Τροχοί & TIR

Ιταλικός Θρίαμβος στο «Ντακάρ»

Θρίαμβος για την IVECO ήταν το φετινό «DAKAR» το οποίο κατέκτησε με τον πιο μεγαλειώδη τρόπο αφού τρία IVECO βρέθηκαν στην πρώτη πεντάδα του πιο σκληροτράχηλου ράλλυ του κόσμου. Με πιλότο τον εμπειρ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Δευτέρα 01/02/2016 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Θρίαμβος για την IVECO ήταν το φετινό «DAKAR» το οποίο κατέκτησε με τον πιο μεγαλειώδη τρόπο αφού τρία IVECO βρέθηκαν στην πρώτη πεντάδα του πιο σκληροτράχηλου ράλλυ του κόσμου.

Με πιλότο τον εμπειρότατο Ολλανδό Gerard de Rooy το φορτηγό των Ιταλών κατέκτησε την πρώτη θέση αφήνοντας πίσω, στη δεύτερη, το θρυλικό KAMAZ των Ρώσων, στο τιμόνι του οποίου ήταν ο επίσης έμπειρος πιλότος Mardeev ο οποίος στο παρελθόν έχει οδηγήσει την ομάδα του σε συνεχείς νίκες...

Αναμφίβολα, το 2016 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η «Χρονιά των Ιταλών» αφού το IVECO Eurocargo κέρδισε τον τίτλο του καλύτερου φορτηγού της χρονιάς 2016, το «Magelys» κέρδισε τον τίτλο του καλύτερου πούλμαν της χρονιάς 2016 και ήρθε κατόπιν η μεγαλειώδης νίκη του IVECO PowerStar στο ράλλυ Ντακάρ. Ακόμη ένα IVECO PowerStar με πιλότο τον Αργεντίνο Federico Villagra κατέκτησε την τρίτη θέση. Αλλά και στην πέμπτη θέση βρέθηκε ακόμη ένα φορτηγό IVECO της γνωστής σειράς Trakker.

Αν και διαξονικά τα IVECO PowerStar ήταν «σκέτη δύναμη» αφού φορούσαν τον 13λιτρο κινητήρα Cursor, ο οποίος κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο κινητήρων στο Bourbon Lancy της Γαλλίας με τις οδηγίες και τις αναβαθμίσεις του FPT (Fiat Power Train) μετά από τεχνικές μελέτες που πραγματοποιήθηκαν στο κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης της Iveco στο Arbon της Ελβετίας. Συνοδηγός του De Rooy ήταν ο Ισπανός Moi Torrallardona και μηχανικός ο Πολωνός Darek Rodewald.

Μεγάλη επιτυχία θεωρείται και η κατάκτηση της 4ης θέσης από τη MAN με πιλότο τον Ολλανδό Stacey, συνοδηγό τον Βέλγο Serge και μηχανικό τον επίσης Βέλγο Van Der Vaet.

Στο φετινό ράλλυ που διεξάγεται στις χώρες Βολιβία και Χιλή σε μια συνολική απόσταση 9.000 χιλιομέτρων, πήραν μέ-ρος 55 φορτηγά και τερμάτισαν τα 41. Ανάμεσα τους ήταν TATRA, HINO, MercedesBenz, DAF κ.α..

Όπως φαίνεται και από το φωτογραφικό υλικό, ο βαθμός δυσκολιών της διαδρομής είναι ο υψηλότερος για εκτός δρόμου ράλλυ. Τα αυτοκίνητα πρέπει να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις, άλλοτε μέσα σε πυκνή άμμο, άλλοτε σε βραχώδεις εκτάσεις με δεκάδες καλά κρυμμένες παγίδες, όπως είναι οι διαδοχικοί λοφίσκοι άμμου όπου το φορτηγό πέφτοντας από το ύψος του ενός λοφίσκου κινδυνεύει να βυθιστεί μέσα στον επόμενο. Αρκετά ατυχήματα σημειώθηκαν από ανατροπές από τη μια πλευρά του φορτηγού. Ατυχήματα, σημειώθηκαν επίσης και σε κρυμμένους από χορτάρια μικρούς βράχους που ξεγέλασαν τους οδηγούς. Επιπλέον όμως, σοβαρό πρόβλημα αντιμετώπισαν τα αυτοκίνητα και από την υπερβολική ζέστη (στη Νότια Αμερική είναι περίοδος καλοκαιριού) με αρκετές βλάβες λόγω υπερθέρμανσης, ανεπάρκειας του συστήματος ψύξης κ.λ.π..

PreviousNext