Τροχοί & TIR

Busworld 2023: DAIMLER Buses (Setra - Mercedes-Benz)

Το ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR στην έκθεση Busworld 2023.
από Παύλος Μαυρομύτης | Σάββατο 04/11/2023 - 12:17
Κοινοποίηση στα Social Media
Πληθωρική η παρουσία της Setra  με μοντέλα της σειράς S 500
Πληθωρική η παρουσία της Setra με μοντέλα της σειράς S 500

Πληθωρική ήταν η παρουσία της DAIMLER Buses με αρκετά μοντέλα από τις δύο μάρκες της, τη Setra και τη Mercedes-Benz. 

Η Setra έδειξε τέσσερα συνολικά μοντέλα, ένα υβριδικό και τρία πετρελαιοκίνητα. Αναλυτικότερα παρουσίασε το υβριδικό S 515 LE (χαμηλής εισόδου), με μήκος 12.210 χιλιοστά, πλάτος 2.550 χλστ., ύψος 3.320 χλστ. και μεταξόνιο 6.200 χλστ. Εξοπλίζεται με τον κινητήρα ΟΜ936, απόδοσης 220 kW και χωρητικότητας 7,7 λίτρων. Το διαξονικό S 515 HD έχει μήκος 12.295 χλστ., πλάτος 2.550 χλστ., ύψος 3.770 χλστ. και μεταξόνιο 6.090 χλστ. Εξοπλίζεται με τον κινητήρα ΟΜ 470, χωρητικότητας 10,7 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 430 HP. Συνεργάζεται με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων PowerShift. 

Το τριαξονικό Setra S 516 HDH έχει μήκος 13.325 χλστ. πλάτος 2.550 χλστ. και ύψος 3.880 χλστ. Εξοπλίζεται με τον κινητήρα ΟΜ 471, 12.8 λίτρων, απόδοσης 510 HP και μέγιστης ροπής 2.500 Nm. Να αναφέρουμε ότι διαθέτει τα πιο προηγμένα συστήματα ασφαλείας, όπως το Active Brake Assist 6, το Active Drive Assist 2, το Sideguard Assist 2 καθώς και άλλα σημαντικά που κάνουν την καθημερινότητα του οδηγού εύκολη και το ταξίδι πιο ασφαλές. 

Το περίπτερο κοσμούσε η ναυαρχίδα της γερμανικής εταιρείας, το διώροφο Setra S 531 DT. Ένα λεωφορείο πραγματικό κόσμημα μήκους 14.000 χλστ., πλάτους 2.550 χλστ. και ύψους 4.000 χλστ. Οι επιβάτες απολαμβάνουν ένα άνετο και πολυτελές ταξίδι, χάρη στις υπηρεσίες υψηλού επιπέδου που προσφέρει το συγκεκριμένο μοντέλο σε συνδυασμό με την κορυφαία ποιότητα των επενδύσεων. 

Με στόχο τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων άμεσα, η Mercedes-Benz παρουσίασε τις δύο προτάσεις της για την αστική μεταφορά, το eCitaro και το eCitaro fuel cell. Το e Citaro με μήκος 12.135 χλστ., πλάτος 2.550 χλστ., ύψος 3.400 χλστ. και μεταξόνιο 5.900 χλστ παραμένει η αιχμή του δόρατος της μάρκας, αυτό που λαμβάνει τις περισσότερες παραγγελίες. Για τη μετάδοση της κίνησης χρησιμοποιείται ο γνωστός άξονας AVE 130 της ZF με ηλεκτρικά μοτέρ στους τροχούς. Η μέγιστη ισχύς του είναι 250 kW και η ροπή 2Χ485 Nm. Οι μπαταρίες λιθίου έχουν αυξημένη χωρητικότητα, στα 490 kWh. 

Για τις αστικές μεταφορές οι δύο προτάσεις  της Mercedes-Benz. Το eCitaro και το eCitaro Fuel Cell.
Για τις αστικές μεταφορές οι δύο προτάσεις της Mercedes-Benz. Το eCitaro και το eCitaro Fuel Cell.

Η DAIMLER Buses εξοπλίζει και το αμιγώς ηλεκτρικό αστικό λεωφορείο μπαταρίας Mercedes-Benz eCitaro, με κυψέλη καυσίμου υδρογόνου ως σύστημα επέκτασης της αυτονομίας (range extender). Με τον τρόπο αυτό αυξάνεται σημαντικά η αυτονομία η οποία φτάνει έως και τα 400 χιλιόμετρα. Να αναφέρουμε σχετικά με το Mercedes-Benz eCitaro fuel cell ότι το σύστημα μετάδοσης κίνησης εξακολουθεί να βασίζεται στην ισχυρή μπαταρία, ενώ η κυψέλη καυσίμου εξυπηρετεί αποκλειστικά για την επέκταση της αυτονομίας και όχι ως κύρια πηγή ενέργειας. Το υδργόνο χρησιμοποιείται στην αέρια μορφή του σε πίεση 350 bar. 

Οι επισκέπτες του περιπτέρου είχαν την ευκαιρία να δουν και το ανανεωμένο Tourismo Μ/2 με μήκος 13.115 χλστ., πλάτος 2.550 χλστ., ύψος 3.680 χλστ. και μεταξόνιο 6.910 χλστ. Εξοπλίζεται με τον κινητήρα ΟΜ 470, 10.7 λίτρων, απόδοσης 315 kW και μέγιστη ροπή 2.100 Nm. Συνεργάζεται με το εξάρι κιβώτιο της ZF.

PreviousNext