Τροχοί & TIR

Το Σημείωμα του Εκδότη

Οι μεν Σοβαρές εξελίξεις για τις οδικές μεταφορές σημειώθηκαν το μήνα που πέρασε, δυσμενείς μεν για τα ΦΔΧ, ευνοϊκές δε για τα ΦΙΧ. Τα φορτηγά και ιδιαίτερα των εθνικών μεταφορών είδαν στημένα τα απ
από Μανώλης Αγριμανάκης | Παρασκευή 01/03/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Οι μεν

Σοβαρές εξελίξεις για τις οδικές μεταφορές σημειώθηκαν το μήνα που πέρασε, δυσμενείς μεν για τα ΦΔΧ, ευνοϊκές δε για τα ΦΙΧ. Τα φορτηγά και ιδιαίτερα των εθνικών μεταφορών είδαν στημένα τα απαγορευτικά ακόμη και στον Ασπρόπυργο εκεί όπου παράγεται το μεγαλύτερο μεταφορικό τους έργο από το οποίο και επιβιώνουν. Το θέμα, κατά την κυβέρνηση δεν υφίσταται και όλα είναι «ψευδείς πληροφορίες που είτε υποκρύπτουν μικροπολιτικές σκοπιμότητες ή κακώς εννοούμενες συντεχνιακές λογικές, για δήθεν απαγόρευση της κυκλοφορίας φορτηγών στη βιομηχανική ζώνη Ασπροπύργου – Θριάσιου», αναφέρει ο Γενικός Γραμματέας του Υπ. Μεταφορών Θάνος Βούρδας ο οποίος σε σχετική ανακοίνωσή του εξηγεί τις εξαιρέσεις με τις οποίες τα φορτηγά μπορούν να παίρνουν άδεια εισόδου στην περιοχή, άρα δεν τίθεται θέμα απαγόρευσής τους.

Η σχετική ανακοίνωση δημοσιεύεται στο εκτενές ρεπορτάζ που ακολουθεί στο οποίο ακούγεται και η άλλη πλευρά, όχι μόνο των Μεταφορέων, αλλά και όλων εκείνων που συντάσσονται στο πλευρό τους, όπως είναι τα επιμελητήρια και οι ίδιοι οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον Ασπρόπυργο.

και οι δε

Αναφερθήκαμε όμως και σε ευνοϊκές εξελίξεις που αφορούν στα ΦΙΧ και είναι αυτές που απορρέουν από την ευεργετική διάταξη που σε μορφή τροποποίησης πέρασε στο νομοσχέδιο του υπ. Μεταφορών περί χορήγησης αδειών οδήγησης κλπ και με την οποία διάταξη απελευθερώνεται ο αριθμός των ρυμουλκούμενων οχημάτων (τρέιλερ) για κάθε ρυμουλκό. Μπορεί πλέον ένας τράκτορας ή ένα τριαξονικό φορτηγό ΙΧ να έλκει περισσότερα ρυμουλκούμενα πέρα από το ένα της άδειάς του.

Πρόκειται για μέτρο που στοχεύει στην καλύτερη λειτουργία του ελεύθερου ανταγωνισμό και ήταν αναμενόμενο να θεσμοθετηθεί κάποια στιγμή. Επειδή, όμως συχνά συμβαίνει ο ελεύθερος ανταγωνισμός να ευνοεί τα μεγαλύτερα επιχειρηματικά σχήματα, θεωρούμε ότι το ίδιο θα συμβεί και με την περίπτωση αυτή, της απελευθέρωσης των τρέιλερ.

Τρία ακόμη θέματα, του παρόντος τεύχους θα πρέπει να διαβαστούν προσεκτικά και τα επισημαίνουμε: Είναι το απαγορευτικό της χρονιάς για όλα τα φορτηγά με ωφέλιμο πάνω από 1,5 τόνο, η απόφαση του Αρείου Πάγου για πρόσθετη αμοιβή στους οδηγούς-πωλητές καθώς και η αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος το οποίο κατά τον έλεγχο στο ΚΤΕΟ θα βρεθεί με σοβαρές ελλείψεις που θα το καθιστούσαν επικίνδυνο να κυκλοφορήσει.

Καλό μήνα και πάντα καλοτάξιδοι

PreviousNext