Τροχοί & TIR

Αρχή για το Logistics Center της Θεσσαλονίκης

Προκηρύχθηκε από τη ΓΑΙΑΟΣΕ ο διεθνής διαγωνισμός για τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη με προοπτική να κατατεθούν οι προσφορές των ενδιαφερόμενων μέχρ
Τρίτη 05/06/2018 - 14:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Προκηρύχθηκε από τη ΓΑΙΑΟΣΕ ο διεθνής διαγωνισμός για τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη με προοπτική να κατατεθούν οι προσφορές των ενδιαφερόμενων μέχρι το τέλος Ιουλίου και οι εργασίες να ξεκινήσουν περί τα μέσα του 2019.

Πρόκειται για ένα μεγάλης σημασίας κέντρο Logistics που θα καταστήσει τη Θεσσαλονίκη διεθνή κόμβο εμπορευματικών μεταφορών με υποδομές ικανές να εξυπηρετούν όλα τα μέσα, θαλάσσια και χερσαία, καθώς και ένα τεράστιο όγκο εμπορευμάτων προς διακίνηση ή αποθήκευση.

Το Logistics Center θα διαθέτει 250.000 – 300.000 τ.μ. αποθηκευτικούς χώρους κατάλληλους για την αποθήκευση εμπορευματοκιβωτίων, swap bodies, ξηρών φορτίων χύδην, νωπών προϊόντων (σε ψυχόμενες κτηριακές εγκαταστάσεις) κ.α.

Συνδέεται σιδηροδρομικά με τον Εμπορικό Σταθμό του ΟΣΕ καθώς και με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενώ εύκολη θα είναι η πρόσβαση των φορτηγών, καθώς η ευρύτερη περιοχή εξυπηρετείται από τέσσερις βασικές οδικές αρτηρίες: Την Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ), μέσω του κόμβου της Λαχαναγοράς, την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Έδεσσας που συνδέει το ακίνητο με την περιοχή της Σίνδου και το Κιλκίς, την εξωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης (τμήμα της Εγνατία Οδού) και την εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης.

Όπως τόνισε ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, ο σχεδιασμός της κυβέρνησης περιλαμβάνει ακόμη έξι εμπορευματικά Κέντρα, σε Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Λάρισα, Καβάλα, Ηγουμενίτσα και Πάτρα. «Ξεκινάει η διαδικασία δημοπράτησης του Εμπορευματικού Κέντρου της Θεσσαλονίκης από τη ΓΑΙΑΟΣΕ. Στόχο της κυβέρνησης αποτελεί η ανάπτυξη υποδομών των Συνδυασμένων Μεταφορών, με σημαντικότερες αυτές των Εμπορευματικών Κέντρων και ενός σύγχρονου Σιδηροδρομικού δικτύου. Το εμπορευματικό Κέντρο της Θεσσαλονίκης θα είναι ένα κέντρο διεθνούς εμβέλειας. Θα εξυπηρετεί τόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όσο και τη Βόρεια Ελλάδα, μέσω των συνδέσεων με τις βαλκανικές χώρες και τις χώρες της κεντρικής Ευρώπης».

Υπενθυμίζεται ότι στην προκαταρκτική φάση του διαγωνισμού μη δεσμευτικό ενδιαφέρον για την πεντηκονταετή παραχώρηση της έκτασης στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου είχαν εκδηλώσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Belterra, συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη, ο οποίος –ως γνωστόν– συμμετέχει και στην κοινοπραξία που έχει αγοράσει τον ΟΛΘ. Πληροφορίες, ωστόσο αναφέρουν, ότι ενδιαφέρον για συμμετοχή στη διαγωνιστική διαδικασία θα εκδηλωθεί από ακόμη ένα ή και δύο επενδυτές.

PreviousNext