Το Fiat Ducato, ακολουθώντας τις σύγχρονες απαιτήσεις, αποκτά αποδοτικούς κινητήρες Euro 6D, νέο 9άρι αυτόματο κιβώτιο, προηγμένες τεχνολογίες συνδεσιμότητας και εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Επιπλέον, βελτιώνει την έκδοση φυσικού αερίου και ενισχύει το οικολογικό του προφίλ, προετοιμάζοντας μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση, προκειμένου να γίνει «το καλύτερο Ducato όλων των εποχών».

Το Fiat Ducato, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και εμπορικά μοντέλα με ιστορία 38 χρόνων, αναβαθμίζει το σύνολο των χαρακτηριστικών του, προκειμένου να παραμείνει στην κορυφή της κατηγορίας των van. Ταξιδεύουμε μέχρι το Τορίνο για να γνωρίσουμε το νέο μοντέλο, το οποίο προσφέρεται σε εκδόσεις van, chassis και επιβατικές, αποτελώντας τη βάση για μέχρι και 10.000 διαφορετικές εκδόσεις.

Σε ό,τι αφορά στο van της Fiat, αυτό προσφέρει χώρο φόρτωσης 8-17 m3 και στις εκδόσεις μικτού βάρους έως και 3,5 τόνων, υποστηρίζει ωφέλιμο φορτίο από 1.140 έως και 1.575 κιλά. Ήπιες είναι οι αλλαγές στο αεροδυναμικό αμάξωμα (0,31 Cx στην έκδοση υψηλής οροφής) του νέου Ducato και συνοψίζονται στα σκουρόχρωμα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα και στο φινίρισμα τιτανίου που απέκτησαν το περίβλημα της γρίλιας της μάσκας και η ποδιά. Επιπλέον, ο εμπρός προφυλακτήρας είναι πλέον τριών τμημάτων, ώστε αν χρειαστεί να μπορεί να αντικατασταθεί μόνο ένα κομμάτι του. Ακόμα πιο λίγες είναι οι διαφορές στο εσωτερικό του οχήματος, όπου έχουν τοποθετηθεί στηρίγματα για tablet και μπουκάλια, αλλά και μια νέα οθόνη αφής 7 ιντσών.

Με κινητήρα 2,3 λίτρων και 9άρι αυτόματο της ZF

Η ουσία της ανανέωσης δεν φαίνεται δια γυμνού οφθαλμού και αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος. Καταρχάς, ο 2λιτρος κινητήρας πετρελαίου του παρελθόντος, έδωσε τη θέση του στον MultiJet 2 των 2,3 λίτρων, ο οποίος πληροί τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 6D. Διαθέτει συμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας για καλύτερη ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές και προσφέρεται σε τέσσερις εκδόσεις απόδοσης 120-178 ίππων, οι οποίες υπόσχονται περιορισμό της κατανάλωσης μέχρι και κατά 10% στις αστικές διανομές, όπως και μεγαλύτερη ροπή μέχρι και κατά 12% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Συγκεκριμένα, στη βάση της γκάμας τοποθετείται η έκδοση των 120 ίππων, η οποία συνεργάζεται αποκλειστικά με το 6τάχυτητο μηχανικό κιβώτιο. Πιο πάνω συναντάμε την έκδοση των 140 ίππων, για την οποία προσφέρεται η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου. Οι εκδόσεις «Power» ξεκινούν από τους 160 ίππους ισχύος και τα 380 Nm ροπής (400 Nm με αυτόματο) και κορυφώνονται στην έκδοση των 178 ίππων και των 400 Nm ροπής (450 Nm με αυτόματο σασμάν). Τη γκάμα συμπληρώνει η έκδοση φυσικού αερίου, Natural Power που φέρει ντεπόζιτο χωρητικότητας 36 κιλών CNG. Εδώ, ο 3λιτρος κινητήρας αποδίδει 136 ίππους ισχύος και 350 Nm ροπής. Υπενθυμίζεται πως η Fiat Professional είναι ηγέτης στο CNG, καθώς εκτός από το νέο Ducato Natural Power, διαθέτει αντίστοιχες εκδόσεις για τα Panda Van, Fiorino και Doblo Cargo.

Η σημαντικότερη, ίσως, είδηση στη νέα έκδοση του Fiat Ducato, είναι πως αυτό προσφέρεται για πρώτη φορά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων εννέα (9) σχέσεων, το οποίο εξέλιξε η ZF αποκλειστικά για το ιταλικό μοντέλο. Σύμφωνα με την εταιρεία διαθέτει το χαμηλότερο βάρος στην κατηγορία του και φέρει προηγμένης τεχνολογίας μετατροπέα ροπής, προκειμένου να εξασφαλίζει γρήγορες εναλλαγές σχέσεων, δίχως κενά απόδοσης. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας (Normal, Eco, Power) ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες, το φορτίο και τις οδηγικές του προτιμήσεις. Επιπλέον, εφόσον το επιθυμεί, μπορεί να μετακινήσει τον επιλογέα αριστερά και να αλλάζει χειροκίνητα τις σχέσεις μετάδοσης.

Σημειώνεται, πως το νέο Ducato εφοδιάζεται σε όλες τις εκδόσεις του με το «EcoPack», ένα πακέτο «έξυπνων» τεχνολογιών που περιλαμβάνει λειτουργία Start & Stop, έναν εξελιγμένο εναλλάκτη, την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία καυσίμου και ένα προηγμένο λογισμικό που διασφαλίζει τη χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου.

Διαβάστε περισσότερα στο τεύχους Αυγούστου (376) του ΤΡΟΧΟΙ & TIR που κυκλοφορεί στα περίπτερα Ελλάδας και Κύπρου.