Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Μπορεί με τα νέα μέτρα να επέλθει μια αποσυμφόρηση του κέντρου της Αθήνας, όμως ο Κηφισός που αποτελεί το καθημερινό μαρτύριο χιλιάδων οδηγών επαγγελματικών αυτοκινήτων, όχι μόνο δεν θα ανακουφιστεί
από Μανώλης Αγριμανάκης | Σάββατο 06/11/2021 - 16:46
Κοινοποίηση στα Social Media
Σημείωμα Νοεμβρίου

Μπορεί με τα νέα μέτρα να επέλθει μια αποσυμφόρηση του κέντρου της Αθήνας, όμως ο Κηφισός που αποτελεί το καθημερινό μαρτύριο χιλιάδων οδηγών επαγγελματικών αυτοκινήτων, όχι μόνο δεν θα ανακουφιστεί, αλλά αντίθετα θα επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο, αφού πλέον θα χρησιμοποιείται από τα ΙΧ επιβατικά και όλα τα οχήματα που δεν θα μπορούν να διέλθουν από το κέντρο.

 

Το μαρτύριο που λέγεται Κηφισός παραμένει

Μήπως ν’ ανοίξει η Π.Ε.Ο. Ελευσίνας – Θήβας;

Έτσι, το κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί από τον Πειραιά μέχρι τη Βαρυμπόμπη θα εξακολουθεί να ταλαιπωρεί οδηγούς, να πολλαπλασιάζει τους χρόνους παράδοσης-παραλαβής προϊόντων, να ροκανίζει τις ώρες οδήγησης, να εκτοξεύει στα ύψη την κατανάλωση καυσίμων και, βέβαια, να μολύνει δραματικά το λεκανοπέδιο με χιλιάδες τόνους ρύπων.

Τον Κηφισό, όπως είναι γνωστό, διασχίζουν υποχρεωτικά και όλα τα φορτηγά πάνω από 3,5 τόνους: Μικρά φορτηγά, μεσαία και βαριά φορτηγά κατά χιλιάδες ημερησίως, όπως και όλες οι νταλίκες που κινούνται στον ΠΑΘΕ από Πελοπόννησο, Ελευσίνα, Ασπρόπυργο προς Λαμία, Θεσσαλονίκη και αντίθετα.

Η απαγόρευση της κυκλοφορίας όλων των φορτηγών πάνω από 3,5 τόνους στο σύνολο σχεδόν των παράπλευρων δρόμων και των Π.Ε.Ο. με τον νόμο Σπίρτζη (ν. 4388/2016) αποδείχτηκε ότι σαν οριζόντιο μέτρο προκάλεσε σοβαρά προβλήματα στις εμπορευματικές μεταφορές.

Είναι ανάγκη η πολιτική ηγεσία να προβεί σε ορισμένες διορθωτικές κινήσεις, για λίγα έστω κομμάτια δρόμων ή Π.Ε.Ο. όπου κατ’ εξαίρεση να επιτραπεί σε αυτά η κίνηση των φορτηγών.

Γνωρίζουμε ότι η προσπάθεια του ΠΣΧΕΜ με την αίτησή του στο Συμβούλιο της Επικρατείας για ακύρωση του παραπάνω νόμου είχε αρνητικό αποτέλεσμα -μιλώντας εκ των υστέρων, θεωρούμε ότι θα έπρεπε να είχε αιτηθεί την εξαίρεση ορισμένων μόνο δρόμων του παράπλευρου δικτύου και των Π.Ε.Ο. και όχι τη συνολική ακύρωση του νόμου Σπίρτζη.

Και αυτό, γιατί η απόφαση του ΣτΕ έχει τώρα ενισχύσει το περιεχόμενο του νόμου Σπίρτζη και κατ’ επέκταση τα συμφέροντα των παραχωρησιούχων, οι οποίοι, φυσικά, δεν είναι διατεθειμένοι να τα απεμπολήσουν. Ωστόσο, κάτι πρέπει να γίνει. Το δράμα του Κηφισού πρέπει να σταματήσει. Έστω και δοκιμαστικά, ας ανοίξει η Π.Ε.Ο. Ελευσίνας – Θήβας.

Πιστεύουμε ότι ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, θα μπορέσει να βρει λύση στο πρόβλημα που λέγεται Κηφισός.

Καλό μήνα και πάντα καλοτάξιδοι  

Στο ίδιο τεύχος #403

PreviousNext