Τροχοί & TIR

Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Hilux

Βελτιωμένη στους βασικότερους παράγοντες, η νέα γενιά Toyota Hilux έχει να επιδείξει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα οχήματά της στη μακρόχρονη πορεία των πενήντα χρόνων του δημοφιλούς pick-up. Από το 1
από Παύλος Μαυρομύτης | Δευτέρα 01/05/2017 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Βελτιωμένη στους βασικότερους παράγοντες, η νέα γενιά Toyota Hilux έχει να επιδείξει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα οχήματά της στη μακρόχρονη πορεία των πενήντα χρόνων του δημοφιλούς pick-up. Από το 1968 μέχρι σήμερα, έχει πουλήσει παγκοσμίως πάνω από 18.000.000 οχήματα, ενώ η 8η γενιά του αναζητά το δικό της αυξημένο μερίδιο στην αγορά. Η νέα έκδοση έρχεται με νέο κινητήρα, ισχυρότερο πλαίσιο τύπου σκάλας, ενισχυμένη δομή καρότσας, αναβαθμισμένες ικανότητες 4x4 και αυξημένη ικανότητα ρυμούλκησης. Το δοκιμάζουμε σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές και το ρίχνουμε στη δουλειά, φορτώνοντάς το αγροτικά προϊόντα στους ακτινιδεώνες του θεσσαλικού κάμπου.

Ισχυρή παρουσία

Στο μπροστινό τμήμα αποτυπώνεται καθαρά η ανθεκτικότητα και η φινέτσα με επιβλητική παρουσία του οχήματος, και παράλληλα με μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή. Η χρωμιωμένη μάσκα του στην οποία είναι τοποθετημένο το σήμα της εταιρείας, σε συνδυασμό με τους μεγάλους προβολείς όπου βρίσκονται και τα φώτα ημέρας με 12 λευκές λυχνίες Led τονίζουν ιδιαίτερα το δυναμισμό του αυτοκινήτου.

Γενικότερα, το νέο Hilux διαθέτει ένα πιο αεροδυναμικό σχήμα βοηθώντας στη διέλευση του αέρα από τις πλαϊνές πλευρές του οχήματος και όχι από την καρότσα όπου μπορεί να δημιουργήσει αντίσταση στην πίσω πόρτα. Σημαντική δουλειά έχει γίνει και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου με νέα φώτα τα οποία ενσωματώνουν σταθεροποιητικά πτερύγια για βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης και ένα νέο ατσάλινο προφυλακτήρα που βρίσκεται πιο κοντά στο έδαφος, βελτιώνοντας την πρόσβαση στην καρότσα, όταν η πίσω πόρτα είναι κλειστή.

Άνετο και πρακτικό εσωτερικό

Το εσωτερικό του Toyota Hilux προσεγγίζει πολύ τον εξοπλισμό μοντέλου SUV, με προηγμένο στυλ. Στην πρώτη επαφή με αυτό, τομάτι εστιάζει στην οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων η οποία είναι εύκολη στο χειρισμό, ενώ στο ταμπλό, το μαύρο χρώμα των πλαστικών ομορφαίνει η χρωμιωμένη γραμμή κατά μήκος του. Ο πίνακας οργάνων, με μπλε φωτισμό για το βράδυ, περιλαμβάνει αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο και στη μέση μια έγχρωμη οθόνη 4.2 ιντσών, πολλαπλών πληροφοριών για τη λειτουργία του οχήματος, ο χειρισμός της οποίας γίνεται από το διακόπτη του τιμονιού.

Το δερμάτινο τιμόνι, με τη χρωμιωμένη κάτω πλευρά του, ρυθμίζεται σε ύψος και απόσταση, και διαθέτει παχιά στεφάνη. Αυτό που δεν μας άρεσε είναι το σημείο στο οποίο βρίσκεται τοποθετημένο το χειριστήριο του cruise control, πίσω από τη στεφάνη του τιμονιού, καθώς για μεγαλύτερη ευκολία θα προτιμούσαμε να βρίσκεται σε χειριστήριο επάνω στο τιμόνι. Επίσης, θα θέλαμε να έχουν πιο μοντέρνα σχεδίαση οι περιστροφικοί διακόπτες για την επιλογή της τετρακίνησης και του κλιματισμού.

Οι κύριοι αποθηκευτικοί χώροι βρίσκονται στο ταμπλό με δυο ντουλάπια, όπου το επάνω μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν ψυγείο, ενώ επιπλέον χώρος διατίθεται στο βαθύ υποβραχιόνιο και σε διάσπαρτες θήκες. Σημείο αναφοράς για το νέο Hilux αποτελεί η αύξηση του ωφέλιμου εσωτερικού χώρου των επιβατών, κατά 8 χιλιοστά για το κεφάλι τους, 19 χιλιοστά για τους ώμους τουςκαι 10 χιλιοστά για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Επιπλέον, τα πλαϊνά μαξιλάρια της πλάτης του καθίσματος έχουν μεγαλώσει για καλύτερη πλευρική στήριξη.

Κινητήρας

Ο νέος, 16βάλβιδος, τετρακύλινδρος κινητήρας DOHC εφοδιάζεται με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και intercooler. Ο νέος υπερσυμπιεστής είναι 30% μικρότερος από τον προκάτοχό του και διαθέτει νέα τουρμπίνα για βελτιωμένη απόδοση και νέα φτερωτή που προσφέρει άμεση απόκριση στο γκάζι και παράγει μέγιστη ροπή σε μεγάλο εύρος στροφών. O κυβισμός του κινητήρα είναι 2.393 κ.εκ, παράγει 150 ίππους στις 3.400 σ.α.λ, και μέγιστη ροπή 400 Nm μεταξύ 1.600 και 2.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, οι σχέσεις μετάδοσης του οποίου έχουν βελτιστοποιηθεί για 10% πιο κοντή 1η σχέση και 23% πιο μακριά 6η σε σχέση με το απερχόμενο 5-τάχυτο κιβώτιο, βελτιώνοντας τόσο τη ροπή στις χαμηλές στροφές όσο και την οικονομία καυσίμου στις υψηλές.

Φορτώνοντας ακτινίδια

Η καινούργια καρότσα του Hilux είναι μεγαλύτερη κατά 100 χιλιοστά, κατασκευασμένη με ανθεκτικότερο υλικό καθώς και πιο πρακτική στο φόρτωμά της, χάρη στο χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Η πίσω πόρτα φέρει ισχυρότερους μεντεσέδες τύπου συνδέσμων, ενώ χρησιμοποιούνται βαρέως τύπου ατσάλινες βάσεις για τα αμορτισέρ που την κρατούν ανοικτή. Η οικογένεια Σαράφη καλλιεργεί ακτινίδια και στα χωράφια της φορτώνουμε 27 κλούβες, 25 κιλών έκαστη και συνολικό βάρος 675 κιλά. Μεταφέρουμε με το νέο Hilux τα ακτινίδια από το χωράφι μέχρι τη νταλίκα. Το Hilux βασίζεται σε ένα νέο πλαίσιο τύπου σκάλας που προσφέρει 20% αυξημένη στρεπτική ακαμψία και είναι σχεδιασμένο για να συνδυάζει βελτιωμένη συμπεριφορά, οδηγική άνεση, λειτουργία χωρίς θορύβους και κραδασμούς, με εξαιρετική αντοχή ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης μέσα σε λασπωμένα χωράφια. Το μήκος των φύλλων σούστας έχει αυξηθεί κατά 100 χιλιοστά, στα 1.400 χιλιοστά και το σημείο έδρασης της πίσω ανάρτησης μετακινήθηκε προς το εμπρός τμήμα των φύλλων.

Εκτός δρόμου δυνατότητες

Το νέο Hilux σε προδιαθέτει να το οδηγήσεις στα όριά του, ειδικά σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές, για να συνειδητοποιήσεις τελικά ότι δεν έχει σταματημό. Κάνουμε αρκετά γρήγορα περάσματα σε χωματόδρομο με την αίσθηση της ανάρτησης να μας εντυπωσιάζει, καθώς ναι μεν είναι μαλακή, αλλά όσο χρειάζεται για να απολαμβάνουν το ταξίδι οι επιβάτες, χωρίς, ωστόσο να δημιουργεί αίσθημα ανασφάλειας.

Επιπλέον, διαθέτει πληθώρα συστημάτων ασφαλείας τα οποία διατηρούν το όχημα συνεχώς στην πορεία του, όπως το σύστημα Active Traction Control που ελέγχει συνεχώς τα επίπεδα πρόσφυσης των κινητήριων τροχών του οχήματος και αναλόγως ασκεί πίεση στους τροχούς που τείνουν να χάσουν την επαφή τους με το έδαφος. Σε μεγάλες κατηφόρες ενεργοποιούμε το σύστημα DAC (Downhill Assist Control), το οποίο λειτουργεί με ταχύτητες κάτω των 25 χλμ. και μας βοηθά να ρυθμίσουμε την ταχύτητα του οχήματος, ελέγχοντας αυτόματα την πίεση πέδησης για τη διατήρηση μιας σταθερής, χαμηλής ταχύτητας καθόδου, χωρίς να πατάμε φρένο και, το βασικότερο, χωρίς μπλοκάρισμα των τροχών.

Πολιτισμένο στο δρόμο

Εκτός δρόμου το Hilux μεταμορφώνεται σε ένα πραγματικό offroad animal με εξαιρετικές επιδόσεις, ωστόσο, στο δρόμο αποκαλύπτει τον πολιτισμένο χαρακτήρα του. Πιάνει γρήγορα υψηλές ταχύτητες, έχει πολύ καλές ρεπρίζ και είναι αρκετά σταθερό στο δρόμο. Το Toyota Hilux διαθέτει ένα διακόπτη με δυο λειτουργίες, την Eco και την Power. Επιλέξαμε την Eco στον αυτοκινητόδρομο, και μειώνεται η κατανάλωση ανάλογα με την επιτάχυνση, τη θέρμανση και ψύξη για βελτίωση της οικονομίας. Αντιθέτως, στον επαρχιακό δρόμο ενεργοποιούμε τη λειτουργία Power η οποία προσφέρει πιο άμεση απόκριση στο γκάζι. Αυτό το αντιλαμβάνεται άμεσα ο οδηγός από τις 1.450 σ.α.λ όπου πατώντας το γκάζι ο κινητήρας αρπάζει αμέσως και το αυτοκίνητο έχει καλύτερη επιτάχυνση. Έτσι, η οδηγική εμπειρία γίνεται πιο συναρπαστική και οι προσπεράσεις πιο γρήγορες.

Στο δια ταύτα, το νέο Toyota Hilux εστιάζει στην άνεση των επιβατών, τις αυξημένες επιδόσεις του κινητήρα καθώς και στον καλύτερο χώρο φόρτωσης, συνδυάζοντας ταυτόχρονα δουλειά και ψυχαγωγία για τον ιδιοκτήτη του.

PreviousNext