Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις Επαγγελματικών Οχημάτων

Ταξινομήσεις Επαγγελματικών Οχημάτων σε Ελλάδα και Ευρώπη στον Οκτώβριο 2017 και σύγκριση του Οκτωβρίου 2017/2016 Ικανοποιητικά έκλεισε το 10μηνο της χρονιάς με την αγορά των επαγγελματικών να ξεπερ
Δευτέρα 11/12/2017 - 12:57
Κοινοποίηση στα Social Media

Ταξινομήσεις Επαγγελματικών Οχημάτων σε Ελλάδα και Ευρώπη στον Οκτώβριο 2017 και σύγκριση του Οκτωβρίου 2017/2016

Ικανοποιητικά έκλεισε το 10μηνο της χρονιάς με την αγορά των επαγγελματικών να ξεπερνά τις εκτιμήσεις όπως είχαν διατυπωθεί πέρυσι αυτόν τον καιρό.

Ας δούμε τη σχετική εικόνα με τις πωλήσεις των καινούργιων φορτηγών Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2017 προς 2016 (σε παρένθεση οι ταξινομήσεις του 2016):

Καινούργια Σύνολο 2017  Διαφορά

Βαριά        188 (161)          + 16,8%

Μεσαία      98 (54)              + 81,5%

Μικρά       103 (60)             + 71,6%

Ελαφρά    5.564 (4.686)    + 18,7%

Εντυπωσιακή θα λέγαμε είναι η άνοδος των μικρών και μεσαίων φορτηγών στις ταξινομήσεις των οποίων συνέβαλε και ο ευρύτερος δημόσιος τομέας. Στα λεωφορεία, όπου παρατηρείται μια μικρή υστέρηση 161 (175) – 8%, πληροφορίες του περιοδικού Τ.Τ. αναφέρουν ότι ήδη κατά το Νοέμβρη έγιναν αρκετές πωλήσεις τόσο σε mini και midi, όσο και σε 50άρια και η εκτίμηση είναι ότι η χρονιά θα κλείσει με αρκετές μονάδες πάνω από πέρυσι, σε επίπεδο πωλήσεων, οι οποίες (πωλήσεις) ενδέχεται να γίνουν ταξινομήσεις τον Ιανουάριο του 2018.

Ως προς τις μάρκες, η Mercedes-Benz προηγείται με μεγάλη διαφορά, συγκεντρώνοντας μερίδιο αγοράς 45% ποσοστό που θα το ζήλευε ακόμη και η Γερμανία. Έτσι, στις τρεις κατηγορίες των φορτηγών (μικρά, μεσαία, βαριά) ταξινόμησε 175 οχήματα (επί συνόλου 389). Ακολουθεί η IVECO με 66 ταξινομήσεις, (αριθμός που πρόκειται να αυξηθεί σημαντικά το επόμενο δίμηνο καθώς θα ταξινομηθεί μια παρτίδα 25 απορριμματοφόρων οχημάτων), τρίτη είναι η MAN με 53 ταξινομήσεις και ακολουθούν DAF 25, SCANIA 24 και VOLVO 18 (οι δυο Σουηδοί ουσιαστικά «παίζουν» μόνο στη βαριά κατηγορία). Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το μέτωπο των ελαφρών επαγγελματικών και αυτό γιατί η Peugeot παραμένει μεν πρώτη, αλλά ολοκλήρωσε μια πολύ μεγάλη παραγγελία προς ένα πελάτη και πλέον ο ανταγωνισμός (Ford και Toyota) βρίσκεται σε απόσταση αναπνοής με πιθανότερο ενδεχόμενο ένας εκ των δύο να περάσει μπροστά. Σχεδόν στο 9πλάσιο(!) των καινούργιων φορτηγών βρίσκονται οι ταξινομήσεις των μεταχειρισμένων (1 προς 8,8 για την ακρίβεια) κατά το εξεταζόμενο δεκάμηνο του 2017 και για τα φορτηγά άνω των 3,5 τόνων.

Αντίθετα, στα ελαφρά επαγγελματικά, η «ψαλίδα» περιορίζεται στο 1 προς 2 (5.564 καινούργια προς 11.470 μεταχειρισμένα) και βέβαια, η συγκεκριμένη κατηγορία των μέχρι 3,5 τόνων ελαφρών, αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της γενικότερης αγοράς των επαγγελματικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

PreviousNext