Τροχοί & TIR

Μεταφέρουμε Αυτοκίνητα με Mercedes-Benz Actros

Στην Πάτρα εδρεύει μία από τις πλέον σύγχρονες και εξειδικευμένες εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων της Ελλάδας, η ≪Οικονομόπουλος-Trans≫. Πέρα από τα συνήθη -φόρτωση του αυτοκινήτου από τον χώρο του
από Βασίλης Δαραμούσκας | Δευτέρα 01/05/2017 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Στην Πάτρα εδρεύει μία από τις πλέον σύγχρονες και εξειδικευμένες εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων της Ελλάδας, η ≪Οικονομόπουλος-Trans≫. Πέρα από τα συνήθη -φόρτωση του αυτοκινήτου από τον χώρο του πελάτη, την αποθήκευση μακράς διάρκειας, τη γρήγορη και ασφαλή μεταφορά του καθώς και τον εκτελωνισμό του όταν πρόκειται να μεταφερθεί από χώρες του εξωτερικού στην Ελλάδα- η εταιρεία διαθέτει ένα μικρό στόλο υπερσύγχρονων οχημάτων που τραβούν την προσοχή όπου κι αν βρεθούν. Τελευταία προσθήκη, ένα Mercedes-Benz Actros 2443 6x2/2 με υπερκατασκευή και συρόμενο τρέιλερ τύπου MetagoPro της γνωστής αυστριακής Κassbohrer. Actros και Kassbohrer μαζί, αντιπροσωπεύουν αυτή τη στιγμή ό,τι πιο απόλυτο σε εκμετάλλευση και διαμόρφωση μπορεί να βρει κανείς σε ευρωπαϊκή χώρα. Περάσαμε μια μέρα μαζί με τον ιδρυτή της εταιρείας και έναν από τους οδηγούς, για να καταγράψουμε τις ιδιαιτερότητες της δουλειάς τους, στη διάρκεια μεταφοράς ενός φορτίου αξίας άνω του 1,5 εκ. ευρώ.

«Η συνέπεια φέρνει πελάτες»

Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, Θεμιστοκλής Οικονομόπουλος, έχει μακρόχρονη εμπλοκή με το χώρο του αυτοκινήτου, είναι όμως σχετικά ≪νέος≫ στο χώρο της Μεταφοράς: ≪Ξεκίνησα το 2005, πλην όμως σχετίζομαι με το χώρο του αυτοκινήτου από το 1980. Ήμουν εκτελωνιστής, και όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, φορτώναμε πάντα αυτοκινητοφόρες. Το 2005 με την ολοκλήρωση της τελωνειακής ένωσης της Ευρώπης, το επάγγελμα είχε ήδη συρρικνωθεί. Έτσι αποφάσισα, αφού γνώριζα το αντικείμενο να ασχοληθώ με τη μεταφορά του αυτοκινήτου. Μέσα σε αυτά τα 25 χρόνια είχα ένα κύκλο γνωριμιών. Θεωρώ πως ήμουν συνεπής στη δουλειά μου και κάπως έτσι αποφάσισα να ασχοληθώ και με τη Μεταφορά, και ήρθαν και οι πελάτες≫.

Με την πάροδο των ετών, μεγάλωνε και ο αριθμός των οχημάτων. ≪Την πρώτη αυτοκινητοφόρα την πήραμε Μάιο του 2005, έβγαλα άλλες δύο το 2006, το 2007 ακολούθησε ένα, τότε καινούργιο, Actros, τo 2010 ένα Scania και το 2016 το Actros που βλέπετε. Έχω συνολικά έξι οχήματα και μόλις έφτασε άλλο ένα Actros το οποίο είναι ήδη στην Αθήνα. Στα τέλη του μήνα πάλι θα το χτίσουμε στην Kassbohrer στην Αυστρία. Με τις ίδιες ακριβώς προδιαγραφές με το όχημα που βλέπετε εδώ. Έχει ορισμένα πλεονεκτήματα γιατί το φτιάχνουν και για σκανδιναβικές χώρες προκειμένου να μεταφέρονται περισσότερα αυτοκίνητα –έως και 10 αυτοκίνητα για την ακρίβεια.

''Πάνω από όλα η μειωμένη κατανάλωση''

Το Mercedes είναι ένα Actros 2443 6x2/2 με τη ≪στενή≫ (2,30 μέτρα) καμπίνα L Compactspace και τη χαμηλή οροφή με το χαρακτηριστικό ≪κόψιμο≫ για να κάθεται σωστά το εμπρός παραπέτο της Metago-Pro της Kassbohrer. Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας είναι ξεκάθαρος ως προς τα κριτήρια επιλογής αλλά και από την εικόνα που έχει από τους πρώτους μήνες χρήσης του αυτοκινήτου. ≪Εντάξει, προφανώς είμαι ευχαριστημένος από το 2443 που πήραμε, όχι μόνο εγώ, αλλά κυρίως ο οδηγός. Θέλαμε ένα όσο πιο σύγχρονο όχημα γίνεται, με το υψηλότερο επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας και αποδοτικότητας≫. Πρωταρχική πάντως έγνοια είναι η κατανάλωση καυσίμου.

≪Οι διαδρομές είναι μεγάλες, μπορεί να πάμε από Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία και γενικά μαζεύονται τα χιλιόμετρα. Το Actros είναι πολύ αποδοτικό, και επίσης ξεκούραστο. Δε μπορούμε να αγνοήσουμε και την ενεργητική ασφάλεια, και σε αυτό τον τομέα το Mercedes είναι κορυφαίο. Μιλώντας για ασφάλεια, παρέχουμε και κάλυψη –έχουμε δύο ασφάλειες φορτίων. Στάνταρ είναι έως 500.000 ευρώ, και αν η αξία του φορτίου υπερβαίνει αυτό το ποσό, ποοβαίνουμε σε πρόσθετη ασφάλιση. Σε ό,τι αφορά το πελατολόγιο, έχουμε αποκλειστικά την Porsche Ελλάς (Μοτοδυναμική Α.Ε.Ε.), και την Porsche Κύπρου συν ορισμένες άλλες συνεργασίες για καινούργια οχήματα, τα οποία εισάγουν διάφοροι έμποροι≫.

Η κρίση της εγχώριας αγοράς έφερε αλλαγές.

≪Παλαιότερα είχαμε την BMW, η οποία το 2006 είχε φέρει 6.000 αυτοκίνητα. Κατόπιν, επειδή ήταν τόσο μεγάλη η γκάμα και ο αριθμός των αυτοκινήτων και δεν μπορούσαμε να τα πάρουμε με πλοίο της γραμμής, τα πήρε ο Γκριμάλντι. Άνοιξε τη γραμμή από Ιταλία κατευθείαν για Πειραιά, από εκεί τα παίρνουν οι αυτοκινητοφόρες και τα πηγαίνουν στις εταιρείες logistics. Τώρα βέβαια, και αυτοί έχουν πρόβλημα γιατί τα αυτοκίνητα είναι λίγα και δεν συμφέρει το καράβι να κάνει πυκνά δρομολόγια, και υπάρχουν καθυστερήσεις. Εξαιτίας αυτού του γεγονότος, έχει αρχίσει πάλι ένα ενδιαφέρον από καινούργιες εταιρείες για την οδική μεταφορά των αυτοκινήτων, door to door. Επίσης, συνεργαζόμαστε με τρεις μεγάλες ιταλικές μεταφορικές εταιρείες. Τους δίνουμε αυτοκίνητα τα οποία δεν προλαβαίνουμε εμείς να φορτώσουμε, μας τα φέρνουν μέχρι τη Βενετία, μπαίνουν στο πλοίο και τα μεταφέρουμε εμείς στους πελάτες μας στην Ελλάδα≫.

«Ελληνικές πινακίδες κι όσο αντέξουμε»

Τα αυτοκίνητα της Οικονομόπουλος-Trans φέρουν όλα ελληνικές πινακίδες. ≪Τώρα, εμείς απολαμβάνουμε της εμπιστοσύνης των πελατών που σας ανέφερα κυρίως χάρη στη συνέπεια που χαρακτηρίζει τις υπηρεσίες μας, τις διαπροσωπικές σχέσεις, την ποιότητα των φορτηγών μας και το γεγονός ότι, έχουμε ελληνικές πινακίδες. Τόσα χρόνια, δεν είχαμε ποτέ το παραμικρό συμβάν. Είμαι σίγουρος πως σε αυτό συμβάλλει και η ποιότητα των οχημάτων μας. Εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με τράκτορες που προορίζονται για τη μεταφορά κοινού φορτίου. Το όχημα με την υπερκατασκευή και το τρέιλερ όπως το βλέπετε, στοιχίζει 300.000 ευρώ. Είναι δύσκολο στη σημερινή εποχή να κάνεις ένα τέτοιο άνοιγμα. Πρόβλημα στον κλάδο μας, τι να σας πω. Πρέπει να είμαι ο μοναδικός που δουλεύει εξωτερικό και που επιμένει να έχει ελληνικές πινακίδες.

Έχω να ανταγωνιστώ εταιρείες από Βουλγαρία που φορτώνουν αυτοκίνητα από Γαλλία λ.χ., με 500 ευρώ. Με 10% φορολογία και μηδέν ΦΠΑ. Αντιλαμβάνεστε πόσο δύσκολη είναι η κατάσταση. Όσο αντέχουμε θα έχουμε ελληνικές πινακίδες. Προφανώς κάποια στιγμή, αν συνεχιστεί αυτό θα εξετάσουμε κι εμείς προς τα πού κλίνει η ζυγαριά και θα σηκωθούμε να φύγουμε. Θα ήθελα επίσης να τονίσω πως τηρούμε ευλαβικά τα ωράρια του ταχογράφου –δεν πάμε να σκοτώσουμε τον κόσμο και να καταστρέψουμε περιουσία που δεν μας ανήκει. Και να καθυστερήσουμε μια μέρα, δεν πειράζει, καθώς δε μεταφέρουμε ευπαθή προϊόντα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δικαιολογείται οποιαδήποτε παράβαση.

Ενεργητική ασφάλεια, άνεση και μεγάλη οικονομία σε καύσιμο

Ο οδηγός Νίκος Παυλόπουλος κάνει αυτή τη δουλειά από τη στιγμή ουσιαστικά που ενηλικιώθηκε: ≪Δουλεύω πάντα με αυτοκινητοφόρες από 19 χρόνων. Παππούς και πατέρας ήταν και αυτοί οδηγοί. Πριν από το 2443 οδηγούσα ένα Mercedes 1844. Οι διαφορές με το μοντέλο προηγούμενης γενιάς είναι κάμποσες και “βγάζουν μάτια”. Δεν θα τις απαριθμήσω, όλες μαζί όμως έχουν δημιουργήσει ένα πολύ πιο ξεκούραστο όχημα και εμφανώς πιο οικονομικό. Η θέση οδήγησης είναι σαφώς βελτιωμένη, και η συμπεριφορά στο δρόμο σημαντικά αναβαθμισμένη. Δεν υπάρχουν επίσης κραδασμοί από τη γραμμή μετάδοσης κίνησης που να μεταφέρονται στην καμπίνα≫. Το Actros φοράει τον κινητήρα ΟΜ470 δεύτερης γενιάς, σε έκδοση ισχύος 428 hp, με πλήθος βελτιώσεων που συνοδεύουν τα μοντέλα του 2017. Ο εξοπλισμός είναι ατελείωτος, με όλα τα καλούδια του κατασκευαστή, από σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, μέχρι ΑΒΑ και προγνωστικό σύστημα PPC. Οικονομίες δεν έγιναν ούτε στον χώρο ανάπαυσης με κρεβάτι τύπου luxury.

≪Κάνω αρκετές διανυκτερεύσεις στην καμπίνα, και το κρεβάτι είναι μεγάλο και πολύ άνετο. Σε θέματα οδικής συμπεριφοράς, πάντα θεωρούσα πως οι αυτοκινητάμαξες είναι πολύ καλές, συγκρινόμενες π.χ., με ένα επικαθήμενο. Αυτό εδώ είναι πραγματικά εξαιρετικό. Έτσι κι αλλιώς, με όλα τα ηλεκτρονικά, δεν σε αφήνει το ίδιο το όχημα να βρεθείς σε δύσκολη θέση. Δεν υπάρχει θέμα με ψηλό κέντρο βάρους ή κάτι παρόμοιο. Η ιδιαίτερη διαμόρφωση της οροφής –σ.σ.: δείτε σχετικές φωτογραφίες- είναι η ίδια όπως σε όλες τις σύγχρονες αυτοκινητοφόρες, χάνεις λίγο δηλαδή, σε ωφέλιμο όγκο, αλλά οι διαστάσεις του στρώματος του κρεβατιού παραμένουν οι ίδιες όπως και στις υπόλοιπες καμπίνες. Η διαδικασία για να ξεφορτωθούν όλα τα αυτοκίνητα διαρκεί από είκοσι λεπτά έως μία ώρα, ανάλογα και με το πώς έχουν τοποθετηθεί πάνω. Η νέα κατασκευή της Kassbohrer βοηθάει πάρα πολύ στη δουλειά μου. Ειδικότερα στο φόρτωμα που γίνεται πολύ γρήγορα, και σε θέματα διαστάσεων –δεν υπερβαίνεις το ύψος ή το μήκος καθώς ρυθμίζονται τα πάντα. Είναι σκανδιναβικών προδιαγραφών και βασικά, ό,τι πιο σύγχρονο κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή σε ευρωπαϊκούς δρόμους. Όπως γνωρίζετε, τα νέα αυτοκίνητα και ειδικά τα τζιποειδή και SUV φαρδαίνουν συνεχώς και η συγκεκριμένη Kassbohrer είναι φτιαγμένη ακριβώς για τέτοια οχήματα. Το πιο τακτικό μου δρομολόγιο είναι Ελλάδα-Γερμανία. Πάμε Στουτγκάρδη, Λειψία, Φρανκφούρτη, Κολωνία και αλλού, και συνήθως διαρκεί οχτώ με εννιά μέρες. Το μήνα κάνω τρία παρόμοια δρομολόγια, και το Actros κάνει τη δουλειά μου πολύ άνετη≫.

Διαβάστε επίσης

Νέο Iveco S-Way 2024

.

Απόλυτα ουδέτερη οδική συμπεριφορά ακόμη και υπό πίεση, και με φορτίο στην «κλούβα»

PreviousNext