Τροχοί & TIR

Ταξίδι με το Setra ComfortClass S 511 HD

Ταξιδέψαμε στις παραλίες της Αττικής με το S 511 HD και από τη θέση του επιβάτη ζήσαμε την εμπειρία μιας ευχάριστης διαδρομής, σε ένα ήσυχο περιβάλλον, χωρίς τον παραμικρό θόρυβο και με διάχυτη παντ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Τετάρτη 01/11/2017 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Ταξιδέψαμε στις παραλίες της Αττικής με το S 511 HD και από τη θέση του επιβάτη ζήσαμε την εμπειρία μιας ευχάριστης διαδρομής, σε ένα ήσυχο περιβάλλον, χωρίς τον παραμικρό θόρυβο και με διάχυτη παντού την αίσθηση της άνεσης. Το κάθισμα, ανακλινόμενο, γίνεται εξαιρετικά αναπαυτικό χάρη στην ανατομική σχεδίαση της πλάτης και του προσκέφαλου. Το υποπόδιο και το υποβραχιόνιο προσαρμόζονται ιδανικά στο σωματότυπο του κάθε επιβάτη, ο οποίος μπορεί να απολαμβάνει τη θέα έξω από τα πανοραμικά διπλά τζάμια του λεωφορείου. Παράλληλα, το ατομικό του τραπεζάκι θα τον δελεάσει στο να απολαύσει ένα γεύμα ή ένα καφέ στη διάρκεια της διαδρομής και να συνδυάσει το χρόνο του αυτό με ευχάριστη μουσική από το πλούσιο πρόγραμμα ψυχαγωγίας που έχει στη διάθεσή του. Μοντέρνας σχεδίασης και εύκολα στη χρήση τους είναι για τον επιβάτη τα κουμπιά πάνω από το κάθισμα για τις ρυθμίσεις των φώτων, του ήχου και της θέρμανσης.

Την έννοια του ComfortClass αναδεικνύουν επίσης ο γενικός εξοπλισμός όλης της καμπίνας των επιβατών με πλούσιες επενδύσεις από υλικά υψηλής ποιότητας σε επιτυχείς χρωματικούς συνδυασμούς, άπλετο φωτισμό με ρυθμίσεις νύχτας και ευρύχωρο διάδρομο με πάτωμα από απομίμηση ξύλου. Οι αποσκευοθήκες (καπελιέρες) διακρίνονται για την άψογη συναρμογή τους που αποτρέπει κάθε τρίξιμο ενώ διαθέτουν το απαραίτητο βάθος για τη φιλοξενία σακιδίων και άλλων μικρών αντικειμένων. ComfortClass είναι φυσικά και το επίπεδο άνεσης που χαρακτηρίζει το κόκπιτ του οδηγού, χάρη στον αυξημένο διαθέσιμο χώρο, και τη σωστή εργονομική διάταξη του εξοπλισμού. Πολλαπλές είναι οι επιλογές στη ρύθμιση του καθίσματος και της κολώνας του τιμονιού, ενώ εξαιρετικά εύκολα στη χρήση τους είναι τώρα τα χειριστήρια και τα κουμπιά επιλογής των διαφόρων λειτουργιών, χάρη στη σωστή ομαδοποίησή τους στο ταμπλό, στο πάνελ του παραθύρου και πάνω στο τιμόνι. Ένα μικρό καλοσχεδιασμένο λεβιεδάκι δεξιά του τιμονιού φέρει τον επιλογέα λειτουργίας του κιβωτίου, τριών ενδείξεων (D,N,R), αυτόματο 6 σχέσεων. Εντελώς νέος είναι και ο πίνακας ενδείξεων στο κεντρικό ταμπλό με υψηλότερης ευκρίνειας οθόνη και εύκολα αναγνώσιμες πληροφορίες για τον οδηγό. Το ίδιο ευδιάκριτη είναι και η οθόνη του συστήματος Multimedia και του GPS για επιλογές της ακολουθητέας διαδρομής, καθώς και πληροφορίες κυκλοφοριακών συνθηκών.

Κατ’ επιλογήν, προσφέρεται το Coach MediaRouter που δίνει στους επιβάτες πρόσβαση στο internet και σύνδεση στο πρόγραμμα ψυχαγωγίας με επιλογή ταινιών, μουσικής κ.λ.π. Θεωρούμε επίσης, ότι ο οδηγός θα εκτιμήσει ιδιαίτερα το δικό του ρυθμιζόμενο κλιματισμό και θέρμανση, τη διευρυμένη ορατότητα που του παρέχουν οι εξωτερικοί καθρέφτες, την ευκολία πρόσβασης στο κάθισμά του καθώς και τους διαθέσιμους χώρους για την εναπόθεση και αποθήκευση των προσωπικών του αντικειμένων.

Μηχανικά μέρη και διαστάσεις

Το Setra S 511 HD φέρει το σύγχρονο κινητήρα OM 470 Euro 6, 10,7 λίτρων, 6 κυλίνδρων στη σειρά με σύστημα ψεκασμού Common Rail και ενισχυμένη πίεση (X-Pulse). Αποδίδει 400 ίππους (290 KW) και 1.900 Nm ροπής.

Συνεργάζεται με το κιβώτιο Powershift της Mercedes-Benz (τύπος GO 210-6) 6 ταχυτήτων.

Περνώντας στις αναρτήσεις του λεωφορείου, σημειώνουμε τις αντιστρεπτικές δοκούς (ράβδους) και στους δύο άξονες, καθώς και το σύστημα ανύψωσης/χαμηλώματος και επιγονάτισης. Όπως αναφέρθηκε, το μήκος του λεωφορείου είναι 10.465 mm, το πλάτος του 2.550 mm και το ύψος του 3.770 mm. Το ύψος στο εσωτερικό του φτάνει στα 2.100 mm.

Το μεταξόνιό του είναι 5.005 mm και ο κύκλος στροφής έχει διάμετρο 17.468 mm.

Φρένα και Ασφάλεια

Τα λεωφορεία SETRA και φυσικά η σειρά ComfortClass διακρίνονται για τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας ικανά να αποτρέψουν το ατύχημα ή να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο να προκληθεί και, σε κάθε περίπτωση, να παράσχουν τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια στους επιβάτες και στον οδηγό.

Το συγκεκριμένο S 511 HD, διαθέτει ισχυρή πέδηση με πνευματικά δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, ABS, ASR, ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας (ESP), σύστημα υποβοήθησης της πέδησης (BAS). Και βέβαια, ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του το ριτάρντερ για την ομαλή επιβράδυνση της ταχύτητας και με εξοπλισμό retarder limiter (RL).

Στο βασικό εξοπλισμό του λεωφορείου περιλαμβάνονται επίσης τα κυριότερα συστήματα ασφαλείας, όπως το σύστημα αποτροπής της σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα, το σύστημα διατήρησης της λωρίδας και το σύστημα φρένου έκτακτης ανάγκης. Εξάλλου, για την ευστάθεια κατά της ανατροπής, το λεωφορείο καλύπτει πλήρως τις απαιτήσεις του σχετικού κανονισμού ECE-R 66/01.

Καθίσματα και Εξοπλισμός

Το ComfortClass S 511 HD προσφέρεται στην ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις καθισμάτων, τη βασική των 41+2+1 θέσεων (χωρίς WC) και την πλέον δημοφιλή των 39+1+1 θέσεων, η οποία περιλαμβάνει και τουαλέτα.

Διαθέτει δύο πόρτες πλάτους 900 mm η κάθε μία, με δυνατότητα ελαφράς επιγονάτισης (βαθμίδα 1) για υποβοήθηση προσώπων που την έχουν ανάγκη κατά την πρόσβασή τους.

Η μπαγκαζιέρα είναι διαμπερής και αρκετά ευρύχωρη, με όγκο 6,5 κυβ. μέτρων. Το ρεζερβουάρ χωράει 310 λίτρα πετρελαίου και το ντεπόζιτο του AdBlue 40 λίτρα. Φοράει ελαστικά Michelin 295/80 R 22,5.

Ισχυρό και αποτελεσματικό είναι το A/C της Spheros και αξίζει να σημειωθεί ότι για την πλήρη και ισομερή κάλυψη του χώρου των επιβατών ο αέρας διαχέεται πλευρικά από κρυφά στόμια που υπάρχουν κατά μήκος των τοιχωμάτων του λεωφορείου, πίσω από τις καπελιέρες. Το συγκεκριμένο A/C έχει την ικανότητα να ανακυκλώνει ένα μέρος του αέρα και ένα άλλο ποσοστό, 32%, να είναι φρέσκος αέρας, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για τους ταξιδιώτες.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι τόσο ο κινητήρας σε συνδυασμό με το κιβώτιο Powershift, όσο και η βελτιωμένη αεροδυναμική του οχήματος συμβάλλουν στην καλύτερη απόδοση του οχήματος και φυσικά, στη μείωση της κατανάλωσης.

 Ανδρέας Σταματίου:

Η «κινητήριος δύναμη» των SETRA στην Ελλάδα Δυο λέξεις, SETRA και Σταματίου. Δυο έννοιες ταυτόσημες στην Ελλάδα.

Πορεύονται μαζί για τριάντα και πλέον χρόνια έχοντας διαμορφώσει μια άριστη εικόνα στην ελληνική αγορά του λεωφορείου.

Από τη μία η μάρκα. Κορυφαία στην Ευρώπη, διαχρονική αξία, για τον αυτοκινητιστή. Κάτω από την ομπρέλα του ομίλου Dailler AG, έχουν εξασφαλίσει τα πλέον αξιόπιστα και αποδοτικά μηχανικά μέρη. Από την άλλη, το όνομα, ο δημιουργικός άνθρωπος που πέτυχε να εδραιώσει και να αναδείξει τα Setra ως μια πρώτη επιλογή στον τουριστικό τομέα και να κατακτήσει ένα ιδιαίτερα υψηλό μερίδιο στις πωλήσεις των μεγάλων λεωφορείων. Συνταξιδιώτης με τον Ανδρέα Σταματίου στις πολυτελείς θέσεις του S 511 Comfort Class η πρώτη ερώτησή μου έχει να κάνει με το ξεκίνημά του, ποιο ήταν το πρώτο λεωφορείο της δικής του παραγωγής από το εργοστάσιο που για χρόνια διατηρούσε στη Θεσσαλονίκη.

«Αυτό, δεν πρόκειται ποτέ να το ξεχάσω. Η πρώτη παραγγελία που πήρα ήταν το 1988 και αφορούσε το Setra S 215 HD. Η ποιότητα κατασκευής ήταν άριστη και ακολούθησαν πολλές παραγγελίες. Λίγο αργότερα, το 1992 ξεκινήσαμε την παραγωγή της σειράς 315 HD καθώς και του σούπερ υπερυψωμένου HDH».

Ρωτήσαμε, αν έχει κάποιο συνολικό αριθμό και η απάντηση ήρθε αμέσως: «Κατασκευάσαμε 354 λεωφορεία και 82 ακόμη, τα οποία κάναμε εξαγωγή στη Γερμανία στην Ulm (πόλη έδρα της Setra) απ’ όπου και διατέθηκαν σε πελάτες. Αξίζει να σου πω, ότι ποτέ δεν είχαμε κατασκευαστική παρατήρηση από τουςΓερμανούς μηχανικούς. Τα Setra που κατασκευάσαμε ήταν όλα αντάξια του ονόματος της μάρκας».

Δεν γερνάει ποτέ

Για να έλθουμε στο σήμερα, τι είναι αυτό που μετράει στο Setra, αυτό που κάνει τον πελάτη να πληρώσει παραπάνω για να το αποκτήσει;

Με ένα φυσικό τρόπο και με τον ήρεμο τόνο που χαρακτηρίζει τη φωνή του, ο κ. Σταματίου μας απαντά:

«Προτιμούν το Setra γιατί είναι το λεωφορείο που δεν γερνάει ποτέ. Όσα χρόνια και αν περάσουν, διατηρεί την αίγλη και την ομορφιά του. Αλλά και από εμπορικής πλευράς, ένα λεωφορείο Setra διατηρεί πολύ υψηλή μεταπωλητική αξία, κάτι που βοηθάει τον ιδιοκτήτη του να το αντικαταστήσει πάλι με ένα καινούργιο». «Ως προς το λειτουργικό κόστος, τα service του κ.λ.π. πού βρίσκεται ένα σύγχρονο λεωφορείο σαν αυτό;» ρωτήσαμε.

«Είναι ιδιαίτερα χαμηλό», τονίζει ο κ. Σταματίου για να προσθέσει: «όταν έχουμε μια εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, μια αξιόπιστη γραμμή κίνησης, το λειτουργικό κόστος δεν μπορεί παρά να είναι χαμηλό».

«Ως προς το σέρβις, η αλλαγή των λαδιών είναι στα 90.000 χιλιόμετρα ή στα δύο χρόνια – όποιο έλθει πρώτο – η εγγύηση για τις κινητήριες μονάδες είναι δύο χρόνια και ένα χρόνο για τα υπόλοιπα εξαρτήματα, εκτός, φυσικά, από τα αναλώσιμα». Ως προς την εξυπηρέτηση των πελατών, ο κ. Σταματίου, τονίζει με ιδιαίτερη έμφαση:

«H Mercedes-Benz Hellas είναι η μόνη εταιρεία που έχει στη διάθεση των πελατών της δύο ιδιόκτητα συνεργεία κάτω από την ομπρέλα της Omniplus, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αποκλειστικά για λεωφορεία Mercedes-Benz και Setra, στελεχωμένα με έμπειρο και σωστά εκπαιδευμένο προσωπικό ώστε ο χρόνος παραμονής του λεωφορείου να είναι ο ελάχιστος δυνατός για τα προγραμματισμένα σέρβις».

Εκτίμηση αισιοδοξίας

Συνεχίζοντας το ταξίδι μας με το S 511 HD ζητήσαμε από τον κ. Σταματίου να μας δώσει τη φετινή πορεία της εταιρείας του και την εκτίμησή του για την αγορά του λεωφορείου γενικότερα.

«Εμείς μέχρι τέλος του 2017, θα τιμολογήσουμε 17 αυτοκίνητα – μερικά από τα οποία θα εμφανιστούν με τις πρώτες ταξινομήσεις του 2018. Από αυτά τα περισσότερα είναι τα Comfort Class S 511 HD και ακολουθούν τα 50άρια 515. Αναφορικά με την πορεία του λεωφορείου, γενικότερα, πρέπει να πούμε ότι από το 2016 και κατά τη φετινή χρονιά έχει αρχίσει μια ανάκαμψη έστω και μικρή. Όμως αισιοδοξώ ότι θα ακολουθήσει αυξημένη ζήτηση τουριστικών λεωφορείων, επειδή ακριβώς τα στοιχεία που έχουμε από τον τουρισμό είναι πολύ θετικά ώστε να δικαιολογούν αυτή την αισιοδοξία μας».

Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι και το περιοδικό μας συμμερίζεται αυτή την αισιοδοξία του κ. Σταματίου, καθώς οι πληροφορίες μας αναφέρουν παραγγελίες  αρκετά καλές και για τις άλλες μάρκες της αγοράς, στοιχείο αρκετά παρήγορο για την κατηγορία των τουριστικών λεωφορείων συνολικά.

Στο ίδιο τεύχος #355

PreviousNext