Τροχοί & TIR

Στη 2η φάση δοκιμών το ηλεκτρικό Mercedes-Benz eActros

Ξεκίνησε πρόσφατα η δεύτερη φάση των δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες εργασίας, του ηλεκτροκίνητου Mercedes-Benz eActros, με το πρώτο στάδιο δοκιμών να διαρκεί έναν χρόνο και να συμμετέχουν σε αυτό δ
από Παναγιώτης Εμμανουήλ | Τετάρτη 16/09/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Έναρξη παραγωγής μέσα στο 2021 σε εκδόσεις 18 και 25 τόνων.
Έναρξη παραγωγής μέσα στο 2021 σε εκδόσεις 18 και 25 τόνων.

Ξεκίνησε πρόσφατα η δεύτερη φάση των δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες εργασίας, του ηλεκτροκίνητου Mercedes-Benz eActros, με το πρώτο στάδιο δοκιμών να διαρκεί έναν χρόνο και να συμμετέχουν σε αυτό δέκα εταιρείες από τη Γερμανία και την Ελβετία.

Πρώτη στον «χορό» του δεύτερου σκέλους δοκιμών -που θα διαρκέσει επίσης ένα έτος- μπήκε η ολλανδική εταιρεία logistics, Simon Loos, παραλαμβάνοντας ένα 25τονο eActros, προκειμένου να προμηθεύει με προϊόντα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας Albert Heijn, που βρίσκονται στο Ρότερνταμ, στη Χάγη και στο Ντελφτ.

Το εν λόγω τριαξονικό eActros φέρει το ηλεκτρικό ψυγείο W.KO COOL της Schmitz Cargobull και δουλεύει επτά ημέρες την εβδομάδα, διανύοντας καθημερινά περί τα 200 χλμ. Άλλωστε, όπως έδειξε και ο πρώτος κύκλος δοκιμών, η παραπάνω αυτονομία είναι απόλυτα ρεαλιστική, ανεξαρτήτως φορτίου, διαδρομής και τοπογραφίας.

«Ξεκινήσαμε την πρακτική δοκιμή του eActros τον Σεπτέμβριο του 2018 και έχουμε ήδη καλύψει ηλεκτρικά εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα. Τα ευρήματα από την πρώτη φάση έχουν συμβάλει πολύ στην προγραμματισμένη έναρξη της σειράς παραγωγής το επόμενο έτος. Τώρα δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό μας φορτηγό για την καταλληλότητά του στην καθημερινή χρήση με νέους πελάτες από διάφορους τομείς στη Γερμανία και το εξωτερικό. Είμαστε χαρούμενοι που μπορούμε να ανακοινώσουμε την έναρξη του δεύτερου “κύματος” πελατών με την Simon Loos», δήλωσε ο Επικεφαλής Μάρκετινγκ, Πωλήσεων και Υπηρεσιών της Mercedes-Benz Trucks, Andreas von Wallfeld.

Στις δοκιμές και η DB Schenker

Στο μεταξύ, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες logistics της Ευρώπης, η DB Schenker, έγινε η πρώτη γερμανική εταιρεία του δεύτερου σταδίου δοκιμών, παραλαμβάνοντας με τη σειρά της ένα επίσης 25τονο eActros.

Φέρει το swap body «W.BO» της Schmitz Cargobull και μεταφέρει γενικό φορτίο σε παλέτες, στο κέντρο της Λειψίας. Το καθημερινό δρομολόγιο του ηλεκτρικού φορτηγού είναι μόλις 100 χλμ. και οι μπαταρίες του φορτίζουν στο ντεπό της DB Schenker στα βόρεια της πόλης, με την εταιρεία να διαθέτει επιπλέον και πέντε ηλεκτρικά FUSO eCanter, επίσης της Daimler Trucks.

Υπενθυμίζεται, κλείνοντας, πως το eActros θα προσφέρεται σε διαξονική έκδοση 18 τόνων και σε τριαξονική 25 τόνων. Στηρίζεται στο σασί του Mercedes-Benz Actros, διαθέτει ωστόσο μια εντελώς διαφορετική αρχιτεκτονική. Οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες βρίσκονται κοντά στις πλήμνες των τροχών του πίσω άξονα, αποδίδοντας έκαστος 126 kW (169 hp) ισχύος και 485 Nm ροπής. Οι κινητήρες παίρνουν ενέργεια από μπαταρίες χωρητικότητας 240 kWh, οι οποίες ανάλογα με τον φορτιστή, μπορούν να γεμίσουν πλήρως μέσα σε δύο ώρες.

Το τριαξονικό Mercedes-Benz eActros της DB Schenker, μεταφέρει καθημερινά παλεταρισμένο φορτίο στο κέντρο της Λειψίας.
PreviousNext