Τροχοί & TIR

Η Iveco στην ΙΑΑ 2018: Ούτε ένα φορτηγό ντίζελ

Η Iveco φαίνεται να υιοθετεί πλήρως το πνεύμα της εποχής, σύμφωνα με το οποίο, το ντίζελ έχει μπει στο στόχαστρο κυβερνήσεων, ερευνητικών ινστιτούτων, περιβαλλοντικών οργανώσεων, και το κυριότερο, τ
Κυριακή 19/08/2018 - 14:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η Iveco φαίνεται να υιοθετεί πλήρως το πνεύμα της εποχής, σύμφωνα με το οποίο, το ντίζελ έχει μπει στο στόχαστρο κυβερνήσεων, ερευνητικών ινστιτούτων, περιβαλλοντικών οργανώσεων, και το κυριότερο, της κοινής γνώμης στην Ε.Ε. Με αυτό κατά νου, μόνο έκπληξη δεν προκαλεί η απόφαση των Ιταλών να μην περιλάβουν στα δεκάδες εκθέματα που θα δείξουν στην Έκθεση ΙΑΑ 2018 ούτε ένα όχημα με πετρελαιοκινητήρα.

Με ένα σωρό ηλεκτρικά φορτηγά, CNG και LNG ο εκθεσιακός χώρος των Ιταλών φέρει τον εύγλωττο τίτλο «Diesel Free». Θα νόμιζε κανείς πως, τα στελέχη του κατασκευαστή σταμάτησαν την παραγωγή συμβατικών, πετρελαιοκίνητων φορτηγών, η αλήθεια όμως είναι πως, θέλουν να εξαργυρώσουν επικοινωνιακά την υπερπλήρη σε εναλλακτικές προτάσεις γκάμα τους. Κυρίως δε, σε οχήματα με καύσιμο το φυσικό αέριο, τα οποία έχουν σε μαζική παραγωγή, ιδιαίτερα τη στιγμή που «τρέχουν» σοβαρές επιδοτήσεις σε διάφορες ευρωπαϊκές αγορές.

Στο περίπτερο της Iveco θα υπάρχουν λοιπόν, δύο Eurocargo, αμφότερα με κινητήρα φυσικού αερίου (CNG) προδιαγραφών Euro 6d, που σκοπό έχουν να δείξουν το εύρος των μεταφορικών εφαρμογών που μπορεί να καλύψει η Iveco με τα οχήματα φυσικού αερίου που κατασκευάζει. Το ένα θα είναι ανατροπή και το άλλο με εξάρτημα καθαριστή οδοστρώματος (sweeper) της Johnston. Κοινό πλεονέκτημα, η ελεύθερη πρόσβασή τους ακόμη και σε αστικά κέντρα όπου ισχύουν πολύ αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων και θορύβου.

Για πιο μεγάλες αποστάσεις, και τις αποκαλούμενες «βαριές» διανομές, η Iveco έχει έτοιμο ένα μονό φορτηγό Stralis NP 400 με ψυκτικό θάλαμο, το οποίο (παγκόσμια πρεμιέρα) χρησιμοποιεί τεχνολογία Supra CNG της Carrier, με φυσικό αέριο δηλαδή, και για τη λειτουργία του ψυκτικού μηχανήματος. Αυτό σημαίνει πως, αντί για δύο κινητήρες ντίζελ όπως είναι το σύνηθες σε όλες τις σχετικές εφαρμογές, χρησιμοποιούνται (στοιχειομετρικοί) κινητήρες CNG τόσο για την κίνηση, όσο και για την ψύξη. Οι εκπομπές CO2 και NO2 είναι πολύ χαμηλές, και η «ήσυχη» λειτουργία πιστοποιημένη κατά Piek, είναι στοιχεία που το καθιστούν ιδανικό για ανεφοδιασμό σουπερμάρκετ στα κέντρα των πόλεων τις ώρες κοινής ησυχίας. Στο σασί έχουν τοποθετηθεί τρία ρεζερβουάρ CNG που προσφέρουν αυτονομία περίπου 1.000 χιλιόμετρα. Για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, η Iveco θα κάνει πραγματική επίδειξη δύναμης, με εφτά οχήματα σχεδιασμένα εξαρχής (ακόμη και) για διεθνομεταφορά. Πρόκειται για τράκτορες και μονά φορτηγά στα οποία περιλαμβάνεται το Stralis X-Way Natural Power με ηλεκτρικό αναμίκτη μπετού της Cifa. Όλα τους συνδυάζονται με αυτοματοποιημένα κιβώτια ταχυτήτων τελευταίας γενιάς.

PreviousNext