Τροχοί & TIR

Συμπαραστάτης στο έργο των ΚΤΕΛ η κυβέρνηση

Την αμέριστη συμπαράστασή του στο έργο και στους σκοπούς των ΚΤΕΛ της χώρας εξέφρασε ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης ο οποίος παραβρέθηκε στο Συνέδριο της ΠΟΑΥΣ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Αυτοκι
από Μανώλης Αγριμανάκης | Τετάρτη 10/05/2017 - 13:23
Κοινοποίηση στα Social Media

Την αμέριστη συμπαράστασή του στο έργο και στους σκοπούς των ΚΤΕΛ της χώρας εξέφρασε ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης ο οποίος παραβρέθηκε στο Συνέδριο της ΠΟΑΥΣ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών) δηλώνοντας ότι η κυβέρνηση αναγνωρίζει το τεράστιο κοινωνικό έργο των ΚΤΕΛ και για το λόγο αυτό τα ΚΤΕΛ έχουν την προστασία της κυβέρνησης και του ίδιου προσωπικά.

Κάλεσε στη συνέχεια τους αυτοκινητιστές να παραμείνουν σε εγρήγορση και ενωμένοι σε μια εποχή που ξένα μονοπώλια επιθυμούν να εισβάλουν και να καταλάβουν το χώρο των υπεραστικών συγκοινωνιών ή να αφαιρέσουν από τα ΚΤΕΛ το δικαίωμα της μεταφοράς μαθητών, όπως φάνηκε πρόσφατα και μέσα στη Βουλή.

Πρόσθεσε, ότι ο ίδιος απάντησε αρνητικά στις προτάσεις των τουριστικών να αφαιρέσουν έργο από τα ΚΤΕΛ. «Για μένα ήταν μια πράξη δικαιοσύνης, το έκανα για κοινωνικούς λόγους, για να προστατεύσω τις κοινωνικές μάζες» είπε και συνεχάρη κατόπιν τους εκπροσώπους όλων των ΚΤΕΛ για το έργο που επιτελούν από το 1952 (χρονιά ίδρυσης των ΚΤΕΛ).

«Μπορεί ο όρος Clustering να είναι σχετικά καινούργιος, αλλά εσείς ήσασταν οι πρώτοι που προχωρήσατε σε επαγγελματικές συνέργειες και μέχρι σήμερα συνεχίζεται με επιτυχία αυτές τις συνεργασίες» ανέφερε.

Τελειώνοντας ο κ. Μαυραγάνης, δήλωσε προς τους εκπροσώπους των ΚΤΕΛ ότι με δική του μέριμνα θα αντιμετωπιστεί το θέμα των χρεών ορισμένων ΚΤΕΛ με παράταση του χρόνου αποπληρωμής και για το σκοπό αυτό υπάρχει συνεργασία μεταξύ τραπεζών και ΕΤΕΑΝ (Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης), σημείωσε μάλιστα ότι στο νέο νόμο για την εξωδικαστική ρύθμιση των χρεών περιλαμβάνονται και τα ΚΤΕΛ. Ιδιαίτερα σημαντική υπήρξε και η αναφορά του κ. Μαυραγάνη για τη μείωση του ενεργειακού κόστους των λεωφορείων λέγοντας ότι οι τεχνικές υπηρεσίες του υπ. Μεταφορών έχουν λάβει εντολή για την εξειδίκευση των τεχνικών προδιαγραφών για τη δυνατότητα μετατροπής των ντιζελοκινητήρων σε κινητήρες υγραερίου ή φυσικού αερίου.

«Τα ΚΤΕΛ θα παραμείνουν ο βασικός πυρήνας των επιβατικών μεταφορών»

«Ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει το έργο των ΚΤΕΛ. Τα ΚΤΕΛ είναι αυτά που κρατάνε ζωντανά τα χωριά μας. Τα ΚΤΕΛ είναι αυτά που ασκούν πραγματική κοινωνική πολιτική παρέχοντας μεταφορές στις ασθενέστερες ομάδες, στα ΑΜΕΑ, στους μαθητές, στους στρατιωτικούς κ.α. Με ένα σύγχρονο στόλο 4.400 λεωφορείων, τα 62 ΚΤΕΛ της χώρας αναλαμβάνουν το 80% του επιβατικού έργου της χώρας όλο το χρόνο. Για μας η απεργία είναι λέξη άγνωστη» ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της ΠΟΑΥΣ Σοφοκλής Φάτσιος δεχόμενος ζωηρά χειροκροτήματα από τα μέλη της Ομοσπονδίας που έδωσαν το δικό τους δυναμικό «παρών» στο Πόζαρ της Αριδαίας όπου πραγματοποιήθηκε η ετήσια συνέντευξη της Ομοσπονδίας.

«Αυτή η προσφορά μας προς την κοινωνία είναι ιερή και μείς ως Ομοσπονδία θα κλιμακώσουμε τις ενέργειές μας προς την Πολιτεία για την παραπέρα αναβάθμιση του κλάδου» πρόσθεσε ο κ. Φάτσιος.

Υπογράμμισε κατόπιν με έμφαση ότι τα ΚΤΕΛ δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν από τη λεγόμενη απελευθέρωση. «Εμείς θα παραμείνουμε ο βασικός πυρήνας του επιβατικού μεταφορικού έργου και μετά το 2019», ανέφερε συγκεκριμένα και εξήγησε ότι τυπικά τουλάχιστον αυτή η διαδικασία της απελευθέρωσης του συγκοινωνιακού έργου δεν θα έρθει αυτόματα το 2019, πρέπει όπως είπε να εξεταστούν οι προτάσεις των μεταφορικών οργανισμών των χωρών-μελών προκειμένου η Ε.Ε. να καταλήξει σε ένα κοινό κείμενο στη βάση του οποίου κάθε χώρα θα προκηρύξει τους σχετικούς διαγωνισμούς. Μέχρι τότε, τα ΚΤΕΛ θα είναι ακόμη πιο ανταγωνιστικά απέναντι σε άλλους φορείς (τουριστικούς) ανέφερε ο κ. Φάτσιος.

Στη συνέχεια ο πρόεδρος της ΠΟΑΥΣ απάντησε σε ερωτήσεις εκπροσώπων των ΚΤΕΛ. Για το θέμα της φορολογίας κατά τη μεταβίβαση λεωφορείων επανέλαβε ότι στο ισχύον καθεστώς θα δοθεί παράταση δύο ετών, μέχρι 21/12/2018. Παρείχε επίσης ενημέρωση για θέματα εισιτηρίων, επιδοτήσεων κ.λ.π. Πλήρες ρεπορτάζ θα παρουσιαστεί στην ενότητα ΠΟΥΛΜΑΝ & ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιουνίου.

 

PreviousNext