Τροχοί & TIR

Η επόμενη μέρα της Fiat Professional

Βρεθήκαμε πρόσφατα στη Βερόνα της Ιταλίας, όπου και διοργανώνεται η Transpotec Logitec (21-24 Φεβρουαριου) η μεγαλύτερη έκθεση επαγγελματικών οχημάτων της χώρας, για να δούμε από κοντά τις τελευταίε
από Βασίλης Δαραμούσκας | Τρίτη 23/04/2019 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Σε 1000 τετραγωνικά μέτρα η Fiat Professional έδειξε όχι μόνο ένα δείγμα της πληρότητας της γκάμας της, αλλά και το πόσο καλά δομημένη είναι αυτή για τους επαγγελματίες –από μίνι vanette μέχρι πολύ μεγάλα πάνελ van σε όποια διαμόρφωση απαιτείται για κάθε μεταφορική εφαρμογή
Σε 1000 τετραγωνικά μέτρα η Fiat Professional έδειξε όχι μόνο ένα δείγμα της πληρότητας της γκάμας της, αλλά και το πόσο καλά δομημένη είναι αυτή για τους επαγγελματίες –από μίνι vanette μέχρι πολύ μεγάλα πάνελ van σε όποια διαμόρφωση απαιτείται για κάθε μεταφορική εφαρμογή

Βρεθήκαμε πρόσφατα στη Βερόνα της Ιταλίας, όπου και διοργανώνεται η Transpotec Logitec (21-24 Φεβρουαριου) η μεγαλύτερη έκθεση επαγγελματικών οχημάτων της χώρας, για να δούμε από κοντά τις τελευταίες εκδόσεις ελαφρών επαγγελματικών της Fiat Professional. Πέρα από τα υφιστάμενα μοντέλα, και μία γκάμα που πραγματικά προκαλεί ίλιγγο με το εύρος και το βάθος της, η Fiat Professional είναι φανερό πως, κάτι ετοιμάζει. Μπορεί οι πετρελαιοκινητήρες και τα CNG μοντέλα που διαθέτουν οι Ιταλοί να είναι στην τεχνολογική αιχμή της τεχνολογίας των LCV, αλλά έχει ωριμάσει ο καιρός για λανσάρισμα κι άλλων εναλλακτικών τεχνολογιών ως προς τη γραμμή μετάδοσης κίνησης, καθώς κι ένα κάποιο φρεσκάρισμα της γκάμας. Μέχρι τότε, καλύψαμε με φωτορεπορτάζ τα εντυπωσιακά εκθέματα της μάρκας στη Βερόνα, όπου η Fiat Professional έκανε επίδειξη δύναμης ως προς την ευελιξία των μετασκευών και την προσαρμογή σε κάθε πιθανή μεταφορική εφαρμογή των van που κατασκευάζει.

Μελλοντικές προκλήσεις

Οι υπεύθυνοι προϊόντος της Fiat Professional και τα υψηλόβαθμα στελέχη από τις πωλήσεις με τους οποίους συνομιλήσαμε στο περιθώριο της έκθεσης, δεν υπήρχε φυσικά περίπτωση να μας πουν το τι σκοπεύουν να λανσάρουν το προσεχές διάστημα, πλην όμως, είδαμε κάποιες ενδιαφέρουσες διαφάνειες σε μία παρουσίαση σε ένα μικρό γκρουπ δημοσιογράφων. Γενικά, οι Ιταλοί θεωρούν ότι, τα αποκαλούμενα last mile logistics, οι ενδοαστικές διανομές δηλαδή, καθώς και η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου (E-Commerce), δεν προβλέπεται να σταματήσουν τη ραγδαία ανάπτυξή τους, τουλάχιστον για την επόμενη πενταετία. Από την άλλη, οι νέες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές της Ε.Ε. επιτάσσουν συγκεκριμένες δράσεις από την αυτοκινητοβιομηχανία. Για να επιτευχθεί πλήρης συμμόρφωση με τις «σφιχτές» προδιαγραφές, όλοι οι κατασκευαστές χρειάζονται οπωσδήποτε μαζική παραγωγή μοντέλων με εναλλακτική γραμμή μετάδοσης της κίνησης.

Το θέμα για τους υπεύθυνους εξέλιξης είναι να μαντέψουν τη μεσοπρόθεσμη βιωσιμότητα κάθε μοντέλου που θα παρουσιάσουν: σήμερα, όλοι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές διαθέτουν στην αγορά 12 μοντέλα ηλεκτρικών van και 7 μοντέλα CNG (τα περισσότερα είναι Fiat). Το 2024, τα στοιχεία δείχνουν πως θα υπάρχουν 26 μοντέλα ηλεκτρικών, 8 CNG, 9 με κάποιας μορφής «ήπιο» υβριδικό σύστημα (mild hybrid), 5 υβριδικά, 6 ηλεκτρικά με range extender κινητήρα, και μόλις 2 PHEV (plug-in hybrid). Είναι ευκόλως εννοούμενο ότι, αυτά τα στοιχεία «υποχρεώνουν» τη Fiat Professional να κινηθεί προς τις πιο –τουλάχιστον σε επίπεδο προβλέψεων- δημοφιλείς λύσεις. Ό,τι και να γίνει, οι Ιταλοί ξέρουν πως είναι υποχρεωμένοι να διασφαλίσουν μια αποδοτική επένδυση για τους πελάτες τους: στην Ιταλία, οι τιμές των μεταχειρισμένων CNG vans είναι σε εξαιρετικά ικανοποιητικά επίπεδα.

Από εκεί και πέρα, επιστρέφοντας στο σήμερα, η ζήτηση για πάνελ van ολοένα και μεγαλύτερου ωφέλιμου όγκου είναι σταθερά αυξανόμενη, σε όλα τα segments, κυρίως δε στην κατηγορία των κόμπακτ όπως π.χ., το Doblo (μέγιστος όγκος στην κατηγορία τα 4,6 κυβ.μ.) και των μεγάλων όπως το Ducato στα 20 κυβικά μέτρα.

Αυτή η τάση της αγοράς είναι βέβαιο πως, έχει φέρει όλα τα τμήματα εξέλιξης στα… σχεδιαστήρια για να ερευνήσουν νέες δυνατότητες εκμετάλλευσης μιας «κλούβας». Εύκολα αντιλαμβάνεται κάποιος ότι, κι εδώ η Fiat Professional κάτι ετοιμάζει. Στα μικρά van τέλος, η Fiat Professional θα συνεχίσει την εξέλιξη του Fiorino, σε μία κατηγορία όπου έχει δικό της το μισό μερίδιο αγοράς πανευρωπαϊκά, με ένα μόλις ανταγωνιστή να συνεχίζει να δραστηριοποιείται στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Πανδαισία

Επιστρέφοντας στο σήμερα, τα εκθέματα στην έκθεση έδιναν μία πολύ καλή γεύση των δυνατοτήτων της εταιρείας, με 14 οχήματα που ήταν όλα τους πλατφόρμα επίδειξης δυνατοτήτων και της ατελείωτης γκάμας του κατασκευαστή και διαθέσιμες ειδικές κατασκευές από εγνωσμένους συνεργάτες, με εξειδικευμένες λύσεις για κάθε επαγγελματία. Το δημοφιλέστερο μοντέλο της ευρωπαϊκής αγοράς, το Ducato, είχε την τιμητική του με μια σειρά ειδικών εκδόσεων, από ασθενοφόρο και όχημα οδικής βοήθειας μέχρι βάση για όχημα street food. Η γκάμα των LCV με καύσιμο το φυσικό αέριο (CNG), παραμένει με διαφορά η μεγαλύτερη στον κόσμο και οι Ιταλοί την εξελίσσουν και την εμπλουτίζουν ασταμάτητα.

Η Fiat Chrysler Automobiles ως γκρουπ, είναι έτσι κι αλλιώς εδώ και δύο δεκαετίες ο ηγέτης στην Ευρώπη όσον αφορά στην εξέλιξη, παραγωγή και διάθεση οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους φυσικό αέριο (CNG). Τα περισσότερα μοντέλα της Fiat Professional διαθέτουν εκδόσεις CNG,και στην έκθεση τα Ducato Minibus CNG και το Doblo Cargo CNG απέσπασαν το ενδιαφέρον των επισκεπτών. Η χρήση CNG μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 43% και τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟx) κατά 94-95%.

PreviousNext