Με τη συμπαράσταση των Επιμελητηρίων, επαγγελματικών οργανώσεων και κυρίως του επιχειρηματικού κόσμου του Θριάσιου Πεδίου κορυφώθηκαν οι διαμαρτυρίες των Μεταφορέων που αντιδρούν στην απαγόρευση εισόδου των φορτηγών τους, θεωρώντας ότι η αίτηση άδειας εισόδου σε ένα εμπορευματικό κέντρο δεν έχει νόημα, ούτε είναι πρακτικά εφαρμόσιμη, παρά τις αντίθετες θέσεις του Γ.Γ. του υπ. Μεταφορών, Θάνου Βούρδα, που εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση κατά των αυτοκινητιστών, πιθανώς, μη λαμβάνοντας υπόψη τις δραματικές επιπτώσεις για τους εμπόρους της περιοχής και για τους λόγους που αυτοί εγκαταστάθηκαν στον Ασπρόπυργο και στη Μαγούλα.

«Τα απαγορευτικά στις εισόδους του Ασπρόπυργου έριξαν λάδι στη φωτιά», ανέφεραν καταστηματάρχες και βιοτέχνες που θεωρούν, ότι ο περιορισμός της εισόδου των φορτηγών στην περιοχή θα αποδυναμώσει τις επιχειρήσεις τους, ενώ μακροπρόθεσμα θα απαξιώσει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιήσει στην περιοχή και θα μειώσει τις αξίες των ακινήτων και της γης τους, όπως ανέφεραν.

Καθώς η μεταφορά είναι απόλυτα συνδεδεμένη με την παραγωγή και το εμπόριο, παραγωγικοί φορείς και επιμελητήρια συντάσσονται με την πλευρά των αυτοκινητιστών, ζητώντας όχι κατάργηση, αλλά αναστολή του μέτρου για συγκεκριμένους λόγους. Οι κινητοποιήσεις των αυτοκινητιστών και οι ανακοινώσεις τους προς τον Τύπο, προκάλεσαν όπως ήταν αναμενόμενο την αντίδραση του υπ. Μεταφορών με τον Γενικό Γραμματέα, Θάνο Βούρδα, να κάνει λόγο για «ψευδείς πληροφορίες» και να προβαίνει «σε αποκατάσταση της αλήθειας», δηλώνοντας μάλιστα πως «η απαγόρευση θεσμοθετήθηκε και θα εφαρμοστεί». Παραθέτει κατόπιν τις περιπτώσεις και τον τρόπο με τον οποίο κάθε οδηγός θα μπορούσε να αιτηθεί άδεια εξαίρεσης και να εισέλθει στο Θριάσιο. Διαβάστε στη συνέχεια τη σχετική τοποθέτηση του κ. Βούρδα:

«Για την αποκατάσταση της αλήθειας, σχετικά με ψευδείς πληροφορίες που είτε υποκρύπτουν μικροπολιτικές σκοπιμότητες ή κακώς εννοούμενες συντεχνιακές λογικές, για δήθεν απαγόρευση της κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων στη βιομηχανική ζώνη Ασπροπύργου – Θριασίου είναι απαραίτητο να είναι γνωστά τα εξής:

Η απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων άνω τω 3,5 τόνων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο της Επικράτειας θεσμοθετήθηκε το 2016 (δεύτερο άρθρο του Ν.4388/2016).

Στη συνέχεια, εκδόθηκε Απόφαση, στην οποία ορίζονται ρητά, σαφώς και με κάθε λεπτομέρεια οι εξαιρέσεις της συγκεκριμένης απαγόρευσης που αφορούν τις περιπτώσεις διέλευσης των επαγγελματιών, ακριβώς, για να μην παρακωλύεται το επαγγελματικό τους έργο.

Για όσους δε «θυμούνται» την πρόβλεψη που θεσμοθετήθηκε ακριβώς για να διευκολύνει την επιχειρηματική δραστηριότητα στην περιοχή, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπογραμμίζει ότι χορηγούνται άδειες διέλευσης στις ακόλουθες περιπτώσεις:

n Σε όλους τους επαγγελματίες χρήστες του δικτύου που είναι δημότες περιοχής στην οποία ισχύει η απαγόρευση

n Εκτελούν δημόσιο έργο

n Έχουν έδρα επιχείρησης στην περιοχή απαγόρευσης. Προς διευκόλυνση μάλιστα της επιχειρηματικής δραστηριότητας

n Προβλέπεται η χρήση του δικτύου με την επίδειξη δελτίου αποστολής.

n Έγγραφη ειδοποίηση σε μορφή τηλεομοιότυπου

n Εκτύπωση ηλεκτρονικής παραγγελίας.

n Εκτύπωση ηλεκτρονικού μηνύματος.

n Οποιοδήποτε άλλος τρόπος έγγραφης παραγγελίας από όπου προκύπτει η διεύθυνση του λήπτη των υπηρεσιών κλπ. Τις εξαιρέσεις αυτές τις γνωρίζουν πολύ καλά οι εκπρόσωποι των επαγγελματιών χρηστών του οδικού δικτύου οι οποίοι παραβρέθηκαν σε αλλεπάλληλες συνεδριάσεις που αφορούσαν τη νομοθεσία και ιδιαιτέρως την εφαρμογή της, στην περιοχή του Θριασίου. Επιπλέον γνωρίζουν ότι μεταξύ της παλαιάς Εθνικής Οδού από το ύψος Σκαραμαγκά δια μέσου Ελευσίνας και έως τη συμβολή με τη Νέα Εθνική Οδό, η έναρξη της θεσμοθετημένης απαγόρευσης, θα ισχύσει, με τη διάνοιξη των σηράγγων της Περιφερειακής Αιγάλεω. Για το λόγο αυτό άλλωστε, και η Περιφέρεια Αττικής υλοποίησε τη σήμανση στα διοικητικά όρια αρμοδιότητάς της, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της Απόφασης, εξαιρώντας όμως το συγκεκριμένο τμήμα.

Σε κάθε περίπτωση, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εμμένει στην αρχική και βασική επιλογή του για τη λήψη μέτρων υπέρ της ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής, εξ αιτίας οποιασδήποτε πίεσης ή διασποράς ψευδών ειδήσεων για τη δημιουργία εντυπώσεων μικροπολιτικής σκοπιμότητας.

Η απαγόρευση των φορτηγών βαρέως τύπου μέσα από κατοικημένες περιοχές θεσμοθετήθηκε και θα εφαρμοστεί, βάζοντας οριστικά τέλος σε τριτοκοσμικές λογικές, τις οποίες η κοινωνία πλήρωσε με βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο, για πάρα πολλά χρόνια.

Η συγκεκριμένη οδική συμπεριφορά έθετε για χρόνια σε κίνδυνο την οδική ασφάλεια των οδηγών μικρότερων ιδιωτικών οχημάτων, που χρησιμοποιούσαν το παράπλευρο οδικό δίκτυο. Ταλαιπώρησε τους κατοίκους των όμορων δήμων οι οποίοι δεν μπορούσαν να φτάσουν στις κατοικίες τους με ταχύτητα και ασφάλεια.

Προκάλεσε εξαιρετικά κοστοβόρες ζημιές στα παρωχημένα παράπλευρα οδικά δίκτυα, τα οποία δεν πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές για τέτοιες διελεύσεις, με τη συντήρησή τους να επιβαρύνει όλους τους φορολογούμενους πολίτες και βέβαια δε μείωνε το κόστος του μεταφορικού έργου καθώς συμπεριλάμβανε και τα διόδια χωρίς να καταβάλλονται».

Βαρύτατη κατά των μεταφορέων είναι η παραπάνω τοποθέτηση του Γ.Γ. του υπ. Μεταφορών περί «διασποράς ψευδών ειδήσεων» και «δημιουργίας εντυπώσεων μικροπολιτικής σκοπιμότητας», φράσεις που ρίχνουν κι άλλο λάδι στη φωτιά, καθώς χαρακτηρίζουν δυσμενώς έναν ολόκληρο Κλάδο που το μόνο που έκανε ήταν να διαμαρτυρηθεί για το μέτρο της απαγόρευσης θεωρώντας ότι αυτό εμποδίζει την καθημερινή επαγγελματική τους δραστηριότητα.

Ούτε βέβαια ευσταθεί η τελευταία παράγραφος ότι οι μεταφορείς εισπράττουν το κόστος των διοδίων, αλλά χρησιμοποιούν το παράπλευρο δίκτυο, δηλαδή ότι εξαπατούν τους πελάτες τους. Στο σημείο αυτό, πρέπει να γίνει η επισήμανση, ότι περιθώρια για εξαπάτηση δεν υπάρχουν. Ο φορτωτής (πελάτης) πληρώνει απελπιστικά χαμηλά κόμιστρα, κάτω του πραγματικού κόστους του δρομολογίου του φορτηγού, κάτι που έχει αναλυθεί από ειδικούς και τεχνοκράτες με στοιχεία τα οποία έχουν παρουσιαστεί από επίσημους φορείς.

Και επειδή, το ΤΡΟΧΟΙ & TIR κάνει συνέχεια ζωντανά ρεπορτάζ με τους συντάκτες του να κινούνται με φορτηγά και λεωφορεία στους δρόμους της χώρας, μπορούμε να πούμε ότι η χρήση του παράπλευρου δικτύου από έναν αριθμό φορτηγών οφείλεται στην έλλειψη ρευστότητας. Τα 220 ευρώ των διοδίων της κλασικής διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα δεν υπάρχουν κάθε μέρα στις τσέπες του αυτοκινητιστή, γιατί δυστυχώς δουλεύει παρέχοντας πίστωση (επιταγές) δύο και τριών μηνών στους φορτωτές, ενώ τα φορτία επιστροφής σπανίζουν για λόγους πραγματικούς και συγκεκριμένους που όμως δεν είναι του παρόντος να αναφέρουμε.

Σε κάθε περίπτωση, οι αυτοκινητιστές και επαγγελματίες οδηγοί, δεν εξαπατούν κανέναν όταν αναγκάζονται να ακολουθήσουν το παράπλευρο δίκτυο.

Η θέση των Μεταφορέων

Δημοσιεύουμε στη συνέχεια το ψήφισμα που εκδόθηκε μετά την έκτακτη Συνέλευση των Παραγωγικών Φορέων που δραστηριοποιούνται στη Δυτική Αττική:

«Μετά την τοποθέτηση των απαγορευτικών πινακίδων διέλευσης των Φορτηγών Δημοσίας και Ιδιωτικής Χρήσης άνω των 3,5 τόνων σε όλο το Θριάσιο Πεδίο και τον αποκλεισμό της ελεύθερης πρόσβασης σε όλους τους χώρους της επιχειρηματικής δραστηριότητας αποφασίστηκε έκτακτη συνέλευση των παραγωγικών φορέων που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο του Θριάσιου Πεδίου. Η Συνέλευση πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Ασπροπύργου την Τρίτη, 12 Φεβρουαρίου και ώρα 18:30.

Όλοι οι συμμετέχοντες στη Συνέλευση καταδίκασαν την ενέργεια της Περιφέρειας να τοποθετήσει πινακίδες απαγόρευσης κυκλοφορίας σε όλο το Θριάσιο που είναι εγκατεστημένες και δραστηριοποιούνται το 90% των αποθηκών Logistics, το 80% των συνεργείων όλων των κατηγοριών που μεταφέρθηκαν στο Θριάσιο για την αποσυμφόρηση της Αθήνας και χιλιάδες μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις όλων των ιδιοτήτων.

Για τα ανυπέρβλητα προβλήματα που δημιουργεί η εφαρμογή της απόφασης στην ομαλή λειτουργία όλων των επιχειρήσεων και τις καταστροφικές οικονομικές συνέπειες με μόνους ωφελημένους τους εκμεταλλευτές της Αττικής Οδού, είχε ενημερωθεί η Περιφέρεια Αττικής.

Μετά την ανταλλαγή απόψεων, αποφασίστηκε ομόφωνα να σταλεί στην Περιφέρεια ψήφισμα με αίτημα να μην εφαρμοστεί το μέτρο της απαγόρευσης και να ανασταλεί έως ότου ολοκληρωθεί η σύνδεση της Λεωφόρου Σχιστού με την περιφερειακή Αιγάλεω και την κατασκευή των παράδρομων και των κόμβων της Αττικής Οδού, όπως αξιώνει με την 544/2017 απόφασή του το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ασπροπύργου και να εκδοθεί η απόφαση του ΣτΕ που εκκρεμεί και θα κρίνει εάν η υπουργική απόφαση για τους παράδρομους είναι σύμφωνη με το Σύνταγμα ή Αντισυνταγματική. Σε περίπτωση που δεν γίνει αποδεκτό το αίτημα της αναστολής η αντίδρασή μας θα είναι δυναμική». Ο Πρόεδρος της Συνέλευσης Πέτρος Σκουλικίδης

Συμμετέχοντες Φορείς: ΓΣΕΒΕΕ, ΠΣΧΕΜ, ΕΒΕΠ, ΣΥΝΔΔΕ&L, ΠΕΕΔ, Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εθνικών Μεταφορών, Σύλλογος Ιδιοκτητών Φορτωτών μεταφοράς container, Σύλλογος Επαγγελματιών Ασπρόπυργου, Σύλλογος ιδιοκτητών ακινήτων Ασπρόπυργου»

Αναστολή του μέτρου ζητούν τα Επιμελητήρια και ο Δήμος Ασπροπύργου

Στο πλευρό των Μεταφορέων τάχθηκαν ο Δήμος του Ασπρόπυργου, το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ), ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Ακινήτων Ασπροπύργου, το Επιμελητήριο Φθιώτιδας, ο ΣΥΝΔΔΕ&L, ο ΠΕΕΔ κ.α., οι οποίοι ζητούν την αναστολή του μέτρου της απαγόρευσης τουλάχιστον για την περιοχή του Θριάσιου.

Σε επιστολή του ΕΒΕΠ, την οποία υπογράφει ο πρόεδρός του, Βασίλης Κορκίδης, προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χ. Σπίρτζη ζητά «την προσωρινή αναστολή της απαγόρευσης της κυκλοφορίας φορτηγών στο Θριάσιο και την επαναθεώρηση αυτής, βάσει ολοκληρωμένης συγκοινωνιακής και οικονομοτεχνικής μελέτης» και προσθέτει:

«Είναι προφανές ότι η Υπουργική Απόφαση στοχεύει στην ενίσχυση της χρήσης - μετά διοδίων - των αυτοκινητοδρόμων και των οδών ταχείας κυκλοφορίας, με παράλληλη ελάφρυνση του κυκλοφοριακού φόρτου σε εναλλακτικές, παράπλευρες αυτών, οδούς.

Αναφερόμενοι, όμως, στην περιοχή του Θριασίου, όπου εδρεύουν οι περισσότερες βιομηχανικές και μεταφορικές εταιρείες της χώρας και λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα της περιοχής, αφού κρίσιμες υποδομές (σύνδεση Λ. Σχιστού – Περιφερειακής Αιγάλεω, παράπλευροι Αττικής οδού και έξοδος 3 αυτής) δεν έχουν ακόμη πραγματοποιηθεί, ενώ παράλληλα απουσιάζει ενιαίο, παράπλευρο οδικό δίκτυο, αλλά διαχεόμενο σε εναλλακτικές οδούς σε όλο το Θριάσιο, η εφαρμογή τέτοιων νομοθετικών μέτρων, επί του παρόντος, δεν αποτελεί μόνον μία ακόμη γραφειοκρατική και οικονομική επιβάρυνση, αλλά καθιστά απολύτως αδύνατη τη δυνατότητα επιβίωσης της τοπικής επιχειρηματικότητας.

Γι’ αυτό άλλωστε υπήρξε αναβολή εφαρμογής των νομοθετικών αυτών ρυθμίσεων, ειδικά για το Θριάσιο, αναγνωρίζοντας τις απαγορευτικές προϋποθέσεις, που συνδέονται με ένα τόσο μεγάλο και κρίσιμο τμήμα του οδικού δικτύου της περιοχής. Με δεδομένα τα ανωτέρω και τη βούλησή σας να λαμβάνονται μέτρα εφαρμόσιμα και ωφέλιμα, τόσο για την τοπική, όσο και για την εθνική μας οικονομία, παρακαλούμε για την προσωρινή αναστολή της απαγόρευσης της κυκλοφορίας στο Θριάσιο και επαναθεώρηση αυτής, βάσει ολοκληρωμένης συγκοινωνιακής και οικονομοτεχνικής μελέτης».

Σχετική με τα παραπάνω είναι και η δήλωση του ίδιου του κ. Κορκίδη που κάνει λόγο για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων της περιοχής. Αναφέρει συγκεκριμένα:

«Πρόκειται για ένα εξαιρετικά σοβαρό και επείγον θέμα που επηρεάζει, αυτή τη στιγμή, άμεσα την βιωσιμότητα χιλιάδων επιχειρήσεων της περιοχής και των μεταφορέων. Η ανταγωνιστικότητα της χώρας, στη μετά την κρίση εποχή, θα κριθεί από την επιτυχή προσαρμογή των επιχειρήσεων στις απαιτήσεις και τις ευκαιρίες του σύγχρονου περιβάλλοντος, το οποίο όμως είναι ακόμα υπό διαμόρφωση. Γι’ αυτό τον λόγο, η κυβέρνηση δεν θα πρέπει να θέτει πρόσθετα προσκόμματα και επιπλέον επιβαρύνσεις που δημιουργούν, σε καθημερινή βάση, προβλήματα στην άσκηση της επιχειρηματικότητας».

«Οι μόνοι ωφελημένοι είναι οι παραχωρησιούχοι»

Αλλά και το Επιμελητήριο Φθιώτιδας με ανακοίνωσή του διαμαρτύρεται για το μέτρο της απαγόρευσης και δεν διστάζει να τονίσει ότι οι μόνοι ωφελημένοι είναι οι παραχωρησιούχοι: Η ανακοίνωση του Επιμελητηρίου έχει ως εξής:

«Η εν λόγω απόφαση δημιουργεί ανυπέρβλητα προβλήματα στην εκτέλεση του μεταφορικού έργου των επιχειρήσεων-μελών μας, αφού σε όλο το οδικό δίκτυο και συνακόλουθα του Νομού μας, απαγορεύεται η διέλευση για τα φορτηγά αυτά, με συνέπεια ο αποκλεισμός αυτός σε όλο το παράπλευρο αλλά και επαρχιακό/ παραλλαγμένο δίκτυο του Νομού μας, να επιβαρύνει με επιπλέον κόστη όχι μόνο τους δημοσίους μεταφορείς του νομού μας, αλλά το σύνολο των επιχειρήσεων που διαθέτουν φορτηγά ιδιωτικής χρήσης άνω των 3,5 τόνων τα οποία αδυνατούν να καλύψουν.

Οι μόνοι ωφελημένοι της ως άνω απόφασης είναι οι παραχωρησιούχοι, με την αναγκαστική διέλευση όλων των οχημάτων μέσω των διοδίων, παρά το γεγονός ότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από τις συμβάσεις παραχώρησης, ούτε από το δίκαιο της Ε.Ε. Τέτοιου είδους ενέργειες επιδρούν αρνητικά στην ανταγωνιστικότατα και βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, η οποία εξαρτάται άμεσα από τη διακίνηση των προϊόντων τους, αυξάνουν δυσανάλογα το κόστος μετακίνησης, πλήττουν την εφοδιαστική αλυσίδα και ουσιαστικά οδηγούν σε κλείσιμο όλες τις επιχειρήσεις που συνδέονται με τη μεταφορά.

Επειδή, δεν έχει εκτιμηθεί σωστά το μέγεθος των επιβαρύνσεων που έχει δεχθεί η οικονομική δραστηριότητα της εθνικής αλλά και τοπικής αγοράς, ζητούμε για άλλη μια φορά:

1. τη μη εφαρμογή του Νόμου, έως την έκδοση απόφασης από το ΣτΕ επί της προσφυγής του ΠΣΧΕΜ, που θα κρίνει πέραν των άλλων την αντισυνταγματικότητά του.

2. την εξαίρεση εφαρμογής του Νόμου στο χαρακτηρισμένο ως πρωτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο (σύμφωνα με την Απόφαση ΔΜΕΟ/ε/ο/1308/15-2-95) τμήμα Αγίας Μαρίνας - Στυλίδας έως Καραβόμυλο Αχινό και

3. την ακριβή σήμανση των τοποθεσιών του Νομού μας, με κατάλληλες πινακίδες (χαρακτηριστικό παράδειγμα περιοχή Καραβόμυλος), έτσι ώστε να δίνεται η δυνατότητα πληροφόρησης στον οδηγό αυτοκινήτου που κινείται εκτός του αυτοκινητόδρομου, του εκάστοτε επόμενου προορισμού, (πχ Λάρισα ή Αθήνα), για διαδρομές που δεν επιβαρύνονται με τέλη διοδίων.

4. Τον εξορθολογισμό του κόστους των διοδίων μέσω της μείωσης του αντιτίμου για τα οχήματα των επιχειρήσεων και τους επαγγελματίες των χερσαίων εμπορευματικών μεταφορών. Τέλος, επιθυμούμε να δηλώσουμε ότι συντασσόμαστε πλήρως με το ψήφισμα της έκτακτης συνέλευσης των παραγωγικών φορέων, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2019, στην αίθουσα του πνευματικού κέντρου του Δήμου Ασπροπύργου».

Τα Συνεργεία και οι άλλοι επιχειρηματίες του Ασπρόπυργου

Ανάστατοι είναι και οι επιχειρηματίες του Ασπρόπυργου, ιδιαίτερα εκείνοι που ασχολούνται με την πώληση ανταλλακτικών και αναλώσιμων προϊόντων για τα φορτηγά, καθώς και με την παροχή υπηρεσιών (συνεργεία).

Πρόκειται για εκατοντάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που θεωρούν ότι πλήττονται άμεσα και δραματικά από το μέτρο της απαγόρευσης και για τον λόγο αυτό πήραν έμπρακτα και δυναμικά θέση στο πλευρό των αυτοκινητιστών.

Σημαντική ήταν η άποψη εμπόρου ανταλλακτικών προς το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR: «Εδώ έχει δημιουργηθεί μια αγορά για το φορτηγό. Οι αυτοκινητιστές, χρόνια τώρα, έρχονται εδώ για τα ανταλλακτικά και για το σέρβις των φορτηγών τους. Τι άδεια πρέπει να έχουν για να έλθουν εδώ, να πάρουν λάδια ή το ανταλλακτικό που χρειάζονται; Εγώ, τι μήνυμα και τι έγγραφο πρέπει να στείλω στον οδηγό για να έλθει νόμιμα στο μαγαζί μου;». Πραγματικά, αυτή είναι μια άλλη, εξίσου, κρίσιμη επίπτωση του μέτρου της απαγόρευσης, την οποία κανείς αρμόδιος κυβερνητικός παράγοντας δεν έλαβε υπόψη του, όπως δεν έλαβε υπόψη του και την απαξίωση των ακινήτων που θα ακολουθήσει.

Με όλα τα παραπάνω, φαίνεται πως η αναστολή του μέτρου, έστω και προσωρινά, είναι η καταλληλότερη απόφαση που θα πρέπει να λάβει η κυβέρνηση. Τα περί εξαιρέσεων και ότι ο καθένας μπορεί με ένα έγγραφο για εντολή φόρτωσης να εισέλθει στον Ασπρόπυργο θα μπορούσαν να ισχύουν για άλλες περιοχές, όπου δεν υπάρχουν εμπορευματικά κέντρα.

Ο Ασπρόπυργος είναι εμπορευματικό κέντρο και το φορτηγό εισέρχεται για να φορτώσει ή να ξεφορτώσει. Δεν υπάρχει περίπτωση, κύριε Σπίρτζη, ο οδηγός του φορτηγού να επισκεφθεί τον Ασπρόπυργο για λόγους αναψυχής.