Τροχοί & TIR

Mercedes-Benz Arocs 2651: Δοκιμή στο λατομείο

Είναι πανίσχυρο, αλλά μικρό και ευέλικτο –ακόμη και αν τα τριαξονικά φορτηγά είναι μάλλον σπάνια στο εργοτάξιο σήμερα, ένα όχημα όπως το Arocs 2651 έχει μοναδικά πλεονεκτήματα εκμετάλλευσης, αν μάλι
από Βασίλης Δαραμούσκας | Τρίτη 03/01/2023 - 13:34
Κοινοποίηση στα Social Media
Mercedes-Benz Arocs 2651
Mercedes-Benz Arocs 2651

Είναι πανίσχυρο, αλλά μικρό και ευέλικτο –ακόμη και αν τα τριαξονικά φορτηγά είναι μάλλον σπάνια στο εργοτάξιο σήμερα, ένα όχημα όπως το Arocs 2651 έχει μοναδικά πλεονεκτήματα εκμετάλλευσης, αν μάλιστα συνδυάζεται με συρόμενο τρέιλερ. 

 

Ο κόσμος και η τεχνολογία αλλάζουν, και κάποια πράγματα επιβιώνουν, ενώ άλλα εξαφανίζονται, ή δυσκολεύονται πολύ να βρουν το παλιό τους κύρος. 

Στην οδική Μεταφορά, στη δεύτερη κατηγορία ανήκουν ξεκάθαρα τα τριαξονικά χωματουργικά φορτηγά, τα οποία παλαιότερα κυριαρχούσαν σε εργοτάξια και χωματουργικές εργασίες, πιθανότατα γιατί δεν υπήρχε συμφέρουσα εναλλακτική: τα τετραξονικά παράγονταν σε μικρότερους αριθμούς, ενώ τα 8x8 μόνο κατόπιν παραγγελίας. 

Μικρό μεν θηρίο δε 

Για τον λόγο αυτό, στην Ευρώπη και την Ελλάδα, πολλοί αυτοκινητιστές προσέθεταν έναν τέταρτο άξονα σε τριαξονικά οχήματα, τις δεκαετίες του ’70 και του ’80. Γρήγορα πάντως, ιδιοκτήτες, οδηγοί και εταιρείες αρχίζουν να ανακαλύπτουν μαζικά τα πλεονεκτήματα των τεσσάρων αξόνων: εξαιρετική πρόσφυση εκτός δρόμου, σημαντικά μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο απογειώνουν την εκμετάλλευση στο εργοτάξιο. 

Ως φυσική συνέπεια, γρήγορα τα τριαξονικά, μονά φορτηγά τέθηκαν στο περιθώριο, όπου και παραμένουν μέχρι σήμερα. 

Mercedes-Benz Arocs 2651

Το γεγονός ότι, υπάρχουν πλέον τριαξονικά που φέρουν και συρόμενη ανατροπή, και κατά συνέπεια υψηλό ωφέλιμο φορτίο, ελάχιστα βοηθά, καθώς δύο τεχνικές δυσκολίες τους κάνουν τη ζωή (εμπορικά) δύσκολη. Πρώτον, η ανατροπή, η οποία υποχρεωτικά γίνεται προς το πλάι είναι ένα δύσκολο και ακριβό (για τον πελάτη) εγχείρημα. Και δεύτερον, εμφανίστηκαν οι τράκτορες με υδροστατική μετάδοση της κίνησης και στον εμπρός άξονα, οι οποίοι τελευταία κλέβουν σημαντικό μερίδιο ταξινομήσεων σε όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές ακόμη και από τα τετραξονικά 8x4. 

Τους λόγους τους έχουμε διαπιστώσει μέσα από τις δοκιμές αντίστοιχων οχημάτων στο T&T: οι τράκτορες με υδροστατική μετάδοση της κίνησης είναι απλά ασυναγώνιστοι σε ωφέλιμο φορτίο, ενώ εκτός δρόμου έχουν αρκετές δυνατότητες ώστε να μην υστερούν σημαντικά από τα 8x4 μονά φορτηγά σε πλειάδα μεταφορικών εφαρμογών. 

Και τότε γιατί δοκιμάζουμε ένα τριαξονικό Arocs θα ρωτήσει εύλογα κάποιος. Γιατί υπάρχουν κάποιες εφαρμογές όπου, ούτε ο τράκτορας με ανατροπή, ούτε το τετραξονικό φορτηγό θα μπορούσαν να κάνουν πολλά. Αυτά τα οχήματα είναι απλά πολύ μεγάλα, και ακατάλληλα για πυκνοκατοικημένες περιοχές.

 Ένα καλό παράδειγμα, είναι οι εργασίες για να τοποθετηθούν καλώδια οπτικών ινών ή η αρχιτεκτονική τοπίου και κηπουρικές εργασίες στον αστικό ιστό, όπου οχήματα αντίστοιχης διαμόρφωσης με αυτό της δοκιμής βρίσκονται στο στοιχείο τους.  

Mercedes-Benz Arocs 2651

Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιανουαρίου που κυκλοφορεί δοκιμάζουμε το τριαξονικό Arocs στο λατομείο. 

Στο ίδιο τεύχος #416

PreviousNext