Με ιδιόκτητες σύγχρονες εγκαταστάσεις και με έναν αξιόλογο στόλο φορτηγών αυτοκινήτων, η μεταφορική ΛΟΥΚΑΣ ΙΜΕ ΕΠΕ διευρύνει διαρκώς τον κύκλο εργασιών της παρέχοντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες, πάντα με γνώμονα τη συνέπεια προς τους πελάτες.

O γενικός διευθυντής της εταιρείας, Σωτήρης Λούκας μας υποδέχεται στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στον Ασπρόπυργο, συζητώντας μαζί μας για το παρόν και το μέλλον της μεταφοράς, τα προβλήματα του κλάδου καθώς και για τις προοπτικές της εταιρείας.

T&T: Δώστε μας ένα σύντομο ιστορικό της επιχείρησής σας;

Σ.Λ.: Η πρώτη γενιά ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 1970 ως ατομική επιχείρηση. Το 2003 μαζί με τον πατέρα μου Λεωνίδα, που είναι δεύτερη γενιά, ιδρύσαμε τη ΛΟΥΚΑΣ ΙΜΕ ΕΠΕ. Σήμερα στα ηνία της επιχείρησης βρίσκεται η τρίτη γενιά, εγώ, μαζί με την αδερφή μου Αθανασία Λούκα η οποία έχει τη διεύθυνση του customer service.

T&T: Θα μας πείτε για το στόλο σας;

Σ.Λ.: Διαθέτουμε 24 φορτηγά δημοσίας χρήσης σε ποικιλία όγκου και διαστάσεων τα οποία στο σύνολό τους είναι ιδιόκτητα. Επιπλέον έχουμε κάποια συνεργαζόμενα φορτηγά, αλλά όχι σε μόνιμη βάση. Το προσωπικό της εταιρείας μας ανέρχεται στα 30 άτομα.

T&T: Τι εγκαταστάσεις διαθέτετε;

Σ.Λ.: Διαθέτουμε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στον Ασπρόπυργο σε μια έκταση 2.420 τ.μ και επιπλέον ενοικιάζουμε χώρο 3.100 τ.μ στην περιοχή της Μάνδρας. Να διευκρινήσουμε ότι η εταιρεία μας βρίσκεται σε φάση επέκτασης των εγκαταστάσεών της, συνολικής επιφάνειας 8.500 τ.μ σε ιδιόκτητους χώρους στον Ασπρόπυργο.

T&T: Τι εμπορεύματα μεταφέρετε;

Σ.Λ.: Μεταφέρουμε διάφορα εμπορεύματα, ξηρά και ψυχωμένα φορτία. Οι υψηλές προδιαγραφές της εταιρείας μας καλύπτουν τις ανάγκες όλων των ενδιαφερομένων. Εκτελούμε μεταφορές σε όλη την Ελλάδα. Στόχος μας είναι η εξυπηρέτηση των πελατών μας παρέχοντας άμεσες, ταχύτερες παραδόσεις με ασφάλεια και ευελιξία.

T&T: Πόσο σας έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση;

Σ.Λ.: Η οικονομική κρίση μάς έχει επηρεάσει αρνητικά, όπως όλους τους επαγγελματίες, καθώς υπάρχει μεγάλη πίεση για μείωση τιμών. Ωστόσο, μέσα στα πολλά προβλήματα της κρίσης υπάρχει και ένα θετικό στοιχείο, καθώς, πλέον έχουν αναδειχθεί οι πραγματικοί επαγγελματίες. Πιστεύω ότι στα χρόνια της κρίσης έγινε ένα «ξεσκαρτάρισμα» στον κλάδο μας.

T&T: Ποια προβλήματα αντιμετωπίζετε;

Σ.Λ.: Το βασικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν στο σύνολό τους οι μεταφορικές είναι τα υψηλά κόστη διοδίων και καυσίμων σε σχέση με τη μείωση των κομίστρων. Σημαντικό πρόβλημα είναι οι απαγορεύσεις κυκλοφορίας σε οδικούς άξονες της χώρας. Επίσης, ένα μεγάλο και βασικό πρόβλημα που εμποδίζει την ανάπτυξη της εθνικής μεταφοράς είναι η έλλειψη οργάνωσης στον κλάδο.

T&T: Τι σχέδια έχετε για το μέλλον;

Σ.Λ.: Οι προοπτικές μας είναι να ολοκληρώσουμε την κατασκευή των ιδιόκτητων υπερσύγχρονων αποθηκευτικών μας χώρων που θα καλύπτουν τις ανάγκες ακόμη και των πιο απαιτητικών πελατών. Επίσης, προτεραιότητα για εμάς είναι να αυξήσουμε των αριθμό των οχημάτων μας, όπως άλλωστε κάνουμε κάθε χρόνο. Στόχος μας είναι να βασιζόμαστε σε δικές μας πηγές (ιδιόκτητα μέσα και στόλο), ελέγχοντας έτσι καλύτερα τη δουλειά μας και μειώνοντας το κόστος για τους πελάτες μας. Σήμερα, διαθέτουμε πλήρη και οργανωμένη μηχανογράφηση στην εταιρεία μας καθώς και συστήματα Proof of Delivery για την on time ενημέρωση παράδοσης των εμπορευμάτων. Επίσης, η εταιρεία μας είναι πιστοποιημένη με το διεθνές πρότυπο ISO 9001: 2015

T&T: Πόσο σας βοήθησε ή σας δυσκόλεψε το άνοιγμα του επαγγέλματος;

Σ.Λ.: Το άνοιγμα του επαγγέλματος μας απογοήτευσε καθότι ως παλιά, παραδοσιακή και νοικοκυρεμένη εταιρεία, είδαμε ότι εύκολα πια μπορεί να εισβάλει στον κλάδο μας ο οποιοσδήποτε.

T&T: Πώς βλέπετε το μέλλον της μεταφοράς στη χώρα μας;

Σ.Λ.: Σίγουρα στο μέλλον η κατάσταση στον κλάδο των μεταφορών θα ξεκαθαρίσει ακόμη περισσότερο και θα παραμείνουν άνθρωποι με γνώσεις μεταφοράς και οργάνωσης. Ευελπιστούμε ότι οι νέες γενιές που εισέρχονται στο επάγγελμα θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της εθνικής μεταφοράς χρησιμοποιώντας την εμπειρία των προηγουμένων και εμπλουτίζοντας τον χώρο με νέες ιδέες. Η εθνική μεταφορά χρειάζεται επενδύσεις κατά τη γνώμη μου, σε αυτοκίνητα, σε ανθρώπινο δυναμικό εξειδικευμένο πλέον, καθώς και καλύτερη οργάνωση μεταξύ των μεταφορέων. Ας μην ξεχνάμε βέβαια και την αρνητική στάση του κράτους, με την πολιτική του οποίου ανακόπτεται κάθε προσπάθεια βελτίωσης και ανάπτυξης.

T&T: Σας έχουν επηρεάσει στη δουλειά σας τα φορτηγά με ξένες πινακίδες;

Σ.Λ.: Σχετικά με τα αλλοδαπά φορτηγά, ο αρνητικός αντίκτυπος είναι φανερός αλλά όχι σε πολύ μεγάλο βαθμό ακόμη, καθώς, εμείς φροντίζουμε να διατηρούμε ολοκληρωμένες και μακροχρόνιες συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες οι οποίες ακόμη δεν ρισκάρουν τη συνεργασία τους με ξένα φορτηγά. Βέβαια τα αλλοδαπά φορτηγά έχουν εισχωρήσει για τα καλά στην εθνική μεταφορά και σε λίγα χρόνια η ζημιά που θα έχουν προκαλέσει στα ελληνικά φορτηγά θα είναι τεράστια. Δυστυχώς λόγω της φορολογίας και της εθνικής νομοθεσίας, δεν μπορούμε να τους ανταγωνιστούμε στο επίπεδο τιμών. Επίσης, θεωρούμε ότι οι έλεγχοι των αλλοδαπών φορτηγών είναι ανύπαρκτοι.