Τροχοί & TIR

Volvo FH: Τα 25 χρόνια μιας επιτυχημένης πορείας

Ήταν στις αρχές του 1993, όταν το Volvo F έκανε λίγο δεξιά στο δρόμο του, αφήνοντας να το προσπεράσει το πολλά υποσχόμενο νέο τότε μοντέλο, FH, που έμελλε να δικαιώσει απόλυτα το Σουηδό κατασκευαστή
Δευτέρα 02/07/2018 - 09:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Ήταν στις αρχές του 1993, όταν το Volvo F έκανε λίγο δεξιά στο δρόμο του, αφήνοντας να το προσπεράσει το πολλά υποσχόμενο νέο τότε μοντέλο, FH, που έμελλε να δικαιώσει απόλυτα το Σουηδό κατασκευαστή, που το λανσάρισε με τη φράση το «μέλλον είναι εδώ» (FH – Future is Here).

«Παρουσιάσαμε το FH την κατάλληλη στιγμή και διαθέταμε το πλέον ελκυστικό προϊόν όταν η οικονομία και ο κλάδος των μεταφορών βρέθηκε και πάλι σε ανοδική τροχιά», δήλωσε ο Claes Nilsson, Πρόεδρος της Volvo Trucks.

Η πρώτη έκδοση βασίστηκε σε ένα νέο πλαίσιο, ο σχεδιασμός του οποίου διευκόλυνε την εφαρμογή ευέλικτων λύσεων για διαφορετικές υπερκατασκευές και μεταφορικές εφαρμογές. Όλα τα χαρακτηριστικά του είχαν μια σαφή επαγγελματική στόχευση, συμπεριλαμβανομένης της αεροδυναμικής που ευνοεί την εξοικονόμηση καυσίμου, της προηγμένης γραμμής μετάδοσης κίνησης και του μηχανόφρενου Volvo. Η νέα καμπίνα Globetrotter, ωστόσο, ήταν το στοιχείο που κυρίως καθόρισε τη διαφορετικότητα του Volvo FH. Η μάρκα αποφάσισε ήδη από εκείνη την εποχή την τοποθέτηση του οδηγού στο επίκεντρο και πάνω από 1.500 οδηγοί έλαβαν μέρος σε εκτεταμένες ελεγχόμενες έρευνες. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν μια ασφαλέστερη και άνετη καμπίνα, η οποία συντέλεσε σε μια εντελώς νέα εμπειρία οδήγησης, ανάπαυσης αλλά και διανυκτέρευσης.

Η καμπίνα του Volvo FH δεν σταμάτησε ποτέ να εξελίσσεται, όπως αποδεικνύουν και οι τρεις ανανεώσεις του μοντέλου, που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ του 1993 και του 2008. Το 2012 παρουσιάστηκε το νέας γενιάς Volvo FH, που διέθετε μια εντελώς νέα καμπίνα, αλλά και το ενσωματωμένο σύστημα κλιματισμού «I-park Cool». Χαρακτηριστικά όπως το Volvo Dynamic Steering (2013) συντέλεσαν σε ευκολότερη, ασφαλέστερη και σταθερότερη οδήγηση, με παράλληλη μείωση της καταπόνησης του οδηγού.

Πρωτοπόρο στην ασφάλεια

Το Volvo FH ήταν εξαρχής πρωτοπόρο στον τομέα της ασφάλειας, καθώς ήδη από το 1995 ήταν το πρώτο φορτηγό που προσέφερε αερόσακο. Το 1996 παρουσίασε το σύστημα εμπρόσθιας προστασίας (FUPS), δέκα χρόνια προτού αυτό γίνει υποχρεωτικό από το νόμο. Καθοριστικός για την ασφάλεια ήταν και ο σχεδιασμός της καμπίνας και για αυτό, κατά την ανάπτυξή του, το φορτηγό υποβλήθηκε σε χιλιάδες προσομοιωμένες δοκιμές πρόσκρουσης και σε περίπου εκατό πραγματικά crash test. Οι δοκοί απορρόφησης της ενέργειας της πρόσκρουσης και οι πόρτες είναι κατασκευασμένες από χάλυβα δύο φάσεων και τα ελάσματα του αμαξώματος είναι από τον ισχυρότερο διαθέσιμο χάλυβα.

Ανάμεσα στις καινοτομίες του Volvo FH, ξεχωριστή θέση κατέχει το κιβώτιο ταχυτήτων I-Shift του 2001. Σήμερα, υπάρχει το I-Shift διπλού συμπλέκτη, που εκτιμάται ιδιαιτέρως στις εθνικές μεταφορές και τις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων σε ορεινούς δρόμους με πολλές στροφές. Για εργοταξιακές χρήσεις και ιδιαίτερα βαριές μεταφορές, προσφέρεται το I-Shift με αργές ταχύτητες, που επιτρέπει στο φορτηγό να ξεκινά από στάση με φορτία μέχρι 325 τόνων και να κινείται με ταχύτητες ακόμα και 0,5 χλμ. την ώρα.

Επιπλέον, το κιβώτιο I-Shift μειώνει και το περιβαλλοντικό ίχνος του φορτηγού. Σε αυτή την κατεύθυνση, σημαντική χρονιά υπήρξε η περσινή, όταν και παρουσιάστηκε το Volvo FH LNG, το φορτηγό με κινητήρα αερίου που προσφέρει τις ίδιες επιδόσεις αλλά με χαμηλότερο κόστος με τα άλλα φορτηγά Volvo FH, ενώ μπορεί να κινείται επίσης με βιοαέριο το οποίο περιορίζει τις εκπομπές CO2 έως και κατά 100%, αλλά και με φυσικό αέριο που μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 20% σε σύγκριση με το πετρέλαιο.

Κλείνοντας, αξίζει να αναφέρουμε πως το Volvo FH έχει ανακηρυχθεί φορτηγό της χρονιάς τρεις φορές, το 1994, το 2000 και το 2014. Μόνο τυχαίο δεν είναι, λοιπόν, που από το 1993 μέχρι σήμερα, έχουν πουληθεί σχεδόν ένα εκατομμύριο μονάδες του συγκεκριμένου μοντέλου.

Στο ίδιο τεύχος #363

PreviousNext