Τροχοί & TIR

Δοκιμάζουμε το Dacia Dokker Van

Ξεκινήσαμε από την Αθήνα με προορισμό τη Λάρισα. Εκεί φορτώσαμε το Dokker και ταξιδέψαμε στην Ε.Ο. Τρικάλων - Ιωαννίνων, ακολουθώντας την παλιά διαδρομή μέσω της Κατάρας. Μετά από ένα σύνολο 1.200 χ
από Παύλος Μαυρομύτης | Πέμπτη 01/02/2018 - 00:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Ξεκινήσαμε από την Αθήνα με προορισμό τη Λάρισα. Εκεί φορτώσαμε το Dokker και ταξιδέψαμε στην Ε.Ο. Τρικάλων - Ιωαννίνων, ακολουθώντας την παλιά διαδρομή μέσω της Κατάρας. Μετά από ένα σύνολο 1.200 χιλιομέτρων, οι σημειώσεις μας αποκτούν ενδιαφέρον…

Φορτίο Φρούτων

Οι διαστάσεις του χώρου φόρτωσης προσφέρουν αυξημένο ωφέλιμο όγκο από 3,3 έως 3,9 κυβ. μέτρα, αρκετός για τις ανάγκες πολλών και διαφορετικών επαγγελματιών και ιδιαίτερα εκείνων που ασχολούνται με την εμπορία και διανομή προϊόντων και τις τροφοδοσίες καταστημάτων.

Μεταξύ των πολλών αυτών εφαρμογών, που άνετα εξυπηρετεί το Dokker, είναι και οι μεταφορές φρούτων, όπως στην περίπτωση της δοκιμής μας. Στο πάτωμα του βαν, η επένδυση είναι από σκληρό υλικό ικανό να αντέχει βαριά φορτία αλλά και να καθαρίζεται εύκολα. Για την ασφαλή συγκράτηση των προϊόντων υπάρχουν οκτώ κρίκοι πρόσδεσης, τέσσερις σε κάθε πλευρά. Δεν υπάρχει ωστόσο κάλυψη των πλαϊνών τοίχων με επένδυση για την προστασία ορισμένων ευαίσθητων συσκευασιών κατά τη μεταφορά τους, αλλά από την άλλη πλευρά, η απουσία αυτών των επενδύσεων αυξάνει αντίστοιχα το ωφέλιμο φορτίο του αυτοκινήτου.

Το φως της πλαφονιέρας είναι αρκετό για τις νυχτερινές εργασίες εντός του χώρου φόρτωσης π.χ. στοιβασία, πρόσδεση κ.λ.π., όπως διαπιστώσαμε με τις πόρτες κλειστές και φάνηκε ότι είναι επίσης αρκετό για το διάβασμα των ετικετών πάνω στις συσκευασίες στην περίπτωση διανομής προϊόντων.

Οι βασικές διαστάσεις των θυρών, της πίσω και της συρόμενης πλευρικής, βοηθούν στην ευκολία της φόρτωσης, κάνοντας πιο ξεκούραστη τη δουλειά του επαγγελματία. Για παράδειγμα, το κατώφλι φόρτωσης βρίσκεται στα 565 χιλιοστά, αρκετά χαμηλά που σημαίνει λιγότερη προσπάθεια ανύψωσης ενώ το πλάτος των 1.189 χιλ. επιτρέπει τη φόρτωση Ευρωπαλέτας με τη χρήση ανυψωτικού. Το άνοιγμα, εξάλλου, της πλαϊνής πόρτας πλάτους 703 χιλιοστών, επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό φορτίων διαφόρων διαστάσεων.

Πάντως, ο ενδιαφερόμενος επαγγελματίας, θα πρέπει για την παραγγελία του Dokker να επιλέξει αν επιθυμεί την πλαϊνή πόρτα από δεξιά ή αριστερά ή και στις δύο πλευρές, ιδιαίτερα αν δραστηριοποιείται σε αστικές διανομές. Με τα παραπάνω δεδομένα, ξεκινήσαμε τη δοκιμή μας, φορτώνοντας 46 κλούβες φρούτων διαστάσεων 51,5Χ31 εκ. χωρίς να έχουμε εξαντλήσει τον ωφέλιμο όγκο φόρτωσης.

Οικονομικό στις μετακινήσεις

Ένα από τα θετικά στοιχεία που έχουμε σημειώσει είναι η οικονομία του κινητήρα του Dokker. Συγκεκριμένα, η κατανάλωσή του σε μικτό κύκλο ήταν 5,4 λίτρα/100 χλμ., οδηγώντας το αρκετά γρήγορα, δηλαδή με υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα. Ωστόσο, αν θέλει ο επαγγελματίας να έχει ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση και να πλησιάσει την εργοστασιακή των 4,1 λίτρων, θα πρέπει να χρησιμοποιεί διαρκώς τη λειτουργία eco όπου ο κινητήρας καταναλώνει κατά περίπου 10% λιγότερο καύσιμο και βέβαια, θα πρέπει ο οδηγός να κάνει τις αλλαγές όποτε παρουσιάζεται η αντίστοιχη ένδειξη στο καντράν, είτε για ανέβασμα είτε για κατέβασμα, και φυσικά να αφήνει ενεργοποιημένη τη λειτουργία Start/Stop.

Πώς είναι στο δρόμο το Dokker;

Στο παραπάνω συχνό ερώτημα των αναγνωστών η απάντηση είναι θετική για το Dokker, με τη διαπίστωσή μας ότι αφενός πατάει σταθερά στο οδόστρωμα και αφετέρου διατηρεί την καλή κατευθυντικότητα του τιμονιού ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες ή πάνω στις στροφές. Επιπλέον, να αναφέρουμε ότι παρόλο που το χειροκίνητο κιβώτιο έχει πέντε σχέσεις (+ μια όπισθεν), παρέχει καλή κλιμάκωση χωρίς απώλειες ροπής και σε αυτό βέβαια συμβάλλει η εμφάνιση στο καντράν της προτεινόμενης σχέσης. Να προσθέσουμε επίσης ότι με επιλεγμένη την πέμπτη σχέση και με υψηλή ταχύτητα ο θόρυβος του κινητήρα είναι περιορισμένος.

Σίγουρα, το μεγάλο πλεονέκτημα του Dokker είναι η λειτουργία eco η οποία όταν είναι ενεργοποιημένη ο κινητήρας διατηρεί χαμηλή την κατανάλωση, αλλά όπως αναφέραμε είναι πιο αργός στις αντιδράσεις του. Μόλις απενεργοποιηθεί η λειτουργία eco, τότε μεταβάλλεται η λειτουργία του κινητήρα με κύρια χαρακτηριστικά τις γρήγορες επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Έχουμε δηλαδή ένα γρηγορότερο «άρπαγμα» σε όλες τις σχέσεις με άμεση απόκριση του γκαζιού.

Επιπλέον, το βασικότερο γνώρισμά του είναι η ικανότητά του να κρατάει με ευκολία τις μεγάλες σχέσεις στο κιβώτιο και να μην τις «κρεμάει». Από την εμπειρία μας στο δρόμο θα σας αναφέρουμε το εξής σχετικό παράδειγμα: Στην ανηφόρα της Πελασγίας (άδειο το όχημα) είχαμε επιλεγμένη την πέμπτη σχέση με 90 χλμ. και ανεβαίνοντας, μετά την πρώτη παρκίδα, ο δείκτης έπεσε στα 88 χλμ. αλλά με την απενεργοποίηση της λειτουργίας eco, ανέβηκε η ταχύτητα στα 97 χλμ. κρατώντας το πόδι στο γκάζι σταθερό.

Καλαίσθητο σύνολο

Το Dokker μας άρεσε στη σχεδίασή του στην μπροστινή πλευρά, με την τοποθέτηση της μάσκας ψηλά η οποία προσδίδει όγκο στο σύνολο, και τα βαμμένα πλαστικά σε μαύρο χρώμα να δημιουργούν ωραία αντίθεση στο λευκό χρώμα. Οι πλαϊνές γραμμές χαρίζουν δυναμική στο αυτοκίνητο και επίσης ευχάριστο είναι το τελείωμα στο πίσω μέρος με τα κάθετα φωτιστικά σώματα. Μία παρατήρησή μας αφορά στην απουσία υαλοκαθαριστήρα στο δεξί τμήμα του πίσω παρμπρίζ, περιορίζοντας την οπτική του οδηγού από το μεσαίο καθρέφτη, ιδιαίτερα όταν βρέχει.

Σωστά οργανωμένος χώρος οδήγησης

Από την πρώτη στιγμή που βρεθήκαμε στο χώρο οδήγησης του Dokker αισθανθήκαμε πως είναι απόλυτα προσαρμοσμένος στις απαιτήσεις του επαγγελματία, στο θέμα της εργονομίας και των αποθηκευτικών λύσεων. Ο οδηγός θα εντοπίσει και θα χρησιμοποιήσει άμεσα όλα τα κουμπιά με τις διάφορες λειτουργίες, ενώ στην κεντρική κονσόλα βρίσκονται τα χειριστήρια για τον κλιματισμό και το ηχοσύστημα το οποίο εφοδιάζεται με μια οθόνη 7 ιντσών. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ανοιχτούς αποθηκευτικούς χώρους στο ταμπλό, ένα κλειστό ντουλάπι στη θέση του συνοδηγού καθώς και το ενιαίο συρτάρι αεροπορικού τύπου επάνω από το παρμπρίζ, συνολικού όγκου 44,2 λίτρων. Τέλος, το κάθισμα του συνοδηγού αναδιπλώνει και επάνω του μπορούν να τοποθετηθούν ακόμη και βαριά αντικείμενα.

Στο δια ταύτα με τιμή από 11.900 ευρώ +Φ.Π.Α, ανάλογα με την έκδοση και τον εξοπλισμό του, πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και οδική βοήθεια, οικονομικό κινητήρα, και αυξημένο ωφέλιμο όγκο και φορτίο, θεωρούμε ότι το Dacia Dokker αποτελεί μια αξιόλογη επιλογή για την κατηγορία του.

Στο ίδιο τεύχος #358

Διαβάστε επίσης

Stellantis: Ομοβροντία 12 Van

Η μεγάλη πρεμιέρα της Θεσσαλονίκης: νέο Volvo FH16 780, το ισχυρότερο φορτηγό παραγωγής του κόσμου με 3.800 Nm ροπής

mercedes

Το Ranger Wildtrak διαθέτει πακέτο off-road, το οποίο περιλαμβάνει πίσω διαφορικό με δυνατότητα κλειδώματος για μεγαλύτερη πρόσφυση και ποδιές στο κάτω μέρος για εξαρτήματα που είναι ευαίσθητα κατά το πέρασμα από ανώμαλες επιφάνειες.

PreviousNext