Το Manheim είναι ένα σύγχρονο ποταμόπλοιο μεταφοράς κοντέινερ, του οποίου η συμβατική εμφάνιση δεν προδίδει την πολύ προηγμένη τεχνολογία που ενσωματώνει. Συγκεκριμένα, στο μηχανοστάσιο είναι εγκατεστημένο ένα ντίζελ-ηλεκτρικό σύστημα κίνησης υψηλής τεχνολογίας, με πέντε ισχυρούς κινητήρες Paccar MX-13 τους οποίους προμήθευσε η DAF.
Χάρη στους κινητήρες PACCAR MX-13 των 530 ίππων που κατασκευάζει η DAF στο Αϊντχόβεν, το ποταμόπλοιο είναι 30% πιο αποδοτικό σε σχέση με αντίστοιχα πλοία με συμβατικό σύστημα κίνησης. Επίσης, οι εκπομπές NOx του πλοίου είναι τώρα πέντε φορές χαμηλότερες.
Επιπλέον, η ντίζελ-ηλεκτρική εγκατάσταση καθιστά το Mannheim των 4.600 τόνων πολύ πιο αθόρυβο και πιο άνετο. Το πλοίο ξεκίνησε δρομολόγια για τη Rhenus Partnership - θυγατρική του γερμανικού ομίλου Rhenus, ειδικού στα logistics - για μεταφορές μεταξύ της Νότιας Γερμανίας, της Αμβέρσας και του Ρότερνταμ.

Η ιδέα για τη χρήση ενός παρόμοιου συστήματος κίνησης προήλθε αρχικά από τη Rhenus. Η εταιρεία προσέγγισε τη Vink Diesel, μια οικογενειακή επιχείρηση με έδρα το Sliedrecht της Ολλανδίας, και της ζήτησε να εξοπλίσει το Mannheim με ένα σύστημα κίνησης που θα αποτελείτο από πέντε κινητήρες Paccar MX-13. Κάθε ένας από τους πέντε κινητήρες, οι οποίοι προσαρμόστηκαν για ναυτική χρήση από την ολλανδική NPS Driven, κινεί μια γεννήτρια που τροφοδοτεί δύο ηλεκτροκινητήρες και, τελικά, τις δύο προπέλες του πλοίου.
Το σύστημα κίνησης προσφέρει μέγιστη ιπποδύναμη 2650 hp (1946 kW). Ένα καινοτόμο σύστημα διαχείρισης ισχύος ελέγχει τον αριθμό των κινητήρων MX-13 που πρέπει να λειτουργούν και με ποια ισχύ. Όταν το Mannheim μεταφέρει πλήρες φορτίο, χρησιμοποιούνται και οι πέντε κινητήρες για την παραγωγή της μέγιστης ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας. Και όταν πλέει άφορτο, ένας κινητήρας είναι συχνά αρκετός. Αυτή η ευελιξία προσφέρει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων και σημαντική μείωση των εκπομπών CO2.
Μια πρόσθετη μπαταρία και μια πρόσθετη πηγή ενέργειας που τροφοδοτείται με υδρογόνο καθιστούν δυνατή ακόμη και την προσωρινή διακοπή λειτουργίας των κινητήρων, ώστε το πλοίο να μπορεί να ελίσσεται πλήρως ηλεκτρικά - και χωρίς εκπομπές ρύπων - όταν βρίσκεται στο λιμάνι, σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΕ. Το Mannheim μπορεί επίσης να πλέει με μηδενικές εκπομπές κατά τη διέλευση από τις πόλεις που βρίσκονται δίπλα σε ποταμό.