Τροχοί & TIR

Νέο Mercedes-Benz Arocs: Χλιδή στο εργοτάξιο

Το Arocs, ήταν το πρώτο φορτηγό της σύγχρονης ιστορίας που σχεδιάστηκε εξαρχής αποκλειστικά και μόνο για εργοταξιακή χρήση. Λανσαρίστηκε το 2013, διατηρεί τη φρεσκάδα του σε μεγάλο βαθμό, και προικί
Παρασκευή 01/03/2019 - 01:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Οι κάμερες στη θέση των εξωτερικών καθρεπτών (MirrorCam) κάνουν την παγκόσμια πρεμιέρα τους σε χωματουργικό φορτηγό στο νέο Arocs.
Οι κάμερες στη θέση των εξωτερικών καθρεπτών (MirrorCam) κάνουν την παγκόσμια πρεμιέρα τους σε χωματουργικό φορτηγό στο νέο Arocs.

Το Arocs, ήταν το πρώτο φορτηγό της σύγχρονης ιστορίας που σχεδιάστηκε εξαρχής αποκλειστικά και μόνο για εργοταξιακή χρήση. Λανσαρίστηκε το 2013, διατηρεί τη φρεσκάδα του σε μεγάλο βαθμό, και προικίζεται πλέον με όλα τα καλούδια του Actros νέας γενιάς που λανσάρεται φέτος. Το ανανεωμένο Arocs που μπαίνει σε παραγωγή φέτος, ξέφυγε της προσοχής των μέσων ενημέρωσης, καθώς η υπερπαραγωγή του νέου Actros (αυτό που είδατε στην έκθεση Transport Show της Αθήνας), επισκίασε τα πάντα, και η Mercedes προτίμησε να αφήσει το λανσάρισμα του Arocs για την πιο κατάλληλη περίσταση, τη μεγαλύτερη έκθεση του κλάδου μηχανημάτων στον κόσμο, τη Bauma 2019 όπου και θα πραγματοποιηθεί η πρεμιέρα του στο κοινό.

Κάμερες και στο εργοτάξιο

Θα μπορούσαμε κάπου εδώ να βάλουμε αυτούσιο το κείμενο της παρουσίασης του νέου Actros και να μην βγούμε (πολύ) εκτός θέματος. Για παράδειγμα, όλα οι εκδόσεις –με μοναδική εξαίρεση τις μπετονιέρες– του Arocs 2019 θα «φοράνε» στάνταρ το τελευταίας γενιάς βελτιωμένο προγνωστικό PPC, καθώς αυτό πλέον λειτουργεί και αυξάνει την αποδοτικότητα και σε χαμηλότερες ταχύτητες σε επαρχιακές οδούς, εκτός αυτοκινητόδρομου. Επειδή όμως αναφερόμαστε σε χωματουργικό/εργοταξιακό όχημα, οι διαφορές υπάρχουν.

Τα MirrorCam και Active Brake Assist 5 (μόνο για δύο και τρεις άξονες με εμπρός underride protection) και multimedia cockpit (έξτρα εξοπλισμός) προστίθενται κι αυτά στις καινοτομίες του νέου Arocs, θα διατίθενται όμως εκεί όπου θα υπάρχει μετρήσιμο όφελος για τον πελάτη. Τόσο το νέο Arocs όσο και το Actros που προορίζεται για εργοταξιακή χρήση μπορούν να εφοδιαστούν με σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, του οποίου το καινούργιο χαρακτηριστικό είναι πως δείχνει στον οδηγό όχι μόνο τη συνιστώμενη πίεση αλλά και την πραγματική με μεγάλη ακρίβεια και σε συνάρτηση με την εξωτερική θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Απόλυτη προσαρμογή στο εργοτάξιο

Όντας σχεδιασμένο αποκλειστικά για χρήση στο εργοτάξιο, το Arocs διαθέτει μία γκάμα με απεριόριστες πρακτικά επιλογές σε συνδυασμούς καμπίνας, αξόνων, μετάδοσης της κίνησης, και κινητήρα. Το μόνο που έχει αλλάξει από το προ εξαετίας λανσάρισμα, είναι η συνεχής προσθήκη νέων εκδόσεων, εξοπλισμού και επιλογών. Επί της ουσίας, διατίθεται ως σασί/μονό φορτηγό και τράκτορας με κάθε συνδυασμό αξόνων και μετάδοσης της κίνησης που υπάρχει στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, όπως: Μονά φορτηγά με δύο άξονες 4x2 και 4x4, τριάξονα 6x2 με διάφορες επιλογές ως προς την τοποθέτηση του κινητήριου άξονα, 6x4 και 6x6, τετράξονα 8x2 με μη κινητήριο τελευταίο άξονα, 8x4, 8x6 και 8x8. Επίσης, δε λείπουν από τη γκάμα «σπέσιαλ» διαμορφώσεις όπως τετράξονα με τριπλό πίσω άξονα ή τετραξονικές πλατφόρμες με ένα κινητήριο κι ένα διευθυντήριο πίσω άξονα. Οι υποψήφιοι πελάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν διαφορετικές καμπίνες, διαφορετικά πάχη για τις κοιλοδοκούς του σασί αναλόγως εφαρμογής και χρήσης, πολλά μήκη μεταξονίου, συμβατική ανάρτηση με φύλλα σούστας ή φουσκάτη και τρεις επιλογές σε οχήματα με μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς.

Καμπίνες, κινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων

Οι επιλογές είναι εξίσου άφθονες και στις καμπίνες, από τη μικρή S-cab ClassicSpace, και με διάφορες εκδόσεις πιο μακριές (M-cab) έως τη μεγάλη L-cab BigSpace. Εννοείται πως δε λείπουν και εξειδικευμένες κατασκευές, όπως καμπίνες με χαμηλωμένη οροφή (αν π.χ., το φορτηγό χρειάζεται να μπαίνει κάτω από σιλό για τη φόρτωση) και μειωμένο πλάτος.

Οι καμπίνες των 2,30 μέτρων (πλάτος) ClassicSpace σε εκδόσεις μήκους M και L ως low roof είναι 100 χιλιοστά χαμηλότερες από τις στάνταρ εκδοχές τους. Ο διάκοσμος τέλος είναι μοντέρνος και επαφίεται στις προτιμήσεις του πελάτη, αν θα επιλέξει το πακέτο StyleLine ή TrendLine σε λουκ αλουμινίου και ξύλου αντίστοιχα.

Στους κινητήρες, ούτε λίγο ούτε πολύ, υπάρχουν 18 επιλογές, από 4 διαφορετικά μηχανικά σύνολα, όλα τους με έξι κυλίνδρους σε σειρά, στα 7,7 λίτρα, 10,7 λίτρα, 12,8 και 15,6 λίτρα. Οι εκδόσεις ισχύος είναι από 238 έως 625 hp και η μέγιστη ροπή από 1000 έως 3000 Nm. Πολύ δελεαστικός ειδικά για τετράξονο χωματουργικό, είναι ο ΟΜ 470 στα μόλις 10,7 λίτρα με ισχύ 456 hp και μέγιστη ροπή 2200 Nm καθώς συναγωνίζεται ευθέως 13λιτρους ζυγίζοντας και καταναλώνοντας λιγότερο.

Στάνταρ σε όλα τα Arocs είναι αυτοματοποιημένα κιβώτια ταχυτήτων PowerShift 3 με 8, 12 ή 16 σχέσεις –μηχανικά κιβώτια προσφέρονται μόνο κατόπιν παραγγελίας. Όλα τα PowerShift 3 έχουν τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας για να επιλέξει ο οδηγός. Πρόκειται για τα Economy/Standard, Power και Offroad. Στα δύο τελευταία –που διαθέτουν από μόνα τους ένα σωρό παραμέτρους και διαφορετική χαρτογράφηση- η έμφαση είναι στη μέγιστη οδηγησιμότητα και ικανότητα στο εργοτάξιο. Έξτρα λειτουργίες όπως rocking-free (τραμπάλα), απευθείας πέρασμα από τη πρώτη σε όπισθεν και πολλές ακόμη, είναι στάνταρ για να διευκολύνεται η δουλειά και το μανουβράρισμα.

PreviousNext