Τροχοί & TIR

Χερσαίο Μεταφορικό Ισοδύναμο: ο Μητσοτάκης ανήγγειλε πριμοδότηση του σιδηρόδρομου Όχι όμως των φορτηγών

Την επέκταση του μεταφορικού ισοδύναμου για την περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ανήγγειλε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας χθες στην Κομοτηνή. Σκοπός είναι η αύξηση της αντ
Σάββατο 14/01/2023 - 13:13
Κοινοποίηση στα Social Media
τραινοσε τρενο

Την επέκταση του μεταφορικού ισοδύναμου για την περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ανήγγειλε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας χθες στην Κομοτηνή.


Σκοπός είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων της περιοχής με μείωση του μεταφορικού κόστους, τόσο για την προμήθεια των πρώτων υλών όσο και για την αποστολή ετοίμων προϊόντων.


Πρόκειται για την αντίστοιχη επιδότηση μεταφορικού κόστους που ισχύει στα νησιά βάζοντας όμως έναν περιορισμό, καθώς μίλησε για μεταφορές με τον σιδηρόδρομο, αγνοώντας τις οδικές μεταφορές και τα φορτηγά με τα οποία πραγματοποιούνται το σύνολο σχεδόν (95%) των μεταφορών στην Ελλάδα, και περισσότερο στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.


Με τον τρόπο αυτό, έμμεσα, ενισχύεται ο σιδηρόδρομος σε βάρος των οδικών μεταφορών.
 

Απομένει να δούμε την εξειδίκευση του μέτρου το οποίο πλέον περνάει στην αρμοδιότητα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Μέχρι τώρα υπαγόταν στο Υπουργείο Ναυτιλίας καθώς αφορούσε μόνο τις νησιωτικές συγκοινωνίες.


Εάν τα φορτηγά δεν συμπεριληφθούν στις επιδοτούμενες μεταφορές πρόκειται για μία ακόμα πριμοδότηση του σιδηροδρόμου και θα πρέπει να υπάρξει αντίδραση των μεταφορέων.
Ακολουθεί η ομιλία του Πρωθυπουργού για το θέμα:

"Θα ήθελα να ανακοινώσω, σήμερα, ότι στο μεσοδιάστημα θα υπάρξει άμεση επιδότηση τακτικών σιδηροδρομικών μεταφορών από την Περιφέρεια προς την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Θέλω μια παραγωγική μονάδα, παραδείγματος χάρη, στην Ορεστιάδα να μπορεί να εφοδιάζεται με πρώτες ύλες και να διανέμει έτοιμα προϊόντα στην Αθήνα με το ίδιο κόστος που θα εφοδιάζεται ένα εργοστάσιο στα Οινόφυτα Βοιωτίας ή στη Σίνδο Θεσσαλονίκης. 

Ένα, ουσιαστικά, χερσαίο μεταφορικό ισοδύναμο, όπως αυτό το οποίο ισχύει για τα νησιά μας.
Και είναι ακόμα μια πρωτοβουλία ενίσχυσης του παραγωγικού ιστού της περιοχής μετά από κάτι σημαντικό, μας το έχετε πιστώσει, την οριστική λύση του προβλήματος του εργοδοτικού κόστους ύψους 12%, που χρόνιζε από το 2016.
Από τον περασμένο χρόνο, λοιπόν, αυτές οι αναγνωρισμένες ανεξόφλητες απαιτήσεις των επιχειρήσεων της περιοχής επιστρέφονται αυτόματα και συμψηφίζονται με άλλες υποχρεώσεις. Η ειδική πλατφόρμα, το ξέρετε καλά, ήδη λειτουργεί."

 

PreviousNext