Τροχοί & TIR

Η τετράδα των IVECO φυσικού αερίου

Στην εκδήλωση «TEN-T Days 2018», που πρόσφατα έλαβε χώρα στη Λιουμπλιάνα, η IVECO παρουσίασε την πλήρη γκάμα των μοντέλων της που κινούνται με φυσικό αέριο, δίνοντας τη δυνατότητα σε επισκέπτες να π
Δευτέρα 14/05/2018 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Στην εκδήλωση «TEN-T Days 2018», που πρόσφατα έλαβε χώρα στη Λιουμπλιάνα, η IVECO παρουσίασε την πλήρη γκάμα των μοντέλων της που κινούνται με φυσικό αέριο, δίνοντας τη δυνατότητα σε επισκέπτες να πραγματοποιήσουν test drives με το Daily Hi-Matic Natural Power.

Το συγκεκριμένο μοντέλο εντάσσεται στην οικογένεια Daily Blue Power της IVECO και είναι το πρώτο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα φυσικού αερίου που εξοπλίζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Σε πραγματικές συνθήκες, το Daily Hi-Matic Natural Power εκπέμπει λιγότερους ρύπους CO2 κατά 5% σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση diesel, ενώ όταν καίει βιο-μεθάνιο οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, σχεδόν μηδενίζουν. Σύμφωνα με τη μάρκα, το μοντέλο προσφέρει εξοικονόμηση κόστους της τάξης του 35% σε σχέση με το μοντέλο πετρελαίου, χάρη στη χαμηλότερη τιμή του CNG.

Ακολούθησε το μεσαίας κατηγορίας φορτηγό, Eurocargo Natural Power, που διαθέτει έναν 6κύλινδρο κινητήρα CNG με ισχύ 210 ίππων και ροπή 750 Nm. Οι μεταφορικές δυνατότητες του μοντέλου είναι πανομοιότυπες με αυτές της diesel έκδοσης και η αυτονομία αγγίζει τα 400 χλμ. Οι χαμηλές εκπομπές ρύπων και η σχετικά αθόρυβη λειτουργία (κάτω από 72 dB), καθιστούν το όχημα ιδανικό για αστικές και νυχτερινές μεταφορές.

Το ενδιαφέρον των επισκεπτών της εκδήλωσης προσέλκυσε και το Stralis NP 460, το πρώτο φορτηγό μεγάλων αποστάσεων που κινείται με φυσικό αέριο. Όπως μαρτυρά και το όνομά του έχει ισχύ 460 ίππων και μπορεί να καίει τόσο CNG όσο και LNG, με το τελευταίο να του χαρίζει αυτονομία που φτάνει μέχρι και τα 1.600 χλμ. Μειωμένες είναι οι εκπομπές αιωρούμενων σωματιδίων και οξειδίων του αζώτου (NOx) συγκριτικά με τις επιταγές των προδιαγραφών Euro VI, ενώ με τη χρήση βιο-μεθανίου οι εκπομπές CO2 περιορίζονται κατά 95%. Το φορτηγό ξεχωρίζει και με την αθόρυβη λειτουργία του (κάτω από 71 dB), αλλά και με την οικονομία που προσφέρει στον ιδιοκτήτη του, με το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας να είναι χαμηλότερο κατά 9% συγκρινόμενο με αυτό ενός φορτηγού με κινητήρα diesel.

Το δικό του παρών έδωσε και το λεωφορείο IVECO BUS Crossway Low Entry Natural Power των 12 μέτρων που έχει σχεδιαστεί για αστικές και υπεραστικές μεταφορές. Διαθέτει «έξυπνη» σχεδίαση που τοποθετεί τις δεξαμενές CNG στην οροφή, γεγονός που λειτουργεί ευεργετικά στο διαθέσιμο εσωτερικό ύψος. Το συνολικό ύψος των 3.210 χλστ. είναι το χαμηλότερο της κατηγορίας και δεν επιφέρει περιορισμούς στη χρήση του λεωφορείου της IVECO. Ο 6κύλινδρος κινητήρας Cursor 9 NP προσφέρει αυτονομία έως και 600 χλμ.

Στο ίδιο τεύχος #362

PreviousNext