Η κυβέρνηση σχεδιάζει να προχωρήσει σε μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση με τους παραχωρησιούχους για τη χρονική επέκταση των 35 ετών των συμβάσεων παραχώρησης των οδικών αξόνων, με παράλληλη προσθήκη νέων έργων και τελικό στόχο να μειωθούν οι τιμές των διοδίων.

Αυτό μεταξύ άλλων, ανέφερε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης κατά την πρόσφατη συνάντησή του με την επικεφαλής της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Karima Delli.

«Θα προσπαθήσουμε να αλλάξουμε τις συμβάσεις, ένας από τους τρόπους είναι να προστεθεί φυσικό αντικείμενο για να ρίξουμε την τιμή των διοδίων και σε αυτό διευκολύνει ο διαγωνισμός για το δορυφορικό σύστημα διοδίων» δήλωσε ο κ. Σπίρτζης. Οι συμβάσεις αυτές αφορούν την παραχώρηση των πέντε αυτοκινητοδρόμων Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Μορέας, Κεντρική Οδός και Ολυμπία Οδός και δεν αφορούν την Αττική Οδό, η σύμβαση παραχώρησης της οποίας λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024.

Όπως επανειλημμένα έχουμε γράψει, η καθιέρωση του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων με χρέωση ανάλογη των διανυόμενων χιλιομέτρων είναι μεν ένα «δίκαιο» σύστημα με την προϋπόθεση ότι το κόστος ανά χιλιόμετρο θα μειωθεί αρκετά, ώστε να μην ξεπερνά το μέσο κόστος διοδίων των ευρωπαϊκών αυτοκινητόδρομων.