Τροχοί & TIR

Φορτηγά Volvo υδρογόνου με εμβέλεια 1.000 χιλιομέτρων

Έχοντας κερδίσει το υψηλότερο μερίδιο αγοράς στα ηλεκτρικά φορτηγά, η Volvo βγάζει τώρα στον δρόμο τράκτορες βαρέως τύπου με κυψέλες καυσίμου που τροφοδοτούνται με υδρογόνο και με μηδενικές εκπομπές
Τρίτη 21/06/2022 - 11:53
Κοινοποίηση στα Social Media

Έχοντας κερδίσει το υψηλότερο μερίδιο αγοράς στα ηλεκτρικά φορτηγά, η Volvo βγάζει τώρα στον δρόμο τράκτορες βαρέως τύπου με κυψέλες καυσίμου που τροφοδοτούνται με υδρογόνο και με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

"Αναπτύσσουμε αυτή την τεχνολογία εδώ και μερικά χρόνια και είναι υπέροχο να βλέπουμε τα πρώτα φορτηγά να τρέχουν ήδη με επιτυχία στην πίστα δοκιμών. Ο συνδυασμός των ηλεκτρικών μπαταριών και των ηλεκτρικών κυψελών καυσίμου θα επιτρέψει στους πελάτες μας να εξαλείψουν εντελώς τις εκπομπές καυσαερίων CO2 από τα φορτηγά τους", λέει ο Roger Alm, Πρόεδρος της Volvo Trucks.

Τα ηλεκτρικά φορτηγά με κυψέλες καυσίμου θα έχουν εμβέλεια που μπορεί να συγκριθεί με πολλά φορτηγά πετρελαίου (diesel) - έως 1.000 χιλιόμετρα - και χρόνο ανεφοδιασμού λιγότερο από 15 λεπτά. Το μικτό τους βάρος μπορεί να είναι περίπου 65 τόνοι ή και περισσότερο, ενώ οι δύο κυψέλες καυσίμου έχουν τη δυνατότητα να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια 300 kW.

"Τα ηλεκτρικά φορτηγά με κυψέλες καυσίμου που κινούνται με υδρογόνο θα είναι ιδιαίτερα κατάλληλα για μεγάλες αποστάσεις και απαιτητικές σε ενέργεια αποστολές. Θα μπορούσαν επίσης να αποτελέσουν μια επιλογή σε χώρες όπου οι δυνατότητες φόρτισης των μπαταριών είναι περιορισμένες", λέει ο Roger Alm.

Από τεχνικής πλευράς, μια κυψέλη καυσίμου παράγει τη δική της ηλεκτρική ενέργεια από το υδρογόνο που υπάρχει στο όχημα αντί να φορτίζεται από εξωτερική πηγή. Το μόνο που εκπέμπεται είναι οι υδρατμοί.

Ωστόσο, η τεχνολογία των κυψελών καυσίμου βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης και η νέα τεχνολογία έχει πολλά οφέλη, αλλά και κάποιες προκλήσεις όπως η προμήθεια πράσινου υδρογόνου, το οποίο θα πρέπει να παράγεται με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας που βασίζονται στον αέρα, το νερό και τον ήλιο.

"Αναμένουμε ότι η προσφορά πράσινου υδρογόνου θα αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα δύο χρόνια, καθώς πολλές βιομηχανίες θα εξαρτώνται από αυτό για τη μείωση του CO2. Ωστόσο, δεν μπορούμε να περιμένουμε πολύ για την εξάλειψη του άνθρακα στις μεταφορές, έχουμε ήδη αργήσει. Έτσι, το ξεκάθαρο μήνυμά μου προς όλες τις εταιρείες μεταφορών είναι να ξεκινήσουν το ταξίδι σήμερα με ηλεκτρικές μπαταρίες, βιοαέριο και τις άλλες διαθέσιμες επιλογές. Τα φορτηγά με κυψέλες καυσίμου θα αποτελέσουν στη συνέχεια ένα σημαντικό συμπλήρωμα για μεγαλύτερες και πιο απαιτητικές μεταφορές σε λίγα χρόνια από τώρα", λέει ο Roger Alm.

PreviousNext