Τροχοί & TIR

Μεταφορά ελαστικών με VW Crafter

Στην κατηγορία των 3,5 τόνων η Volkswagen παρουσιάζει ένα αποδοτικό και αξιόπιστο εργαλείο δουλειάς, το μοντέλο Crafter, το οποίο είναι διαθέσιμο με τρία μήκη αμαξώματος, τρία ύψη οροφής και δυο μετ
από Παύλος Μαυρομύτης | Δευτέρα 01/01/2018 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Στην κατηγορία των 3,5 τόνων η Volkswagen παρουσιάζει ένα αποδοτικό και αξιόπιστο εργαλείο δουλειάς, το μοντέλο Crafter, το οποίο είναι διαθέσιμο με τρία μήκη αμαξώματος, τρία ύψη οροφής και δυο μεταξόνια. Η νέα γενιά ξεκίνησε την εμπορική της πορεία και στην ελληνική αγορά αναζητώντας το δικό της –αυξημένο– μερίδιο. Ποια είναι όμως τα οφέλη του προς τον επαγγελματία, τι μεταφορικές δυνατότητες έχει και πώς ανταποκρίνεται στο δρόμο, είναι μερικά από τα βασικά ερωτήματα στα οποία απαντούμε μετά από την οδηγική μας εμπειρία 1.200 χιλιομέτρων. Μάλιστα, κατευθυνόμαστε από την Αθήνα στον Πυργετό Λάρισας στις εγκαταστάσεις της γνωστής εταιρίας εμπορίας ελαστικών Ι&Β Τσιτσιβάς όπου μαζί με τους ιδιοκτήτες της φορτώνουμε λάστιχα φορτηγών και εξετάζουμε σχολαστικά το χώρο φόρτωσης.

Κίνηση στην πόλη

Η καθημερινή χρήση του Crafter περιλαμβάνει πολλά χιλιόμετρα εντός πόλεως, οπότε σε πρώτη φάση το οδηγούμε στην Αθήνα. Κινούμαστε από τον Άλιμο στα Κάτω Πατήσια και στη συνέχεια διασχίζουμε τους στενούς δρόμους των Εξαρχείων. Η θέση οδήγησης είναι ψηλά τοποθετημένη προσφέροντας άριστο οπτικό πεδίο προς όλες τις κατευθύνσεις και επιπλέον με τη σωστή ρύθμιση των καθρεφτών ελέγχονται πλήρως τα σημεία της πλαϊνής πλευράς, ενώ σημαντική βοήθεια προσφέρουν και οι ευρυγώνιοι καθρέφτες. Να σημειώσουμε επίσης ότι τόσο η αριστερή όσο και η δεξιά μπροστινή κάθετη κολόνα δεν εμποδίζουν το οπτικό πεδίο του οδηγού. Πάντως, καλό είναι στην παραγγελία να τοποθετήσετε αισθητήρα παρκαρίσματος ή κάμερα οπισθοπορείας καθώς πρόκειται να βοηθήσει σημαντικά τον οδηγό στα παρκαρίσματα. Σημείο υπεροχής του Crafter θεωρούμε το ελαφρύ του τιμόνι, με μεγάλη ευκολία χρήσης, ακόμη και όταν το όχημα είναι σταματημένο.

Λαμία-Δομοκός-Λάρισα

Επιλέγουμε τη διαδρομή μέσω Δομοκού για να φτάσουμε στη Λάρισα λόγω της μορφολογίας της με πολλές ανηφόρες όπου μας δίνεται μια πρώτης τάξης ευκαιρία να τεστάρουμε τον κινητήρα και τη συνεργασία του με το χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο. Το ζητούμενο για τον επαγγελματία είναι η ικανότητα του κινητήρα να πιάνει γρήγορα υψηλή ταχύτητα καθώς και να τη διατηρεί αποφεύγοντας τις περιττές αλλαγές στο κιβώτιο. Από τις 1.500 σ.α.λ παρατηρήσαμε ιδιαίτερη προθυμία του κινητήρα με γρήγορο άρπαγμα αλλά και όταν οι στροφές έπεφταν πιο χαμηλά, ο κινητήρας δεν κρεμούσε. Επιπλέον, επιχειρήσαμε αρκετές προσπεράσεις έχοντας στο κιβώτιο την 6η σχέση με 95 χλμ. και αισθανθήκαμε τη σχετική ευκολία με την οποία πιάνει άμεσα ταχύτητα πάνω από 130 χλμ. Ο δίλιτρος κινητήρας του αποδίδει 177 ίππους στις 3.600 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 410 Nm από τις 1.5002.000 σ.α.λ.

Δοκιμάζοντας τις αναρτήσεις

Στην εθνική οδό Φαρσάλων-Λάρισας μέχρι τον κόμβο του χωριού Κρήνη με τα επικίνδυνα βυθίσματα και τις πολλές λακκούβες, δοκιμάζουμε τις αναρτήσεις του Crafter οδηγώντας με σταθερή ταχύτητα 110 χλμ. Όσοι διασχίζετε συχνά τη διαδρομή θα γνωρίζετε ότι η συγκεκριμένη ταχύτητα είναι απαγορευτική, εξαιτίας της κακής κατάστασης του οδοστρώματος, ωστόσο πίσω από το τιμόνι του Crafter δεν ανησυχούμε καθόλου λόγω της σταθερότητας που δείχνει καθώς και της καλής κατευθυντικότητάς του. Επιπρόσθετα, η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησής του απορροφά τους περιττούς κραδασμούς, ενώ πολύ καλά είναι τα κρατήματα του οχήματος στις στροφές.

Φορτώνοντας ελαστικά

Ο χώρος φόρτωσης με αυξημένες διαστάσεις επιτρέπει σε πολλές κατηγορίες επαγγελματιών να επιλέξουν το Crafter για τη δουλειά τους, ανάμεσα στους οποίους είναι και οι ιδιοκτήτες βουλκανιζατέρ όπου μέσα στην κλούβα του μπορούν να στήσουν το κινητό συνεργείο τους ή να μεταφέρουν ελαστικά. Μια τέτοια επιχείρηση είναι η Ι&Β Τσιτσιβάς στο 40ο χιλιόμετρο ΛάρισαςΘεσσαλονίκης στον Πυργετό στην οποία κατευθυνθήκαμε με το Volkswagen για να το ρίξουμε στη δουλειά. «Χρειαζόμαστε μεγάλο χώρο για να τοποθετούμε πολλά λάστιχα φορτηγών», μας εξηγεί ο κ. Ιωάννης Τσιτσιβάς τη στιγμή που τα φορτώνει στην κλούβα του βαν. «Για τη δική μας δουλειά ταιριάζει ένα τέτοιο όχημα γιατί θέλουμε μεγάλο εσωτερικό ύψος και μήκος. Το κατώφλι φόρτωσης είναι χαμηλό χωρίς να χρειάζεται να σηκώσω αρκετά τα πόδια μου, ενώ τώρα που φορτώνω τα ελαστικά μέσω του σιδερένιου παταριού δεν ασκώ μεγάλη δύναμη».

Να αναφέρουμε ότι στο χώρο ανάμεσα στους θόλους των τροχών χωράνε τέσσερα όρθια ελαστικά φορτηγών και άλλα οχτώ στην μπροστινή του πλευρά. Επιπλέον, βασικά χαρακτηριστικά του χώρου φόρτωσης αποτελούν οι δέκα συνολικά κρίκοι πρόσδεσης φορτίου, το πλούσιο φως που προσφέρουν οι δύο πλαφονιέρες για τη βραδινή εργασία καθώς επίσης ότι στη βασική επιλογή στο διαχωριστικό ανάμεσα στην καμπίνα και την κλούβα υπάρχει τζάμι.

Τέλος, οδηγήσαμε το Crafter στις εγκαταστάσεις της εταιρείας Α.Γραμμένος Α.Ε., που δραστηριοποιείται στην κατασκευή ξύλινων παλετών φορτώνοντάς το με παλέτες, όπου χωρούν συνολικά τέσσερις: δυο βιομηχανικές (1x1,20) και δυο ευρωπαλέτες (0,80x1,20).

Επιβλητική παρουσία

Η καλοσχεδιασμένη εμφάνισή του δεν αφήνει πολλά περιθώρια για αρνητικά σχόλια. Κομψές σχεδιαστικά γραμμές στην πλαϊνή πλευρά με ωραίο τελείωμα στις πίσω δίφυλλες πόρτες και πιο έντονες στο κάλυμμα του κινητήρα είναι τα βασικά εξωτερικά χαρακτηριστικά του.

Καμπίνα σχεδιασμένη κοντά στις ανάγκες του οδηγού

Από τα πρώτα θετικά χαρακτηριστικά που καταγράφουμε για την καμπίνα του Crafter είναι η ευκολία από/επιβίβασης για δυο βασικούς λόγους. Ο πρώτος αφορά τις φαρδιές διαστάσεις του σκαλοπατιού, το οποίο βρίσκεται κοντά στο έδαφος και ο δεύτερος το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας με τη χειρολαβή να είναι τοποθετημένη στο σωστό σημείο εισόδου. Η σχεδίαση του ταμπλό διατηρεί πολλά στοιχεία από τα επιβατικά αυτοκίνητα της εταιρίας στη μέση του οποίου βρίσκεται η οθόνη πολυμέσων. Ο χειρισμός του κλιματιστικού γίνεται μέσω των τριών περιστροφικών διακοπτών και μέσα σε ελάχιστο χρόνο επιτυγχάνει την επιθυμητή θερμοκρασία. Επιπλέον, διατίθενται αρκετές εύχρηστες ανοιχτές θήκες για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα, στις τσέπες κάθε πόρτας και επάνω από το ταμπλό.

Για μεγαλύτερα αντικείμενα ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το χώρο, ο οποίος βρίσκεται κάτω από το μεσαίο και δεξιό κάθισμα. Μάλιστα, εκτιμούμε ιδιαίτερα το γεγονός ότι ο οδηγός με ύψος ακόμη και 1.87 μπορεί να σηκωθεί όρθιος στο σημείο ανάμεσα στο κάθισμα του οδηγού και του συνοδηγού. Στο δια ταύτα το VW Crafter προσφέρει επάρκεια χώρων καταφέρνοντας να συνδυάζει τα βασικά χαρακτηριστικά ενός μεγάλου οχήματος στην κίνησή του στο εθνικό δίκτυο και ενός μικρού βαν στην πόλη. Να υπενθυμίσουμε ότι το ύψος του Crafter είναι στα 2,590 χιλιοστά που σημαίνει ότι στα διόδια ο οδηγός του πληρώνει το αντίτιμο της κατηγορίας 3, δηλαδή όσο και τα βαριά διαξονικά φορτηγά. Τέλος, πλεονέκτημά του είναι η οδήγησή του χωρίς επαγγελματικό δίπλωμα καθώς και το γεγονός ότι δεν έχει περιοριστή ταχύτητας βοηθώντας έτσι σε γρηγορότερες μεταφορές.

PreviousNext