο κομμάτι της διαδρομής αναμφίβολα ήταν το τελευταίο, από τον Ασπρόπυργο μέχρι το Κερατσίνι εξαιτίας του στενού οδοστρώματος. Σε αρκετά σημεία ο οδηγός του έδειξε τις οδηγικές του ικανότητες περνώντας το επικαθήμενο ελάχιστα εκατοστά δίπλα από τα υπόλοιπα οχήματα. Εκεί, φάνηκε και η ανυπομονησία αρκετών οδηγών, οι οποίοι παρά την ενημέρωση ότι ακολουθεί ειδική μεταφορά ήθελαν να συνεχίσουν την πορεία τους, αγνοώντας προκλητικά τον οδηγό του συνοδευτικού. Προσεγγίζοντας το λιμάνι ο βαθμός δυσκολίας επίσης αυξάνει, ωστόσο η εμπειρία του οδηγού δεν αφήνει περιθώρια για λάθη και μετά από τέσσερις ώρες η ειδική μεταφορά φτάνει στο καράβι.

Είσοδος στο λιμάνι Κερατσινίου

Ένα από τα προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν στη συγκεκριμένη μεταφορά ήταν στην είσοδο του λιμανιού καθώς είναι μικρότερη των έξι μέτρων με αποτέλεσμα να μην χωράει το όχημα. Η λύση δόθηκε ως εξής. Στην εσωτερική πλευρά του λιμανιού στήθηκε γερανός ο οποίος σήκωσε το σκάφος, το πέρασε επάνω από την περίφραξη και το φόρτωσε σε άλλη νταλίκα η οποία την επόμενη ημέρα το μετέφερε στο καράβι. Εκεί, πάλι με τη συμμετοχή γερανού, φορτώθηκε στο καράβι και το σκάφος συνέχισε για τα Εμιράτα.

Διαβάστε επίσης

PreviousNext