Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Χωρίς εκπρόσωπο των φορτηγών ΔΧ Αν και η οδική μεταφορά ξεπερνά σε αξία το 70% της αξίας των υπηρεσιών της εφοδιαστικής αλυσίδας, το υπ Μεταφορών συγκρότησε οκταμελή ομάδα εργασίας για την υλοποίη
από Μανώλης Αγριμανάκης | Τετάρτη 01/08/2018 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media

 

Χωρίς εκπρόσωπο των φορτηγών ΔΧ

Αν και η οδική μεταφορά ξεπερνά σε αξία το 70% της αξίας των υπηρεσιών της εφοδιαστικής αλυσίδας, το υπ Μεταφορών συγκρότησε οκταμελή ομάδα εργασίας για την υλοποίηση του έργου «προώθηση δράσεων έρευνας και καινοτομίας σχετικών με Logistics» στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Εφοδιαστική, χωρίς ούτε ένα εκπρόσωπο της οδικής μεταφοράς.

Το γεγονός προκάλεσε τα δυσμενή σχόλια των επικεφαλής συνδικαλιστών των αυτοκινητιστών ΦΔΧ, οι οποίοι, μιλώντας στο περιοδικό Τ.Τ. έκαναν λόγο για μια ακόμη ενέργεια τυπικής και ουσιαστικής υποβάθμισης του έργου και της προσφοράς των μεταφορέων, ως συνέχεια μιας γενικότερης πολιτικής παραγκωνισμού του Κλάδου από την ηγεσία του υπ. Μεταφορών.

Οι με χρέη και οι δίχως χρέη

Πλησιάζουν τις 200 οι μεταφορικές εταιρείες (μικρές-μεγάλες) που εμφανίζονται στη λίστα των οφειλετών του δημοσίου με διάφορα ποσά, νούμερο όχι ιδιαίτερα μεγάλο συγκριτικά με τις 14.000 επιχειρήσεις όλων των κλάδων που συνθέτουν τη λίστα την οποία η κυβέρνηση έδωσε στη δημοσιότητα. Ενδιαφέρον επίσης στοιχείο, αποτελεί το γεγονός ότι 20 μεταφορικές οφείλουν ποσά που ξεπερνούν τα 150 εκ. ευρώ, αλλά οι μισές περίπου από αυτές έχουν οριστικά διακόψει τη λειτουργία τους. Παράγοντες της αγοράς με τους οποίους μίλησε το περιοδικό Τ.Τ. αναφέρουν ότι έχουν αρχίσει να εμφανίζονται σταθεροποιητικές τάσεις, με λιγότερα μεν λουκέτα, αλλά και ελάχιστες έως μηδενικές ιδρύσεις νέων μεταφορικών εταιρειών.

Η εξήγηση βρίσκεται στο πλεονάζον διαθέσιμο τονάζ των φορτηγών και των ρυμουλκουμένων τους, το οποίο υπερκαλύπτει τη σημερινή ζήτηση μεταφορικού έργου, όταν μάλιστα ένα μεγάλο μέρος αυτού περνάει στα ξένα φορτηγά που δραστηριοποιούνται εντός της χώρας. Αυτοί άλλωστε είναι και οι κυριότεροι παράγοντες που συμπιέζουν προς τα κάτω τα κόμιστρα με συνέπεια τη συρρίκνωση των εσόδων των μεταφορικών αρκετές από τις οποίες οδηγούνται στο κλείσιμο. Φαίνεται λοιπόν, ότι οι μεταφορικές που άντεξαν στην οκταετή κρίση και δεν συσσώρευσαν χρέη, έχουν πλέον αυξημένες πιθανότητες –ίσως και δυνατότητες, αν συνδράμει το κράτος– να επιβιώσουν ή και να αναπτυχθούν στο συνεχώς μεταβαλλόμενο και ανταγωνιστικό μεταφορικό περιβάλλον.

Καλό μήνα και καλό καλοκαίρι

Στο ίδιο τεύχος #364

PreviousNext