Τροχοί & TIR

Ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων: Με οσμή από τη δεκαετία του '90

Οι πιο απαισιόδοξες προβλέψεις για την αγορά των μεσαίων – βαρέων φορτηγών, δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν με την οριστικοποίηση των ταξινομήσεων της χρονιάς που πέρασε στην οποία καταγράφονται μεγάλες απώ
από Θάλεια Αγριμανάκη | Παρασκευή 01/02/2019 - 01:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Πρώτη στις πωλήσεις επικαθήμενων είναι η εταιρεία Schmitz Cargobull.
Πρώτη στις πωλήσεις επικαθήμενων είναι η εταιρεία Schmitz Cargobull.

Οι πιο απαισιόδοξες προβλέψεις για την αγορά των μεσαίων – βαρέων φορτηγών, δυστυχώς επιβεβαιώθηκαν με την οριστικοποίηση των ταξινομήσεων της χρονιάς που πέρασε στην οποία καταγράφονται μεγάλες απώλειες σε σχέση με τη χρονιά του 2017.

Συγκεκριμένα, οι ταξινομήσεις των μεσαίων φορτηγών υστέρησαν κατά 52,75% και των βαρέων φορτηγών κατά 21,46% με τους απόλυτους αριθμούς να κινούνται σε απελπιστικά χαμηλά νούμερα, όπως μπορείτε να δείτε στους σχετικούς πίνακες.

Μερικό αντιστάθμισμα αυτών των απωλειών, είχαν οι εισαγωγείς αντιπρόσωποι ελαφρών επαγγελματικών (LCV), τα οποία σημείωσαν μια μικρή έστω άνοδο, όπως επίσης και τα λεωφορεία όλων των κατηγοριών. Στη θετική πλευρά των ταξινομήσεων εντυπωσιάζει η Ford, η οποία για τρίτη συνεχή χρονιά βρέθηκε στην κορυφή των ελαφρών επαγγελματικών.

Αντίθετη είναι η εικόνα στα μεταχειρισμένα φορτηγά και λεωφορεία με αυξημένες ταξινομήσεις σε όλες τις κατηγορίες πλην εκείνης των μικρών φορτηγών.

Στις κυριότερες αιτίες των χαμηλών ταξινομήσεων φορτηγών τη χρονιά που μας πέρασε, οι παράγοντες της αγοράς με τους οποίους συνομιλεί το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & TIR, επισημαίνουν τη μείωση των προμηθειών του ευρύτερου δημόσιου τομέα και των Δήμων της χώρας, την αδυναμία του ιδιωτικού τομέα να επενδύσει σε καινούργια μεταφορικά μέσα λόγω της στασιμότητας του εμπορίου, αλλά και της αθρόας εισαγωγής φθηνών μεταχειρισμένων φορτηγών από το εξωτερικό, οι τιμές των οποίων μειώνονται συνεχώς εξαιτίας των μέτρων που οι κυβερνήσεις λαμβάνουν για τον περιορισμό των ρύπων.

Τα μεταχειρισμένα αυτά φορτηγά που οι Ευρωπαίοι τα αντικαθιστούν κατά χιλιάδες με Euro 6c και 6d (οι πλέον πρόσφατες αντιρρυπαντικές νόρμες) κατευθύνονται και πάλι προς τη χώρα μας, όπως δηλαδή συνέβαινε και τη δεκαετία του ΄90, τότε που Ολλανδοί και Γερμανοί αποκαλούσαν την Ελλάδα «σκουπιδότοπο των φορτηγών».

Την κατάσταση αυτή, δεν μπορεί ή δεν θέλει (γιατί άραγε;) να αλλάξει η κυβέρνηση η οποία περιορίζεται μόνο στο να παραπέμπει στα ΕΣΠΑ – προγράμματα στα οποία δύναται να ενταχθεί ελάχιστος αριθμός ενδιαφερομένων ιδιωτών – δημιουργώντας έτσι τον πιο γηρασμένο στόλο της Ευρώπης με καταστρεπτικές συνέπειες για το περιβάλλον, την υγεία των συμπολιτών μας, αλλά και με δραματικές συνέπειες για την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών ΦΔΧ, τα οποία σταματούν να τα φορτώνουν οι μεγάλες εμπορικές και βιομηχανικές επιχειρήσεις επικαλούμενες λόγους ασφαλούς μεταφοράς και εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για τις ίδιες.

Και καθώς το 2019 είναι χρονιά των εκλογών, να θυμίσουμε, ότι πριν τις εκλογές του 2015, ο ίδιος ο Αξέξης Τσίπρας απευθυνόμενος τότε στους αυτοκινητιστές είχε υποσχεθεί (μεταξύ άλλων) και την άμεση λήψη μέτρων για την αντικατάσταση των παλαιών φορτηγών τους. Τα οποία παλιά φορτηγά, απλά έγιναν κατά τέσσερα χρόνια παλαιότερα…

Στο ίδιο τεύχος #370

PreviousNext