Τροχοί & TIR

International Transport με DAF XF 510

Οι απαιτήσεις της διεθνούς μεταφοράς είναι αυξημένες σε σχέση με τις αντίστοιχες της εθνικής μεταφοράς, με μεγαλύτερη χρονική πίεση στις ώρες παράδοσης/παραλαβής των εμπορευμάτων, πολυήμερη διαμονή
από Παύλος Μαυρομύτης | Τετάρτη 01/02/2017 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Οι απαιτήσεις της διεθνούς μεταφοράς είναι αυξημένες σε σχέση με τις αντίστοιχες της εθνικής μεταφοράς, με μεγαλύτερη χρονική πίεση στις ώρες παράδοσης/παραλαβής των εμπορευμάτων, πολυήμερη διαμονή στην καμπίνα και εκατοντάδες χιλιόμετρα οδήγησης καθημερινά.

Η αγορά ενός καινούργιου οχήματος αποτελεί την πλέον ενδεδειγμένη επιλογή για εταιρείες και μεμονωμένους επαγγελματίες, μειώνοντας έτσι τα λειτουργικά έξοδα της επιχείρησής τους και το κυριότερο έχοντας στο δρόμο ένα όχημα με περιορισμένες ζημιές και αβαρίες, οι οποίες στο εξωτερικό κοστίζουν ακριβά, τόσο για τη μεταφορά του οχήματος στο συνεργείο με γερανό όσο και κατά την παραμονή του εκεί, κυρίως όμως από τα διαφυγόντα κέρδη λόγω των χαμένων δρομολογίων. Τα αδέρφια Σούρλα, ο Νίκος και ο Άρης από την Πρέβεζα, δραστηριοποιούνται αρκετά χρόνια στη γραμμή της Ιταλίας, ενώ σύντομα πρόκειται να επεκταθούν και βορειότερα, οπότε για την κάλυψη των αναγκών τους αγόρασαν ένα ακόμη όχημα, το τρίτο της επιχείρησής τους. Για τους ίδιους, η αγορά ενός νέου μοντέλου ήταν μονόδρομος αναφέροντάς μας τα θετικά στοιχεία που καθόρισαν την τελική απόφασή τους την ώρα που ταξιδεύουμε με το XF σε τμήμα της διαδρομής ΠρέβεζαΗγουμενίτσα.

Καμπίνα ιδανική για τη διεθνή μεταφορά

Έχουν περάσει σχεδόν είκοσι χρόνια από την παρουσίαση της σειράς XF και έκτοτε έχει γίνει facelift στα οχήματα με τις πιο εκτεταμένες αλλαγές να αφορούν το σημερινό, Euro 6 μοντέλο. Η σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας παραμένει ίδια όλα αυτά τα χρόνια δηλαδή να διατηρεί τον άνετο, μεγάλο και πολυτελή χώρο της καμπίνας που ανέκαθεν αποτελούσε το συγκριτικο πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. «Μια επιτυχημένη συνταγή μη την αλλάζεις», λέει το γνωμικό και οι Ολλανδοί το ακολουθούν.

Ο υπόψηφιος πελάτης έχει να επιλέξει ανάμεσα σε δυο τύπους καμπινών, τη Space Cab με εσωτερικό ύψος στο θόλο του κινητήρα 1.735 χιλιοστά, και την Super Space Cab με εσωτερικό ύψος στα 2.105 χιλιοστά. Για την εθνική μεταφορά θεωρούμε ότι η επιλογή της πρώτης είναι καλή, ωστόσο για τη διεθνή μεταφορά η ιδανική είναι η Super Space Cab με επάρκεια αποθηκευτικών χώρων και αυξημένες εσωτερικές διαστάσεις.

Τα αλουμινένια σκαλοπάτια εισόδου έχουν μεγάλες διαστάσεις και το καθένα εξέχει λίγο περισσότερα από το άλλο, σε στυλ σκάλας, κάνοντας την από/επιβίβαση πιο εύκολη.

Στο εσωτερικό, ο διάκοσμος, το ταμπλό και οι επενδύσεις δημιουργούν ευχάριστη ατμόσφαιρα. Η ποιότητα συναρμογής των υλικών είναι σε υψηλό επίπεδο ενώ κύριος στόχος των σχεδιαστών της είναι η επίτευξη εργονομίας και άνεσης για τον οδηγό. Επάνω στην κεντρική κονσόλα του ταμπλό υπάρχει χώρος για μικροαντικείμενα, όπως κινητό, κλειδιά, φορτωτική και άλλα έγγραφα. Επιπλέον διαθέσιμος χώρος βρίσκεται στην κάτω πλευρά της κονσόλας ενώ ιδιαίτερα πρακτικό είναι το συρόμενο τραπεζάκι στο οποίο ο οδηγός μπορεί να ακουμπήσει τα φαγητά ή τον φορητό υπολογιστή του. Η ξύλινη επένδυση στο ταμπλό αναβαθμίζει την εικόνα ενώ καθαρίζεται εύκολα.

Τα δρομολόγια των διεθνομεταφορέων διαρκούν αρκετές ημέρες και ο οδηγός θα διανυκτερεύσει τουλάχιστον μια εβδομάδα μέσα στην καμπίνα του, οπότε πρέπει να οργανωθεί σωστά πριν το δρομολόγιό του με τα απαραίτητα εφόδια, τα οποία περιλαμβάνουν ρούχα, τρόφιμα και νερά. Ως προς τους διαθέσιμους χώρους η καμπίνα του XF πρόκειται να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις ενός ή δύο οδηγών με τα μεγάλα εξωτερικά ντουλάπια τα οποία έχουν αρκετό βάθος.

Στο εσωτερικό, στο συρτάρι 65 λίτρων επίσης αποθηκεύονται πολλά πράγματα ενώ όλα τα τρόφιμα χωρούν στο ψυγείο χωρητικότητας 45 λίτρων. Επιπρόσθετα, τα τρία μεγάλα ντουλάπια επάνω από το παρμπρίζ εξασφαλίζουν αρκετό χώρο για διάφορα αντικείμενα. Η ρύθμιση του τιμονιού σε κλίση μέχρι 45 μοίρες και ύψος κατά 80 χιλιοστά επιτρέπει εύκολες κινήσεις για τον οδηγό, ενώ η σχεδίασή του είναι κομψή με τις πινελιές χρωμίου. Από τα κουμπιά της αριστερής πλευράς ρυθμίζονται οι λειτουργίες τηλεφώνου και ραδιοφώνου ενώ από τη δεξιά το cruise control και ο έλεγχος ταχύτητας σε κατωφέρεια. Σημαντικό βοήθημα για τη βελτίωση του τρόπου οδήγησης αποτελεί ο εκπαιδευτής οδηγού ο οποίος κρίνει τις κινήσεις του και τα αποτελέσματα εμφανίζονται στην κεντρική οθόνη. Το αερόσουστο κάθισμα του οδηγού είναι τύπου Luxury Air με στήριξη μέσης και θέρμανσης δυο σταδίων. Η καμπίνα του XF παίρνει άριστα, τόσο για την επάρκεια αποθηκευτικών χώρων όσο και για την άνεση που προσφέρει, τόσο στις κινήσεις του οδηγού όσο και στην ανάπαυσή του με τα μεγάλα και αναπαυτικά κρεβάτια.

Daf Night Lock...Κοιμηθείτε με ασφάλεια

Το μόνιμο άγχος των οδηγών, κυρίως αυτών που ταξιδεύουν στο εξωτερικό, αποτελεί η νυχτερινή ανάπαυσή τους, να γίνει δηλαδή με ασφάλεια τόσο για τους ίδιους όσο και για τα εμπορεύματα που μεταφέρουν. Πάνω σε αυτό, στην ασφάλεια καμπίνας, οι Ολλανδοί έχουν τη λύση χάρη στο σύστημα Daf Night Lock το οποίο είναι ένα μηχανικό σύστημα ασφαλείας από χάλυβα. Τοποθετείται στο πλάι της καμπίνας και εφαρμόζει στην κλειδαριά, στην οποία έχουν τοποθετηθεί εργοστασιακά οι κατάλληλες υποδοχές. Με τον τρόπο αυτό η πόρτα γίνεται απαραβίαστη από την εξωτερική πλευρά. Το σύστημα απασφαλίζεται, εσωτερικά, με τοπάτημα ενός κόκκινου διακόπτη ενώ ο σχεδιασμός του συστήματος εστίασε στην εύκολη τοποθέτηση και χρηστικότητά του.

Στην εποχή της τεχνολογίας

Οι εταιρείες επενδύουν στην ανάπτυξη τεχνολογίας και κατ' επέκταση στην παροχή επικοινωνιακών και βοηθητικών συστημάτων οδηγού. Οι παραδοσιακοί έντυποι χάρτες των ξένων χωρών αποτελούν πλέον παρελθόν μιας και έχουν από καιρό αντικατασταθεί από σύγχρονους πλοηγούς, όπως το Truck Navigation της DAF στην κεντρική κονσόλα με οθόνη αφής. Ο χειρισμός του είναι εύκολος και γρήγορος ενώ η ευκρίνεια της οθόνης είναι πολύ καλή. Επιπλέον, στον τομέα της ψυχαγωγίας δίνεται η δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικής μέσω Bluetooth, ενώ διαθέτει σύνδεση Usb για iPod, iPhone ή και παρόμοιες συσκευές. Η καθηερινότητα του οδηγού γίνεται ευκολότερη και στην επικοινωνία με το handsfree kit τηλεφώνου με υποδοχή για κάρτα sim, κεραία bluetooth και δυο θύρες usb για να διαχειρίζεται πιο εύκολα ο οδηγός τις κλήσεις του.

Στο δρόμο με το XF...

Η πρόσφατη αγορά των αδερφών Σούρλα έχει γράψει προς το παρόν μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα εντός Ελλάδας ενώ σύντομα πρόκειται να ξεκινήσει τα ευρωπαϊκά του ταξίδια, πρώτα προς Ιταλία και εν συνεχεία για τη δυτική Ευρώπη. Σε ένα από αυτά, με κατεύθυνση από Πρέβεζα προς Ηγουμενίτσα, βρεθήκαμε στην καμπίνα του DAF καταγράφοντας τις δικές μας παρατηρήσεις για τον τράκτορα.

Στο νέο XF είναι σαφώς πιο βελτιωμένη η θέση οδήγησης με καλύτερη ορατότητα καθώς η απόσταση μεταξύ των καθρεφτών και της εμπρόσθιας κολόνας είναι μεγαλύτερη μειώνοντας τη τυφλή γωνία. Επίσης, τα ενιαία πλευρικά παράθυρα συμβάλλουν στο καλύτερο οπτικό πεδίο τόσο προς τους καθρέφτες όσο και προς τις πλαϊνές πλευρές. Η ανάρτηση και η στήριξη της καμπίνας είναι βελτιωμένα με κύριο βασικό χαρακτηριστικό την απουσία έντονων χτυπημάτων στην καμπίνα, σε μεγάλες λακούβες. Ακριβές είναι και το σύστημα διεύθυνσης τόσο στους χειρισμούς του όσο και προς την ενημέρωση που παρέχει στον οδηγό για την ακριβή θέση του οχήματος.

Από την Πρέβεζα μέχρι την ανηφόρα της Καστροσυκιάς παρατηρούμε την ακρίβεια των αλλαγών του αυτοματοποιημένου κιβωτίου ZF As Tronic ενώ κινείται στην τελική ταχύτητα με ιδιαίτερα χαμηλές στροφές. Ξεκινώντας τον ανήφορο το κιβώτιο λειτουργεί με γνώμονα την αποφυγή περιττών αλλαγών και τη διατήρηση υψηλής ταχύτητας, κάτι που πετυχαίνει μέχρι το τελείωμά της. Σε κάθε περίπτωση θεωρούμε ότι ο 13λιτρος κινητήρας του XF με την ιπποδύναμη των 510 ίππων στις 1.425-1.750 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 2.500 Nm στις 1.000-1.425 αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή για οχήματα διεθνών μεταφορών τα οποία μεταφέρουν φορτία τονάζ.

Από τη μια εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση και από την άλλη καλές επιδόσεις ακόμη και σε μεγάλες αναβάσεις. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι στους δρόμους της Ευρώπης είναι σε ισχύ πολλά απαγορευτικά ταχύτητας για φορτηγά, π.χ Μπολζάνο Ιταλίας, Αυστρία, Γερμανία, όπου ακόμη και τα οχήματα με μεγάλη ιπποδύναμη δεν μπορούν να κινηθούν με μεγαλύτερη ταχύτητα.

Συνομιλώντας με τους ιδιοκτήτες

Ο Νίκος και ο Άρης Σούρλας αποτελούν τη δεύτερη γενιά αυτοκινητιστών στην οικογένειά τους οι οποίοι με πολύ προσωπικό αγώνα και εργασία κατάφεραν να αποκτήσουν το τρίτο τους όχημα. Την όλη οργάνωση της μεταφορικής έχει ο Νίκος με τον οποίο συζητήσαμε σχετικά με την ιστορία τους στο χώρο της μεταφοράς και για την επιλογή του καινούργιου XF. «Ο πατέρας μας Λευτέρης Σούρλας ξεκίνησε σαν οδηγός σε βυτία το 1971 και μετά από σκληρή δουλειά κατάφερε το 1974 να αγοράσει ένα καινούργιο διαξονικό φορτηγό μάρκας FIAT.

Με αυτό εκτελούσε δρομολόγια στη γραμμή Πρέβεζα-Αθήνα και εν συνεχεία Θεσσαλονίκη-Ηγουμενίτσα μεταφέροντας διάφορα εμπορεύματα. Κατάλαβε όμως ότι η εθνική μεταφορά δεν αφήνει καλό μεροκάματο και έτσι αποφάσισε να δοκιμάσει την τύχη του προς το εξωτερικό, όπου υπήρχαν περισσότερες δουλειές. Αγόρασε από τη Γερμανία μια τριαξονική ρυμούλκα, την έστησε όπως ήθελε και έκανε κάποια δρομολόγια προς Ντουμπάι και Ιράν. Έπειτα γύρισε προς τη δυτική Ευρώπη ταξιδεύοντας μέσω Γιουγκοσλαβίας ενώ από το 1986 δραστηριοποιήθηκε προς την Ιταλία. Από το 1998 μπήκε στη δουλειά και ο αδερφός μου Άρης βοηθώντας τον πατέρα μου και μαθαίνοντας παράλληλα τη δουλειά».

Και πώς προέκυψε η αγορά του DAF; τον ρωτούμε. «Κοιτάξτε, με το DAF πορευόμαστε μαζί από το 2002 όταν αγοράσαμε το πρώτο 95 Ati και στην πορεία αποκτήσαμε ένα XF, οπότε τη γνωρίζουμε καλά τη συγκεκριμένη μάρκα, έχουμε τη σειρά μας στα συνεργεία και το βασικότερο μείναμε ευχαριστημένοι από τα μοντέλα μας, αν και το XF μας έχει παρουσιάσει κάποια προβλήματα». Και τι προσδοκίες έχετε από αυτό; «όταν παίρνεις ένα αυτοκίνητο το οποίο δεν είναι δοκιμασμένο από εσένα τον ίδιο, τότε στην αρχή είσαι επιφυλακτικός. Θέλω να πιστεύω όμως και από αυτά που ακούω από συναδέλφους μας ότι το DAF XF Euro 6 είναι ένα καλό αυτοκίνητο σε όλους τους βασικούς τομείς. Αξιοπιστία, οικονομία, αποφυγή ζημιών είναι οι βασικοί άξονες που θέλουμε να μείνουμε ευχαριστημένοι και είναι κάτι το οποίο θα δούμε στην πορεία. Επίσης, υπάρχει ένας ακόμη σοβαρός λόγος για την απόκτηση οχήματος αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 6 και αναφέρομαι στα κέρδη που θα έχουμε από τα μειωμένα διόδια στη Γερμανία αλλά και ότι θα μπορούμε να οδηγούμε βραδινές ώρες στην Αυστρία».

Οδηγός του XF είναι ο Άρης Σούρλας ο οποίος έκανε τα πρώτα δρομολόγια με το αμάξι και έχει διαμορφώσει τη δική του πρώτη εικόνα για το αμάξι. «Έχει πολύ καλή καβάλα και κάνει άνετο ταξίδι, λες και πατάς πάνω σε χαλί, δεν σε κουράζει καθόλου. Έχει μεγάλα κρεβάτια και πολλούς αποθηκευτικούς χώρους. Σε σχέση με τον υπόλοιπο ανταγωνισμό πιστεύω πως το DAF έχει την καλύτερη καμπίνα.

Είναι ξεκούραστο για τον οδηγό, με ιδανική θέση οδήγησης κυρίως σε ορατότητα. Αν και είμαι συνηθισμένος σε μηχανικό σασμάν και δεν έχω εμπειρία από αυτοματοποιημένο κιβώτιο, βλέπω ότι είναι πολύ άνετο για τον οδηγό και κάνει γρήγορες αλλαγές. Έχει δυνατό ρεπρίζ και αρπάζει από χαμηλά. Έχει σταθερότητα στο δρόμο, την οποία το προηγούμενο XF δεν την έχει, πατάει καλά στις στροφές και δεν παίρνει κλίσεις».

Στο δια ταύτα η ναυαρχίδα της ολλανδικής εταιρείας, το DAF XF 510 αποτελεί μια αξιόλογη πρόταση για τη διεθνή μεταφορά προσφέροντας στον οδηγό του μια πληθώρα χαρακτηριστικών για οικονομικά, ασφαλή και αποδοτικά δρομολόγια. Η διαμόρφωση της Super Space Cab έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την άνεση και εργονομία του οδηγού και θεωρούμε ότι είναι μια από τις καλύτερες της αγοράς.

Στο ίδιο τεύχος #346

PreviousNext