Τροχοί & TIR

Νέο DAF XF: Οι πρώτες μας Εντυπώσεις από Κοντά - ΙΑΑ 2012

Οι Ολλανδοί ήταν αναμφισβήτητα, από τους πρωταγωνιστές της έκθεσης καθώς, το πρωϊνό της 18ης Σεπτεμβρίου είδαμε όλοι για πρώτη φορά από κοντά το νέο DAF XF –μέχρι εκείνη τη στιγμή κανείς δημοσιογράφ
από Βασίλης Δαραμούσκας | Κυριακή 23/09/2012 - 17:20
Κοινοποίηση στα Social Media

Οι Ολλανδοί ήταν αναμφισβήτητα, από τους πρωταγωνιστές της έκθεσης καθώς, το πρωϊνό της 18ης Σεπτεμβρίου είδαμε όλοι για πρώτη φορά από κοντά το νέο DAF XF –μέχρι εκείνη τη στιγμή κανείς δημοσιογράφος δεν ήξερε το παραμικρό για την τελική μορφή του οχήματος, με αποτέλεσμα η αναμονή να έχει χτυπήσει «κόκκινο». Όπως λοιπόν είχαμε αναφέρει και πρόσφατα στο Τ&Τ, εξαλείφεται η ονομασία «105» ενώ, η καμπίνα δομικά είναι η ίδια, πλην όμως, έχει υποστεί μεγάλης έκτασης αλλαγές.

Στο εντυπωσιακό πορτοκαλί χρώμα του λανσαρίσματος, το νέο DAF είναι εντυπωσιακό και σίγουρα οι σχεδιαστές έκαναν εξαιρετική δουλειά καθώς το όχημα διαθέτει μοναδική φυσιογνωμία. Όπως είχαμε γράψει πρόσφατα και στην ιστοσελίδα μας, δύο είναι τελικά οι μεγάλες αλλαγές σε επίπεδο σχεδιασμού: οι πραγματικά τεράστιες γρίλιες της μάσκας και η ευμεγέθης αλουμινένια φάσα. Εντυπωσιακά είναι και τα «αμυγδαλωτά» φωτιστικά σώματα (με LED) ενώ, οι φίλοι της φίρμας θα εκτιμήσουν δεόντως την απαλοιφή των κάθετων πλαισίων στα παράθυρα. Με αυτή την επιλογή και μόνο, αλλάζει άρδην το προφίλ του οχήματος προς το (πολύ) πιο μοντέρνο.

Η καμπίνα είναι τώρα πιο αεροδυναμική, ενώ παρά τους αρχικούς «φόβους» το δάπεδο χρειάστηκε να ανυψωθεί μόνο κατά 3 εκατοστά για να χωρέσουν οι νέοι Euro 6 Paccar κινητήρες. Η Super Space Cab διαθέτει 12,6 κυβικά μέτρα ωφέλιμου όγκου, τιμή σίγουρα εντυπωσιακή. Ταμπλό, πίνακας οργάνων, κρεβάτια, και χειριστήρια είναι ολοκαίνουρια και είναι φανερό πως ο κατασκευαστής άκουσε τις αιτιάσεις οδηγών και πελατών στη διάρκεια της σχεδίασης της νέας καμπίνας. Τα πιο σημαντικά όμως νέα αφορούν στο σασί που είναι ολοκαίνουριο, με διαφορετική αρχιτεκτονική. Ιδιαίτερα έξυπνη τοποθέτηση των μπαταριών και των δεξαμενών καυσίμου και AdBlue, νέος, πιο ελαφρύς πίσω άξονας (για ροπή έως 2300 Nm), πιο χαμηλά τοποθετημένη πλάκα επικαθήσεως, και μέτρα που αποβλέπουν στην αύξηση του ωφέλιμου φορτίου χαρακτηρίζουν το νέο πλαίσιο.

Ο κατασκευαστής ανακοινώνει επιβάρυνση στο απόβαρο για Euro 6 μοντέλο κατά μόλις 90 κιλά, τιμή που είναι από τις χαμηλότερες της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι υπεύθυνοι εξέλιξης του νέου DAF μας είπαν ότι, η ανάρτηση είναι "ολα τα λεφτά". Αν ισχύει αυτό, θα το διαπιστώσουμε πολύ σύντομα στην Ισπανία, στην πρώτη οδηγική επαφή. Οι νέοι Euro 6 Paccar MX-13 κινητήρες -410, 460 και 510 hp, με ροπή από 2000 έως 2500 Nm- έχουν σχεδιασθεί για ωφέλιμη «ζωή» χωρίς την ανάγκη δηλαδή, γενικής επισκευής, τουλάχιστον 1,6 εκατομμυρίων χιλιομέτρων. Για πρώτη φορά, τέλος, η DAF προσφέρει λειτουργία EcoRoll στα κιβώτια – όλα τους είναι ανασχεδιασμένα, 12 και 16 σχέσεων, μηχανικά και αυτοματοποιημένα- ZF AS-Tronic και ηλεκτρονικό σύστημα υποβοήθησης οδηγού με προβολή π.χ., των επιδόσεων του οδηγού στην οικονομία καυσίμου στο φηφιακό τμήμα του ταμπλό. Όλες οι πληροφορίες που καταγράψαμε από την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου XF, στο τεύχος Οκτωβρίου του Τ&Τ.

PreviousNext