Τροχοί & TIR

Συγκρίνουμε τις 7 κορυφαίες καμπίνες

Οι καμπίνες των κορυφαίων μοντέλων DAF DAF DAF Φτάσαμε στις καμπίνες. Το δεύτερο σπίτι των οδηγών, το πρώτο για τους διεθνομεταφορείς. Πολλά τα ζητούμενα: Άνεση, σωστή εργονομία, ευρυχωρία, βο
από Μανώλης Αγριμανάκης | Sunday 26/02/2012 - 22:26
Κοινοποίηση στα Social Media

Οι καμπίνες των κορυφαίων μοντέλων

DAF

DAF

DAF

Φτάσαμε στις καμπίνες. Το δεύτερο σπίτι των οδηγών, το πρώτο για τους διεθνομεταφορείς. Πολλά τα ζητούμενα: Άνεση, σωστή εργονομία, ευρυχωρία, βολικά καθίσματα, θερμαινόμενα ή μη, αναπαυτικά κρεββάτια, διευρυμένη ορατότητα, χώροι τοποθέτησης και αποθήκευσης εγγράφων και προσωπικών αντικειμένων, τιμόνι πιασάδικο με ρυθμίσεις, κουμπιά στα δάχτυλα ή πολύ κοντά στο τιμόνι, σκίαστρα, ηλιοροφή, με ή χωρίς κουνουπιέρα στην καταπακτή, κλιματισμός, ψυγείο τροφίμων, θέρμανση βεμπάστο ή ηλεκτρικό A/C, ηχοσυστήματα, TV και hands free σύστημα, κρεμάστρες, ρυθμιζόμενο εσωτερικό φωτισμό, μοκέτες - επενδύσεις καπιτονέ, δέρμα στα καθίσματα, σκάλα αλουμινίου για πάνω κρεββάτι, κούτα για ρούχα κάτω από το κρεββάτι, πορτατίφ για διάβασμα, τηλεχειριστήριο TV, GPS και ό,τι άλλο μου διαφεύγει αυτή την στιγμή.

Αυτά όλα, μπορείς να τα βρεις ή να μην τα βρεις σε μια καμπίνα των κορυφαίων μοντέλων των 6 μεγάλων κατασκευαστών. Εννοείται, ότι αν κάτι δεν το βρίσκεις στο εσωτερικό της καμπίνας, μπορείς να το παραγγείλεις, αλλά το «κοντέρ» θα γράψει επιπλέον ευρώπουλα.

Με άλλα λόγια, φίλοι αναγνώστες, επανερχόμαστε σ' αυτό που έχουμε γράψει, ότι δηλαδή συγκρίνουμε την τιμή της καμπίνας με τον προσφερόμενο στάνταρ και έξτρα εξοπλισμό.

Το ίδιο συμβαίνει και εξωτερικά της καμπίνας, όπου βλέπουμε τα σπόιλερ πάνω και πλάι, θήκες με κλειδί στη μία ή και στις δύο πλευρές, φωτιστικά τεχνολογίας led, ζάντες αλουμινίου ή μεταλλικές, πίσω προβολέας, σασσί με κάλυμμα αλουμινίου, ο όγκος σε λίτρα των δεξαμενών και η θέση τους, το δοχείο AdBlue (σε Euro 4/5) κ.ά.

IVECO

IVECO

IVECO

Ηλεκτρονικός εξοπλισμός

Χρήμα νάχεις να δώσεις για ηλεκτρονικό εξοπλισμό και συστήματα ασφαλείας. Θα αναφέρουμε ορισμένα σε απλά ελληνικά για να μην μπερδευόμαστε. Τα σύγχρονα λοιπόν φορτηγά προσφέρουν κατά παραγγελία τα εξής συστήματα:

- Διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας

- Διατήρησης ασφαλούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα

- Κάμερες πλευρικής ορατότητας και πίσω

- Σύστημα κατά της ανατροπής

- Σύστημα ελέγχου της πίεσης του αέρα

- Σύστημα εμφάνισης πληροφοριών στην οθόνη του κεντρικού ταμπλό

- GPS

- Αντικλεπτικά

- Αντι-αλκοόλ (δεν ξεκινά, αν ο οδηγός έχει πιει)

- Συστήματα τηλεματικής για διαχείριση του στόλου και παρακολούθησης του οχήματος από τη Μεταφορική

Σημείωση: Ορισμένα από τα παραπάνω συστήματα ενδεχομένως να προσφέρονται ως στάνταρ, οπότε η τιμή τους βρίσκεται ενσωματωμένη στην τιμή πώλησης του αυτοκινήτου.

Καλό είναι ο αυτοκινητιστής κατά την επιλογή ενός τράκτορα να δίνει βάρος κατά προτεραιότητα στα συστήματα ασφαλείας, όπως είναι το ESP (κατά της ανατροπής) κ.ά.

Πάνω απ' όλα η ευρυχωρία

Δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι όλοι οι κατασκευαστές εκφράζονται με τα καλύτερα λόγια για τις καμπίνες των κορυφαίων μοντέλων τους, υπερτονίζοντας την άνεση που παρέχουν για τον οδηγό και τη σωστή εργονομία τους.

Υπάρχουν όμως και ορισμένα αντικειμενικά και αναμφισβήτητα στοιχεία, αυτά που θα πρέπει να λάβει υπόψη του ο επαγγελματίας. Και αυτά είναι οι αριθμοί, που εκφράζουν τις διαστάσεις της καμπίνας στο εσωτερικό της, καθώς και τον συνολικό εσωτερικό της χώρο σε κυβικά μέτρα. Αυτά τα νούμερα, σας δίνουμε στον πίνακα που βλέπετε, όπου η ΜΑΝ προσφέρει τη μεγαλύτερη σήμερα καμπίνα, με όγκο 11 κ. εκ. ακολουθούμενη από την DAF με 10,5 κ. εκ. Οι άλλοτε εντυπωσιακές καμπίνες, όπως αυτή του Magnum, σήμερα θεωρούνται πλέον μικρές.

MAN

MAN

MAN

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΜΠΙΝΑΣ
ΟΧΗΜΑ DAF IVECO MAN MERCEDES RENAULT SCANIA VOLVO
Διαστάσεις καμπίνας σε cm              
Ανώτατο ύψος οροφής 2,235 2060 2170 1970 2035 2210 2060
Βάθος/απόσταση από τον πίσω τοίχο μέχρι το παρμπρίζ 2,055 2050 2130 2120 2030 2060 1990
Πλάτος από το ένα παράθυρο στο άλλο 2,38 2390 2360 2390 2270 2280 2295
Ύψος παρμπρίζ 740 790 1080 830 990 810 830
Αριθμός σκαλοπατιών (εκτός πατώματος καμπίνας) 3 3 3 4 4 3 3
Ύψος πρώτου σκαλοπατιού cm 350 430 355 335 410 380 445
Ύψος μεταξύ πατώματος και εδάφους cm 1420 1480 1455 1630 1780 1460 1500
Ύψος "πεθαμένου" από το πάτωμα 140 210 110 0 0 155 165
Απόσταση από το ταμπλό μέχρι το κάθισμα του συνοδηγού 890 750 770 770 890 730-895 780
Απόσταση από το κρεββάτι μέχρι την οροφή (κάτω κρεββάτι/επάνω κρεββάτι) 1540/600 1550/710 1540/650 1320/670 1600/550 1700/610 1440/510
Μήκος κρεββατιού (κάτω κρεββάτι/επάνω κρεββάτι) 2100/1970 2100/1910 2170/2100 2080/2010 1960/1920 2150/1930 1930/1900
Πλάτος κρεββατιού (κάτω κρεββάτι/επάνω κρεββάτι) 700-820/680 750/780 660-790/680 600-710/780 715/610 780/630-700 680/670
Πάχος στρώματος (κάτω κρεββάτι/επάνω κρεββάτι) 140/115 80/75 100/100 110/50 70-150/120 50-100/80 170/95
Συνολικός εσωτερικός χώρος / όγκος τμ 10,5 10.1 11.0 10.0 9.4 10.0 9.11

 

Mercedez Benz

Mercedez Benz

Mercedez Benz

 

Renault Magnum

Renault Magnum

Renault Magnum

SCANIA

SCANIA

SCANIA

VOLVO

VOLVO

VOLVO

 

Στο ίδιο τεύχος #248

PreviousNext