Τροχοί & TIR

Cento Group: Νέο εργοστάσιο και αύξηση της παραγωγής

Το νέο εργοστάσιό της με σύγχρονο εξοπλισμό και στελεχωμένο με έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό, εγκαινίασε η εταιρεία Cento Group στο Ζαλάου της Ρουμανίας. Η Cento δραστηριοποιείται στην κατασκε
από Παύλος Μαυρομύτης | Δευτέρα 09/04/2018 - 11:11
Κοινοποίηση στα Social Media

Το νέο εργοστάσιό της με σύγχρονο εξοπλισμό και στελεχωμένο με έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό, εγκαινίασε η εταιρεία Cento Group στο Ζαλάου της Ρουμανίας. Η Cento δραστηριοποιείται στην κατασκευή λεωφορείων σε πλαίσια Mercedes-Benz Sprinter, με ποικιλία αμαξωμάτων και παραλλαγών. Με την παραγωγική δυνατότητα να φτάνει τις εξακόσιες μονάδες ετησίως και με πελάτες σε χώρες της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής, της Ασίας και της Αμερικής, η εταιρεία αποκτά ισχυρή παρουσία στην αγορά. Πουλά αξιόπιστα λεωφορεία και εξασφαλίζει ολοκληρωμένες υπηρεσίες After Sales.

Στη χώρα μας εκπροσωπείται από το 2013 μέσω της εταιρείας Χαμακιώτης Α.Ε η οποία έχει πουλήσει περισσότερα από ογδόντα λεωφορεία του Ρουμάνου κατασκευαστή. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με τον διευθυντή της εταιρείας κ. Sorin Campan, ο οποίος παράλληλα μας ξενάγησε στο χώρο των 6.000 τ.μ.

Εξακόσια οχήματα το χρόνο - Πολλές παραλλαγές

Κατά την ξενάγηση, ο κ. Sorin Campan αναφέρθηκε στη δυναμική του εργοστασίου: «Στο καινούργιο εργοστάσιο η παραγωγική δυνατότητα φτάνει μέχρι τα εξακόσια οχήματα το χρόνο και οι παραλλαγές των αμαξωμάτων που εκτελούμε διαφοροποιούνται και καλύπτουν όλες τις απαιτήσεις στον τομέα της μεταφοράς επιβατών με Sprinter 8+1 θέσεων, 16+1+1, 17/18/19/20/21+1+1 (μίνι λεωφορεία με συρόμενη πόρτα), 22+1 θέσεις (μικρά λεωφορεία κανονικού μήκος), 22+1+1 θέσεων (εκτεταμένο μίνι λεωφορείο έως και 50 εκατοστά). Το μεταξόνιο ξεκινάει από τα 5 μέτρα και φτάνει μέχρι τα 7,86 μέτρα. Η χρονική διάρκεια της κάθε παραγγελίας εξαρτάται από τον τύπο της μετατροπής που θα κάνουμε, ανάλογα με το πόσο απλή ή πιο σύνθετη θα μας ζητήσει ο πελάτης».

Διαδικασία κατασκευής των Sprinter

Μπαίνοντας στο χώρο κατασκευής των λεωφορείων, όπου περιηγηθήκαμε στις σύγχρονες εγκαταστάσεις, ο κ. Campan μας εξήγησε: «Στο πρώτο στάδιο εκτελούμε εργασίες στις λαμαρίνες του Sprinter και γίνονται οι διαμορφώσεις στη βάση του αυτοκινήτου. Από εκεί και πέρα εξαρτάται τι θα μας ζητήσει ο κάθε πελάτης, γιατί για παράδειγμα κάποιος μπορεί να χρειαστεί Extra Long, οπότε ακολουθούμε διαφορετική διαδικασία. Κατόπιν, ξεκινάει η εσωτερική διαμόρφωση με μονώσεις και επενδύσεις για να βγει το τελικό προϊόν. Επίσης, διαθέτουμε βαφείο όπου γίνονται τα βαψίματα των λεωφορείων καθώς και ειδικό χώρο Logistics με στοκ ανταλλακτικών. Το εργοστάσιό μας διαθέτει σύγχρονα μηχανήματα και οι εργασίες σε όλα τα στάδια επιβλέπονται από έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό. Γενικά, ο πελάτης μας δίνει την παραγγελία και βάσει αυτής γίνεται η κατασκευή του λεωφορείου, καθώς το κάθε κράτος έχει τις ιδιαιτερότητές του. Για παράδειγμα οι νότιες χώρες με θερμό κλίμα παραγγέλνουν φιμέ τζάμια και έξτρα κλιματισμό».

Πλαίσια Mercedes-Benz και Volkswagen

«Στην παρούσα φάση», πρόσθεσε ο κ. Campan, «δουλεύουμε μόνο πλαίσια Mercedes-Benz. Στο παρελθόν βέβαια φτιάχναμε και Volkswagen αλλά σταματήσαμε και περιμένουμε πλέον το νέο μοντέλο Crafter. Αν οι πελάτες μας δείξουν ενδιαφέρον και μας το ζητήσουν θα το προσφέρουμε στην αγορά» .

Εξαγωγή σε Ευρώπη - Μέση Ανατολή - Ασία - Αμερική

Αναφερόμενος κατόπιν στην εξαγωγική δραστηριότητα του εργοστασίου ανέφερε: «Καταρχάς θέλω να σας αναφέρω ότι η αρχική σκέψη για την υλοποίηση του εργοστασίου ήταν για να καλύψει τις δικές μας ανάγκες, καθώς η εταιρεία μας δραστηριοποιείται εδώ και πολλά χρόνια στο χώρο της επιβατικής μεταφοράς με ένα στόλο 150 λεωφορείων και minibus. Αποφασίσαμε λοιπόν τον Οκτώβριο του 2012 να ξεκινήσουμε την παραγωγή για εμάς, και τότε, είχαμε την ιδέα να ξεκινήσουμε τις πωλήσεις και προς τρίτους. Η πρώτη πώληση να σας αναφέρω ενδεικτικά ότι πραγματοποιήθηκε σε πελάτη μας στη Γερμανία και μέχρι σήμερα η συγκεκριμένη χώρα παραμένει η μεγαλύτερή μας αγορά με πωλήσεις 50-70 μονάδων κάθε χρόνο και έπειτα ακολουθεί το Ισραήλ. Το 80% της παραγωγής μας το εξάγουμε και το υπόλοιπο 20% παραμένει στην εγχώρια αγορά. Σημαντικές πωλήσεις έχουμε στη Μέση Ανατολή, την Ασία και τέλος στη Αμερική. Με την πάροδο του χρόνου το αποτέλεσμα της δουλειάς μας έγινε ευρέως γνωστό, δημιουργήσαμε έναν καλό κύκλο συνεργατών, παρέχοντας αξιοπιστία και εγγύηση και σύντομα αποκτήσαμε μεγάλο πελατολόγιο».

Πιστοποιήσεις

«Σίγουρα, χρονιά ορόσημο για την εταιρεία μας είναι το 2015 όταν λάβαμε την πιστοποίηση Van Partner by Mercedes-Benz, κάτι που μας τιμά και δίνει κίνητρα για να γίνουμε καλύτεροι. Να σημειώσω επίσης ότι το Cento Service κατέχει ευρωπαϊκές πιστοποιήσεις για όλα τα μίνι λεωφορεία που παράγει, European Whole Vehicles Type Approval, που αποδίδονται από το διάσημο διεθνές ινστιτούτο πιστοποίησης από την Ισπανία IDIADA, μετά από εξαιρετικά πολύπλοκους και λεπτομερείς ελέγχους. Τέλος, όλα τα οχήματά μας πληρούν τις ευρωπαϊκές οδηγίες και την κοινοτική νομοθεσία».

Αύξηση προσωπικού

Στο Cento Group εργάζονται 300 άτομα με κύρια δραστηριότητα την παραγωγή λεωφορείων. Στο εργοστάσιο απασχολούνται επίσης 45 άτομα εξειδικευμένο προσωπικό το οποίο εργάζεται στην παραγωγή και λόγω της αύξησης της δουλειάς προβλέπεται ότι τον επόμενο χρόνο θα γίνουν νέες προσλήψεις. Στο σημείο αυτό ο κ. Campan επεσήμανε ότι όλη η δραστηριότητα στο εργοστάσιο λειτουργεί υπό την επιτήρηση και υποστήριξη έμπειρου προσωπικού του Γερμανού κατασκευαστή.

Στόχος της εταιρείας

Συνεχίζοντας την ενημέρωσή μας, ο διευθυντής του Cento Group ανέφερε: «Ο κύριος στόχος της εταιρείας μας είναι η κατασκευή λεωφορείων που να είναι ανθεκτικά, άνετα και πάνω απ’ όλα να παρέχουν τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια. Για να έχουμε καλή συνεργασία με τον πελάτη οφείλουμε να του εξασφαλίζουμε σωστά και ποιοτικά οχήματα και σε αυτό το κομμάτι μας βοηθά σημαντικά το εξειδικευμένο προσωπικό μας».

«Η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ εργοστασίου-αγοραστή χτίζεται σιγά-σιγά με σταθερά βήματα από την πλευρά μας. Έπειτα, βασικό κομμάτι για εμάς αποτελεί το οργανωμένο After Sales, να εξασφαλίζουμε σωστή υποστήριξη και να είμαστε δίπλα στον πελάτη. Φυσικά, τηρούμε πάντα τα χρονοδιαγράμματα που θέτουμε και προσπαθούμε να είμαστε σωστοί στους χρόνους παράδοσης. Τέλος, στο τμήμα Logistics, έχουμε πάντα μεγάλο απόθεμα ανταλλακτικών».

Δυναμική παρουσία στις εκθέσεις

«Η εταιρεία μας συμμετέχει δυναμικά σε όλες τις μεγάλες εκθέσεις λεωφορείων στην Ευρώπη όπου παρουσιάζουμε τα προϊόντα μας, ερχόμαστε κοντά με τους πελάτες μας και ανταλλάσουμε απόψεις για να γινόμαστε καλύτεροι». Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε ότι και στη φετινή Transport Show της Αθήνας, η Cento θα έχει δυναμική παρουσία, όπως και το 2016.

Θετικά σχόλια για την ελληνική αγορά

«Πρώτα απ’ όλα θέλω να πω ότι έχουμε εξαιρετική συνεργασία με τον συνεργάτη μας στην Ελλάδα, την εταιρεία Χαμακιώτης, και προσωπικά τον κ. Θανάση Χαμακιώτη, ο οποίος είναι ένας άνθρωπος που μπορείς πραγματικά να εμπιστευτείς σε όλους τους τομείς. Αυτός με τη σειρά του κάνει ό,τι είναι δυνατόν όχι μόνο για να πουλήσει τα προϊόντα μας αλλά και να προσφέρει την καλύτερη υποστήριξη στον πελάτη μας. Η συνεργασία μας ξεκίνησε το 2013 και μέχρι στιγμής έχουν πουληθεί περισσότερα από ογδόντα λεωφορεία από τη Χαμακιώτης Group. Όσον αφορά την ελληνική αγορά θεωρώ ότι έχει μεγάλες δυνατότητες και δυναμική. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως ο τουρισμός πηγαίνει πολύ καλά και έχει συνεχώς ανοδική πορεία. Από την πλευρά τους όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό οφείλουν να προσφέρουν σωστές υπηρεσίες, κάτι που θα το επιτύχουν και μέσω των σύγχρονων λεωφορείων. Είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι από τις πωλήσεις που κάνουμε στην Ελλάδα, παρόλο που τα τελευταία χρόνια, δυστυχώς, η οικονομία στη χώρα δεν είναι στα καλύτερά της, αν και θέλω να πιστεύω πως σύντομα θα ανακάμψει».

PreviousNext