Τροχοί & TIR

Επιλογή Επαγγελματικού: Ford Transit για την Courier Center

Το Ford Transit της παρουσίασης ανήκει στην εταιρεία Courier Center, ο γενικός διευθυντής πωλήσεων της οποίας, κ. Παναγιώτης Χύτας μας ενημερώνει: «δουλεύω στο χώρο της Μεταφοράς εδώ και 18 χρόνια,
από Βασίλης Δαραμούσκας | Δευτέρα 01/06/2015 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Το Ford Transit της παρουσίασης ανήκει στην εταιρεία Courier Center, ο γενικός διευθυντής πωλήσεων της οποίας, κ. Παναγιώτης Χύτας μας ενημερώνει: «δουλεύω στο χώρο της Μεταφοράς εδώ και 18 χρόνια, κυρίως στη λεγόμενη ταχυμεταφορά, γενικά, οτιδήποτε έχει να κάνει με μικροδέματα που μετακινούνται με van. Η εταιρεία μας κάνει διακίνηση δεμάτων και εγγράφων εντός της Ελλάδας και ως sub contractor πραγματοποιούμε μέρος της διακίνησης (παράδοση και παραλαβή) της UPS στην Αττική, με τα γνωστά καφέ φορτηγά, κάτι που είναι ένα κομμάτι της εταιρείας μας. Η νέα μας έδρα είναι Κηφισού 46 και διαθέτουμε ακόμα 7 γραφεία στην Αττική και εκπροσώπους σε όλη την Ελλάδα».

Το Ford Transit της παρουσίασης είναι ένα από τα πολλά Ford που έχει και παραλαμβάνει συνεχώς η Courier Center: «τα νέα Ford Transit τα είδαμε πρώτη φορά από κοντά στην Έκθεση Transport Show 2014 στο MEC, και ήταν σίγουρα εντυπωσιακό να βλέπεις τέσσερα ολοκαίνουργια μοντέλα μαζί. Παρόλα αυτά, είχαμε δύο έγνοιες. Πρώτον ότι, τα νέα μοντέλα θα είναι σαφώς ακριβότερα, και δεύτερον ότι έχουν μεγαλώσει πολύ σε διαστάσεις. Όταν όμως διαπιστώσαμε το πλήθος διαμορφώσεων και αμαξωμάτων, από το πολύ κόμπακτ Transit Courier έως το μεγάλο Transit που, αγγίζει την εκμετάλλευση ενός φορτηγού σε κάποιες εκδόσεις, αποφασίσαμε πως θα αγοράσουμε ολόκληρη τη γκάμα γιατί μας κάλυπτε απόλυτα. Εκείνη τη στιγμή στον στόλο μας στην Αττική είχαμε 60 van από όλους σχεδόν τους κατασκευαστές».

«Μόνο Ford»

Η Courier Center έχει για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς ένα ιδιαίτερα μεγάλο στόλο van, ο οποίος όπως εξηγεί ο κ. Χύτας θα φέρει σύντομα αποκλειστικά το μπλε οβάλ στη μάσκα: «Έχουμε αποφασίσει ότι, όλα τα επαγγελματικά μας θα είναι από εδώ και στο εξής Ford. Κι αυτό δεν έχει να κάνει με την όποια τιμή πώλησης του κάθε μοντέλου, αλλά με το γεγονός ότι η προστιθέμενη αξία που δίνει η Ford στην εταιρεία μας συντελεί στο να αποδεικνύεται τελικά πως π.χ., ένα Transit είναι η πλέον συμφέρουσα επιλογή. Σταδιακά, από τον περασμένο Σεπτέμβριο παραγγείλαμε και έχουμε παραλάβει ήδη 4 Transit όπως αυτό με το οποίο κινηθήκαμε σήμερα, μέσα στο 2015 θα ακολουθήσουν άλλα 5, ένα Transit Courier και έπονται 3 ή 4 και το ίδιο, δηλαδή, αλλά 4 Transit Custom».

Κι έπεται συνέχεια. «Στόχος μας είναι μέχρι το τέλος του 2016 να έχει ανανεωθεί το 100% του στόλου μας με επαγγελματικά της Ford, αν φυσικά βοηθήσουν και οι γενικές συνθήκες στην αγορά. Λείπει το Transit Connect από τη λίστα που μόλις σας ανέφερα, γιατί έχουμε ήδη 4 από αυτά που παραλάβαμε αρχές του 2014, από την προηγούμενη γενιά του μοντέλου. Στη φόρτωση και τη διαμόρφωση του αμαξώματος, το Connect μας βολεύει πολύ».

«Μελετημένη» χρήση και συντήρηση των οχημάτων

Το πώς ακριβώς χρησιμοποιούνται τα αυτοκίνητα, πόσες ώρες είναι στο δρόμο, και τι αποστάσεις καλύπτουν είναι εξίσου ενδιαφέροντα. «Τα οχήματά μας είναι 8 ώρες την ημέρα στον δρόμο και καλύπτουν κατά μέσο όρο γύρω στα 150 χιλιόμετρα στην Αττική». Ρωτήσαμε επίσης, τι ψάχνει μία εταιρεία όπως η Courier Center σε ένα van. «Πάνω απ’ όλα είναι τα μειωμένα κόστη χρήσης και η αξιοπιστία. Έχουμε ένα πολύ συγκεκριμένο πλάνο, μιας και είμαστε η μόνη εταιρεία ταχυμεταφορών στην Ελλάδα με αμιγώς ιδιόκτητο στόλο αυτοκινήτων. Δε μισθώνουμε συνεργάτες με το όχημά τους, είτε σε επίπεδο κούριερ με μοτοσικλέτα είτε με αυτοκίνητο. Η πολιτική της εταιρείας είναι πως έχουμε ιδιόκτητο στόλο που κάνει τη διανομή στους πελάτες.

Αντιλαμβάνεστε λοιπόν, πως από τη στιγμή που μας ανήκουν τα οχήματα, κόστος χρήσης και αξιοπιστία είναι κρίσιμοι παράγοντες. Σε αυτό βοηθά πολύ η συμφωνία που κάναμε με τη Ford. Οι εργασίες τακτικής συντήρησης στα αυτοκίνητά μας μπορούν να πραγματοποιηθούν έως τις 10 μ.μ. Κάθε αυτοκίνητό μας μπορεί κατά συνέπεια να δουλέψει πρωί και απόγευμα, να πάει το βράδυ για σέρβις, και την επόμενη ημέρα να είναι ετοιμοπόλεμο».

Μέτρησαν πάντως κι άλλοι παράγοντες στην επιλογή των Ford. Ειδικά στην περίπτωση του μεγάλου Transit το αυτοκίνητο είναι πλούσια εξοπλισμένο –έκδοση 350MWB Trend με κινητήρα 2,2 λίτρων ισχύος 125hp RWD με θερμαινόμενο παρμπρίζ, αισθητήρες φωτός και βροχής, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, κιτ προστασίας χώρου φόρτωσης, επενδυμένα με κόντρα πλακέ έως την οροφή εσωτερικά τοιχώματα της κλούβας κ.ά. «Το επίπεδο του βασικού εξοπλισμού είναι πολύ υψηλό και πλέον με αυτό το αυτοκίνητο δεν χρειάζεται να κάνεις παρεμβάσεις. Εμείς διακινούμε ένα τεράστιο αριθμό δεμάτων και τα δέματα ως γνωστόν έχουν… γωνίες, αν δεν έχεις ντύσει τα πλαϊνά, θα δεις μέρα με τη μέρα ένα καινούργιο όχημα να γεμίζει φουσκώματα και βαθουλώματα από τις μετακινήσεις των δεμάτων. Εδώ και πέντε χρόνια όλα μας τα αυτοκίνητα φέρουν επένδυση στην κλούβα.

Τώρα, ακούγεται ίσως απλό να κάνεις μόνο σου την επένδυση (μετά την αγορά) και να ντύσεις το αυτοκίνητο, αλλά δεν είναι. Και έτοιμα υλικά δεν υπάρχουν στην αγορά, και αν το κάνεις εκ των υστέρων, μετά την αγορά, τα εργοστασιακά καλύμματα είναι ακριβά. Το να το κάνεις τμήμα του βασικού εξοπλισμού, εμάς μας λύνει τα χέρια. Το αυτοκίνητο βγαίνει για δουλειά με το που παραλαμβάνουμε τα κλειδιά. Εμείς, ως Courier Center κάνουμε μία κοστολόγηση σε βάθος πενταετίας, όσο δηλαδή, σκοπεύουμε να κρατήσουμε τα αυτοκίνητα. Στο τέλος, είναι ξεκάθαρο πως βγαίνουμε κερδισμένοι, και γιατί τα Ford έχουν τόσο υψηλό επίπεδο βασικού εξοπλισμού».

Ρωτήσαμε επίσης τον κ. Χύτα για πιθανά προβλήματα ή εκπλήξεις που παρουσιάστηκαν σε καθημερινή χρήση, και γενικά, πιθανά προβλήματα νεότητας, κάτι που ήταν διαφορετικό από αυτό που περιμέναν: «Δεν αντιμετωπίσαμε το παραμικρό στους πέντε μήνες που χρησιμοποιούμε τα Ford. Ειδικά για το μεγάλο Transit μας έχει κάνει εντύπωση το γεγονός ότι, η κατανάλωση δεν απέχει πολύ από την τυποποιημένη που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, και είναι ιδιαίτερα χαμηλή. Αναφέρομαι πάντα σε σχέση με το ίδιο μοντέλο προηγούμενης γενιάς, με τους ίδιους οδηγούς. Είναι πάντως μεγάλη υπόθεση το σέρβις κάθε 50.000 χιλιόμετρα που προσφέρει η Ford. Έχουμε αυτοκίνητα άλλων εταιρειών που απαιτούν συντήρηση κάθε 20.000. Σημαντικό πλεονέκτημα χρήσης που ανακαλύψαμε στην πορεία ότι, τα Ford κλειδώνουν απέξω, με τον κινητήρα να μη σβήνει αλλά να είναι στο ρελαντί».

Παραδόσεις φαρμάκων σε κάθε γωνιά της Ελλάδας

Μπορεί η Courier Center να δραστηριοποιείται κυρίως στην Αττική, παραδίδει όμως δέματα σε κάθε περιοχή της χώρας, με μεγάλο μέρος των εμπορευμάτων να είναι από συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και φάρμακα. «Διακινούμε στην Αττική 600 δέματα με φάρμακα, κάθε ημέρα, και αναφέρομαι σε παραδόσεις κυρίως σε φαρμακεία. Δύο είναι οι κύριες κατηγορίες -φάρμακα με θερμοκρασία ψυγείου (2-8 βαθμούς Κελσίου) και φάρμακα θερμοκρασίας περιβάλλοντος (15-25). Άλλα τόσα δέματα με φάρμακα διακινούμε σε όλη την Ελλάδα, από Καστελλόριζο έως Αλεξανδρούπολη και Κέρκυρα. Η διακίνηση των φαρμάκων ψυγείου γίνεται σε ειδικές συσκευασίες που διατηρούν τη θερμοκρασία στα επιθυμητό εύρος για 24 ή 48 ώρες ανάλογα με το πού πρέπει να παραδοθεί το φάρμακο. Ακούγεται δύσκολο για κάποιον που δεν είναι του χώρου μας, κι όμως, παραδίδουμε σε τόσο στενά χρονικά περιθώρια από τις αποθήκες της εταιρείας logistics ακόμη και στο Καστελλόριζο ή την Αστυπάλαια.

Η αγορά της διακίνησης φαρμάκων στην Ελλάδα έχει μία ιδιορρυθμία. Είμαστε η μόνη χώρα στην Ε.Ε. όπου διακινούνται φάρμακα σε θερμοκρασίες περιβάλλοντος μη παρέχοντας σε πολλές περιπτώσεις προστασία αντίστοιχη με αυτή που προβλέπει η κάθε φαρμακοβιομηχανία. Όλα αυτά τα συγκεκριμένα φάρμακα, ακόμη και τα Depon, πρέπει να βρίσκονται αυστηρά σε θερμοκρασίες μεταξύ 15 και 25 βαθμών Κελσίου. Οποιοδήποτε van ή φορτηγό στην Ελλάδα χωρίς σύστημα ψύξης στην κλούβα τον θάλαμο ή την καρότσα, διακινεί τα φάρμακα τους θερινούς μήνες με θερμοκρασίες άνω των 50 βαθμών, κάτι που είναι ανεπίτρεπτο. Στην Μεταφορά εντός της χώρας υπάρχει πρόβλημα και πιστεύουμετον χώρο. Τα van που παραλαμβάνουμε τους τελευταίους μήνες και όσα θα παραλαμβάνουμε από εδώ και στο εξής, φέρουν ένα έξτρα κλιματιστικό σώμα στον χώρο φόρτωσης το οποίο μπορεί να διατηρήσει τη θερμοκρασία μεταξύ 15-25 βαθμών. Διασφαλίζουμε έτσι ότι, η θερμοκρασία δεν θα έχει περάσει αυτά τα όρια από τη στιγμή που παραλαμβάνουμε από την αποθήκη μέχρι να παραδώσουμε στο φαρμακείο. Όσο για τα φάρμακα ψυγείου, αυτά μεταφέρονται είτε στις ειδικές συσκευασίες που σας ανέφερα, είτε σε φορητά ψυγεία που έχουμε παραγγείλει. Όλα τα οχήματά μας έχουν σύστημα GPS/εντοπισμού για να γνωρίζουμε επακριβώς την ώρα παράδοσης και να πιστοποιούμε ταυτόχρονα αν και κατά πόσο η θερμοκρασία στη διάρκεια της Μεταφοράς ξέφυγε από τα επιτρεπτά όρια μέσω αισθητήρων θερμοκρασίας.

Αν γίνει αυτό, το φάρμακο μπορεί είτε να γίνει επιβλαβές είτε να αλλοιωθεί τελείως η δραστική του ουσία και είναι ένα σκεύασμα με άγνωστες ιδιότητες. Βλέπουμε τα πάντα online μέσω εφαρμογής και οι αισθητήρες εκτός από απλή καταγραφή έχουν και όρια συναγερμού. Ο κατασκευαστής είναι η Link Technologies από τη Θεσσαλονίκη (σ.σ.: γνωστή από πολλά ΚΤΕΛ). Αν για κάποιο λόγο υπάρχει βλάβη του κλιματιστικού και ο οδηγός μας παραβλέψει την ένδειξη που θα του δείχνει ότι η θερμοκρασία έχει ξεφύγει από το όριο, χτυπάει συναγερμός στους διακινητές / dispatchers μας και αυτοί τον ειδοποιούν άμεσα να σταματήσει και να προστατέψει τα φάρμακα».

«Η Ford φτιάχνει άλλο van για τα Εξάρχεια, κι άλλο για τον Πειραιά»

Ο συνομιλητής μας θεωρεί ως μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα τον υψηλό βαθμό εξατομίκευσης κάθε Ford ήδη από τη γραμμή παραγωγής: «Πρώτη φορά έχουμε van με χαρακτηριστικά αποκλειστικά διαμορφωμένα ανάλογα με την περιοχή όπου τα χρησιμοποιούμε. Άλλη κλιμάκωση του κιβωτίου, άλλο “βήμα”, άλλο μεταξόνιο και αμάξωμα, και πάει λέγοντας. Θα σας πω την χαρακτηριστική τριπλέτα μας. Έχουμε van στο Κολωνάκι, van στο Σύνταγμα, van στα Εξάρχεια. Κάθε ένα από αυτά, πρέπει να έχει τελείως διαφορετική διαμόρφωση και διάταξη μηχανικών μερών. Αυτό που κινείται π.χ., στην Πλάκα και στο Σύνταγμα, πρέπει να έχει χαρακτηριστικά που να του επιτρέπουν να μπαίνει σε πεζόδρομους για να κάνει παραδόσεις. Το άλλο πρέπει να είναι σε θέση να κάνει άνετες συνεχείς εκκινήσεις σε ανηφόρα με την κλούβα γεμάτη, στις 8 ώρες θα κάνει 80 στάσεις και θα έχει μεσοσταθμικά 250 δέματα, συνήθως με πάνω από 1 τόνο φορτίο.

Κολωνάκι και Εξάρχεια με ανωφέρειες και κατωφέρειες, ένα άλλο όχημα πρέπει να κινείται με άνεση. Στο Σύνταγμα, πρέπει να μην είναι υπερυψωμένο και ταυτόχρονα όχι πολύ χαμηλό για να περνάει το αμάξωμα πάνω από εμπόδια. Η ελληνική Ford ήταν δίπλα μας συνέχεια και έχουμε χτίσει στην κυριολεξία, άλλο τύπο αυτοκινήτου για το Κολωνάκι, άλλο για τα Εξάρχεια, Κυψέλη, Αιγάλεω, για το κέντρο του Πειραιά. Αυτό αυξάνει κατακόρυφα την αποδοτικότητα και την εκμετάλλευση».

PreviousNext