Τροχοί & TIR

Νέο Ford Transit Custom 2018

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Ford Transit Custom 2018, στην κατηγορία έως 1,5 τόνους ωφέλιμο φροτίο και έως 6,0 κυβ.μ. όγκο, του μοντέλου που, το 2011 ξεκίνησε την εντυπωσιακή ανανέωση τ
από Βασίλης Δαραμούσκας | Παρασκευή 01/12/2017 - 13:05
Κοινοποίηση στα Social Media

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο Ford Transit Custom 2018, στην κατηγορία έως 1,5 τόνους ωφέλιμο φροτίο και έως 6,0 κυβ.μ. όγκο, του μοντέλου που, το 2011 ξεκίνησε την εντυπωσιακή ανανέωση της οικογένειας των Transit, μερικούς μήνες πριν από το εμπορικό του λανσάρισμα. Όπως συνηθίζει η εταιρεία, έχουμε να κάνουμε με κάτι πολύ περισσότερο από ένα facelift, με σημαντικής έκτασης επεμβάσεις σε κάθε παράμετρο του οχήματος. Να υπενθυμίσουμε επιγραμματικά τις κύριες αλλαγές αρχίζοντας από τον σχεδιασμό, όπου ξεχωρίζει το εμπρός τμήμα του οχήματος που είναι μία «μεταφορά» του ντιζάιν των πλέον πρόσφατων επιβατικών μοντέλων της εταιρείας σε ελαφρύ επαγγελματικό. Η χαρακτηριστική τραπεζοειδής γρίλια έχει τοποθετηθεί αρκετά ψηλά, και τα φωτιστικά σώματα είναι τώρα πιο λεπτά με πολύ επιθετικά τελειώματα.

Νέο σχέδιο

Βλέποντας το αυτοκίνητο για πρώτη φορά από κοντά, είναι πολύ δυναμικό και δουλεύει με επιτυχία το τρικ των σχεδιαστών να το κάνουν να δείχνει πιο κόμπακτ απ’ ό,τι πραγματικά είναι. Οι ανοχές μεταξύ των πάνελ δείχνουν πολύ μικρές και ίδιες παντού, με αποτέλεσμα, να μεταδίδεται μια εικόνα συμπαγούς συναρμογής. Τα φώτα ημέρας (DRL) είναι LED και ανάλογα με την έκδοση, διατίθενται και πανίσχυρα HID Xenon και είναι από τα κυρίαρχα στοιχεία του ντιζάιν. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον πάντως συγκεντρώνει το εσωτερικό της καμπίνας όπου, ο κατασκευαστής φάνηκε πολύ γενναιόδωρος για τα δεδομένα της κατηγορίας. Συγκεκριμένα, το νέο μοντέλο θα διατίθεται με τον πιο σύγχρονο εσωτερικό διάκοσμο και σχεδιασμό της εταιρείας που πρωτοεμφανίστηκε τον φετινό Ιούλιο στο ολοκαίνουργιο Fiesta.

Ένα κινητό γραφείο για το 2018

Έντονες, οριζόντιες γραμμές διατρέχουν κατά μήκος την καμπίνα ώστε να επιτείνεται η αίσθηση ευρυχωρίας, ο πίνακας οργάνων έχει αλλάξει και σε επίπεδο χρηστικότητας, το περιβάλλον θυμίζει κάτι μεταξύ μοντέρνου κινητού τηλεφώνου και τάμπλετ. Σε επίπεδο πρακτικότητας, υπάρχει σημαντική βελτίωση, με διαθέσιμα 25 λίτρα αποθηκευτικών χώρων μόνο πέριξ του πίνακα οργάνων. Στο πάνω μέρος του ταμπλό υπάρχουν τρεις (νέοι) ανοιχτοί μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι για την εναπόθεση εγγράφων ή μεγάλων αντικειμένων ενώ, το ντουλαπάκι του συνοδηγού μπορεί να φιλοξενήσει και έγγραφα μεγέθους Α4 –στο κάτω τμήμα του που κλείνει. Σε αυτούς προστίθενται άλλοι δύο, ο ένας στη δεξιά πλευρά του επιλογέα ταχυτήτων, για τοποθέτηση μικροαντικειμένων, και ο άλλος είναι μία αναδιπλούμενη ποτηροθήκη στο κάτω μέρος του επιλογέα, και υπάρχει στα μοντέλα με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Στάνταρ η 8ιντση οθόνη στα Transit Custom της ελληνικής αγοράς

Είναι δύσκολο να μιλήσεις για το Transit Custom του 2018 χωρίς να γίνει ειδική αναφορά στην «ευτραφή» επαφική οθόνη των 8 ιντσών που είναι το κέντρο ελέγχου του Ford SYNC 3. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, στο νέο Transit Custom διατίθεται και μία έγχρωμη επαφική οθόνη 8 ιντσών που θυμίζει τάμπλετ σε σχεδιασμό, με SYNC 3 και δυνατότητα λειτουργίας με χειρονομίες «pinch and swipe» και πλήρη ασύρματη συνδεσιμότητα με φορητές συσκευές.

Καταρχάς, να σημειώσουμε το πιο σημαντικό: όλα τα νέα Transit Custom της ελληνικής αγοράς, θα τη φέρουν στο βασικό τους εξοπλισμό, κάτι που, στις περισσότερες αγορές δε συμβαίνει. Με φωνητικές εντολές μπορούν να λειτουργούν το σύστημα πλοήγησης και η πηγή ήχου και πολυμέσων και το SYNC 3 είναι πλήρως συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, που σημαίνει πως αρκετές από τις εφαρμογές του κινητού του οδηγού προβάλλονται και λειτουργούν στην οθόνη. Το SYNC 3 δουλεύει, και καλά μάλιστα, τουλάχιστον στα αγγλικά που το δοκιμάσαμε με απλοϊκές εντολές τύπου «πεινάω» για να παρουσιάσει αμέσως τα πλησιέστερα σημεία εστίασης.

Υπερπαραγωγή συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας

Σε ό,τι έχει να κάνει με την ενεργητική ασφάλεια και την άνεση οδήγησης, στο πλήρες «πακέτο» του μοντέλου που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στους δρόμους, προστίθενται αρκετά στοιχεία, με πολλά από αυτά να αποτελούν πρεμιέρες για την κατηγορία. Ειδικά το Intelligent Speed Limiter είναι παγκόσμια πρώτη για επαγγελματικό όχημα –προσαρμόζει αυτόματα τη μέγιστη ταχύτητα ταξιδιού ανάλογα με τα όρια ταχύτητας της διαδρομής τα__οποία και «διαβάζει» το σύστημα αυτόματης ανάγνωσης πινακίδων. Από εκεί και πέρα, το νέο μοντέλο θα διαθέτει και σύστημα κάλυψης τυφλής γωνίας όταν κινείται με όπισθεν, το οποίο προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που κινούνται προς το σημείο όπου βρίσκεται το Ford όταν λ.χ., βγαίνει με όπισθεν από μία αποθήκη. Το όχημα γενικά, είναι «θωρακισμένο» στο συγκεκριμένο τομέα με τα ήδη γνωστά συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης, ειδοποίησης αθέλητης αλλαγής λωρίδας, σταθεροποίησης σε περίπτωση πλευρικών ανέμων και ενεργό αυτόματο πιλότο να συνθέτουν μία πραγματική υπερπαραγωγή. Σημαντική δικλείδα ασφάλειας είναι το ιδιαίτερα προηγμένο σύστημα ανίχνευσης πεζών το οποίο λειτουργεί ακόμη και τη νύχτα.

Αλλαγές στο χώρο εργασίας και οδήγησης

Το Custom έχει δεχθεί (όπως συνηθίζει άλλωστε τα τελευταία χρόνια η Ford) ένα πολύ εκτεταμένο facelift, με 2.200 νέα μέρη και εξαρτήματα. Σασί και κινητήρες συνεχίζουν πρακτικά ως είχαν. Αν και οι διαστάσεις της καμπίνας παραμένουν πρακτικά οι ίδιες, είναι δύσκολο να βρεις ομοιότητες με το απερχόμενο μοντέλο, πέρα από το μπλε οβάλ σήμα του κατασκευαστή στο τιμόνι. Ο διάκοσμος θα εντυπωσιάσει τους περισσότερους υποψήφιους αγοραστές της κατηγορίας, και σίγουρα τους ιδιοκτήτες των Transit Custom τρέχουσας γενιάς.

Η αύρα είναι παρόμοια με αυτή ενός επιβατικού Ford με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται. Εκεί που φαίνεται πως ο κατασκευαστής δεν έκανε οικονομίες, πέρα από την εικόνα και την αίσθηση των υλικών, είναι κυρίως σε δύο τομείς: το ταμπλό και η κονσόλα είναι ολοκαίνουργια, καθώς άλλαξε η ηλεκτρική αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου, ενώ και το σύνολο των πλαστικών είναι από νέα υλικά σαφώς πιο ποιοτικά. Τα όποια εξαρτήματα έδιναν αφορμή για κριτική είτε έχουν δεχθεί φροντίδες, είτε έχουν γίνει από τα δυνατά σημεία της καμπίνας. Πέρα από την αίσθηση πάντως, φαίνεται να υπάρχει περισσότερος χώρος για τα γόνατα του οδηγού στο νέο μοντέλο. Ιδιαίτερα θα εκτιμηθεί και ο νέος πίνακας οργάνων, καθώς ο προηγούμενος έδειχνε πλέον κάπως παρωχημένος σχεδιαστικά.

«Κλούβα» ST!

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε αυτοκίνητα προπαραγωγής του νέου Transit Custom στην ευρύτερη περιοχή της Φρανκφούρτης, σε αστικό περιβάλλον, αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο. Υπήρχαν διαθέσιμες όλες οι εκδόσεις ισχύος, στους 105, 130 και 170 hp. Μοιράσαμε το διαθέσιμο χρόνο για οδήγηση ανάμεσα στις εκδόσεις με τα 105 και 130 hp κυρίως, και για μια σύντομη επαφή με το 170άρι. Θα μπορούσαμε να μεταφέρουμε αυτούσιες τις εντυπώσεις μας από δοκιμές του προfacelift μοντέλου, καθώς σασί και γραμμή μετάδοσης κίνησης συνεχίζουν ως είχαν, αν δεν είχαν γίνει εκτεταμένες επεμβάσεις στην ηχομόνωση, στην απαλοιφή των κραδασμών και την ποιότητα κύλισης. Για να περάσουμε απευθείας στο δια ταύτα, με μία φράση, το Transit Custom 2018 είναι το πιο ραφιναρισμένο van της (πολυπληθούς) κατηγορίας. Όλα τα θετικά στοιχεία του απερχόμενου μοντέλου τονίζονται περαιτέρω από την ποιοτική κύλιση και την πολύ ήσυχη καμπίνα.

Η στεφάνη του τιμονιού έχει ιδανικό πάχος, και γενικά το σύστημα διεύθυνσης είναι απόλυτα ακριβές και ισορροπημένο. Στην πόλη, οι νέοι δίλιτροι EcoBlue είναι στο φυσικό τους στοιχείο με αφθονία ροπής στις χαμηλομεσαίες στροφές και δυνατότητα να κινείσαι όλη μέρα με π.χ., τρίτη σχέση στο κιβώτιο. Ακόμη και σε έκδοση ισχύος 105 hp υπάρχει 20% περισσότερη ροπή διαθέσιμη στις 1.250 σ.α.λ. σε σχέση με τον προηγούμενο 2,2 TDCi.

Δεν είναι μόνο στα χαρτιά –πολύ εντυπωσιακά τα 360 Nm ροής για τον «105άρη»– καρδαμωμένο το νέο Ford αλλά και ως αίσθηση. Η ελαστικότητα είναι παροιμιώδης και η απουσία κραδασμών από τη γραμμή μετάδοσης κίνησης κολακεύει το van. Σε αστικό περιβάλλον μπορείς να οδηγείς για μια μέρα, και να κατέβεις στο τέλος ατσαλάκωτος και φρέσκος. Σε αυτό βοηθάει ιδιαίτερα και το νέο εξάρι αυτόματο σασμάν που δουλεύει αρμονικά μαζί με τον EcoBlue.

Έξω από την πόλη, όλες οι εκδόσεις ταξιδεύουν με άνεση και χωρίς θόρυβο ακόμη και πάνω από τα 150χλμ./ώρα (Γερμανία οδηγούσαμε) ενώ, σε ταχύτητες νόμιμες για Ελλάδα η κύλιση είναι πραγματικά κορυφαία.

Σε στριφτερή ανάβαση σε επαρχιακή οδό, το L1H1 2800 κιλά μικτό, με τα 105hp που δοκιμάσαμε στρίβει σχεδόν σαν τα σπορ επιβατικά Ford ST. Απόλυτη ακρίβεια, χωρίς δράματα, κι αν το παρακάνεις –για van μιλάμε, άρα υπάρχουν όρια– τα ηλεκτρονικά σε επαναφέρουν στον ίσιο δρόμο. Πολύ καλορυθμισμένα τα φρένα, που αποδείχθηκαν και ακούραστα. Μιλώντας για ηλεκτρονικά, η Ford δείχνει να ξεφεύγει: 10 μετρήσαμε στο αυτοκίνητο επιπέδου εξοπλισμού Trend που οδηγήσαμε, από έξυπνο cruise control, μέχρι σύστημα σταθεροποίησης σε δυνατές ριπές πλευρικών ανέμων.

Μηχανικά μέρη

Στους κινητήρες δεν υπάρχουν αλλαγές καθώς, η σειρά των δίλιτρων Ford EcoBlue είναι έτσι κι αλλιώς από τα πιο εξελιγμένα μηχανικά σύνολα που τοποθετούνται αυτή τη στιγμή σε LCV καθώς λανσαρίστηκαν εμπορικά μερικούς μήνες πριν. Σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα των 2,2 λίτρων η οικονομία σε καύσιμο έχει βελτιωθεί έως και 13% και η ροπή στις χαμηλές στροφές κατά 20%. Ο EcoBlue, και για το νέο Transit Custom θα συνεχίζει να διατίθεται σε εκδόσεις ισχύος 105, 130 και 170 PS. Διαθέσιμο είναι, πέρα από το μηχανικό, και το αυτόματο εξάρι κιβώτιο SelectShift καθώς και πίσω αερανάρτηση για κάποιες εκδόσεις kombi.

Εκδόσεις – εκμετάλλευση

Οι εκδόσεις αμαξώματος και τονάζ παραμένουν ως είχαν: δύο (χαμηλή και ψηλή) ύψη οροφής, δύο επιλογές μεταξονίου, μικτό βάρος από 2,6 έως 3, 4 τόνους (με ονομασία που υποδεικνύει το μικτό, 260, 280, 300, 320 και 340), ωφέλιμο έως 1.450 κιλά και εκδόσεις πάνελ Van, Kombi, KombiVan και double-cab-in-van. Στο χώρο φόρτωσης συνεχίζει να υπάρχει το άνοιγμα προς την καμπίνα για τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους καθώς επίσης, και η αφαιρούμενη σχάρα οροφής. Νέα είναι η δυνατότητα διασύνδεσης πολλών υπερκατασκευών και μετασκευών με τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου.

Στα πολύ δυνατά «συν» συνεχίζει να περιλαμβάνεται η δυνατότητα να χωρέσουν τρεις ευρωπαλέτες ακόμη και στο μοντέλο με το κοντό μεταξόνιο.

Η Ford λοιπόν συνεχίζει την επιθετική της στρατηγική στα LCV με το νέο Transit Custom να είναι αυτή τη στιγμή στην κατηγορία 2,6 με 3,4 τόνους και έως 1.450 κιλά ωφέλιμο (6,0 κυβικά) η πιο premium πρόταση. Οδική συμπεριφορά, χωρητικότητα και μεταβλητότητα της «κλούβας» (αφαιρούμενη σκάλα στην οροφή, θήκη για μεταφορά π.χ., σωλήνων κ.λπ.) διάκοσμος και διευθέτηση καμπίνας συνθέτουν ένα μεσαίο van με το οποίο χαίρεσαι να δουλεύεις.

Ανεξάρτητα από τις διαστάσεις του αμαξώματος και τη μεταφορική χρήση, ο 130άρης EcoBlue με 385 Nm μέγιστη ροπή, στο επίπεδο εξοπλισμού Trend θεωρούμε πως είναι η πιο ισορροπημένη επιλογή και από τα πιο πλήρη «πακέτα» της αγοράς. Ο συνδυασμός εξαιρετικής εκμετάλλευσης, με την αίσθηση στο τιμόνι πως οδηγείς Focus τελευταίας γενιάς (με πιο μοντέρνο μάλιστα ταμπλό) προβλέπουμε να αποδειχθεί ακαταμάχητος για πολλούς επαγγελματίες. Οι παραγγελίες για το νέο Transit Custom εκκινούν άμεσα από την ελληνική Ford, με τις παραδόσεις να τοποθετούνται τον Απρίλιο του 2018.

Διαβάστε επίσης

Η αυτονομία κίνησης για συρμούς  40 τόνων φτάνει μέχρι τα 350 χιλιόμετρα, με μέση ταχύτητα κίνησης τα 80 χλμ./ώρα.

Το ID. Buzz Cargo εξοπλίζεται με πολλά συστήματα ασφαλείας, όπως το A.C.C (αυτόματη ρύθμιση απόστασης), το Lane Assist (υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας), και το Front Assist (σύστημα υποβοήθησης πέδησης ανάγκης).

mercedes

renault

Η μεγάλη πρεμιέρα της Θεσσαλονίκης: νέο Volvo FH16 780, το ισχυρότερο φορτηγό παραγωγής του κόσμου με 3.800 Nm ροπής

PreviousNext