Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Λίγοι οι νέοι που τολμούν Η συνεχής συγκέντρωση επιχειρήσεων σε μεγαλύτερους ομίλους είναι το χαρακτηριστικό της αγοράς στα χρόνια αυτά της ύφεσης. Αλυσίδες super market απορροφώνται από άλλες μεγαλ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Τρίτη 01/03/2016 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Λίγοι οι νέοι που τολμούν

Η συνεχής συγκέντρωση επιχειρήσεων σε μεγαλύτερους ομίλους είναι το χαρακτηριστικό της αγοράς στα χρόνια αυτά της ύφεσης. Αλυσίδες super market απορροφώνται από άλλες μεγαλύτερες και αυτές με τη σειρά τους συγχωνεύονται με ισχυρότερους ανταγωνιστές. Το ίδιο συμβαίνει με τις φαρμακοβιομηχανίες, τις κατασκευαστικές επιχειρήσεις, τις ναυτιλιακές κ.α. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με τις μεταφορικές. Ο κλάδος συρρικνώνεται γιατί οι μικρές επιχειρήσεις και οι μεμονωμένοι μεταφορείς εγκαταλείπουν το επάγγελμα. Είτε αναζητούν δραστηριοποίηση σε άλλα επαγγέλματα είτε επιζητούν την πρόωρη συνταξιοδότηση.

Η αναπλήρωση σε έμψυχο υλικό είναι δυσανάλογη: Στους 10 που αποχωρούν από το επάγγελμα, δύο νέοι εισέρχονται, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις υπευθύνων έγκυρων φορέων, οι οποίοι είναι σε θέση να παρακολουθούν τα δρώμενα στον κλάδο (χορήγηση βεβαιώσεων, διαγραφές, νέες άδειες κ.α.)

Οι λίγοι αυτοί νέοι, οι οποίοι τολμούν να εισέλθουν στο επάγγελμα σε μια περίοδο που αυτό μαστίζεται από την κρίση, σίγουρα αξίζουν τα συγχαρητήρια όλων μας. Το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR συνομίλησε με αρκετούς από αυτούς και δημοσιεύει τις σκέψεις τους, τις ανησυχίες τους, αλλά και την πεποίθησή τους ότι μπορούν να αντεπεξέλθουν. (Σχετικό ρεπορτάζ στις σελ. 40-42). Πιστεύουμε ότι η Μεταφορά θα βρει ένα καλύτερο δρόμο όταν στο τιμόνι της καθίσουν νέοι επαγγελματίες ικανοί να ακολουθήσουν τις σημερινές και τις αυριανές προκλήσεις και απαιτήσεις της αγοράς. Νέοι, οι οποίοι μακριά από προκαταλήψεις και συναισθηματισμούς, θα είναι σε θέση να συνενώνονται και να δημιουργούν ισχυρότερα, πιο ανταγωνιστικά επιχειρησιακά σχήματα.

Υποδομές και ΕΣΠΑ

Κλειδί στην προσπάθειά τους αυτή, εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει να είναι η παροχή ολοκληρωμένων και πιο βελτιωμένων υπηρεσιών προς τον πελάτη και σαφώς εννοούμε ότι μαζί με τη Μεταφορά θα πρέπει να συνυπάρχουν οι βασικές τουλάχιστον υπηρεσίες Logistics, όπως η αποθήκευση, η διανομή, η περισυλλογή επιστροφών, η συσκευασία κ.α. Αυτές οι υπηρεσίες απαιτούν με τη σειρά τους ένα σύνολο υποδομών. Ορισμένες από αυτές τις υποδομές επιδοτούνται από τα νέα ΕΣΠΑ που μόλις ανακοινώθηκαν και δημοσιεύονται στις επόμενες σελίδες. Καλό θα είναι να τα μελετήσετε, αναζητώντας, πρόσθετες πληροφορίες ή διευκρινήσεις. Αν πάλι, για διάφορους λόγους η πόρτα του ΕΣΠΑ είναι κλειστή, σκεφτείτε τις συνέργειες, τη συνένωση δυνάμεων. Το ίδιο ισχύει και για τους «παλαιότερους».

Στο ίδιο τεύχος #335

PreviousNext