Τροχοί & TIR

NISSAN NV 300

Ένα νέο μοντέλο, τον αντικαταστάτη του Nissan Primastar, παρουσίασε η ιαπωνική εταιρεία στο κοινό της στο πλαίσιο της έκθεσης ΙΑΑ στο Αννόβερο. Πρόκειται για το ΝV 300, το νέο μεσαίου όγκου επαγγελμ
από Παύλος Μαυρομύτης | Σάββατο 01/10/2016 - 17:27
Κοινοποίηση στα Social Media

Ένα νέο μοντέλο, τον αντικαταστάτη του Nissan Primastar, παρουσίασε η ιαπωνική εταιρεία στο κοινό της στο πλαίσιο της έκθεσης ΙΑΑ στο Αννόβερο. Πρόκειται για το ΝV 300, το νέο μεσαίου όγκου επαγγελματικό van, με το οποίο η εταιρεία στοχεύει στην αύξηση του μεριδίου αγοράς καθώς και των πωλήσεων στην κατηγορία ανάμεσα στο NV 200 και το NV 400, εστιάζοντας παράλληλα στις μικρές επιχειρήσεις οι οποίες αντιπροσωπεύουν μεγάλο και συνεχώς αυξανόμενο ποσοστό σε όλη την Ευρώπη . Αυτό που αποκομίζει ο οδηγός από την πρώτη στιγμή που θα βρεθεί πίσω από το τιμόνι του NV 300 είναι πως το εσωτερικό του οχήματος έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την άνεση και πρακτικότητα. Η κεντρική κονσόλα του ταμπλό προσφέρεται για την εναπόθεση των εγγράφων του δρομολογίου ενώ, η δυνατότητα αναδίπλωσης του μεσαίου καθίσματος το μετατρέπει εύκολα σε γραφείο. Ο οδηγός λοιπόν μπορεί να τοποθετεί επάνω στο αναδιπλωμένο κάθισμα το λάπτοπ του και να διαχειρίζεται τις παραγγελίες του.

Επίσης, τo ταμπλό αυξάνει την εργονομία και εξασφαλίζει αποθηκευτικούς χώρους, με μια ανοιχτή θήκη στη μέση και δυο κλειστά ντουλάπια στην πλευρά του συνοδηγού. Συνολικά, οι αποθηκευτικοί χώροι είναι αυξημένοι, αγγίζοντας τα 89 λίτρα. Στα χνάρια των επιβατικών οχημάτων της εταιρείας, το όχημα διαθέτει επιπλέον επιλογές, όπως το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης και ψυχαγωγίας Nissan Connect, το ψηφιακό ραδιόφωνο DAB, τη φωνητική λειτουργία Siri αλλά και τη δυνατότητα προσθήκης ταχογράφου. Ακόμη, διατίθενται υποδοχές με σύνδεση για smartphone, tablet και φορητούς υπολογιστές. Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί ότι στην κανονική έκδοση το κάθισμα ρυθμίζεται καθ΄ ύψος, ενώ στην πιο πλούσια υπάρχει η δυνατότητα χειροκίνητης ρύθμισης οσφυϊκής υποστήριξης.

Τρεις ευρωπαλέτες

Ανάλογα με τις μεταφορικές ανάγκες της κάθε εταιρείας το αμάξωμα προσφέρεται σε τέσσερα μεγέθη καρότσας, L1H1, L1H2, L2H1 και L2H2, δυο εκδόσεις των έξι θέσεων για επιβάτες καθώς και στην έκδοση με σασί. Επίσης, είναι διαθέσιμο σε δύο ύψη. Στα οχήματα με κοντό μεταξόνιο ο όγκος φόρτωσης ανέρχεται στα 5,2 κ.μ, σε αυτά με μακρύ μεταξόνιο στα 6 κ.μ ενώ μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 8,3 κ.μ σε συνδυασμό μακρού μεταξονίου και υψηλής οροφής για πλήρη εκμετάλλευση χώρου. Το σημαντικότερο όλων είναι ότι ακόμη και στο όχημα με κοντό μεταξόνιο μπορούν να μεταφερθούν μέχρι και τρεις ευρωπαλέτες. Το άνοιγμα για την είσοδο του φορτίου στην έκδοση L1H1 είναι 110 χιλιοστά μακρύτερο από εκείνο του Primastar. Τέλος, το όχημα μπορεί να μεταφέρει φορτία μέχρι 1.249 κιλά.

Κινητήρες

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα μοντέλα εξοπλίζονται με κινητήρα Turbo Diesel 1.600 κ.εκ ο οποίος έχει δυο διαφορετικές διαβαθμίσεις στην ιπποδύναμή του. Στις εκδόσεις με ένα Turbo η μικρότερη ισχύς έχει 95 ίππους και η μεγαλύτερη 120. Ωστόσο, είναι διαθέσιμο και με δυο Turbo (TwinTurbo) με ιπποδύναμη στους 125 και 145 ίππους. Οι κινητήρες είναι προδιαγραφών Euro 6, με φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων diesel και είναι εξοπλισμένοι με σύστημα μετεπεξεργασίας καυσίμων (SCR) χρησιμοποιώντας Ad blue. Συνεργάζονται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Οι κινητήρες με το διπλό τούρμπο εφοδιάζονται με το σύστημα Stop & Start και ένα διακόπτη λειτουργίας ECO με ένδειξη αλλαγή ταχύτητας που στην πράξη σημαίνει ότι ο οδηγός διαμορφώνει κατάλληλα την οδήγησή του με κύριο γνώμονα την οικονομία. Η καλύτερη κατανάλωση επιτυγχάνεται στην έκδοση Combi με 5,6 λίτρα/100 χλμ. και 145 γρ/χλμ. αντίστοιχα.

Χώρος φόρτωσης

H κλούβα διακρίνεται για την προσβασιμότητα και την ευκολία φόρτωσης, τόσο από τις πίσω όσο και τις πλαϊνές πόρτες. To άνοιγμα των πίσω θυρών δεν απαιτεί μεγάλη δύναμη από τον οδηγό, φτάνει τις 180 μοίρες, στο ανώτερο μέχρι 250 μοίρες, και η ευκολία χρήσης τους είναι μεγάλη. Τα τοιχώματα του εσωτερικού είναι επενδυμένα με εργοστασιακή ξύλινη επένδυση για να αντέχουν σε χτυπήματα κατά τη φόρτωση των εμπορευμάτων. Για τη μεταφορά μακριών αντικειμένων, όπως για παράδειγμα σωλήνες, διατίθεται έξτρα χώρος κάτω από τα μπροστινά καθίσματα με το άνοιγμα του διαχωριστικού τμήματος ανάμεσα στην κλούβα και το χώρο οδήγησης και έτσι στην έκδοση L1 φτάνει μέχρι 3,75 μέτρα και στην έκδοση L2 τα 4,15 μέτρα. Στα πλεονεκτήματα της κλούβας σημειώνουμε τον αυξημένο φωτισμό, τόσο με πλαφονιέρα όσο και με ταινίες Led στην επάνω πλευρά, για τη νυχτερινή εργασία. Γενικότερα, οι σχεδιαστές έδωσαν μεγάλη προσοχή στη λειτουργικότητα του χώρου για την καθημερινή του χρήση από τον οδηγό. Τα συστήματα διασφάλισης του φορτίου, με άγκιστρα (τα οποία φτάνουν μέχρι είκοσι) συντελούν στην ασφαλή μεταφορά των εμπορευμάτων. Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης κοτσαδόρου με ηλεκτρική παροχή καθώς και του συστήματος Trailer Sway Mitigation που ελέγχει τυχόν τάση αποσταθεροποίησης του τρέιλερ.

Στο δια ταύτα το Nissan NV 300 έχει σχεδιαστεί για να παρέχει πρακτικές και εύχρηστες υπηρεσίες σε μια μεγάλη γκάμα επαγγελματιών, στοχεύοντας στις μεγάλες μεταφορικές δυνατότητες, τους οικονομικούς κινητήρες καθώς και την άνεση στην οδήγηση. Το νέο μοντέλο εμφανίζεται ολοκληρωμένο σε όλους τους τομείς και δεν αναφερόμαστε μόνο στην αισθητική του πλευρά αλλά και στο τεχνικό επίπεδο με το οποίο είναι εφοδιασμένο με πολλά χαρακτηριστικά. Tέλος προσφέρεται με πέντε χρόνια εγγύηση ή 160.000 χιλιόμετρα.

Στο ίδιο τεύχος #342

PreviousNext