Τροχοί & TIR

Ο Κινέζικος Δράκος των Λεωφορείων στην Ευρώπη

Τα πρώτα 82 King Long που «πάτησαν» ευρωπαϊκό έδαφος διατέθηκαν στην αγορά της Μάλτας το 2003. Συνολικά μέχρι τώρα, γύρω στις 2500 μονάδες αφίχθηκαν στην περιοχή μας ενώ, οι ταξινομήσεις της εταιρεί
από Βασίλης Δαραμούσκας | Παρασκευή 01/02/2013 - 19:39
Κοινοποίηση στα Social Media

Τα πρώτα 82 King Long που «πάτησαν» ευρωπαϊκό έδαφος διατέθηκαν στην αγορά της Μάλτας το 2003. Συνολικά μέχρι τώρα, γύρω στις 2500 μονάδες αφίχθηκαν στην περιοχή μας ενώ, οι ταξινομήσεις της εταιρείας αυξάνονται εκθετικά με 700 μονάδες σε 21 ευρωπαϊκές χώρες το 2011. Υπάρχουν 10 επίσημοι διανομείς κάτι που τοποθετεί την εταιρεία πρώτη ανάμεσα στους κατασκευαστές από την Κίνα.

Το 2011 η King Long κατασκεύασε συνολικά 25.000 λεωφορεία όλων των κατηγοριών, 7.500 από τα οποία κατευθύνθηκαν σε ξένες αγορές. Η Xiamen King Long United Automotive Industry Co. Ltd. όπως είναι η πλήρης ονομασία της εταιρείας, ιδρύθηκε το 1988 και «πρόλαβε» να εξελιχθεί στον μεγαλύτερο κατασκευαστή της Κίνας. Η ετήσια παραγωγική δυνατότητα αγγίζει το εξωπραγματικό (για λεωφορεία) νούμερο των 50.000 μονάδων με 20.000 από αυτά να είναι μήκους από 6 έως 18 μέτρα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ρεπορτάζ και τις συνομιλίες με τα στελέχη της King Long του Βασίλη Δαραμούσκα, όσο αργή και να είναι η διείσδυση των κατασκευαστών από την Κίνα στην ευρωπαϊκή αγορά, όλα δείχνουν πως είναι πλέον θέμα χρόνου η εμπορική τους καθιέρωση. Προς το παρόν «συγκρατούνται» μόνο από το περιορισμένο δίκτυο (πώληση, σέρβις κλπ.), την απουσία παραγωγικής βάσης και την δυσπιστία των λεωφορειούχων και εταιρειών. Τα δύο πρώτα, όπως μας δείχνει και η περίπτωση της King Long είναι πλέον θέμα χρόνου να ξεπεραστούν με την απλούστερη μέθοδο, αυτή των συνεργειών ή εξαγορών. Αναλυτικά, στο τεύχος #298-Φεβρουάριος 2013 του Τ&Τ.

PreviousNext