Τροχοί & TIR

Τα Πρώτα Χιλιόμετρα με το Νέο DAF XF!

Στις 26 Νοεμβρίου βρεθήκαμε στην Ισπανία για την παγκόσμια οδηγική πρεμιέρα του νέου DAF XF. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο XF σε διάφορες διαδρομές μεταξύ Μάλαγας και Γρανάδας και να συνομιλήσουμε με τους μηχανικούς του Ολλανδού κατασκευαστή. Αναλυτική καταγραφή των εκτεταμένων αλλαγών και βελτιώσεων του νέου DAF XF έχουμε παραθέσει σε διάφορες περιπτώσεις, ήδη από την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου οχήματος στην έκθεση ΙΑΑ 2012. Εδώ θα επικεντρωθούμε στις εντυπώσεις μας από τα πρώτα χιλιόμετρα που καλύψαμε με το νέο XF καθώς και στη διαβίωση και ανάπαυση του οδηγού στις νέες καμπίνες.
από Βασίλης Δαραμούσκας | Τετάρτη 28/11/2012 - 12:19
Κοινοποίηση στα Social Media

Οδηγούμε το νέο DAF XF

Στις 26 Νοεμβρίου βρεθήκαμε στην Ισπανία για την παγκόσμια οδηγική πρεμιέρα του νέου DAF XF. Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο XF σε διάφορες διαδρομές μεταξύ Μάλαγας και Γρανάδας και να συνομιλήσουμε με τους μηχανικούς του Ολλανδού κατασκευαστή. Αναλυτική καταγραφή των εκτεταμένων αλλαγών και βελτιώσεων του νέου DAF XF έχουμε παραθέσει σε διάφορες περιπτώσεις, ήδη από την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου οχήματος στην έκθεση ΙΑΑ 2012. Εδώ θα επικεντρωθούμε στις εντυπώσεις μας από τα πρώτα χιλιόμετρα που καλύψαμε με το νέο XF καθώς και στη διαβίωση και ανάπαυση του οδηγού στις νέες καμπίνες.

Οι αλλαγές σε σασί και ανάρτηση, είναι μεγαλύτερες ακόμη κι από το νέο σχέδιο της καμπίνας. Νέα μπρακέτα, νέες τραβέρσες, σύστημα απορρόφησης ενέργειας από σύγκρουση -με ολόκληρη την καμπίνα να μπορεί να μετακινηθεί προς τα πίσω ώστε να υπάρχει ικανός χώρος επιβίωσης για τον οδηγό και πολλά ακόμη, συνθέτουν τις βασικές, δομικές αλλαγές του νέου XF. Ξεχωρίζει επίσης, η μετακίνηση του ρεζερβουάρ του AdBlue -90 λίτρα στάνταρ, 140 κατόπιν παραγγελίας- κάτω από την καμπίνα (εμπρός, αριστερά) που επιτρέπει την τοποθέτηση ρεζερβουάρ καυσίμου έως 1500 λίτρα. Οι μπαταρίες βρίσκονται σε νέα θέση πίσω ενώ, η πλάκα επικαθήσεως είναι ιδιαίτερα λεπτή. Έξυπνη λεπτομέρεια είναι και το ενσωματωμένο στο ρεζερβουάρ καυσίμου, σκαλοπάτι.

 

ΝΕΕΣ ΚΑΜΠΙΝΕΣ

Το νέο XF στο δρόμο είναι εντυπωσιακό ως σχέδιο, ιδιαίτερα με τη Super Space καμπίνα. Στην Ισπανία, με το XF παρκαρισμένο σε φυσικό περιβάλλον, γίνεται πολύ έντονη η (με γνώμονα την αεροδυναμική συμπεριφορά) καμπυλότητα της μάσκας και του ανεμοθώρακα, στοιχείο που κάνει πολύ δυναμικό το αυτοκίνητο. Η καμπίνα είναι τοποθετημένη λίγο ψηλότερα -3 εκατοστά για την ακρίβεια, εξαιτίας του Euro 6, επίδοση που ο κατασκευαστής αναφέρει ότι, είναι η καλύτερη της αγοράς ανάμεσα στα νέα μοντέλα.

Το εσωτερικό ωφέλιμο ύψος παραμένει ανεπηρέαστο ενώ, ακόμη και με ελαστικά διαστάσεων 315/80 R 22,5, το συνολικό ύψος δεν ξεπερνά τα 4 μέτρα με αεροτενόρους. Τα (αλουμινένια) σκαλοπάτια εισόδου διαθέτουν γενναιόδωρες διαστάσεις και είναι τώρα τοποθετημένα ως «σκάλα» -καθένα εξέχει προοδευτικά λίγο περισσότερο από το πιο πάνω- και η είσοδος είναι ακόμη πιο εύκολη.

Επειδή λοιπόν, το δάπεδο είναι ελάχιστα μόνο πιο υψωμένο καθίσταται ουσιαστικά εφικτή η συνέχιση της προσφοράς της Super Space καμπίνας, με τον κατασκευαστή να υπόσχεται 12,6 κυβικά μέτρα συνολικού ωφέλιμου όγκου. Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι μικρότερης έκτασης. Η αρχιτεκτονική της καμπίνας θεωρείται ιδανική ήδη από το XF 105 και οι μηχανικοί ασχολήθηκαν μόνο με λεπτομέρειες και ραφινάρισμα κάποιων στοιχείων. Καινούριο και άμεσα αντιληπτό οπτικά –πέρα από τον αναθεωρημένο διάκοσμο, το ταμπλό και τις επενδύσεις– για όποιον είναι εξοικειωμένος με τη σειρά XF, είναι ουσιαστικά, μόνο το τιμόνι με τα χειριστήρια πολλαπλών λειτουργιών.

Ο κατάλογος των διορθωτικών επεμβάσεων είναι μακρύς  –από αντιθαμβωτικό κρύσταλλο στον πίνακα οργάνων, μέχρι έναν πολύ έξυπνα τοποθετημένο κάδο απορριμμάτων. Όλες οι κριτικές επαγγελματιών οδηγών και δημοσιογράφων, από τα XF105, όπως τα μικρά έξτρα πλαίσια στα πλαϊνα παράθυρα, αντιμετωπίστηκαν με τη δέουσα προσοχή. Καταργήθηκαν δηλαδή, όπως ζητούσαν και οι πελάτες των Ολλανδών. Πέρα από το να είναι περιττά, επηρέαζαν και την περιμετρική ορατότητα.

Η απόσταση τώρα, μεταξύ των καθρεφτών και εμπρόσθιας κολώνας, είναι μεγαλύτερη, και ο δεξιός είναι λίγο πιο πίσω με ορατή άμεσα τη μείωση της τυφλής γωνίας, εξαιτίας της μεγαλύτερης απόστασης από την κολώνα (A-pillar). Σύμφωνα με τους μηχανικούς, η μετακίνηση των πλαισίων ήταν πιο δύσκολη από όσο φαντάζεται κάποιος καθώς έπρεπε να αυξηθεί η στρεπτική ακαμψία των θυρών, οι οποίες αναγκαστικά σχεδιάστηκαν από την αρχή μαζί με τους μηχανισμούς των παραθύρων.

Τώρα η γραμματοσειρά στον πίνακα οργάνων είναι μεγαλύτερη και στο 5ιντσο ψηφιακό τμήμα υπάρχει και «εκπαιδευτής» οδηγού με συμβουλές για τις αλλαγές σχέσεων και τη συνακόλουθη μείωση κατανάλωσης καθώς και την «αμυντική» οδήγηση σε 32 γλώσσες. Σημειώσαμε την ιδιαίτερα απλή διαμόρφωση των μενού για το ψηφιακό τμήμα: ό,τι και να ψάχνει ο οδηγός, με (μάξιμουμ) τρεις «εντολές» στο αντίστοιχο πλήκτρο το έχει βρει. Ο πίνακας οργάνων είναι τμήμα ενός ανασχεδιασμένου ταμπλό με καθαρά και ευανάγνωστα όργανα με πολύ όμορφα περιγράμματα αλουμινίου.

Τελευταίο σημείο κριτικής για την υπάρχουσα γενιά είχε να κάνει με το πεντάλ του φρένου που ξεπρόβαλλε από το δάπεδο και πλέον «κρέμεται» όπως στο σύνολο των μοντέρνων ελκυστήρων και φυσικά το νιώθεις καλύτερα και επιπλέον, απελευθερώνει και λίγο παραπάνω χώρο στο δάπεδο.

 

ΕΡΓΑΣΙΑ, ΔΙΑΒΙΩΣΗ ΚΑΙ... ΥΠΝΟΣ

Οι βασικές γραμμές του ταμπλό δεν άλλαξαν άρα και η μεγάλη κεντρική κονσόλα ακόμη βρίσκεται στη θέση της με όλα τα συν και πλην που έχουμε καταγράψει. Ακόμη δηλαδή, κι αν αφαιρεί λίγο ωφέλιμο χώρο, σου επιτρέπει να τοποθετείς πάνω της πολλά μικρο-αντικείμενα. Το αναδιπλούμενο τραπεζάκι, παραμένει στη θέση του και πολλοί οδηγοί θα χαρούν καθώς είναι ιδιαίτερα πρακτικό. Αυτό που άλλαξε είναι η διάταξη της κεντρικής κονσόλας που, τώρα έχει αναδιπλούμενες ποτηροθήκες και θήκες για πιστωτικές και κάρτες διοδίων.

Νέες είναι οι επενδύσεις των θυρών και τα καθίσματα. Στην Ισπανία κοιμηθήκαμε σε ένα XF με τη Space καμπίνα στο κάτω κρεβάτι με το (έξτρα) «παχύ» στρώμα και το πλούσιο αφρώδες. Στο πίσω τοίχωμα ένα όμορφο πάνελ με 12βολτη παροχή για το κινητό τηλέφωνο του οδηγού αντικαθιστά τη γνωστή κονσόλα. Αυτή έπρεπε να «φύγει» γιατί το κάτω κρεβάτι έχει «πάει» τώρα στα 220 εκατοστά συνολικό μήκος. Κάτω από το κρεβάτι βρίσκεται η γνωστή θήκη μπουκαλιών μαζί με ένα μικρό κάδο απορριμμάτων.

Άλλα στοιχεία όπως μεγάλα συρτάρια που χωράνε άνετα λ.χ., ένα σακ βουαγιάζ με ρούχα, ψυγείο και το πλατύ πάνω κρεβάτι με την όμορφη σκάλα συνεχίζουν ως είχαν. Πολλά έχουν αλλάξει με τις παροχές και τα ακροφύσια αέρα όπως αυτά για τα πλαϊνά παράθυρα με καλύτερη ροή. Επίσης εξαερισμός και θέρμανση είναι ολοκαίνουρια σχέδια. Η θέρμανση στάσης λειτουργεί με αεραγωγούς και στις δύο πλευρές της καμπίνας κάτω από το κρεβάτι και στο μέσο, οπότε διαχέεται η ζέστη ομοιόμορφα στο εσωτερικό. Συνολικά, ο πρακτικός χαρακτήρας και η ευκολία που υπάρχει στα XF105 διατηρούνται και βελτιώνονται κι εδώ.

 

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Εμπρός και πίσω άξονες είναι επίσης νέοι. Εμπρός το σχέδιο και η κατασκευή των αξόνων είναι καινούρια, και πέρα από ανάρτηση αέρα, διατίθενται νέες παραβολικές με 1, 2, και 3 φύλλα σούστας στους 7,5, 8 και 9 τόνους ικανότητα φόρτισης αντίστοιχα. Πίσω, η ανάρτηση τύπου Stabilink διαθέτει ράβδο σταθεροποίησης και ζυγίζει 60 κιλά λιγότερο από την προηγούμενη. Τέλος, θα διατίθεται και νέος άξονας (13 τόν.) και νέες τελικές σχέσεις μετάδοσης έως 2,38.

Η ανάρτηση και η στήριξη της καμπίνας έχουν ανανεωθεί σε μεγάλο βαθμό. Οδηγήσαμε νέα XF με τη Super Space Cab με μηχανική στήριξη αλλά και αεραναρτούμενη καμπίνα. Οι 13λιτροι Euro 6 MX -ωφέλιμη διάρκεια ζωής 1,6 εκ. χλμ.- αποδίδουν πολύ ικανοποιητικά και είναι ικανοί (σε αυτοκίνητα με αυτοματοποιημένο κιβώτιο) να «κρατάνε» (έκδοση 510 hp) ακόμη και την τελευταία σχέση σε ανωφέρεια με κλίση λίγο πάνω από 3% με τις στροφές κοντά στις 1.000 ανά λεπτό χωρίς τον παραμικρό δισταγμό. Το λογισμικό του αυτοματοποιημένου AS-Tronic των 12 σχέσεων είναι βελτιωμένο και στην αυτόματη λειτουργία φροντίζει να κινείται το XF συνέχεια στην «πράσινη» περιοχή του στροφομέτρου.

Στον αυτοκινητόδρομο, το νέο XF κινείται στην τελική ταχύτητα με ιδιαίτερα χαμηλές στροφές –ανάλογα, φυσικά και με την τελική σχέση μετάδοσης– ελάχιστους αεροδυναμικούς θορύβους, και χαρακτηριστική κατευθυντικότητα/ευθυβολία. Για οποιονδήποτε έχει εμπειρία από XF105 ξεχωρίζουν άμεσα τα εξής: το σύστημα διεύθυνσης, η δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση και η ύπαρξη ηλεκτρονικών βοηθημάτων που μέχρι τώρα δεν προσφέρονταν από τον κατασκευαστή. Σημειώσαμε, μεταξύ άλλων σύστημα αποφυγής αθέλητης αλλαγής λωρίδας και «ενεργό» αυτόματο πιλότο, LDWS και ACC αντίστοιχα.

Από εκεί και πέρα, ακόμη και η Super Space με τη μηχανική στήριξη στο πλαίσιο προσφέρει ικανοποιητική άνεση. Κινούμενοι σε απαιτητικό ορεινό επαρχιακό οδικό δίκτυο με κλίσεις άνω του 6% και συνεχείς «τυφλές» στροφές, κάναμε μία πρώτη εκτίμηση των δυναμικών χαρακτηριστικών του νέου XF το οποίο ήταν μικτού βάρους λίγο πάνω από 40 τόνους. Καταρχάς, αντιμετωπίστηκε αυτό που πάντα ενοχλούσε τόσο τον υπογράφοντα όσο και αρκετούς οδηγούς των XF105: το πεντάλ του φρένου είναι πλέον «κρεμαστού» τύπου -όπως στο σύνολο των μοντέρνων ελκυστήρων- και δεν «αναδύεται» από το πάτωμα όπως συνέβαινε με το υπάρχον μοντέλο και φυσικά το νιώθεις καλύτερα και επιπλέον, απελευθερώνει και λίγο παραπάνω χώρο στο δάπεδο.

Έπειτα, το σύστημα διεύθυνσης αποδεικνύεται από τα δυνατά στοιχεία του αυτοκινήτου καθώς, είναι καλά «ζυγισμένο» και μεταδίδει με ακρίβεια πληροφορίες για τη θέση των τροχών στο οδόστρωμα στον οδηγό. Είναι χαρακτηριστικό ότι, με ιδιαίτερα μικρό πλάτος δρόμου και τον δεξιό καθρέπτη να απέχει ελάχιστα από τα βράχια στο πλάι, και τον αριστερό από τα αντίθετα επερχόμενα ισπανικά φορτηγά, δεν αισθανθήκαμε την ανάγκη να κόψουμε ρυθμό πουθενά. Η ανάρτηση –παραβολική εμπρός, 4 αερόφουσκες πίσω- και ο τρόπος που συνεργάζεται με την αντίστοιχη της καμπίνας, είναι ίσως το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του νέου XF. Οι ταλαντώσεις της Super Space καμπίνας ελέγχονται σε βαθμό που σχεδόν εκλείπουν.

Τόσο σε «εσάκια» με κόψιμο του τιμονιού αριστερά-δεξιά με (σκόπιμα) άγαρμπες κινήσεις, όσο και εισερχόμενοι σε ροτόντες με πάνω από 35 χλμ./ώρα το DAF αντιδρούσε υποδειγματικά. Όλα αυτά ισχύουν ενισχυμένα, λόγω μικρότερου όγκου, και για τη (μικρότερη) Space καμπίνα. Συμβατική πέδηση αλλά και μηχανόφρενο –μέγιστη ισχύς πέδησης 360 kW στις 2100 σ.α.λ.- επιβραδύνουν αποτελεσματικά το DAF. Συνολικά λοιπόν, η ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης, η νέα ανάρτηση αλλά και η στήριξη της καμπίνας συνθέτουν ένα ομοιογενές σύνολο που τοποθετεί ευθέως το νέο XF στο επίπεδο των νέων, Euro 6, προτάσεων από τους κατασκευαστές που οδηγήσαμε το 2012.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ του ΝΙΚΟΥ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ,

Διευθυντή Κλάδου Φορτηγών και Λεωφορείων Panergon,

στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR

Τ&Τ: Έχοντας πλέον μία πρώτη εικόνα από το νέο XF από την οδηγική παρουσίαση στην Ισπανία, είστε ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα της εξέλιξης του νέου μοντέλου;

Ν.Κ.: Το πλάνο και όλη η εξέλιξη του νέου XF από τη DAF στοχεύει αυτή τη στιγμή στην ευρωπαϊκή κορυφή. Όπως είναι άλλωστε γνωστό, τα τελευταία τρία χρόνια η DAF κατέχει ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 16% σε ό,τι αφορά σε οχήματα άνω των 15 τόνων. Προσωπικά, όπως είδα και αξιολόγησα το νέο XF από κοντά, είναι σαφές πως «δείχνει» τους στόχους της DAF αλλά και της μητρικής εταιρείας (Paccar) να διεκδικήσουν ένα ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο στην ευρωπαϊκή αγορά βαρέων οχημάτων.

Τ&Τ: Θεωρείτε δηλαδή, πως «χτίζει» πάνω στην αποδοχή του XF105.

Ν.Κ.: Σαφέστατα, κράτησε όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που έφεραν τη DAF εδώ που είναι τώρα αλλά, διαθέτει πλέον και πληθώρα συγκριτικών πλεονεκτημάτων έναντι του ανταγωνισμού. Ο προκάτοχος του νέου XF είναι ένα από τα πιο αγαπημένα φορτηγά οδηγών αλλά και επιχειρηματιών της Μεταφοράς στην Ευρώπη. Οι λόγοι είναι γνωστοί –οικονομία σε καύσιμο και μειωμένα κόστη τακτικής συντήρησης, ο φιλικός προς τον οδηγό σχεδιασμός και πολλά ακόμη, όχι απλά διατηρούνται αλλά βελτιώνονται περαιτέρω με σκοπό την εκπλήρωση του στρατηγικού πλάνου του κατασκευαστή που είναι ακόμη μεγαλύτερες πωλήσεις μέσω της εξέλιξης καλύτερων φορτηγών.

Τ&Τ: Στην Ισπανία ήταν και για εσάς η πρώτη φορά που μετακινηθήκατε με το νέο XF –υπήρξε κάτι που ξεχωρίσατε;

Ν.Κ.: Πέρα από τις πολλές, μικρές πρακτικές και έξυπνες λύσεις στις οποίες η DAF έτσι κι αλλιώς μας έχει συνηθίσει, αυτό που προσωπικά με αιφνιδίασε ήταν η ποιότητα των υλικών που έχουν επιλεχθεί και η αναβάθμιση του διακόσμου. Επίσης, όλα εκείνα που θα ήθελα να προστεθούν, είναι τώρα διαθέσιμα, λ.χ., τα ηλεκτρονικά βοηθήματα για τον οδηγό. Τα στοιχεία αυτά, φέρνουν το νέο XF στην «πρώτη γραμμή» σε σχέση με τα πλέον νεότευκτα οχήματα της συγκεκριμένης αγοράς.

Τ&Τ: Το αυτοκίνητο θα προσφέρεται αποκλειστικά ως Euro 6. Με αυτό ως δεδομένο, πότε θεωρείτε ότι, το νέο XF θα αποκτήσει ουσιαστικό ενδιαφέρον για τον Έλληνα αυτοκινητιστή και τις μεταφορικές εταιρείες;

Ν.Κ.: Καταρχάς, ο Έλληνας αυτοκινητιστής έχει να λύσει τα δικά του προβλήματα επιβίωσης στη χώρα, εξαιτίας του πολύ κακού κλίματος που υπάρχει αυτή τη στιγμή. Οι απαιτήσεις για όσους δραστηριοποιούνται στην εθνική αλλά και τη διεθνή Μεταφορά είναι υπαρκτές και βραχυπρόθεσμες. Θα τις δούμε λοιπόν μέσω της βελτίωσης της τιμής των διοδίων που είναι και η πάγια λογική στην οποία οι χώρες της Δ. Ευρώπης πριμοδοτούν τις νέες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες. Για τις υγιείς ελληνικές μεταφορικές εταιρείες λοιπόν, θα δούμε αυτή την ανάγκη να παρουσιάζεται σε περίπου ένα έτος από τώρα. Και αναφέρομαι στα Euro 6 φορτηγά όλων των κατασκευαστών.

Τ&Τ: Εννοείτε με την καθολική εφαρμογή της νέας νόρμας από τις αρχές του 2014;

Ν.Κ.: Ίσως και λίγο νωρίτερα, προτού δηλαδή, η συμμόρφωση για νέα οχήματα καταστεί αναγκαία και υποχρεωτική για τα καινούργια τουλάχιστον φορτηγά. Τα κίνητρα που προανέφερα θα «κουνήσουν» συνολικά την ευρωπαϊκή αγορά επηρεάζοντας και τους Έλληνες διεθνομεταφορείς.

Τ&Τ: Πότε θα μπορέσουν οι Έλληνες πελάτες να δουν από κοντά το νέο XF;

Ν.Κ.: Εκτιμούμε ότι, την άνοιξη του 2013 όχι μόνο θα το δουν από κοντά όσοι ενδιαφέρονται αλλά, κυρίως θα έχουν την ευκαιρία να το οδηγήσουν. Όπως διαπίστωσα και στην Ισπανία, καλά τα βίντεο και οι φωτογραφίες από τα εξαιρετικά δελτία Τύπου του κατασκευαστή αλλά καμία σχέση με την αίσθηση που αποκομίζεις είτε οδηγώντας είτε απλώς διαβιώντας στην καμπίνα του νέου XF. Ιδιαίτερα θετική η εμπειρία στην Ισπανία, στο σύνολό της.

Τ&Τ: Υπάρχει κάποια εικόνα σχετικά με την τιμή διάθεσης του νέου XF;

Ν.Κ.: Ναι, αλλά τελείως θεωρητική. Είναι πάντως σαφές ότι το όχημα θα είναι ακριβότερο στην τιμή λιανικής και οι λόγοι δεν έχουν να κάνουν αποκλειστικά με τον καινούργιο κινητήρα της Paccar. Αφορούν και στο συνολικό κόστος εξέλιξης και την επένδυση η οποία ήταν τεράστια αφού το εργοστάσιο έκρινε πως έπρεπε να συμβαδίζει με τις προσδοκίες που υπήρχαν για το νέο μοντέλο. Μιλάμε για νέο πλαίσιο/σασί, την ολοκαίνουρια ανάρτηση, τις εκτενείς (και δομικές) αλλαγές στην καμπίνα, πρόκειται εν ολίγοις για ένα τελείως καινούριο προϊόν. Φαντάζομαι ότι, και οι υπόλοιποι κατασκευαστές θα οδηγηθούν σε τιμές οι οποίες είναι αρκετά υψηλότερες από τις τιμές λιανικής των οχημάτων που διατίθενται αυτή τη στιγμή. Τα νέα φορτηγά πάντως, είναι πολύ καλύτερα από οτιδήποτε έχουμε οδηγήσει μέχρι στιγμής.

Τ&Τ: Μιλώντας για νέο όχημα, γνωρίζουμε ότι, κάποιοι από τους τεχνικούς της Panergon έχουν ήδη εκπαιδευτεί πάνω στο νέο μοντέλο –ποιες είναι οι πρώτες εντυπώσεις δεδομένης και της πολυπλοκότητας των παρελκόμενων του Euro 6;

Ν.Κ.: Αν και ήμασταν προκατειλλημένοι έως και «φοβισμένοι» αν θέλετε, για τις νέες τεχνολογίες, οι εντυπώσεις μας είναι πάρα πολύ θετικές. Όλα όσα αναφέρετε εφαρμόζονται πλέον παντού και θεωρούμε πως δεν υφίσταται καμία έγνοια αναφορικά με θέματα αξιοπιστίας. Από εκεί και πέρα, τα μενού όλων των συστημάτων υποβοήθησης και πληροφόρησης του οδηγού είναι ιδιαίτερα φιλικά προς τον οδηγό και δεν πρόκειται να τον ξενίσουν. Οι άνθρωποι του τεχνικού τμήματος που εκπαιδεύθηκαν στην «καρδιά» του νέου XF ξεπέρασαν τους όποιους σχετικούς «φόβους». Όχι για τη μάρκα αλλά, σχετικά με την πολυπλοκότητα του κόνσεπτ. Πέρα από την τεχνική εκπαίδευση, έχει γίνει και αντίστοιχη σε θέματα πωλήσεων ούτως ώστε να πληροφορούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους υποψήφιους πελάτες για τα κέρδη του καινούριου φορτηγού. Επίσης, εξηγούμε τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά και με το XF105. Όλα αυτά, δεν γίνονται μόνο για την προώθηση των δικών μας πωλήσεων, αλλά στρατηγικά από τη DAF για την  καλύτερη ποιότητα πληροφόρησης του αυτοκινητιστή που θα αγοράσει ένα φορτηγό Euro 6.

Τ&Τ: Πληροφορηθήκαμε στην Ισπανία ότι, έχουν μεγαλώσει τα διαστήματα μεταξύ των εργασιών τακτικής συντήρησης αλλά, και η προσδοκώμενη ωφέλιμη ζωή του κινητήρα. Δεν είναι λογικό κάποιος να υποθέσει πως η συντήρηση θα είναι τώρα πιο ακριβή;

Ν.Κ.: Αρχικά θα ήθελα να τονίσω ότι, πέρα από τα ενδεικτικά νούμερα που δίνει ο κατασκευαστής, πάντοτε ο μεταφορέας δεν πρέπει να ξεχνά τις συνθήκες οδήγησης και τη μεταφορική εφαρμογή του οχήματός του. Το ίδιο βέβαια συμβαίνει και με την κατανάλωση καυσίμου. Σαφέστατα, το  νέο XF είναι ένα μοντέρνο όχημα, καλύτερο από τον προκάτοχο, όπως λέει και το σλόγκαν μας, «το καλύτερο XF που φτιάχτηκε ποτέ». Αν τώρα, κακοσυντηρηθεί ή ταλαιπωρηθεί σε συνθήκες τελείως διαφορετικές από αυτές που προδιαγράφει το ίδιο το εργοστάσιο, θα είναι ευπαθές. Κάτι που ισχύει για κάθε σύγχρονο προϊόν, προηγμένης τεχνολογίας. Έχεις το βέλτιστο αποτέλεσμα όταν τηρείς τις επίσημες προδιαγραφές χρήσης.

Τ&Τ: Υπάρχει ενδιαφέρον από Έλληνα πελάτη;

Ν.Κ.: Ναι, υπάρχει αλλά, δεν θα ήθελα να αναφερθώ σε αυτό. Οι εποχές είναι δύσκολες όπως σας είπα για τη Μεταφορά στη χώρα μας. Εμείς ως Panergon θα προσδοκούσαμε ότι, πέρα από ένα ενδιαφέρον το οποίο προκύπτει βλέποντας απλώς τη φωτογραφία του καινούριου μας προϊόντος, οι λόγοι του ενδιαφέροντος να συνάδουν με την ωριμότητα επιλογής του συγκεκριμένου οχήματος για τους λόγους που προβάλλει το ίδιο το εργοστάσιο. Με άλλα λόγια, θεωρούμε ότι, θα μετρήσει πολύ θετικά η παρουσίαση του νέου XF στο πελατολόγιό μας από κοντά. Έτσι θα προσμετρήσει ο καθένας ποιες είναι οι δυνατότητές του και ποιές είναι οι προσδοκίες του από την πιθανή αγορά του νέου DAF.

Μιλάμε για ένα «εργαλείο» άρα, το επιφανειακό ενδιαφέρον πρέπει να παρκάμπτεται και να υπάρχει ένα ουσιαστικό ενδιαφέρον αναφορικά με την παραγωγικότητα του οχήματος σε συγκεκριμένες μεταφορικές εφαρμογές. Σε αυτά τα πλαίσια, θεωρώ ότι, είναι πολύ σημαντικό το γεγονός πως το νέο XF σε κατανάλωση καυσίμου είναι στα πλαίσια της σειράς ATe των τωρινών μοντέλων Euro 5/EEV, κάτι που αποτελεί πραγματικό επίτευγμα με τις σφιχτές προδιαγραφές του Euro 6. Η βελτιωμένη ανάρτηση το κάνει πραγματικά δελεαστικό για τον έμπειρο οδηγό. Ακόμη και σε οχήματα με μηχανική ανάρτηση της καμπίνας που οδηγήσαμε, αποκομίσαμε τις καλύτερες εντυπώσεις. Θεωρώ τέλος, ότι, οποιαδήποτε επιφύλαξη είχε κάποιος σε σχέση με DAF του παρελθόντος έχει πλέον αρθεί. Ακόμη και φανατικοί της οδικής συμπεριφοράς και των δυναμικών χαρακτηριστικών κάποιων οχημάτων του ανταγωνισμού όπως Volvo και Scania, θα εκτιμήσουν την εξέλιξη του XF. H DAF άκουσε τις παρατηρήσεις των οδηγών και το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο με όλα τα θετικά των XF105 που ταυτόχρονα υπερκαλύπτει τις ανάγκες βελτίωσης που υπήρχαν σε σχέση με τα δυνατά σημεία του ανταγωνισμού. Δε μπορώ να φανταστώ έμπειρο οδηγό που να μην κατέβει ενθουσιασμένος από την καμπίνα του νέου XF…

Διαβάστε επίσης

PreviousNext