Τροχοί & TIR

Mercedes-Benz 1113: Ακούραστος εργάτης

«Βάζεις λάδι, νερό, πετρέλαιο και φεύγεις για δουλειά. Δεν χρειάζεται τίποτα άλλο. Αυτό το φορτηγό έχει γράψει τη δική του ιστορία». Αυτά ήταν τα πρώτα λόγια του Χρήστου Παπανδρέου από το Ίσωμα Αχα
από Παύλος Μαυρομύτης | Κυριακή 08/08/2021 - 11:07
Κοινοποίηση στα Social Media
Mercedes-Benz 1113
Mercedes-Benz 1113: Το διαξονικό μεταφέρει σιτηρά σε διάφορες διαδρομές στο νομό Αχαΐας

 «Βάζεις λάδι, νερό, πετρέλαιο και φεύγεις για δουλειά. Δεν χρειάζεται τίποτα άλλο. Αυτό το φορτηγό έχει γράψει τη δική του ιστορία». Αυτά ήταν τα πρώτα λόγια του Χρήστου Παπανδρέου από το Ίσωμα Αχαΐας στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μαζί του με αφορμή την ανακατασκευή που έκανε μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας, στο Mercedes-Benz 1113. Επόμενη κίνησή μας ήταν να φορτίσουμε τη μηχανή και να ξεκινήσουμε για το αγρόκτημα της οικογένειας Παπανδρέου, προκειμένου να γνωρίσουμε από κοντά τα μέλη της και φυσικά το αστέρι, το διαξονικό τους φορτηγό.

Μισός αιώνας δουλειάς

Από τις πιο ωραίες στιγμές για την οικογένεια Παπανδρέου είναι όταν μαζεύονται όλα τα μέλη της στο αγρόκτημά τους, τρεις γενιές αυτοκινητιστών, και με φόντο τα λεωφορεία και τα φορτηγά τους να διηγούνται ιστορίες από το δρόμο. Άλλωστε αυτές είναι οι πιο ενδιαφέρουσες καθώς πρόκειται για βιώματα και εμπειρίες των ίδιων από την καθημερινότητά τους πίσω από το επαγγελματικό τιμόνι. Βέβαια όλες οι συζητήσεις ξεκινάνε και καταλήγουν στο Mercedes-Benz 1113 το οποίο μετράει ήδη πενήντα δύο χρόνια ζωής και φέτος είναι μια χρονιά ορόσημο για το ίδιο, καθώς έγινε ολική ανακατασκευή στην εμφάνισή του. Αδέρφια, ξαδέρφια και ανίψια όλοι έχουν να πουν έναν καλό λόγο για το Mercedes, στο οποίο έμαθαν να οδηγούν.

Ο Χρήστος Παπανδρέου μας αναφέρει σχετικά: «Σε μια σύντομη ιστορική αναδρομή να σας πω ότι το φορτηγό είναι μοντέλο του 1969 και για δεκαεπτά χρόνια δούλευε ως χωματουργικό δημοσίας χρήσεως. Το 1986 το αγόρασε η οικογένειά μας με τίμημα 500.000 δραχμές και από τότε μέχρι σήμερα εργάζεται στη μεταφορά σιτηρών. Φοράει τον κινητήρα 0Μ 352 με ιπποδύναμη 130 ίππους, ο οποίος είναι ο εργοστασιακός, και μέχρι σήμερα δεν έχει αλλαχθεί τίποτα σε αυτόν. Επίσης το σασμάν και το διαφορικό είναι το ίδιο και, το βασικότερο, δεν έγινε καμία επισκευή, καθώς δεν έχει παρουσιάσει κανένα πρόβλημα».

Έχει να προσφέρει πολλά ακόμη

Συνεχίζοντας την κουβέντα μας με τον Χρήστο διαπιστώσαμε ότι ο ίδιος είναι κατηγορηματικός όσον αφορά το θέμα της αξιοπιστίας του φορτηγού τους, λέγοντας: «Το Mercedes μας έχει δουλέψει για αρκετά χρόνια απροβλημάτιστα και αυτό θα συνεχίσει να κάνει και τώρα. Δεν έχει πάθει την παραμικρή αβαρία και με σωστή συντήρηση πρόκειται να βγάλει πολλά εκατομμύρια χιλιόμετρα ακόμη. Στη χρονιά που μας πέρασε είχαμε αρκετό ελεύθερο χρόνο εξαιτίας των μέτρων κατά του κορονοϊού, οπότε μας δόθηκε η ευκαιρία να ασχοληθούμε περισσότερο με το αστέρι μας και να το σουλουπώσουμε όπως θέλουμε».

«Ασχοληθήκαμε κυρίως με την εμφάνισή του, εξωτερικά με βαψίματα και εσωτερικά με τις ταπετσαρίες και τις επενδύσεις του. Έγινε μια ομαδική δουλειά και το αποτέλεσμα μας δικαίωσε και μας χαροποιεί όλους. Όμως αυτό είναι μόνο η αρχή καθώς σύντομα πρόκειται να ασχοληθούμε με ένα ακόμη 1113 που έχουμε, το οποίο θα πάρει σειρά για γενική ανακατασκευή. Το μόνο που ευχόμαστε είναι ότι αυτά τα αθάνατα φορτηγά, με τα οποία δεκάδες έλληνες αυτοκινητιστές μεγάλωσαν τις οικογένειές τους, να συνεχίσουν για πολλές δεκαετίες ακόμη να είναι τα πραγματικά αστέρια των δρόμων. Ναι μεν καλή η τεχνολογία και πρέπει να εξελισσόμαστε, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ τα μεγαθήρια που έφτιαξε η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία όλα αυτά τα χρόνια, με κορυφαίες τις θρυλικές "γουρούνες" της Mercedes-Benz».

PreviousNext