Τροχοί & TIR

Ηλεκτρικό Volvo FL

Aυξημένη ζήτηση με σοβαρές παραγγελίες από τις Σκανδιναβικές και Δυτικοευρωπαϊκές χώρες θέτουν σε φουλ παραγωγή το ηλεκτρικό φορτηγό VOLVO FL, το οποίο γνωρίσαμε στην έδρα του κατασκευαστή, στο Γκέτ
από Παύλος Μαυρομύτης | Παρασκευή 01/02/2019 - 01:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Στην πράξη, ένα φορτηγό διανομών με έδρα τα Οινόφυτα μπορεί να κάνει ακόμη και δυο δρομολόγια την ημέρα προς Αθήνα, με μια φόρτιση.
Στην πράξη, ένα φορτηγό διανομών με έδρα τα Οινόφυτα μπορεί να κάνει ακόμη και δυο δρομολόγια την ημέρα προς Αθήνα, με μια φόρτιση.

Aυξημένη ζήτηση με σοβαρές παραγγελίες από τις Σκανδιναβικές και Δυτικοευρωπαϊκές χώρες θέτουν σε φουλ παραγωγή το ηλεκτρικό φορτηγό VOLVO FL, το οποίο γνωρίσαμε στην έδρα του κατασκευαστή, στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, όπου είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε.

Βέβαια, η επιτυχής πορεία του electric FL συνδέεται θα λέγαμε με τα γενικότερα πλεονεκτήματα των ηλεκτροκίνητων φορτηγών, όπως είναι η εκπομπή μηδενικών ρύπων και η αθόρυβη λειτουργία του που το καθιστούν ιδανικό για τις αστικές μεταφορές για φορτώσεις και παραδόσεις προϊόντων τη νύχτα, η κυκλοφορία του σε κλειστούς χώρους όπως τα εμπορικά κέντρα, τα σιδηροδρομικά terminals και, φυσικά στα κέντρα πόλεων με ζώνες χαμηλής ρύπανσης (LEZ).

Ποιο λοιπόν είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ηλεκτρικού VOLVO FL; Αναμφισβήτητα η μεγάλη ακτίνα κυκλοφορίας του, η γρήγορη φόρτισή του, αλλά και η ισχύς του.

Ηλεκτροκινητήρας του FL

Στη διάθεσή μας για test drive είχαμε δυο FL, ένα με υπερκατασκευή ψυκτικό θάλαμο το οποίο θα χρησιμοποιηθεί από τη μεταφορική εταιρεία TGM και ένα για αποκομιδή απορριμμάτων και ανακύκλωσης από την επιχείρηση Renova. Αναφορικά με τον ηλεκτροκινητήρα του η μέγιστη ισχύς του είναι 185 Kw (250 HP) και η συνεχής αποδιδόμενη ισχύς είναι 130 Kw. Επιπλέον, η μέγιστη ροπή του είναι 425 Νm και η μέγιστη ροπή του οπίσθιου άξονα είναι στα 16 kNm. Να αναφέρουμε επίσης ότι το σύστημα μετάδοσης είναι δυο ταχυτήτων.

Φόρτιση μπαταριών

Η αποθήκευση ενέργειας γίνεται σε 2-6 μπαταρίες ιόντων λιθίου, με συνολική διαθέσιμη ενέργεια 100-300 kWh. H ταχεία φόρτισή τους γίνεται από 1 έως 2 ώρες (με συνεχές ρεύμα-DC) και η νυχτερινή σε 10 ώρες (φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος-AC) με μέγιστη χωρητικότητα μπαταρίας 300 kWh.

Αυτονομία 300 χιλιομέτρων

Το βασικό ερώτημα των επαγγελματιών αφορά την αυτονομία του ηλεκτρικού Volvo FL και τα χιλιόμετρα που μπορεί να καλύψει με μια ολοκληρωμένη φόρτιση. Σύμφωνα με τους ειδικούς της εταιρείας φτάνει μέχρι και τα 300 χιλιόμετρα, που στην πράξη σημαίνει ότι μπορεί να αντεπεξέλθει σε όλο το φάσμα της αστικής μεταφοράς, αλλά και σε ακόμη πιο μακρινές διαδρομές. Για παράδειγμα τα φορτηγά των σούπερ μάρκετ που διαθέτουν τις κεντρικές τους αποθήκες στα Οινόφυτα και καθημερινά έχουν δρομολόγια προς το λεκανοπέδιο καλύπτουν την απόσταση αυτή με μια φόρτιση.

Εν συνεχεία επιστρέφουν στις εγκαταστάσεις τους και μέχρι να φορτωθεί ο θάλαμος μπορούν να κάνουν μια ταχυφόρτιση που θα τους επιτρέψει να ξεκινήσουν πάλι για την Αθήνα. Η αυτονομία ορίζεται στα 300 χιλιόμετρα, στην πράξη όμως πόσο είναι; Αυτή εξαρτάται άμεσα από το φορτίο, την τοπογραφία της διαδρομής και πόσο θα ζορίσει ο οδηγός τον ηλεκτροκινητήρα. Καθώς στη διαδρομή που αναφέραμε, με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα και σε συνάρτηση με την παρατεταμένη ανηφόρα της Μαλακάσας και της Άνοιξης ο ηλεκτροκινητήρας πρόκειται να πιεστεί και να καταναλώσει αυξημένη ενέργεια, μειώνοντας το συνολικό διαθέσιμο εύρος των χιλιομέτρων.

Στο δρόμο με το FL

Η Volvo Trucks έδωσε για πρώτη φορά την ευκαιρία σε μια ομάδα δημοσιογράφων να οδηγήσει το ηλεκτρικό FL στο Γκέτεμποργκ και ανάμεσα σε αυτούς βρέθηκε και ο συντάκτης του Τ&Τ Παύλος Μαυρομύτης. Ως όχημα διανομών το FL διατηρεί όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα κάνουν τη δουλειά του οδηγού πιο άνετη, με εύκολη πρόσβαση στην καμπίνα καθώς και λειτουργικό και εργονομικό χώρο οδήγησης. Η διάταξη και ο πίνακας οργάνων παραμένει ίδιος με αυτό των κλασικών FL με πετρελαιοκινητήρα με τη μόνη διαφορά να αφορά στην απουσία στροφόμετρου και την ύπαρξη ενός δείκτη με + και - που σχετίζεται με τη φόρτιση της μπαταρίας. Επιλέγουμε τη λειτουργία D, ξεκινούμε και η πρώτη μας παρατήρηση έχει να κάνει με το πόσο γρήγορα κινείται το φορτηγό καθώς έχει άμεσα διαθέσιμη τη ροπή με το πάτημα του γκαζιού. Οι εκκινήσεις και οι ρεπρίζ είναι εντυπωσιακές και υπερτερούν σε σχέση με αυτές του πετρελαιοκινητήρα. Επιπλέον όταν με ταχύτητα 55 χλμ/ώρα πατήσαμε απότομα το γκάζι, έπιασε σε ελάχιστα δευτερόλεπτα τα 80 χλμ/ ώρα. Φυσικά στις απότομες εκκινήσεις η φόρτιση της μπαταρίας μειώνεται πιο γρήγορα.

Εν συνεχεία κινηθήκαμε σε πιο στενό σημείο όπου έπρεπε να κάνουμε μανούβρες. Σε αυτή την περίπτωση ο οδηγός πρέπει να πιέζει προοδευτικά και μαλακά το γκάζι για να αποφύγει την απότομη εκκίνηση. Όσο πιο σταθερό είναι το πάτημα τόσο πιο ομαλά ξεκινάει. Να υπενθυμίσουμε ότι με τη χρήση του βοηθητικού συστήματος πέδησης γίνεται ανάκτηση ενέργειας.

Γενικότερα, πέρα από την οικονομία που εξασφαλίζει το ηλεκτροκίνητο FL, με απόσβεση του έξτρα κόστους στην πενταετία ή την επταετία, ανάλογα με τα διανυθέντα χιλιόμετρα, τα οφέλη για τον οδηγό είναι πολλαπλά καθώς του παρέχει πιο άνετο και ήσυχο περιβάλλον εργασίας, χωρίς να ακούγεται ο παραμικρός θόρυβος από τον ηλεκτροκινητήρα.

Το ηλεκτρικό FL εξασφαλίζει αυτονομία 300 χιλιομέτρων.
PreviousNext